Puntti ja armeija?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Siellä reenataan juoksemalla soissa ja mettissä 50 kilon reppu selässä keskimäärin 5 tuntia päivässä. Kyllä siinä lihakset kasvaa.

Originally posted by ]abe
Nyt 5kk takana :
Paino ennen inttiä n. 77kg
Tällä hetkellä n. 71kg
Vituttaa kun ei kerkiä treenaa. Ja leirit sotkee pahasti.
Ja Sotilaspoliisina oon, utissa, alkuajan olin mikkelissä.
Ja mitoista ei kannata mainita mitään... kuihtunut.

Itekin menin armeijaan heinäkuussa eli saman verran aamuja takana mitä ]abella.

Paino itellä ennen 95 kg. Peruskauden aikana laski 90 kg, kun oli sissik:ssa juosta sätkimässä.
Sittenpä tuli siirto Spolleksi ja paino nyt jotain 93-95 kg tienoilla.

Ei siinä oo muu auttanut kuin syödä ihan vitusti. Linjastolla jos lukee 2 lautasta (ruoka+jälkiruoka), niin melko useasti on löytyny ruokailun jälkeen 3 lautasta tarjottimelta.

Vartiossa kun on ollu niin siellä on onneksi vähän valinnan varaa sapuskassa. Juusto on ihan jees leivän päällä (30g/100g prot) kun sitä laittaa reilummin (väh 1 cm).

Ai niin, heinäkuussa kun menin niin mukaan otin 5 kg säkin maitoproteiinia. Tonnikalaa on tullu kans kannettua siviilistä "silloin tällöin".

Eli painon saa pidettyä intissäkin, mutta siihen pitää vaan tehdä "hiukka" töitä, ts. syödä.

Originally posted by fisu
iiik.... eikö armeijassa oo salia (yleisesti), vittu miten sitten voi treenata?

Näin mutu-pohjalta voin sanoa, että lähes jokaisessa varuskunnassa on sali. Salille pääseminen onkin sitten eri juttu..

Originally posted by mik99
Ankka: miten on muuttuneet reenipainot..jos vertaa lähtötilanteeseen?
Tullu alaspäin "hieman". Ei oikein viiti vetää täysillä treenejä jos joutuu seuraavana päivänä sykkimään.
Mietipä kun vetää rinta-hauistreenin täysillä ja seuraavana päivänä on ampumataitotesti (makuulta, polvelta ja seisaaltaan ampuminen). Kokemuksesta voin sanoa että kädet tärräsi vähän liikaa....
Toisaalta ei ole myöskään kiva jos vetää jalkatreenin ja seuraavana päivänä on asutuskeskustaistelua. Polvelle, spurtti, polvelle, spurtti,... ja tämä toistetaan päivän aikana X-kertaa.

Ankka: juu no ei varmasti mut miten oletko viikonloppu lomilla reenaillut vai onko tuo reenaminen tapahtunut vain intissä?

Originally posted by Laiffah
Kyllä siellä kourallinen tiedustelijoitakin koulutetaan. Kaveri on juuri tällä tiedustelijana Santiksessa. Alunperin jannu ilmoittautui ja meni ihan perus jägsterilinjalle, mutta sieltä revittiin ensin spolleksi. Sieltä sitten aukkiin aketuslinjalle ja sieltä siirto tiedustelijaksi.

Niin, ja tarkka-ampujia ja ties mitä. Siks mä sanoinki et todennäköisesti, kun kerta monet pitkät laitetaan spolleiks.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Originally posted by mik99
Ankka: juu no ei varmasti mut miten oletko viikonloppu lomilla reenaillut vai onko tuo reenaminen tapahtunut vain intissä?
Eipä ole tullut lomilla treenailtua. Lomilla kun on muutakin tekemistä (K-18). :kuola: :love: ;)

Kassu TJ3, joten intti on kohta ohi ja pääsee taas kunnolla treenaamaan. =)
6kk sitte penkistä:
3x10 102.5kg
3x7 107.5kg
4x5 112.5kg

Jokusen kerran oon päässy lomilla treenaamaan ja
ei ne tulokset ihan nollille oo onneks päässy tippumaan.
5kg noista tuloksista pois, ni päästään tän hetkiselle tasolle.
Paino on tullu kyllä alas noin 5kg 87->82 ja
peilistäki jo näkee, et on lihasta lähteny. Semmosen oon kyllä huomannu, et jotenki on tekniikka aivan hukassa ku ei oo puoleen vuoteen kunnolla päässy treenaa. esim. penkissä meinaa perse koko ajan nousta ja muutenki heiluu tanko miten sattuu...

Mitenkä on, tarviiko siellä intissä ihan Kaarle Kaljupäänä juoksennella vai alkaako ne heti valittamaan jos jättäis ees vähän karvaa päähän? Kunnon lettiä ei varmaan voi suositella, mut haitaako se siellä ketään jos ois pientä siili tukkaa keskellä päätä?

Tiedustelijana on tullu oltua heinäkuusta lähtien ja ihan kiitettävästi on painoa lähteny, 90kg -> 75kg.

Onneksi 9. päivä tammikuuta pääsee kotia ja reenaamaan, nähtäväksi jää miten kauan kestää saada lihat takasin.

Originally posted by fisu
iiik.... eikö armeijassa oo salia (yleisesti), vittu miten sitten voi treenata?

Kyllä jokaisessa yksikössä pitäisi olla sali tai kasarmialueen ulkopuolinen sali, johon varusmiehet pääsevät ilman maksua tai alennuksella. Itse olin Sodankylässä ja siellä oli todella hyvä sali, uimahalli ja liikuntahalli ihan kasarmialueella. Alokasaikana voi olla, ettei kannata tai edes jaksa lähtä treenamaan, ku koulutusta on klo 6.00-21.00. Jos on
B-mies jostain syystä, niin ne voi keretäkkin salille. Alokasajan jälkeen kyllä ehtii paremmin.

Itse panostaisin armeijassa isojen lihasryhmien vahvistamiseen, mutta ei kannata ottaa hirveesti liikkeitä ohjelmaan, koska palautuminen voi olla vaikeaa. Muistahan syödä paljon aina, ku tarjotaan ja varaa illaksi maltoa ja proteiinijauhetta. Monivitamiinivalmiste voisi olla hyvä lisä tähän.

Nostetaas threadi ylös kun omalla kohdalla ja varmasti monella muullakin ajankohtainen. Eli inttii lähdettii heinäkuussa ja Vekaralle 3.psjk:n päästiin, nyt tiedustelijana ja koulutus ollut kohtuullisen fyysistä jo p-kaudella.

Ennen kun lähdin inttiin niin oli mitat n.172cm/71kg ja tällä hetkellä painoa 65kg ja vasta 2kk menny! Tässä on omantunto aika kovalla koetuksella kun ennen näky peilistä semmonen normaalia paremmassa ruodussa oleva nuorikundi, ja nyt helvetti kädet on kun afrikan nälkälapsilla. Rintafileet kuihtunu täysin olemattomiin ja koko ryhtikin painunu ihan kasaan. Jaloistakaan juuri mitään jäljellä. Hera prodea oon roudannu ja sitä joka aamu yrittänytkin hörppiä ja myös ennen nukkumaan menoa että pysyis tuo proteiinin saanti edes jossain ruodussa. Safkaa syödää niin paljon kun kupu antaa periks ja maitoakin yrittäny vetää sen reilu puolisen litraa per ateria. Pakkiruokailut tieysti verrottaa suhteellisen paljon tässä kalori jahdissa. Aamupala koostuu reilusta puurosta ja yleenä ruisleivästä ja leikkeleistä, mutta kun ei niin ei. Iltapalatkin yritetty hyödyntää. Yleenä on vaan joutunut valita joko iltapalan/puntin, molempii harvemmin jää aikaa kun ohjelmaa riittää aina ilta 19-19.30 asti

Eli kysymys siis kuuluukin. Kuinka itse saitte ylläpidettyä painoa? Miten treenasitte? Lisäravinteet? paino ennen inttiä? entä jälkeen? Kaikki vihjeet tervetulleita. tässä alkaa jo pieni morkkis painamaan mieltä...:curs:

Armeijaan kannattaa mennä vissiin vähän massoissa... Ennen inttiä pidetään parin kuukauden pituinen juoppo kausi, jonka aikana kerätään hulvattomia muistoja yöllä kipinävahdissa sitten mietittäväksi. Tuona aikana pitää syödä myös kaikkea mitä ei ole ennen kuvitellutkaan, kumpu kasvaa, mutta armeijassa kuihtuu.
Itse 2.ItPtr:ssa vaikutan ja paino tippunu vasta kuusi kiloa. Kyl sitä safkaa saa ahdettua, vetää vaik pari boonus voinappia aina.
Nyt P-kauden jälkeen käy hommat yleensä rentoutumaan, vapaa-ajat pidentymään jne. Pääset kyllä reenaamaan vielä! Tonnikalaa vaan kaappiin messiin ja yhteyttä Suorttiin ja minuun ota, niin kaikki kääntyy parhain päin ;)

Ite vedin intissä paljon kuntopiirejä + lomilla aina salille (olin jokaisena lomapäivänä salilla :D)

Jotain hyviä kuntopiirejä kandee vetää päivittäin, ja kun siihen vielä lisää sen intin juoksumeiningin voi lihaskunnon pitää kovana ..

Ite itteasiassa vedin intin päättötesteissä kovemmat jutut kuin alussa :D

Punnerrukset 80 -> 100

Leuat 30 -> 30 (mutta lopetin kesken)

Vatsat 70 -> 80

Selät 80 -> 107 :D

Vauhditon pituus 250 - > 285 (eka tulos hullun marssin jäljiltä, joten ei verrannollinen)

Mutta ite tein melkeen joka ilta tuvassa simppeliä kuntopiiriä

Punnerrukset 3 x loppuun asti

Leuat oven karmissa 3 x loppuun asti

Vatsarutistus 3 x polte

Loikat paikallaan 3 x 5-20

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom