RAW-penkki

Joo toi testaustoiminta jenkeissä vaan on aika vitsi, valitettavasti. Arvokisoissa tietysti voivat joutua testiin, ehkä myös kansallisissa kisoissa. Mutta testimäärät on naurettavat suhteessa nostajamäärään, jos aktiivisimpiin antidoping-maihin vertaa. Ei voi Suomeen verrata mitenkään. Toki vahva ukko toi Pedro joka tapauksessa.

Jos miettii Suomesta painonnostajia Milko Tokolaa, Miika Antti-Roikoa ja voimanosto/penkkipunnerrus puolelta vaikka Smulteria tai Lehtoa, niin kaikkia näitä herroja taittu kansallisesti testata n. 50 kertaa tai yli. Aika hurjaa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo toi testaustoiminta jenkeissä vaan on aika vitsi, valitettavasti. Arvokisoissa tietysti voivat joutua testiin, ehkä myös kansallisissa kisoissa. Mutta testimäärät on naurettavat suhteessa nostajamäärään, jos aktiivisimpiin antidoping-maihin vertaa. Ei voi Suomeen verrata mitenkään. Toki vahva ukko toi Pedro joka tapauksessa.

Jos miettii Suomesta painonnostajia Milko Tokolaa, Miika Antti-Roikoa ja voimanosto/penkkipunnerrus puolelta vaikka Smulteria tai Lehtoa, niin kaikkia näitä herroja taittu kansallisesti testata n. 50 kertaa tai yli. Aika hurjaa.
Eli Suomessa natuja kaikki huiput, ja jenkeissä pikkasen miestä väkevempää käytetty? Eipä kannattas käyttää, kun erot noin pieniä natuihin.
 
Vois olla jo bannit ihan paikallaan noista antti65:n paskapuheista imo. Joka ketjussa aina samaa kitinää testatuista urheilijoista.
Mitä sä apina, eiku Oranki vingut, minähän kysyin MrSiiman mielipidettä asiaan. Vai onko mielestäsi järkeä käyttää aineita(pelätä testaajia) jos esim nostaa 15kg enemmän kun testeissä puhtaaksi todettu nostaja?
 
Kaikki varmasti osas lukea rivien välistä mitä tarkoitit tolla edellisellä kommentillas. Oot kyllä niin katkera jätkä, että joku roinaaja varmaan on vienyt sulta tytt- eikun siis poikaystävän.
 
Ei Suomessa ole dopingin käyttäjiä. Suomessa on vaan helvetin vahva perimä ja luonnostaan kova teston tuotanto jokaisella voimamiehellä. Turhaa edes testailla puhtaita nostajia. Siellä Amerikassa lienee joitakin douppaajia. Suosittelen lukemiseksi pientä kevennystä, Diana ja hormonimiehet. Hauska kertomus dopingin rantautumisesta Suomeen kuuskytluvulla.
 
Asioilla monta puolta mutta se ny vaan on fakta että läheskään kaikki testatut suomalaiset voimanostoliiton ym nostajat ei ihan oikeestikkaan käytä mitään kiellettyjä aineita. Ei vaikka olisivat suomenmestareita tai maailmanmestareita. Piste. Ja sen lisäks uskallan väittää että ammattilaisliittojen ukoista jokainen on roinaaja. EIkä esim jokainen menestynyt painijakaan ole douppaaja vaikka sielläkin löytyy douppaajia. Kyllä toi suomalainen testausjärjestelmä ihan aikuisten oikeesti rajaa hirvittävästi mahdollisuuksia douppaamiseen. Ja sen lisäks on ihan oikeesti isoja eroja lahjakkuudes ja voimantuotossa. Tiedän ite suomesta takuuvarmasti natikan joka nosti ilman varusteita salinostona 285 tos vuosituhannen vaihteen tienoilla. Mistäkö tiedän että on natikka? Siitä että se nostaa edelleen koska vaan 230 kiloo vaikkei treenaakkaan juuri ja ikääkin on tietääkseni yli 50 v.
 
Vähän eri asia puhua voimamiehistä(oletan, että viittaa strongman kilpailijoihin) kuin todella tiuhaan testatuista painonnostajista, voimanostajista ja penkkipunnertajista. Suomessa on testaaminen sen verran ahkeraa, että roinamölyt voi pitää mahassa jos ei ole näyttöä.
 
