Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Koulu alkaa meikäläiselläkin reilun 2 vkon kuluttua (syksyllä suoritettu pääsykokeet). Nyt on lomailtu töiden loppumisen jälkeen ja odottavan aika on pitkä ;)

Kannattaa muistaa, että kuntokoe ei ole se tärkein osa-alue sisäänpääsyssä. Tietysti hyväksytysti sekin täytyy suorittaa, mutta kirjallisiin osiin kannattaa myös panostaa kunnolla, olen siitä elävä esimerkki. Eikä pelkästään tietopuoleen pääsykoemateriaalista, vaan tiivistelmän ja kirjoitelman tekoa kannattaa oikeasti harjoitella, jos asiatekstiä ei ole aikoihin kirjoittanut tai se on aina ollut akilleen kantapää.

Itse sain täydet pisteet aineesta, tiivistelmästä ja "kokeesta" (joka oli pitkälti oikein-väärin väittämiä, EU-osuus oli niin helppo, että ne tiesi, jos on uutisia ja maailmaa vähänkin seurannut). Kaikista kuntokokeen osista sain kyllä hyväksytyn suorituksen, mutten sitten juuri sen ihmeempää... sisään siis silti pääsin (myös haastattelusta ja psyk.testeistä melkein täydet pisteet), eli aika paljon vaikuttaa muukin kuin fysiikka!

Itse olen 166cm, ja seinämän yli pääsin hyvin, joskaan en "täydellisellä" tyylillä ja pisteillä. En ollut sitä harjoitellut ainoatakaan kertaa, joten tekniikan päätin siinä katsoessani minua ennen vuorossa olevien suorituksia... en suosittele, paremmin olisi varmaan mennyt, jos olisi vähänkin harjoitellut. Ja naiset tosiaan punnitaan ennen koetta, joten ylätaljan 70% omasta painosta on todellakin tasan 70% (siellä oli kyllä kaikenmoisia lisäpainoja, joilla tarkka kuorma saatiin aikaiseksi).

Mulla oli ihan loistava haastattelija-kaksikko, heitettiin läppää aika rennosti :) Itselle etu oli ehkä se, että olen puhelias ja ilmaisen kantani selväsanaisesti. Oletan ainakin, että se oli etu eikä haitta, hehh. Siinä vaiheessa ei oikeastaan enää jännittänytkään pahemmin, kun "pahin" oli ohi (eli eka vaihe).

Tsemppiä vaan kaikille kakkosvaiheeseen päässeille! Mun vinkki on, että kannattaa yrittää olla aktiivinen ja oma itsensä. Ja tietysti kaikille muillekin hakua suunnitteleville ja kokeisiin treenaaville intoa ja onnea :)

Kannattaa muistaa, että kuntokoe ei ole se tärkein osa-alue sisäänpääsyssä. Tietysti hyväksytysti sekin täytyy suorittaa, mutta kirjallisiin osiin kannattaa myös panostaa kunnolla, olen siitä elävä esimerkki. Eikä pelkästään tietopuoleen pääsykoemateriaalista, vaan tiivistelmän ja kirjoitelman tekoa kannattaa oikeasti harjoitella, jos asiatekstiä ei ole aikoihin kirjoittanut tai se on aina ollut akilleen kantapää.

Onneks itsellä on jo töiden puolesta tuo kirjoittaminen hallussa ja luetun sisäistäminenkin onnistuu tarvittaessa nopeasti. Siksi uskaltauduin hakemaan jo nyt, vaikka tiedän, etten tällä treenillä tule todellakaan saamaan 5/5 kuntokokeesta. Eilisen salitreenin jäljiltä tuli tosin taas tosi luottavainen olo, kyllä mun pitäisi kuntokokeesta suoriutua ihan hyvin, ellei sitten satu sairastumaan tms (etenkin ku kaks kk vielä aikaa treenailla). :)

Ja naiset tosiaan punnitaan ennen koetta, joten ylätaljan 70% omasta painosta on todellakin tasan 70% (siellä oli kyllä kaikenmoisia lisäpainoja, joilla tarkka kuorma saatiin aikaiseksi).

Kiitos, tanten, tiedosta (ja muutenkin rohkaisevasta viestistä)! Helpottaa kovasti, joskin aion silti jatkaa treeniä 45kg:lla. Pääseepä sitten vähän helpommalla valintakokeessa.

Tuohon sisäänpääsevien osuuteen lisäisin vielä, että vaikka kaksi kurssia pyritään täyttämään (96 henkeä) ja kakkosvaiheessa 170 (esimerkki luku vain),
et pääse kouluun jollei sinulla ole vähintään 18 pistettä valintakokeista. Jos vain 70 pyrkijällä on vaadittavat 18 pistettä, sitten vain 70 aloittaa kurssit.

