Puntti ja armeija?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kertokaahan millainen laitevalikoima niinisalon salilla on? Kuinka usein pääsitte treenaamaan? Oliko salille jotkut ns. aukioloajat, vai saiko iltavapailla mennä sinne pumppaamaan? Ajattelin jatkaa sotilaspoliisiksi ja olen kuullut että se ei ole mitään maailman raskainta hommaa, eli treenaamiseen on enemmän aikaa, miten on?:thumbs:

Moro ! Olin itse Niinisalossa 6kk 1/06 saapumiserässä. Salista sen verran ,että sieltä löytyy ainakin seuraavat:
-Hack
-Smith
-Peck-Deck
-Ylä- ja alatalja
-Käsipainot 30 kg asti & käsipaino telineen edestä 2 kpl säädettäviä penkkejä
-Ristikkäistalja
-Scott penkki
-2 Penkkiä
Joo ne laitteet on pari vuotta vanhoja eli kuin uusia.

Siellä urheilutalolla on iltaisin, joku onnekas varusmies päivystämässä eli pääset treenaan iltavapailla klo 18-21. Ei muuten kannata jättää "sipulisäkkiä" eli varustepussia sinne pukuhuoneeseen vaan ota se mukaan salin puolelle ,ettei joku varasta sitä.

Tuosta sotilaspoliisista tuli mieleen, että niillä taitaa olla aika paljon "gineksiä"

missä olit Spollena? Ite olen Uttiin menossa, ja ruoka siellä on kuulema hyvää ja luulis salin olevan kanssa vähintääkin kohtuullinen, kun siellä on nitä laskuvarjojääkäreitä.

Kontiorannassa olin. Muutaman kerran Utissa tuli käytyä palvelusaikana koulutuksessa ja ihan hyvää ruoka oli, salista ei ole tietoa millainen on.

Ittellä painoa lähti joku 15 kg ja tulokset tippu, mut nyt on paino tullu takas ja tulokset jopa vanhoista parantunu ja oon ollu reservissa puoli vuotta, tsemppiä kaikille jotka lähtee isänmaata puolustaan

Perseestä kun tuolkin kouluttajat hokee kuinka tärkeetä on urheilla vapaa-aikana, mutta sitten se aika supistetaan jollain turhilla nakkihommilla minimiin ja sitten ihmetellään ku porukka vetää lepiä tuvissa tai notkuu sotkussa. Muutenkin jotenkin päämäärätöntä toi intin urheilukoulutus. :avautuminen: Paikkana siis Kainuun Prikaati.

Se o kyl totta että ei uskoisi miten rempallaan intin liikuntakoulutus on. Sitä luulee että varusmies jos mikä olisi noheva liikunnan harrastaja mutta käytännössä oman kokemuksen mukaan tykistössäkin ainoastaan pari kertaa vihjailtiin että saa lenkkeillä ja käyä salilla mutta organisoitu liikunta oli käytännössä jotain pieniä lenkkejä ja jalkamarsseja silloin tällöin. Ei edes pallopelejä koskaan ja lenkkeilykin lähti siitä että jonkun hyväkuntoisen alikessun perässä olisi pitänyt tunnin lenkki vetää - kolmannes porukasta oli sitä että hyvä kun olivat tahalleen juoksuaskelta ottaneet ennen inttiä - niin eipä siinä oikein kunnon kohottaminen enää innostanut.

Mutta intissä on kyl hyvät tsänssit puntilla käymiseen, parin tunnin iltavapaalla oikeestaan ainoa järkevä harrastus on joko liikunta tai munkkipossujen vetäminen. Kassun takaa lähtevät lenkkipolut ja ilmainen suht fiksu sali kun löytyy heti naapuritalosta niin on hyvä hilpaista liikunnan pariin vaikka joka ilta ja siitä sitten suihkun jälkeen suoraan valmiiksi katetulle iltapalalle - jonkun massapussin vielä kun jemmaa kaapin perälle niin ei luulisi ainakaan ravintopulan tai punttisalin puutteen olevan lihaskunnon esteenä :rock:

Vinkkinä jos haluatte kassulla sekoitella pieniä drinkkejä niin ostakaa alle kympin hintainen patterikäyttöinen maidonvaahdotussuristin ja kertakäyttökuppeja. Jauheet sekoittuvat suht hyvin veteen suristelemalla eikä tarvi tiskata mitään shakereita.

Mites tuolla Vekaranjärvellä onnistuu treenaaminen? Paikkahan on Suomen toiseksi suurin varuskunta ja tilat taitaa olla myös sen mukaset, eli sali on varmasti melko iso ja hyvä? Miten siellä suhtaudutaan lisäravinteisiin ja omiin eväisiin leireillä jne ?

Vekaranjärvellä on iso ja hyvä sali penkki, kyykky ja mave onnistuu ja levypainoja on tarpeeksi, alatalja, ylätalja, jalkaprässi ja paljon pakara loitontaja lähentäjä pec-deck ym laitteita. Yksiköissä mahdollisuus tehdä ihan hyvää treeniä varsinaiselle salille lähtemättä (säästää aikaa) penkki, leuat, kyykky, mave + kaikki levytankoliikkeet onnistuu. painoja ei ihan hirveesti ollut mutta 140 kiloa ehkä yhteensä, useimmille tarpeeksi ja useimmiten painot oli ihan vapaasti käytettävissä iltaisin. Omia eväitä saa ja kannattaa ottaa niin paljon kuin jaksaa kantaa, kun leireillä saa ruokaa tyyliin 5 tunnin välein 2 perunaa ja 5 lihapullaa :eek: eli omaa ruokaa vaan mukaan ja ihan perkeleesti, mahdollisimman kaloripitoisia mielellään vielä kun kulutus on "hieman" tavallista kovempi. Kaikki hitaat bodisafkat voi unohtaa ihan suosiolla. Kätevimpiä on ruuat joita voi syödä esim.marssiessa ja pitää taskuissa, kuten suklaa ja pähkinät ja vaikka proteiinipatukat kun muuten on aika kiireistä yleensä. Ehkä mulla on tavallista nopeampi aineenvaihdunta, mutta usein oli sellainen fiilis että energiaa kuluu enemmän kuin mitä ruuansulatus pystyy ottamaan vastaan, välillä sain kuulla vittuilua syömisestä. Tupakaveri, nimim. lumbago täällä, sanoi "miten noin pieneen mieheen voi mahtua noin paljon ruokaa" :lol2:

Itsellä on hyvät muistot armeijasta ja puntista! Alokaskautena tietystikkään ei pysty treenaamaan juuri ollenkaan mutta sen jälkeen siitä voi tehdä melkein ammatin.

Itse olin Vekaralla alokaskauden EK kompaniassa sotilaspoliisiksi kouluttautumassa. Sieltä sitten hain Uttiin sotilaspoliisikouluun minnekkä sitten pääsinkin. Siellä seuraavat 6kk meni siten että vuoroviikoin oli koulutusta ja vartiointia aka. pleikan pelaamista, leffojen katselua ja tietysti punttia. Utissa oli muistaakseni ihan ok sali kyllä siellä pysty tekemään melkein kaiken mitä halusi.

Koulutusviikoilla punttia ei voinut treenata aivan 110% lasissa, mutta kumminkin 80-100% riippuen hieman koulutusviikosta. Vartiointiviikoilla punttiin pysty panostamaan 110% painoituksella! Aamulla puntille ja ilalla puntille! Armeija aika oli minulle ehkä parasta aikaa puntin kannalta. Suosittelen sotilaspoliisiksi pyrkimistä jos haluaa nostella punttia armeijassa. Itselläni tuli 9kk aikana 14 yötä metsässä ja kaikkiin metsäharjoituksiin menin minne pääsin. Joten sp:nä on ehkä eniten kasarmi elämää.

Itelläni oli todella huonot kokemukset puntista ja intistä. Kävin 6kk:n aikana varmaan 4-5 kertaa salilla ja niistäkin 3 oli kertaa oli ohjatusti. Ei vain yksinkertaisesti jaksanut/kerinnyt. Olin Säkylässä 3. Jääkärikomppanjassa (APILAS-mies :rock: ) ja leireillä oltiin kokoajan. Jos ei oltu leireillä, niin vapaa-aikaa oli semmoset 30-45 minuuttia, että ei siinä paljoa ehtinyt reenamaan (,jos siis olisi edes jaksanut). Mutta kädet ja selkä kyllä kiinteytyi hyvin siinä telluja ja sinkoa kantaessa...

6, 9, 12... intti on jees! :)

Rotskut mehtässä

Tervehdys

Itse olen maanantaina parolaan lähdössä valtion leipiin... Intin jo käyneiltä tai intissä olevilta kysyisin että voiko leireille ottaa mukaan esim hera½malto½ valmiiksi sekoitettua jauhetta esim minigrip pusseissa, ja iltaisin tai kovan rasituksen jälkeen tintata naamariin.... Siis tietenkin voi, mutta kannataako/toimiiko homma? :)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Tervehdys

Itse olen maanantaina parolaan lähdössä valtion leipiin... Intin jo käyneiltä tai intissä olevilta kysyisin että voiko leireille ottaa mukaan esim hera½malto½ valmiiksi sekoitettua jauhetta esim minigrip pusseissa, ja iltaisin tai kovan rasituksen jälkeen tintata naamariin.... Siis tietenkin voi, mutta kannataako/toimiiko homma? :)
Kannattaa ottaa myös paljon muuta syötävää... esimerkiksi tonnikalaa, sillä meille ei ainakaan sitä kunnon ruokaa tullut kuin max 2 kertaa päivässä (huom! max 2 kertaa). Tosin ei se ihan semmoista vielä alokasaikana ole.

Jotku digestive keksi pötköt on aika käteviä. Hiilaria paljon ja mahtuu pieneen tilaan. Sitten tonnikala, rusinat, suklaa, patukat, pähkinät jne. toimii.

Kannattaa ehkä välttää hirveen suolasia juttuja (digestivetkin on aika suolasia). Nimittäin ainakin itellä oli intissä sellanen pesti, että joutu kantamaan omat vedet mukana, joten jos oli paljon suolasta ruokaa, niin piti olla vettä ihan simona.

Tumma suklaa on aika hyvä, kun ei kai imeydy ihan niin nopeasti, kuin vaalea suklaa ja energiaa on paljon ja helpoo napostella vaikka jäätyneenä taskusta.

Niin talvella kannattaa juoda kaikki lämmin neste, mitä on tarjolla, koska se lämmitää kehoa ja muutenkin intissä on vaikea juoda liikaa vettä.

EDIT: siis noi kaikki neuvot metsäleireille... kassullahan onkin sitten eri kuviot.

Tässä meille inttiin lähteville sitten esimakua tulevasta;

BEFORE;
arnold.jpg

AFTER
Skinny-Arnold-Schwarzenegger--20972.jpg

Kiitän kukalie sitten on suonut lihasmuistin :worship:

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom