Puntti ja armeija?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Itse laihduin intissä 71kg -> 64kg -> <b>67</b>. Salilla olen käyny intin aikana 2 kertaa. TiedK/SissiK:ssa kun on tuo koulutus muutenki huomattavasti fyysisempää kun esim tykistössä, niin energiaa ei yksinkertaisesti jää salille, ja vaikka jäiskin niin mielummin sitä ne vapaa ajat ottaa rennosti. Metsässäkin tullu vietettyä kohta n. 100-120 päivää 180:stä että ei sielä lihoamaan pääse :D Tietysti trangialla jos jaksaa kokkailla omia mättöjä niin sitten.

Itse laihduin intissä 71kg -> 64kg -> <b>67</b>. Salilla olen käyny intin aikana 2 kertaa. TiedK/SissiK:ssa kun on tuo koulutus muutenki huomattavasti fyysisempää kun esim tykistössä, niin energiaa ei yksinkertaisesti jää salille, ja vaikka jäiskin niin mielummin sitä ne vapaa ajat ottaa rennosti. Metsässäkin tullu vietettyä kohta n. 100-120 päivää 180:stä että ei sielä lihoamaan pääse :D Tietysti trangialla jos jaksaa kokkailla omia mättöjä niin sitten.
Hyi vittu! :D Tollanen määrä metsäaamuja ois saanut kyllä meikäläisen hajoamaan. Itsekin kirosin kun aukissa piti 8 viikkoa metsässä elää, mutta onneksi joillain kävi vieläkin huonompi tuuri. ;) Onhan tässä tietysti vielä 192 päivää aikaa..

Intissä tippu paino 82kg --> 73kg :itku: ensimmäisen kuukauden aikana ja intin lopussa oli jotain 77kg. Pääliikkeissä sarjapainot tippu noin 10-20kg. Intin jälkeen kehitys oli aika huimaa seuraavan vuoden kun pääsi mättämään ruokaa kunnolla ja paino nousi muutamassa kuukaudessa ysikymppiin ja penkkitulos 30 kiloa ylös.:)

Jos pääsee merivalvojaks ni pääsee panostaa treeniin, ruokaan ja lepoon ja kaveri oli lämärinä ni se on kans toinen lungi homma. Mulla nous kaikki tulokset intissä:) se riippuu iha siitä mihi hommiin joutuu. Viestimiehet ei ollu muutakun mettässä räpeltämässä,siinä ois reenit kussu:D

Jos pääsee merivalvojaks ni pääsee panostaa treeniin, ruokaan ja lepoon ja kaveri oli lämärinä ni se on kans toinen lungi homma. Mulla nous kaikki tulokset intissä:) se riippuu iha siitä mihi hommiin joutuu. Viestimiehet ei ollu muutakun mettässä räpeltämässä,siinä ois reenit kussu:D

Tääki riippuu joukko-osastosta, ite olin viestissä ja helpoin paikka koko KaiPr:ssa:) . Siihen päälle vielä kaikista rennoin puolen vuoden homma eli AUKin kuski niin aikaa kyllä olis ollu mutta motivaatio 0. Jos ois sattunu joku treenaaja noihin kuskin hommiin myös niin ois varmaan tullu lähettyä herkemmin salille. Jotenki vaan vitutti se koko touhu ku kulu aika niin hitaasti ku ei voitu yleensä tehä mitään ku oppilaat oli tunneilla tai koulutuksessa:rolleyes:

Tääki riippuu joukko-osastosta, ite olin viestissä ja helpoin paikka koko KaiPr:ssa:) . Siihen päälle vielä kaikista rennoin puolen vuoden homma eli AUKin kuski niin aikaa kyllä olis ollu mutta motivaatio 0. Jos ois sattunu joku treenaaja noihin kuskin hommiin myös niin ois varmaan tullu lähettyä herkemmin salille. Jotenki vaan vitutti se koko touhu ku kulu aika niin hitaasti ku ei voitu yleensä tehä mitään ku oppilaat oli tunneilla tai koulutuksessa:rolleyes:

Jeps! Se on niin paikasta kiinni. Esim. hangossa merivalvojilla oli 2 tuntii vartioo ja 8 tuntii vapaata. Tollee mentii viimenen puol vuotta, mutta kuulemma upinniemessä oli 3 tunnin vartiovuorot niihi aikoihi. Se on niin tuurista kiinni et mihi hommiin "pääsee". Ite ajattelin niin et armeijan jälkeen vasta ne kunnon reenit sitten alkaa.

