RAW-penkki

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tän haluisin kuulla miten lahjakkuus menee hukkaan jos nostaa paidalla ? Luulisin, että kaverille on arvokisamenestys hiukka tärkeempää kun pakkisrespekti..

No, se lahjakkuus menee hukkaan lähinnä raw-puolelta :) Tietysti, jos henkilö itse näkee tärkeämmäksi kisailla paidan kanssa ja haluaa panostaa siihen.Niin sitten niin.

Mutta "rispektistä" noin yleisesti.En ole tavannut ketään, joka ei arvostaisi raw-nostoja, mutta monen,kovemmankin tason voimailijan olen kuullut esittävän toivomuksen, että paidat jäisivät pois käytöstä tai sanovan, että "oikea" nosto on raw-nosto.Näin kauniisti sanottuna.

Raw-ja paitanostajia arvioitaessa täytyy kuitenkin todeta, että molemmat tekevät periaatteessa yhtä kovaa työtä harjoitellessaan ja itse penkkisuorituksessaan joutuvat ponnistelemaan yhtä tosissaan, että saavat raudat suorille käsille.Tämän suhteen ei epäselvyyttä :rock:

Mutta paitanostoissa tapahtuu kummallinen ilmiö, mitä en vielä ole onnistunut käsittämään:kun paitamies vaihtaa toiseen paitaan, niin penkkitulos voi nousta jopa kymmeniä kiloja, mutta jos rawmies vaihtaa t-paitaa, niin tulos pysyy samana :confused:
 
En tiedä mitä paitaa oli eräs kaveri vaihtanut, kun otti tänään salilla rawina 215kg ja kehu, että paransi 15kg enkkaansa. Uskon, että oli vaihtanut lääkitystään:wtf:
 
Joo on älyttömän kova raakapenkki IPF-junnuksi. Paidasta ei taida saada paljoakaan hyötyä.

Ei hyvin paljoa, muistelisin että 20-27.5 kiloa sais paidasta hyötyä.Totesi että pitää lopettaa se pelleily paidalla. Joulukuussa nähdään mikä on Vilillä raw kisakunto penkissä.
 
En tiedä mitä paitaa oli eräs kaveri vaihtanut, kun otti tänään salilla rawina 215kg ja kehu, että paransi 15kg enkkaansa. Uskon, että oli vaihtanut lääkitystään:wtf:

Itse puhuin vain "paidasta" ja paidasta.Jos kemikaalit otetaan mukaan, niin siirrytään jo eri kategoriaan. ;)
 
Jos minun raakanostot kiinostaa niin olen tehnyt naamakirjaan(facebook) urheilijaprofiili. Jos haluatte seurata minun videoklippejä siellä niin profiilin nimi on "Fredrik Smulter". Tänään otin 2x2x235 stopilla.
 
y_e3931f1b.jpg

Teini Fedorov Michael: RAW Penkk 200kg vuonna iässä 15 vuotta
 
Tulee erehdyttävästi joku pakkislainen tosta kuvasta mieleen. :)
 
No veikkaisin että Freddi on vaan ottanut takas vanhoja voimatasoja dieetin jälkeen. Nuo hormoonithan ei varmaan käyneet kenenkään mielessä noilla voimatasoilla mutta onneks noin fiksu mies vihjasi niistä. :)
 
No jokainen kellä penkki on "kova" omaan painoon nähden tietää että penkki tulos voi heitellä PALJON, freddillä tulos taso nousee sitä mukaa mitä maha kasvaa :)
 
Aika mielenkiintoista että ihmiset täällä tietävät tai veikkaavat minkälainen asenne minulla on kohti kiellettyjä aineita. Olen aina ja tulen aina olla urheilija joka EI käytä dopingia. Mitä muut tekevät on niiden asia.
Pitää ottaa huomioon että 2010 keväällä diettasin kohti 125kg. Saavutin tavoiteeni ja samalla kyynärpää hajosi. Sinnittelin ja yritin mutta minun pääni ei kestännyt että voimat katosi kun kehopaino putosi. Viimeiinen niitti oli kun painosarjat vaihtui -120 ja +120 kiloon ja nöyrytys SM-kisoissa. Olen siitä lähtien ottannut pikku hiljaa läskit takaisin ja voimat on myös tullut kivasti takaisin. Olen myös kevä 2011 lähtien ollut valmentajan alaisuudessa että maximitkokeillut joka viikko on loppunut. Myös se rustovamma kyynärpäässä on paljon parempi kun paino on 135+ kuin 121-124kg. Nestettä enemmän...
Tuo 1x245 on nostettu heti Ove Lehdon raakakisan jälkeen. Eli parhaat voimat oli jo mennyt. Tuo 1x262,5kg on nostettu 5 päivää SM-kisojen jälkeen ja 19x182,5kg sarjan jälkeen.

Vielä dopingista niin tiedän että jos käry kävisi niin saan heti potkut töistä tai jos en saa potkut niin otan lopputilin koska huumeiden käyttö minun ammattissani on vain niin moraalisesti väärin. Kuka järkevä ihminen vaarantaa perheen tulevaisuus sillä tavalla?
 
Jo SM kisoissa elokuussa olisin varmasti nostannut 250-252,5 ylös merkistä mutta minulla on pikkaisen ongelma sen kanssa että perse "vippaa". Kisan uudestaan 26 päivä. Katotaan mitä tuomarit silloin sanoo. Ja tossa 3x245kg perse ei ollut 100% kiinni jokaisessa toistossa.
 
Aika mielenkiintoista että ihmiset täällä tietävät tai veikkaavat minkälainen asenne minulla on kohti kiellettyjä aineita. Olen aina ja tulen aina olla urheilija joka EI käytä dopingia. Mitä muut tekevät on niiden asia.
Pitää ottaa huomioon että 2010 keväällä diettasin kohti 125kg. Saavutin tavoiteeni ja samalla kyynärpää hajosi. Sinnittelin ja yritin mutta minun pääni ei kestännyt että voimat katosi kun kehopaino putosi. Viimeiinen niitti oli kun painosarjat vaihtui -120 ja +120 kiloon ja nöyrytys SM-kisoissa. Olen siitä lähtien ottannut pikku hiljaa läskit takaisin ja voimat on myös tullut kivasti takaisin. Olen myös kevä 2011 lähtien ollut valmentajan alaisuudessa että maximitkokeillut joka viikko on loppunut. Myös se rustovamma kyynärpäässä on paljon parempi kun paino on 135+ kuin 121-124kg. Nestettä enemmän...
Tuo 1x245 on nostettu heti Ove Lehdon raakakisan jälkeen. Eli parhaat voimat oli jo mennyt. Tuo 1x262,5kg on nostettu 5 päivää SM-kisojen jälkeen ja 19x182,5kg sarjan jälkeen.

Vielä dopingista niin tiedän että jos käry kävisi niin saan heti potkut töistä tai jos en saa potkut niin otan lopputilin koska huumeiden käyttö minun ammattissani on vain niin moraalisesti väärin. Kuka järkevä ihminen vaarantaa perheen tulevaisuus sillä tavalla?

En sitä sanonutkaan, että dopingia käyttäisit. Noissa raudoissa kehitys on vain jo kovin hidasta ja joka kilo vaatii vähintää vuoden työn, myös loukkaantumis riski hidastaa todella paljon kehityksen nopeutta. Tietysti on myös hyviä ja huonoja päiviä, ettei joka päivä ole piikki kunto ja se on täysin ymmärrettävää. Kovia treenajä tuollla tasolla voi varmasti ottaa vain kerran kahteen kuukauteen max?
 
En sanoisi että kehitys on hidasta niin kauan kun otan "vanhoja voima ja vanha elopaino" takaisin. Silloin se tulee äkkiä. Mutta olen nyt periaatteesa yhtä vahva raw kun olin 2009 140+ kiloisena. Nyt tästä eteenpäin en usko että kehitys on samaalaista mitä se on ollut nyt kesällä ja syksyllä. Tai riippuu tietysti siitä kasvatanko elopainoa 170 kiloon asti. :)
 
Kaikkien mielestä vahvat kaverit aina käyttää, normaalia. Ja se on taas se selitys, kun voimat kasvavat takaisin :D
 
Back
Ylös Bottom