Asioilla monta puolta mutta se ny vaan on fakta että läheskään kaikki testatut suomalaiset voimanostoliiton ym nostajat ei ihan oikeestikkaan käytä mitään kiellettyjä aineita. Ei vaikka olisivat suomenmestareita tai maailmanmestareita. Piste. Ja sen lisäks uskallan väittää että ammattilaisliittojen ukoista jokainen on roinaaja. EIkä esim jokainen menestynyt painijakaan ole douppaaja vaikka sielläkin löytyy douppaajia. Kyllä toi suomalainen testausjärjestelmä ihan aikuisten oikeesti rajaa hirvittävästi mahdollisuuksia douppaamiseen. Ja sen lisäks on ihan oikeesti isoja eroja lahjakkuudes ja voimantuotossa. Tiedän ite suomesta takuuvarmasti natikan joka nosti ilman varusteita salinostona 285 tos vuosituhannen vaihteen tienoilla. Mistäkö tiedän että on natikka? Siitä että se nostaa edelleen koska vaan 230 kiloo vaikkei treenaakkaan juuri ja ikääkin on tietääkseni yli 50 v.
Tällä miehellä on aivan varmasti, wääntäjän tarkoittama vahva perimä ja luonnostaan kova teston tuotanto:hyper:
 
Ei tarvitse olla kuin top 10 -urheilija yleisurheilussa, voimanostossa (ipf) tai painonnostossa ja doping-testauksen uhka on aina läsnä. Naurattaa aina kun porukka selittelee, miten testeissä kyllä voi huijata, vaikka eivät olisi koskaan testaustoimenpidettä nähneet. Testaajat voivat tulla millä hetkellä hyvänsä treeni- tai kilpailukaudella esim. urheilijan työpaikalle tai kotiin pyytämään näytettä. Testaajat seuraavat urheilijaa tasan niin kauan kuin näyte on annettu, ja purkkiin kustaessa testaaja todella katsoo, että se kusi tulee sieltä munasta eikä mistään putkesta.

Ainoa varma keino välttyä kiinnijäämiseltä on aineet, jotka eivät näy testeissä (nykyään myös veritestejä otetaan). Päästäänkin kysymykseen, että kuinka monella suomalaisurheilijalla on sellaiset taustajoukot, jotka mahdollistavat turvallisen roinaamisen. Onko sellaista edes kuin turvallinen roinaaminen, kun otetaan huomioon, että perinteisistä roinamaista, kuten Venäjältä ja Jenkeistä on kärynnyt viime aikoina kovan luokan urheilijoita.

Edit: taannoin eräs entinen yleisurheilija, nykyinen SAAPPAANHEITTÄJÄ sai kilpailukieltoa, kun ei suostunut satunnaiseen doping-testiin.
 
Tällä miehellä on aivan varmasti, wääntäjän tarkoittama vahva perimä ja luonnostaan kova teston tuotanto:hyper:

Näinkin voi varmaan sanoa. Jotain "vikaahan" sellases miehes on joka nostaa 140 penkistä ekaa kertaa koko touhua kokeillessaan. Toki elopainokin ainakin myöhemmin liikku samois lukemis. Mahdatko itse nostaa sen enempää nytkään? Minä ainakaan en..tolla paikkeilla liikkuu se mitä oon parhaimmillaan nostanut.
 
Itselläni on välillä hyvin vaikea uskoa että ainakaan MM-tasolla voisi pärjätä ilman kiellettyjä aineita. Muistan itse omasta kokemuksesta tälläisen, kun olin muutama vuosi sitten Hyvinkäällä voimanosto kisoissa ja siellä oli myös eräs suomalainen MM-tason kaveri, nostaa vieläkin, tekemässä muistaakseni jotain näyttöä tai tulosrajaa MM tai EM kisoihin ja huoltajani oli menossa pukuhuoneeseen, joka oli käytävän päässä, niin siellä oli eräs elinikäisen kilpailukiellon saanut kaveri kyykyssä ruisku kädessä ja tämä kilpailija perse paljaana. Ovi laitettiin samantien kiinni ennen kuin ehti sinne sisään.
 