Kertokaahan millainen laitevalikoima niinisalon salilla on? Kuinka usein pääsitte treenaamaan? Oliko salille jotkut ns. aukioloajat, vai saiko iltavapailla mennä sinne pumppaamaan? Ajattelin jatkaa sotilaspoliisiksi ja olen kuullut että se ei ole mitään maailman raskainta hommaa, eli treenaamiseen on enemmän aikaa, miten on?:thumbs:

Spol hommissa sai kyllä ihan kiitettävästi käydä salilla. Kuntopiiri kuului pakollisena osana koulutusta. Paino tippui hieman intin aikana (rasvaa hävisi) mutta lihasmassaa ei hävinnyt. Tietty riippuu palveluspaikasta ja aselajista kuinka salilla kerkee / pääsee käymään.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Tombster

Harrastin tuossa hieman galleriavakoilua :nolo: . Olit Upparissa p-kauden ja varmaan tulossa takasinkin.
Kauhulla odottelen, kun itse oon Spol-miehistössä Upinniemessä :D .
Heheh, juu upinniemeen palasin juuri ja nyt taas lomilla vuoden vaihteen. Mihin vartioryhmään kuulut? :)

Eka viesti täällä!

Haluisin tiedustella onko täällä ihmisiä, jotka ovat laskuvarjojääkäreitä/aikovat laskuvarjojääkäriksi? Millaista koulutus on? Tarviiko olla teräsmies/paavo nurmi?

Onko kaikki se hikoilu ja kärsimys sen arvoista?

Pioneereiks vaan kaikki! saapahan kanniskella miinoja! huomasin että epäkkäät ainakin kasvoi intin aikana! ja nimen omaan taistelu-pioneeriks.

Jep jep :) Itsellä nousi paino tetsauspioneerina pari kiloa jonnekin reilun 70kg paikkeille. Punttia en tuolloin vielä harrastanut.

Itsekin huomaisin hartia-epäkässeudun kasvun intin aikana. Jostain kumman syystä myös forkut kasvoivat :eek:

Pakkohan siinä jotain tapahtua jos pienenä miehenä nostelee 15 telamiinalaatikkoa päivässä kuormurin lavalle ja sieltä pois (jotain 50kg/kpl) (mun vakiohomma) parin viikon ajan + muut rojut. Ranteet ihan paskana kun Kratzin (kirjoitusasu?) lava oli oman pään korkeudella.

Liikuntamuodotkin liittyivät telluihin. Urheilupäivänä oli lajina mm. telamiinakrusifiksi (kädet sivuille ja tellut näppeihin), telamiinajuoksu (pari tellut käteen ja lenkille) ym. hupia.

Oli kotiutuessa kevyt fiilis kun ei näpeissä roikkunut kaiken aikaa telluja :)

Söin aivan hulluna intissä, hiilaripitoistahan se oli mutta silti ainakin itselle tuli lihasmassaa.

Spol hommissa sai kyllä ihan kiitettävästi käydä salilla. Kuntopiiri kuului pakollisena osana koulutusta. Paino tippui hieman intin aikana (rasvaa hävisi) mutta lihasmassaa ei hävinnyt. Tietty riippuu palveluspaikasta ja aselajista kuinka salilla kerkee / pääsee käymään.

Kunpa itsellekin kävisi samoin :rolleyes:

Olen tässä epätoivon alhossa alkanut etsimään hyviä puolia tuosta inttiin lähdöstä. Aerobinen kunto nousee taatusti. Sitten jos parin ekan viikon jälkeen saa tuoda enemmän siviilitavaroita, niin tempaisee vain herat mukaan ja iltavapailla aina salille. Ja heraa naamaan, vaikka ei salilla jaksaisi/pääsisi lähtemään. Saattahan ne tupakaverit katsoa vähän kulman alta, mutta so what.

Kyllähän sitä pääsee treenaamaan kohtuu hyvin. Riippuu tietty aselajista ja vetääkö esimerkiksi kaikki lomat vaan viinaa. Ruokapuoli tuol kusee mielestäni pahemmin, mettäs ei tuu koskaan syötyä tarpeeksi eikä sillä suklaalla tai munkilla viitsisi ihan kalorivajausta täyttää (ainakin tälläisenä läskikammoisena oon mielummin laiha ilman lihasta kuin läski vähillä lihaksilla).
Itsellä on ainakin vaikeeta tuhlata se parin tunnin vapaa illalla siihen että ehdit justiin salille tekemään hätäisen treenin, ei oikeen motivoi muutenkaan intissä toi puntti kun ei siitä näytä mitään hyötyä olevan (voimatasot ja lihakset hävinny). Perseestä kun tuolkin kouluttajat hokee kuinka tärkeetä on urheilla vapaa-aikana, mutta sitten se aika supistetaan jollain turhilla nakkihommilla minimiin ja sitten ihmetellään ku porukka vetää lepiä tuvissa tai notkuu sotkussa. Muutenkin jotenkin päämäärätöntä toi intin urheilukoulutus. :avautuminen: Paikkana siis Kainuun Prikaati.
Saattahan ne tupakaverit katsoa vähän kulman alta, mutta so what.
Yllättävän moni tuol silti vetää lisäravinteita tai on ainakin innolla kyselemäs mihin auttaa ja mistä saa hankittua.

Kertokaahan millainen laitevalikoima niinisalon salilla on? Kuinka usein pääsitte treenaamaan? Oliko salille jotkut ns. aukioloajat, vai saiko iltavapailla mennä sinne pumppaamaan? Ajattelin jatkaa sotilaspoliisiksi ja olen kuullut että se ei ole mitään maailman raskainta hommaa, eli treenaamiseen on enemmän aikaa, miten on?:thumbs:

Kaveri oli tuolla Niinisalossa ja kerto et melko hieno sali siellä on. Painimatto ja säkki ja käsipainot tais olla 30kg asti. Mavea ja kyykkyä pystyy tehä ja muita laitteita on kuten pech-deck jne. Suht riskejä skappareita kuulemma siel puntil käy, että uskon painojen riittävän. Niin ja hajoa Niinisalon tahtimarssiin, siel ei muuta kuulemma tehäkkää :D

missä olit Spollena? Ite olen Uttiin menossa, ja ruoka siellä on kuulema hyvää ja luulis salin olevan kanssa vähintääkin kohtuullinen, kun siellä on nitä laskuvarjojääkäreitä.

Itse palvelin Spollissa Vekaranjärvellä viitisen vuotta sitten. Varsin kiitettävästi oli mahdollisuus salilla käydä treenaamassa, ja varsin hyvät välineetkin oli. Ongelmana ei ollut se, että pääsikö treenaamaan, vaan se levon puute. Pitkiä öitä valvottuina vartiossa, leirejä, harjoituksia, sulkeisia, juoksulenkkejä, ammuntaa... Nukkuminen ja varsinkin rentouttava lepo armeijassa on aika kortilla, joten mitään kamalan vakavaa punttailua ei kannata harkita intissä.

Protskut mukaan kaappiin, syöt mukisematta intin safkat ja teet vaikka kuten minä; metsäreissuilla yövartiossa punnertelet ja jumppailen vaikka kivi niskan päällä :D Kiloja karisi intissä ~5kg, mutta kyllä sen kireydessä sitten huomasi.

Hyvin yksilöllistä miten intissä pääsee treenailemaan, miten on lepiä jne. Paikasta riippuu, mutta kyllähän siellä mahdollisuus on ainakin ajoittaiseen punttailuun. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom