Puntti ja armeija?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Originally posted by Away
Miten te oikeen onnistutte keräämään sitä läskiä armeijan aikana? :joulu6: Ihan perussafkaahan siellä tarjoillaan, ei nyt kuitenkaan ehkä niin hyvää mitä äidin kotiruuat, mutta kuitenkin.
Ja kun liikuntaakin on niin vitusti..

Onko se syy sitten ne munkit? :joulu8:

Vaikka mulla kaikki vähäsetkin lihat tulee todennäkösesti lähtee armeijassa, niin en silti läskiäkään kerää. Tulee ruipelona ja vähissä rasvoissa takas, niin on kiva taas alkaa bulkkaa, kun ei oo rasvaa ylimäärästä. Lihasmuisti hoitaa sit homman kotiin. :cool:

Väitän, että ruokavalio, joka ei sisällä juurikaan proteiinia, vie kyllä nätisti lihoja. Tietenkin soden munkit vaikuttaa. Treenaamaan ei pahemmin ehdi ja palautumisesta ei tietoakaan. Kortisolitasot on tapissa, kun ei saa hyvälaatuista ruokaa tarpeeks ja joutuu valvomaan hirveesti. Myös kaikki liikunta on pitkäkestoista ja kuluttavaa.

EDIT: Joo siis meni vähän ohi kysymyksestä, mutta tarkoitin sitä, että vaikka paino tippuu, niin jostain syystä tuntuu, että on paljon löysemmässä kunnossa kuin sinne mennessä. Tietenkin se menee niin, että alkuaikana poltetaan kaikki lihat ja loppuaikana, kun hommat helpottuu niin saadaan paino takaisin läskinä.

niin, sen verran vielä tosta mun laihtumisesta, että koska intin safkat ei maistu ja alkaa tää paino huolestuttaa, niin on pakko jotain syödä, mikä sitten yleensä on joulutorttuja ja muita herkkuja. Tämä taas johtaa siihen että mukavasti tasoittunut vatsa alkaa taas saamaan rasvaa päälleen.
No, en ota niin paineita tosta, kohta pääsee pois ja reenailee...

Pioneereiks vaan kaikki! saapahan kanniskella miinoja! huomasin että epäkkäät ainakin kasvoi intin aikana! ja nimen omaan taistelu-pioneeriks.

mave armeija-aikana!

Originally posted by Jyväbroileri
Suosittelisin armeijaan menijöille ja olijoille että kerran viikossa tekisi edes yhden treenin jossa kävisi kaikki lihasryhmät nopeasti lävitse.

Penkki+pystypunnerrus+ylätalja+alatalja+prässi tai kyykky kombinaation luulisi estävän lihas hukkaa tehokkaasti mikäli nuo liikkeet tekevät täysillä edes kerran kymmeneen päivään. Itse tein noita viittä liikettä n. kerran viikossa ja söin mahdollisimman paljon. Intin loppupuolella olin jo viisi kiloa voitolla omassa painossa ja ennätykset rikoin penkissä ja pystypunerruksessa. Saavutettu paino tosin koostui pääsääntöisesti läskistä.

Viisi liikettä ja liikkeissä kolme sarjaa, eli 15 sarjaa per viikko ei liene mahdotonta kellekään, vaikka armeijassa olisikin. Jos ei muuten, niin viikonloppuna sitten mikäli on päässyt lomille.
Toi ohjelma vaikutti ihan toimivalta... mietiskelin tossa vaan että kannattaisko armeija aikana vetää maastavetoo, koska se on aika kokonaisvaltainen liike, joten se vois estää massaa lähtemästä. mitä mieltä ootte? toisaalta kyykkiminen perse pystyssä on aika rasittavaa armeija-aikana..

no no!

"WhiteBlood: ja kyllä, joissain palveluspaikoissa voi laihtua. Kaikki ei oo b-miehiä hyryläs"

Ihan sissinä olin kuuleppas! mettään voi ottaa himasta mukaan kaikkee mahdollista, poronlihaa mm.
:kuola:

Olin vuoden armeijassa. Paino tippui 80 -> 70kg ja penkki 120 -> 100kg... Vaikka koitin parhaani mukaan käydä salilla aina kun oli aikaa... Se on se sissimuona :-)

Re: mave armeija-aikana!

Originally posted by Kliinu
Toi ohjelma vaikutti ihan toimivalta... mietiskelin tossa vaan että kannattaisko armeija aikana vetää maastavetoo, koska se on aika kokonaisvaltainen liike, joten se vois estää massaa lähtemästä. mitä mieltä ootte? toisaalta kyykkiminen perse pystyssä on aika rasittavaa armeija-aikana..

Maastavetoa tein intin aikana korkeintaan kerran kuussa. Pyrin valitsemaan ohjelmaani kivoja ja helppoja liikkeitä joita viitsi tehdä vaikka väsytti ja vitutti. Vetopäivän jälkeen on kyllä niin sonnimainen olo selässä että kerran kuussa hyvänä päivänä sitä oli pakko tehdä.

Mullakin on Vekaraan lähtö tammikuussa ja oonkin ajatellu et kannattaisko pyrkii tonne sissi/tiedustelu koulutukseen. Erooko ne metsä ruuat niin hirveesti niistä ruokalan ruuista, ja saako sinne mettään tosiaan kantaa omia ruokia niinku WhiteBlood tossa sano?

Sitte armeijan jälkeen oon aatellu tehdä tälläsen Super Massa Ohjelman mikä oli tossa Massaa! Voimaa! kirjan lopussa. Eli ekaks 5 pv tyhjennetään hiilari varastot, sit 1 pv syödään ihan SIKANA hiilareita muttei yhtään protskuja, ja lopuks pari viikkoo syödään kaikkee ihan SAIRAASTI ja treenataan kovaa. Mitäs mieltä olisitte tällasesta? Millastakohan treenii kannattais ottaa tohon ohjelmaan?

Originally posted by Anonyymi2
EST:llä olen. Kyllä sitä kohtalaisesti ehtii salilla käydä, jos ei ota hirveää stressiä koulun kanssa :thumbs:

Kappas, joku muukin EST:ltä. Tämän vai jonkun aiemman vuoden fukseja? Meikäläinen alotti tänä vuonna tuolla sähköllä mutta saas nähä jatkanko siellä intin jälkeen. Hyrylä kutsuu (vapaus-TJ 25) :evil:

Originally posted by pek
Sä oot sen verran pitkä et todennäkösesti sust tehään spolle. Ja mielestäni santikses ei ees kouluteta tiedustelijoita?

Kyllä siellä kourallinen tiedustelijoitakin koulutetaan. Kaveri on juuri tällä tiedustelijana Santiksessa. Alunperin jannu ilmoittautui ja meni ihan perus jägsterilinjalle, mutta sieltä revittiin ensin spolleksi. Sieltä sitten aukkiin aketuslinjalle ja sieltä siirto tiedustelijaksi.

Originally posted by Ric Flair
Erooko ne metsä ruuat niin hirveesti niistä ruokalan ruuista, ja saako sinne mettään tosiaan kantaa omia ruokia niinku WhiteBlood tossa sano?

Samaa paskaa, mutta tuurilla sitä on niin vähän että jaetaan kauhallinen per naama. Toisaalta joskus sitä on taas liikaa jolloin voi santsata...Sitten kun on vielä se kiire, niin voi olla ettei aina ehdi syömään vaikka mieli tekisi. Ajatkin saattaa vaihdella niin että lounas on 11:00 ja päivällinen ehditään syömään vasta 20:00 ja välissä mennään niin vitusti paikasta toiseen. Eli epäsäännöllistä kaikin puolin metsässä syömiset.

Itsellä paino jotai 93kg ennen inttiä, ekoilla lomilla 82kg. Olin vielä niin fanaattinen että salille heti eka lomalla ja vittu ne painot oli raskaat. Ei meinannu saada irti telineestä sitä painoa jolla oli sarjaa tehnyt ennen inttiä.

Näin kranaatinheitinkomppaniassa mosakaudella.

Vaan ei ollut liha tullakseen lääkintä-aliupseerinakaan, vaikka mahdollisuudet treenin oli melko hyvät ja ruokaakin sai, eikä palvelus ollut lainkaan raskasta.

Ihan tältä pohjalta suosittelen unohtaan kasvamisen ja keskittyyn vain peruskunnon pitämiseen. Jos ei liha tartu lääkintä-aliupseerina niin ei sitten missään.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mullakin on Vekaraan lähtö tammikuussa ja oonkin ajatellu et kannattaisko pyrkii tonne sissi/tiedustelu koulutukseen. Erooko ne metsä ruuat niin hirveesti niistä ruokalan ruuista, ja saako sinne mettään tosiaan kantaa omia ruokia niinku WhiteBlood tossa sano?

mettässä on noin 9/10 jotain keitto ruokaa. aika monessa paikkaa saa viedä omia eväitä leireille. oikein vesi herahtaa kielellä kun muistelee noita ihania pakki-ruokailuja :D

Ite olin Parolassa 1PSVK:ssa -95. Sielä oli sillon penkki alakerrassa ja sitä tulikin sit tahkottua 2-3 kertaa viikossa. Tulokset nousi muistaakseni 82,5 -> 120kg. (se oli hyvin sillon kun paino oli n. 60kg) Sotkussa vedettiin joka ilta pitzaa , munkkia, ja mukaan otettiin sipsi ja kolat. Hyvin pärjäs...mutta se oli ennen se, nykyään armeija on niin kovaa. :kippis1:

Originally posted by janne321
mettässä on noin 9/10 jotain keitto ruokaa. aika monessa paikkaa saa viedä omia eväitä leireille. oikein vesi herahtaa kielellä kun muistelee noita ihania pakki-ruokailuja :D
Eipä paljon metässä ollut noita pakkiruokailuja (koskaan).
Herkkuhetken tarjosi muonapaketissa ollut kinkkupasta-banaanilla :kuola:

Tuota noin, ei välttämättä kannata, koska sieltä lakkautettiin perinteinen TiedK. Itse olin viimeisessä erässä joka koulutettiin vielä jalkapelillä tiedusteluun. Nykyään yksikkö taitaa olla 3. panssarijääkäripataljoona tms. ja hommat aika lepiä tohon jalkapelillä liikkumiseen verrattuna kun on uudet CV-90:t alla.

Nykyään siellä noista 6kk:n nakeista rankimmat taitaa olla aivan rintarinnan tstpioneeri ja normaali jääkäri. Noitten perään sitten se panssaritiedustelu. Tämä siis siksi että tiedustelussa ei ole muuta rankka kuin sen 35-50kilosen rinkan kanssa irtoilu eli juokseminen, joka taitaa tapahtua nykyään niin että hypätään CV:hen ja ammutaan ryssät samalla kun ajetaan eri paikkaan :D

!!!!!!!!

"Herkkuhetken tarjosi muonapaketissa ollut kinkkupasta-banaanilla"
Hyi helv****! pahin mahdollinen. tietysti vähän havunneulasiakin mausteeks. mä otin himasta yleensä kunnon ruuat mettään ja ruokalastakin hävis ruisleipää aikalailla.

paistijauhelihaa vaa rinkan pohjalle, ainakin näin talvella! :joulu5:

eiks rypsäri olis aika tiivistä ravintoa? Sitä vaan huikka aina kun kerkee :) Taitaa jäädä makroravinnesuhteiden seurailu vähemmälle ensi vuonna :(

Tuli jälkeenpäin mieleen kun leireillä kuihtu ihan vitusti, et sinne olis ilman muuta kannattanu ottaa pullo oliiviöljyä messiin. Siitä ku lirautat ölppää joka safkaan ja vähän välipalaksikin, ni ei tarvi miinuskaloreilla ihan heti olla. Tohon tietysti lisäks kaikki mitä ny ikinä naamariin saa vedettyä. Treenit oli vaan niin perseestä ettei jaksanut alkaa kikkaileen, sitä kuihtu mieluummin ku näki hirveen vaivan saadakseen jotain pidettyä.

Mutta ai että ku olis tehny hyvää ku monet monet kerrat oli iltapalana 2:n desin maito ja yks perkeleen paahtoleipä, ku sillon olis ollut vaikka pahan makuista öljyä ja perään protskudrinkki kunnon malto satsilla :kuola:

Kyllä siellä intissä pääsee ihan hyvin metsässäkin safkaamaan, kun käyttää vähän päätään. Kannattaa siis olla spadejen kanssa hyvissä väleissä niin pysyy muonissa. Ja ei sinne mitään öljyjä sun muuta kannata raahata, vaan jotain helposti syötävää kamaa joka on hyvin pakattu, esim. säilykkeet ja suklaa. Otat muutaman kilon suklaata per leiri niin ei varmasti lihat häviä yhtään mihinkään. Jätkät nyt stressaa ihan liikaa sen intin ja treenamisen kanssa, olin neljässä eri paikassa intin aikana ja aina pääsin hyvin treenaamaan. Ja kassulla sain vedettyä safkaa niin paljon kuin napa veti. Leirillä täydensin suklaalla ja tonnikalalla.

saakos intissä olla mitään omia protskujauhoja mukana? Niistä sitten sekoittelis aina iltasin. Oon menossa tammikuussa Halliin lentomekaanikoksi, eikä kuulemma oo mitään liian raskasta.

Originally posted by hööbis
saakos intissä olla mitään omia protskujauhoja mukana? Niistä sitten sekoittelis aina iltasin. Oon menossa tammikuussa Halliin lentomekaanikoksi, eikä kuulemma oo mitään liian raskasta.

no saa olla... alkoholia ja huumeita ei luonnollisesti saa olla....

Suositut

Back
Ylös Bottom