Toki voimailulajeissa doupataan mutta ei se silti sitä meinaa etteikö seassa oo kaikenlaisia friikkejä jotka on puhtaita. Eikä aina meinaa se ranking järjestys sitä että vahvimmat douppaa ja heikommat ei..monenlaista älyvapaata juttua tiedän itsekkin ja kovii kuureja minkä avulla ei oo silti päästy kummoisiin tuloksiin.
 
Kyllä käytössä on useita erilaisia manipulointimenetelmiä harjoituskauden puhtaaseen testiin. Letkulla virtsaputken kautta toisen virtsaa sisään on yksi keino antaa puhdas näyte. Kasvuhormoni on myös ollut pitkään aine, jolla on tehty monta ennätystä. Itse olen ollut joskus ketkuilemassa harjoituskauden testin puhtauden niin, että etsittiin kaveripiiristä mahdollisimman saman näköinen kuva mitä testattavalla passikuvassa. Sinne sitten löntysteli yksi normi pulleroinen antamaan maajoukkuenostajan testiä. Läpi meni kuin väärä euro.

Monet oraaliset näkyvät niin lyhyen aikaa, että ei siinä kauaa tarvitse olla pakosalla, kun testi näyttää miinusta. Voi olla, että on olemassa isojen romujen nostajia ilman dropittelua. Minä en sellaiseen ole koskaan vaan törmännyt vaikka kymmeniä ellei satoja kovia nostajia tunnenkin. Muutama luonnonoikku voi olla olemassa, mutta silloin puhutaan erittäin harvinaislaatuisesta nostajasta.

On sellaisia maajoukkuenostajiakin ollut kun huutanut aina muiden käytöstä ja ollut itse puhtoisia. Pekka Anttilakin Laitilasta oli dopingvastaisen propagandan päähuutaja, mutta lopulta kärysi itse. Niin se elämä menee.
 
Voi olla, että on olemassa isojen romujen nostajia ilman dropittelua. Minä en sellaiseen ole koskaan vaan törmännyt vaikka kymmeniä ellei satoja kovia nostajia tunnenkin. Muutama luonnonoikku voi olla olemassa, mutta silloin puhutaan erittäin harvinaislaatuisesta nostajasta.

Paljos se vahvin natu mihin olet törmännyt on sitten kyykännyt, penkannut ja vetänyt?
Paljon pystyy nostamaan ilman lääkkeitä? Eikö ilman lääkkeitä voi olla vahva? Mitkä kilomäärät on vahvan raja?
 
Mitä sä apina, eiku Oranki vingut, minähän kysyin MrSiiman mielipidettä asiaan. Vai onko mielestäsi järkeä käyttää aineita(pelätä testaajia) jos esim nostaa 15kg enemmän kun testeissä puhtaaksi todettu nostaja?

USAssa on esimerkiksi Dennis Cieri penkannut 237,5kg -93kg sarjaan raakana. Suomenennätys -93kg sarjaan taitaa olla 193kiloa? On aika iso ero mun mielestä.

- - - Updated - - -

Kyllä käytössä on useita erilaisia manipulointimenetelmiä harjoituskauden puhtaaseen testiin. Letkulla virtsaputken kautta toisen virtsaa sisään on yksi keino antaa puhdas näyte. Kasvuhormoni on myös ollut pitkään aine, jolla on tehty monta ennätystä. Itse olen ollut joskus ketkuilemassa harjoituskauden testin puhtauden niin, että etsittiin kaveripiiristä mahdollisimman saman näköinen kuva mitä testattavalla passikuvassa. Sinne sitten löntysteli yksi normi pulleroinen antamaan maajoukkuenostajan testiä. Läpi meni kuin väärä euro.

Monet oraaliset näkyvät niin lyhyen aikaa, että ei siinä kauaa tarvitse olla pakosalla, kun testi näyttää miinusta. Voi olla, että on olemassa isojen romujen nostajia ilman dropittelua. Minä en sellaiseen ole koskaan vaan törmännyt vaikka kymmeniä ellei satoja kovia nostajia tunnenkin. Muutama luonnonoikku voi olla olemassa, mutta silloin puhutaan erittäin harvinaislaatuisesta nostajasta.

On sellaisia maajoukkuenostajiakin ollut kun huutanut aina muiden käytöstä ja ollut itse puhtoisia. Pekka Anttilakin Laitilasta oli dopingvastaisen propagandan päähuutaja, mutta lopulta kärysi itse. Niin se elämä menee.

