RAW-penkki

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos ymmärsin oikein noita jenkkilautojen puheita, niin Eric Spoto kutsuttiin viime kuun lopussa 31.3.2012 järjestettävään MHP's King Of The Bench -kilpailuun mukaan nostamaan. Big Al Davis oli tarjoutunut maksamaan osallistumismaksun 125$ ja 300$ matkakuluja, sekä joku taho oli vielä tarjoutunut maksamaan 1000$ hänelle, jos voittaa kisan. Ajankohta ei kuitenkaan ollut hyvä ja kutsu tuli lyhyellä varoitusajalla, joten Eric ei ole osallistumassa. Hän oli kuitenkin ilmeisesti sanonut, että on kiinnostunut kilpailemaan myöhemmin jossain toisessa MHP:n kilpailussa.
 
Jos ymmärsin oikein noita jenkkilautojen puheita, niin Eric Spoto kutsuttiin viime kuun lopussa 31.3.2012 järjestettävään MHP's King Of The Bench -kilpailuun mukaan nostamaan. Big Al Davis oli tarjoutunut maksamaan osallistumismaksun 125$ ja 300$ matkakuluja, sekä joku taho oli vielä tarjoutunut maksamaan 1000$ hänelle, jos voittaa kisan. Ajankohta ei kuitenkaan ollut hyvä ja kutsu tuli lyhyellä varoitusajalla, joten Eric ei ole osallistumassa. Hän oli kuitenkin ilmeisesti sanonut, että on kiinnostunut kilpailemaan myöhemmin jossain toisessa MHP:n kilpailussa.

Jos todella näin,niin heitämpä ilmoille sen mitä hieman olen miettinytkin:Onko tuossa noita jenkkien feikkipainoja taas käytössä?Ei minkäänlaista tärinää tms merkkiä siitä että tuossa olisi noin huimat raudat...näyttää että toistovarojakin jäisi vielä?

Toivottavasti tulee kisoihin ja todistaa minun olevan väärässä,mutta tuo Big Al Davisin "haaste" hieman vaikuttaa siltä ettei hänkään ihan purematta niele noita nostoja...Al kun on itte jo todistanut kisoissa nuo omat punnerrusvoimansa.

Vaikea sanoa onko feikkiä vai ei,ei kuitenkaan ole ihan samanlaista touhua kuin sillä ryssien sirkusmiehellä,hah.
 
Jos todella näin,niin heitämpä ilmoille sen mitä hieman olen miettinytkin:Onko tuossa noita jenkkien feikkipainoja taas käytössä?Ei minkäänlaista tärinää tms merkkiä siitä että tuossa olisi noin huimat raudat...näyttää että toistovarojakin jäisi vielä?

Toivottavasti tulee kisoihin ja todistaa minun olevan väärässä,mutta tuo Big Al Davisin "haaste" hieman vaikuttaa siltä ettei hänkään ihan purematta niele noita nostoja...Al kun on itte jo todistanut kisoissa nuo omat punnerrusvoimansa.

Vaikea sanoa onko feikkiä vai ei,ei kuitenkaan ole ihan samanlaista touhua kuin sillä ryssien sirkusmiehellä,hah.

Siis kaikkihan on mahdollista, mutta ei mulle missään vaiheessa oo tullut sellanen fiilis, että tossa feikkilevyjä käytettäisiin. XD Tossa yhdessä suht tuoreessa videossa se punnertaa Efferding vierellään, et emmä usko että Stan lähtis tollaseen pelleilyyn mukaan. :) Luulisin että Al Davis halusi ehdottomasti mukaan vaan toisen 300 penkkaajan+ saattohan tossa olla lisänä perus jenkkiuhmailua. Kuin monesti ootte nähnyt että samoissa kisoissa punnertaa kaksi kolmensadan raakamiestä?
 
Siis kaikkihan on mahdollista, mutta ei mulle missään vaiheessa oo tullut sellanen fiilis, että tossa feikkilevyjä käytettäisiin. XD Tossa yhdessä suht tuoreessa videossa se punnertaa Efferding vierellään, et emmä usko että Stan lähtis tollaseen pelleilyyn mukaan. :)

Miksei Stan muka lähtis? Tunnetko sen? :D Ite kyllä henk.koht voisin kyllä uskoa että ihan oikeet painot tuossa on. Tosin ois ne voinu kyllä sillä venäjän joulupukillakin olla, ei kai siitäkään ihan kiistatonta näyttöä ole suuntaan tai toiseen... ;)
 
Luin ton t-nationin ketjun läpi mutta ei jäänyt mieleen että mitkä kisat tarkalleen on kyseessä? Ihmetyttää siis ihan palkintojen pienuus.
 
Jos todella näin,niin heitämpä ilmoille sen mitä hieman olen miettinytkin:Onko tuossa noita jenkkien feikkipainoja taas käytössä?Ei minkäänlaista tärinää tms merkkiä siitä että tuossa olisi noin huimat raudat...näyttää että toistovarojakin jäisi vielä?
.

Ainakin joku bb.com/powerlifting-osion käyttäjä väitti treenaavansa samalla salilla kuin Spoto, eikä hänen ole kuulemma nähty roudailevan omia levyjään ja vastaavasti salin levyt ovat normaaleja. Eri juttu toki loppupeleissä paljonko satunnaisen nettikirjoittelijan sana takaa mitään, heh...

Luin ton t-nationin ketjun läpi mutta ei jäänyt mieleen että mitkä kisat tarkalleen on kyseessä? Ihmetyttää siis ihan palkintojen pienuus.
Tossa on se mitä olen itse katsellut.
 
"Someone CLAIMING to be Eric Spoto emailed our office last night saying:

"I have to be honest I am probably not gonna do this event its kinda short notice and it couldn't be a worse time as far as my schedule goes. I Definitely want to compete in your shows in the future hopefully sooner than later. I understand that you have to hit lifts on the platform to be considered an elite bencher and a gym lift is exactly what it is a gym lift. I can assure you they are legit plates I wouldn't waste my time or any one else s time with some fake bs stunt. I certainly don't think I am in Al Davis league yet he has the strictest lift I have ever seen over 600 and it was way over 670. I am sure he is gonna be near or above 700 at your event and I would like to think I am capable to be in that league in the future." "


Asiatekstiltähän tuo vaikuttaa. En jaksa ite edes alkaa vääntämään tästä sen enempää. Riitti kun näki ton bodybuilding.comin ketjun apinatarhan vauhdissa, huhhuh.:eek:
 
Reilu 100-kiloiseksi mieheksi aivan järkyttävän kokoinen.
 
En tiedä kuinka mahdoton homma olisi mutta 110kg kun Tommi tökkäis 280kg niin se oli maailman ennätys, Kova homma tietenki saada 20 kg lisää tankoon vaikka omaa painoa voisikin vielä vähän nostaa. Kyllä ne vaan on nuo maailman ennätykset joka sarjaan helkkarin kovat.

242 615 Jeremy Hoornstra USA 2006 HARD , onkohan tästä nostosta videota ? Jenkkien nostoja niin tiedä minkälaisia vajaita ja stopittomia ovat.


edit.

videolla kyllä lukee 617 paunaa. Hyvä stoppi mutta loppuojennus voisi olal parempikin muttaläpäisee minun tuomarilinjan :)

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
En tiedä kuinka mahdoton homma olisi mutta 110kg kun Tommi tökkäis 280kg niin se oli maailman ennätys, Kova homma tietenki saada 20 kg lisää tankoon vaikka omaa painoa voisikin vielä vähän nostaa. Kyllä ne vaan on nuo maailman ennätykset joka sarjaan helkkarin kovat.

242 615 Jeremy Hoornstra USA 2006 HARD , onkohan tästä nostosta videota ? Jenkkien nostoja niin tiedä minkälaisia vajaita ja stopittomia ovat.


edit.

videolla kyllä lukee 617 paunaa. Hyvä stoppi mutta loppuojennus voisi olal parempikin muttaläpäisee minun tuomarilinjan :)




Tommin kanssa tuli höpistyä ihan ajan kanssa viime kisoissa ja kyllähän miehellä on tulevaisuudessa vielä kaikki ovet auki.. Tommi tulee varmastikkin jossain vaiheessa vilauttamaan kolmen lajin miehillekkin ettei hän ole "pelkkä" punnertaja. Tuloksia salilla on tehty jo niin hurjia,että huhhuh!!! En nyt tarkemmin tähän rautoja erottele,mutta ennätyksiä on luvassa =)

Tuosta 280kg tuloksesta sen verran,että kuulin miehen tavoitteet tälle vuodelle EM kisoihin ja MM kisoihin,niin ennätyksiä on luvassa =)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
videolla kyllä lukee 617 paunaa. Hyvä stoppi mutta loppuojennus voisi olal parempikin muttaläpäisee minun tuomarilinjan :)



Aikas kapeella otteella tekee...
Miten muuten yleensä kisoissa onko mahdollisimman leveä ote suosituin vai hieman kapeampi?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Se on ihan henkilökohtainen mieltymys. Paitapenkissähän leveä ote taitaa antaa isoimman hyödyn.
 
No samat ihmiset siellä kisoissa penkkaa kuin salillakin joten siellä voit tehdä empiiristä tutkimusta jos et tuota vastausta ymmärtänyt. Sakke selittää asian aika hyvin Penkkipunnerrus-kirjassaan ja samaten tässä artikkelissa:

Käsiote

Käsiote kannattaa valita huolella, suurin sallittu oteleveys on yleisin kisoissa käytetty oteleveys. Kaikille se ei välttämättä ole paras. Käsiotetta valitessa huomioi sekä lihastasapaino että mittasuhteet. Mike Bridges käytti kapeaa otetta vaikka suurin mahdollinen olisi lyhentänyt 155-senttisen, kuusinkertaisen voimanoston maailmanmestarin nostomatkaa lähes puolella. Hän punnersi viisitoista vuotta sitten 240 kiloa sarjaan 82,5 kg, joka on voimassaoleva ME tänäkin päivänä. Samoin monet suurikokoiset nostajat punnertavat kapeammalla kuin suurimmalla sallitulla oteleveydellä.

http://www.voimaharjoittelu.fi/artikkelit?a=viewArticle&article_id=6657
 
Back
Ylös Bottom