RAW-penkki

[venom];4335617 sanoi:
Ainoa varma keino välttyä kiinnijäämiseltä on aineet, jotka eivät näy testeissä (nykyään myös veritestejä otetaan). Päästäänkin kysymykseen, että kuinka monella suomalaisurheilijalla on sellaiset taustajoukot, jotka mahdollistavat turvallisen roinaamisen.
Tässä ollaan asian ytimessä, voimanosto homma täällä suomessa on harrastelu homma ja aika pieni juttu, ammattilaisia ei taida montaa olla jos ei yhtään. Tollaset taustajoukot vaatii aika paljon resursseja, epäilen että ipf:ssä tällästä touhua ei ole, kun taistellaan maineesta ja mitallista. Mutta esim yleisurheilussa liikkuu raha vähän eri malliin niin siellä voi olla hommat vähän toisin, luulis että isoilla mailla on kaikilla labrat missä kehitellään jatkuvasti uutta ja testaillaain näkyykö.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ymmärrän Wääntäjän näkökulman mutta pitää muistaa että Wääntäjä selkeesti katselee asioita siltä puolelta pulpettia missä on ollu se kulttuuri että roinaa liikkunut ja sitäkautta hän tuntee roinanneita urheilijoita. Joku muu taas on on ollu piireis missä ei oo roinanneita tyyppejä liikkunu samaan malliin. Eli ei toi Wääntäjän kokemus edusta mitään yleisluonteista otantaa vaan siellä on ollu roinakulttuurii ja sillä siisti.
 
Yksi ent. kuulantyöntäjä sai satasen penkistä kun ekaa kertaa kokeili. Alkoi treenaamaan ja pääsi natuna 180 kg. Tropeilla otti 260 ilman paitaa.

Kyllä se kuulamörssäri on vahvin natu mitä tiedän.

Kiitos viikon parhaista nauruista! Ei voi käsittää miten joku voi olla noin pihalla vaikka ilmeisesti lajin parissa oot pitkään ollu.
 
Itselläni on välillä hyvin vaikea uskoa että ainakaan MM-tasolla voisi pärjätä ilman kiellettyjä aineita. Muistan itse omasta kokemuksesta tälläisen, kun olin muutama vuosi sitten Hyvinkäällä voimanosto kisoissa ja siellä oli myös eräs suomalainen MM-tason kaveri, nostaa vieläkin, tekemässä muistaakseni jotain näyttöä tai tulosrajaa MM tai EM kisoihin ja huoltajani oli menossa pukuhuoneeseen, joka oli käytävän päässä, niin siellä oli eräs elinikäisen kilpailukiellon saanut kaveri kyykyssä ruisku kädessä ja tämä kilpailija perse paljaana. Ovi laitettiin samantien kiinni ennen kuin ehti sinne sisään.
Jep, ja ihmettely jatkuu, kun tälläinen nostaja menee vielä testeissä läpi heittämällä, mutta Jospa ne pitivätkin vaan b-vitamiiniä hanuriin:wtf:
 
Jep, ja ihmettely jatkuu, kun tälläinen nostaja menee vielä testeissä läpi heittämällä, mutta Jospa ne pitivätkin vaan b-vitamiiniä hanuriin:wtf:

oon kuullu vanhalta voimanostajalta että olivat jossain kansainvälisis kisois lyöneet adrenaliinii just ennen omaa nostovuoroo..että oisko jotain sellasta esim? Liekö näkyy edes testeis? Mene ja tiedä.
 
Minusta tässä roina-asiassa treenivuodet ja kehitys kertoo paljon onko natu vai ei... Toki jotkut kehittyy natunakin hirmuvauhtia, nuorena varsinkin.. Mutta itse uskon täysin siihen, että 10 vuoden fiksulla reenillä, ruokavaliolla ja keskinkertaisillakin lahjoilla jos ei sm-mitalia oteta ipf:ssä natuna, niin kumma on... Keskinkertaisella lahjakkuudella tarkoitan jonkinlaista urheilutaustaa nopeus tai voimalajista ennen täyspäiväistä voimanostoharjoittelua. Kyllä vedonlyönnissä voisi jonkunlaisen summan laittaa likoon ainakin todella monesta suomen (ipf) huipusta, että natuja ovat.
 
Kyllä käytössä on useita erilaisia manipulointimenetelmiä harjoituskauden puhtaaseen testiin. Letkulla virtsaputken kautta toisen virtsaa sisään on yksi keino antaa puhdas näyte. Kasvuhormoni on myös ollut pitkään aine, jolla on tehty monta ennätystä. Itse olen ollut joskus ketkuilemassa harjoituskauden testin puhtauden niin, että etsittiin kaveripiiristä mahdollisimman saman näköinen kuva mitä testattavalla passikuvassa. Sinne sitten löntysteli yksi normi pulleroinen antamaan maajoukkuenostajan testiä. Läpi meni kuin väärä euro.

Monet oraaliset näkyvät niin lyhyen aikaa, että ei siinä kauaa tarvitse olla pakosalla, kun testi näyttää miinusta. Voi olla, että on olemassa isojen romujen nostajia ilman dropittelua. Minä en sellaiseen ole koskaan vaan törmännyt vaikka kymmeniä ellei satoja kovia nostajia tunnenkin. Muutama luonnonoikku voi olla olemassa, mutta silloin puhutaan erittäin harvinaislaatuisesta nostajasta.

Et kyllä selvästi tiedä ADT:n toimintatapoja, jos uskot noihin juttuihin. Kaikki edellä mainitsemasi "keinot" onnistuisivat, jos ADT ilmottaisi testeistään etukäteen.

- Kuka kulkee 24/7 putki kullin sisässä ja toisen kusta oleva pussukka piilotettuna johonkin?
- Kasvuhormoni käsittääkseni näkyy veressä.
- Kellä on kaksoisolento 24/7 kotona, työpaikalla ja treeneissä antamassa puhtaan näytön?

Ja kukaanhan ei kiellä, etteikö roinaa käytettäisi urheilupiireissä, eihän kaikissa liitoissa ole edes testejä.
 
Minusta tässä roina-asiassa treenivuodet ja kehitys kertoo paljon onko natu vai ei... Toki jotkut kehittyy natunakin hirmuvauhtia, nuorena varsinkin.. Mutta itse uskon täysin siihen, että 10 vuoden fiksulla reenillä, ruokavaliolla ja keskinkertaisillakin lahjoilla jos ei sm-mitalia oteta ipf:ssä natuna, niin kumma on... Keskinkertaisella lahjakkuudella tarkoitan jonkinlaista urheilutaustaa nopeus tai voimalajista ennen täyspäiväistä voimanostoharjoittelua. Kyllä vedonlyönnissä voisi jonkunlaisen summan laittaa likoon ainakin todella monesta suomen (ipf) huipusta, että natuja ovat.

Kait sää nyt kuitenkin ymmärrät sen,että kaikki eivät voi mahtua siihen kolmen parhaan joukkoon joille mitaleita jaetaan?
 
Ymmärrän toki, mutta ne kolmenparhaan joukossa olevat on useimmiten pystyneet treenata todella kauan ja ilman loukkaantumisia. Pointti oli se, että jos kaikki menisi tuon 10 vuoden ajan nappiin (ei loukkaantumisia, aina paras mahdollinen treenitapa/ohjelmat yms) Voitettaisiin monta roinaajaa natunakin. Tää nyt on tällästä joutavaa jorinaa toki...

Edit: Tulee kyllä sekavaa juttua, mutta tarkotus oli kuitenki tuoda esille ajatusta, että jospa nämä nykyiset ipf huiput, joita on testattu kymmeniä kertoja, ovatkin näitä kauan OIKEIN ja fiksusti treenanneita natuja ?!
 
En mä tiedä onko jengi täällä sokeita, tyhmiä vai sinisilmäisiä ? Jotkut ehkä vähän kaikkea.. 285 natuna raakana, selkis!
 
Ketä vittua kiinnostaa onko joku ehkä natu tai ehkä ei. Enemmän kiinnostaa ne kilot mitkä raakana nostetaan. Ne tulee kuitenkin omalla lihasvoimalla, on suonissa sitten 95 tai korkeaoktaanista.
 
Voi video! Aika jutut on taas.
En jaksa tuohon roinaukseen ottaa kantaa, mutta huomasin, että kovana natupenkkinä pidetään 180kg. Onhan se ihan kova joo.
Itsekin saatoin joskus nuorempana, niin ajatella. Siinä vaiheessa kun 90-kiloinen 17-vuotias sali/seurakaverini otti sen, niin täytyy sanoa ettei se nyt ihan niin kova rauta olekaan.

Kyllä on pakko sanoa, että jos tuota 180kg:tä pitää kovana. Ei tiedä oikeista lahjakkuuksista yhtään mitään.

Timo Hokkanen
 
Menee noin kymmenen sivua niin tää palaa aina keskusteluihin. Aina antti65 alottaa sen. Suomi on kyllä yks kateellisten valtakunta.
Käyppäs jorkkapetteri lukasemas edellisiltä sivuilta kuka aloitti ja mitä. Se on aika jännä juttu, kun piipitetään muitten maitten testauksista, ja melkeni suoralta kädeltä leimataa ne douppareiksi. Sitten kun minä heitän siihen, että muuallako vaan käytetään ja meillä ollaan puhtaita, niin minä olen se joka aloitan keskustelun. Olen jo monasti laittanut tänne, että esim em kisoista löytyy sellaisiakin sarjojen tuloksia, että kuudesta viisi on kährähtänyt myöhemmin kisoissa. Minä en ainakaan usko, että esim tämä yksi kaveri joka ei ole kärähtänyt, ja silti teki/tekee samallaisia tuloksia, kun nämä kärähtäneet mailman huiput olisi natu, vaikkei ole kärähtänyt.Tai sitten nämä tälläkin hetkellä huipulla ammattilaispuolella nostavat ovat todella lahjattomia, kun ei edes myrkyillä pysty parempaan kun natut.
 
Hmm eli, koska voitaneen sanoa, että pystyn penkissä ainakin haastamaan muita kansainvälisissä kisoissa, niin tällä kaavalla ei voi olla natu. OK.
Ja koska en ole kärynnyt, niin mun täytyy olla fiksumpi ja ovelampi kuin kärynneet. Eli tän Antin jutunhan voisi ottaa kehuna. Kiitos...kai...

Yksi asia vaan tulee väjäämättä mieleen. Kuinkahan synkkä mun veto sitten olisi jos nykyinen taso olisi tullut roinalla :D
 
paljonko Pedro painaa? On kyllä helpon näkönen nosto. Mutta silti annan isommat rispektit meidän finskien hurrille Freddille..266 on mieletön tulos ku huomioi liiton missä Freddi nostaa. Jos Freddi luet tätä ni kerro montako kertaa oot saanu kusta purkkiin tänä vuonna? Oon varma että riittävän monesti :)

3 kertaa 2013. JKaikki yllätystestejä.
Mutta 7 kertaa 2012. Josta 3 harjoitus ja 4 kisa.

Pedro painoi yli 200kg. Silloin kyllä 300+ on ihan mahdollista.

Ittellä on 272,5 eli 600lbs on tavoitteena nyt mielummin ennen joulua. :)
 
3 kertaa 2013. JKaikki yllätystestejä.
Mutta 7 kertaa 2012. Josta 3 harjoitus ja 4 kisa.

Pedro painoi yli 200kg. Silloin kyllä 300+ on ihan mahdollista.

Helvetin paljon noita testejä tehdään.

Youtube pätkän mukaan Pedro 424lb eli "vain" 192kg. Iso ukko. Nousiskohan penkki jos nostaisi tuosta vielä painoa Jeff Lewisin lukemiin 260 kiloon..? :D
 
Tai sitten nämä tälläkin hetkellä huipulla ammattilaispuolella nostavat ovat todella lahjattomia, kun ei edes myrkyillä pysty parempaan kun natut.

EI ne myrkyt tee paskasta kultaa..oon nähny toivottomii räpiköintejä myrkyillä ja porukka ei oo saanu voimatasoaan ku keskinkertaiselle tasolle. Ja mee katsomaat tonne roinapuolelle porukan logeja..junnut painaa akkojen painoilla vaikka on kaasut päällä. Oon ainaki ite nähny sekä kovii ja vahvoja natuja että heikohkoja roinaajia ja toki myös kaasut päällä olevii voimamörköjä. Sekin on fakta että moni oikasee roinalla, todennäköisesti moni olis saanu puhtaana vielä kehitystä mutta siirrytään douppiin joka saattaa jopa kokonaisuudes katkasta pitkäs juoksus kehityksen vaikka antaakin hetkellisesti kehitystä. Eri asia on sitte ammattilaisliittojen kaasumörköt joilla kuuri päällä 24/7/365.

Mutta RAW penkkiin palatakseni, mielenkiintoinen laji ja tarkoitus olis siinä saada hiukan kehitystä kevääseen mennessä vaikka voimatasoni kyseises liikkees ei kummoinen ikinä tule olemaankaan. Freddin edesottamuksia seuraan mielenkiinnolla! Enkä ihmettele vaikka seuraava välitavoitteesi paukkuis jo ennen joulua, sen verran kovalta näyttäny meininki ku youtuben treenivideoita oon seuraillu! :)
 
Back
Ylös Bottom