Sanoo mies joka ei usko edes 200kg natupenkkiin. Heh. Ja tuo letku juttu ei kyllä nykypäivänä onnistu, sen verran tarkasti tuo näytteenanto seurataan. Jopa ihan vitutukseen asti, jos mies tuijottaa pakaroitasi ja genitaalialuetta metrin etäisyydeltä vieressä. Ei ole mukavaa kyllä. Ja ne oraaliset näkyy useita viikkoja testissä, että jos harjotuskaudella koputtelevat sun ovelle kun olet niitä rouhinut, niin et voi millään pakoilla ADT:tä niin kauan, tai sitten kirjaavat sen automaattisesti käryksi kun et suostunut antamaan dopingnäytettä.

Onhan tuolla liitossa ollut vitun paljon piirejä, jotka aineita käyttää(mm. nimeämäsi ex-nostaja kuuluu tähän kastiin). Mutta suurinosa näistä kaveruksista on elinikäisessä kilpailukiellossa joka iikka. Ja testit ei toimi? Tyhmiäkö ne sitten on, kun kärähtivät ja monta kertaa. Ja näiden idioottien edesottamuksia on saanut seurata viime vuosinakin, kun heidän valmennettaviaan on kärähdellyt. Pesäpallomailalle töitä olisi.

Sulla on vähän vitun vanhanliiton käsitykset tosta asiasta. Kyllä se aikapaljon on muuttunut tuo voimanosto nykypäivänä. Suomessa liitto on panostanut lähes kaikki resurssinsa antidopingiin. 200kg oli joskus 30 vuotta takaperin kova sana aineilla(joita yleisesti saleilla käytettiin), nykyään on suht paljon porukkaa jotka natuna sen pystyvät nostamaan, tai enemmän. Kyllä internetin aikakausi on tuonut paljon tietoutta saataville voimailuun liittyvistä asioista, joka kyllä itsessään on tehnyt suuren harppauksen puhtaiden tulostasoon. Lisäksi saliharrastuksen suosio on kasvanut valtavasti.

Kait tajuat että näillä kirjotuksillasi lietsot edelleen tuota dopingilmapiiriä ja kulttuuria joka voimailussa on ollut vahva varsinkin entisaikaan. Ja samalla vedät mattoa puhtaiden menestyneiden nostajien jalkojen alta. Aika perseestä. Mun mielestä kaikki joilla ei nyky SVNL-voimanostosta tai dopingtesteissä olemisesta ole mitään omakohtaista kokemusta, voivat jättää spekuloinnit vähemmälle.
 
Yksi ent. kuulantyöntäjä sai satasen penkistä kun ekaa kertaa kokeili. Alkoi treenaamaan ja pääsi natuna 180 kg. Tropeilla otti 260 ilman paitaa.

Kyllä se kuulamörssäri on vahvin natu mitä tiedän. Uskon jääkiekkoilijoiden olevan natuja ja heidän kyykyt jäävät usein alle kahden sadan, vaikkakin sitä paljon treenaavat ja kyseessä lahjakkaita jalkalihaksiltaan.

On niin monta nostajaa käynyt troppiostoksilla salaa ja yksi edesmennyt ystäväni kertoi paljon tarinoita erinäisistä ostajista mitä häneltä douppeja haki. Itse olen vaan skeptinen jokaiseen isojen romujen natuihin, kun aina jossain vaiheessa on käry käynyt. Lahjakkaita kavereita, kuten Salin, Smulter, Sjöman on olemassa ja heidän potentiaali nostaa on valtava. Se on valtava käyttivät tai ei ja ovat varmasti lahjakkuudeeltaan maailman kärkinostajia. Joka tapauksessa jos nämä douppaavat ovat tulokset n. 60 kg paremmat mitä nostaisivat natuna. Jokakinen voi siitä päätellä mitä nostaisivat natuna tai kuureilla. + tai - vaan eteen tuloksiin ja päättelemään.

Olen nähnyt parinsadan natupenkkejäkin, mutta nostomatka on ollut kuusi senttiä ja perse keikkunut tangon tasolla. Tämä on niin uskon asia kuin Jeesuksen vetten päällä kävelykin. Uskokoon ken haluaa ja ollaan uskomatta ken haluaa.
 
Back
Ylös Bottom