Tuohon sisäänpääsevien osuuteen lisäisin vielä, että vaikka kaksi kurssia pyritään täyttämään (96 henkeä) ja kakkosvaiheessa 170 (esimerkki luku vain),
et pääse kouluun jollei sinulla ole vähintään 18 pistettä valintakokeista. Jos vain 70 pyrkijällä on vaadittavat 18 pistettä, sitten vain 70 aloittaa kurssit.

Niin onko se minimi vielä sen 18 pistettä että pääsee sisään, kun joku mainitsi ettei päässyt toiseen vaiheeseen vaikka hänellä tarvittava 9p, vaikkakin sen pitäisi olla (kuulemma) se tarvittava määrä jotta pääsee jatkoon?

Salilla taasen puuskuttamassa käyty, taljalla saanut aika hyvin nostettua määriä, 52kg nousee jo 9 kertaa, voisi varmaankin nousta ihan karseella irvistyksellä kerta kiellon päälle..
Mutta mutta voihan peräsuoli kun seinämää kävin tesmailemassa:wall: ja noin siinä melkein meni.. Ei niin millään! Pään verran sain seinämän yli näkymään mut hohhoijaa.

Mitä kaikkia lihaksia pitäisi ruveta treenaa et sais hinattua ittensä yli? kiitos

Kyllähän ne kädet ja olkapäät siinä kovimmille joutuu, kun seinämää ylitetään. Riippuu tietysti paljon siitä tekniikastakin. Ite hyppäsin suoraan kainaloiden varaan ja siitä sitten kädet suoriksi.

Pistemäärät selviää varmasti, kun soittaa valintayksikköön. Samaa tässä itsekkin miettinyt, kun odottelen mahdollista kutsua terveystarkastukseen...

Itsekin edelleen tuon seinän kanssa painiskelen. Olen yrittänyt ylätaljalla nyt tehdä samanlaista liikerataa. Penkki on ehdottomasti toinen heikkouksista mutta sekin tuntuisi nyt menevän kohtuullisen hyvin, en tosin uskaltanut ilman varmistajaa kokeilla ihan täydellä painolla vielä. Kaikki muut menee ainakin varmasti läpi vaikka ei välttämättä millään loistopisteillä.

Parisen kuukautta olisi vielä aikaa treenata.. Ehtiiköhän siinä ajassa? :rolleyes:

Niin onko se minimi vielä sen 18 pistettä että pääsee sisään, kun joku mainitsi ettei päässyt toiseen vaiheeseen vaikka hänellä tarvittava 9p, vaikkakin sen pitäisi olla (kuulemma) se tarvittava määrä jotta pääsee jatkoon?

Salilla taasen puuskuttamassa käyty, taljalla saanut aika hyvin nostettua määriä, 52kg nousee jo 9 kertaa, voisi varmaankin nousta ihan karseella irvistyksellä kerta kiellon päälle..
Mutta mutta voihan peräsuoli kun seinämää kävin tesmailemassa:wall: ja noin siinä melkein meni.. Ei niin millään! Pään verran sain seinämän yli näkymään mut hohhoijaa.

Mitä kaikkia lihaksia pitäisi ruveta treenaa et sais hinattua ittensä yli? kiitos

Ite treenasin jalkoja ja erityisesti ponnistusvoimaa, sitte tietenki yläselän lihakset auttaa kun vedät itteäs seinän päälle ja ojentajat vielä jos haluat oikee tyylikkään suorituksen, ite ainaki näillä pääsin yli :)

Kiitos kaikista liikkeisiin liittyvistä vinkeistä!
Just viimeksi ylätaljaa treenatessa huomasin että siinä helposti heijaa keholla apuja, täytyypä tästä lähin keskittyä että pysyy paikoillaan.
Kävin viime viikolla haastattelussa poliisilaitoksella ja haastattelija tuntui olevan hieman epäileväinen minun kykyyni siinä nukenkannossa.. Minkä kokoisia tiedätte sen jaksaneen kantaa, siis pituisia lähinnä? Olen siis vain 164cm ja ainakin sen 80kg painoista miestä jaksan nostaa ja kuljettaa, mutta haastattelija meinasi, että sen nuken kantaminen on paljon vaikeampaa. Meinas, että jos kädet (?) ei riitä nuken ympäri niiin hankala on sitä yrittää kantaa..

Riippuu pitkälti siitä, mitkä on sun ympärysmitat. Tosin jos on normaalivartaloinen ja oletettavasti sporttinen naisihminen kyseessä, ihmettelen haastattelijan pähkäilyjä. Kyllä siitä nukesta otteen saa, ellei nyt aivan hobitti satu olemaan.

Riippuu pitkälti siitä, mitkä on sun ympärysmitat. Tosin jos on normaalivartaloinen ja oletettavasti sporttinen naisihminen kyseessä, ihmettelen haastattelijan pähkäilyjä. Kyllä siitä nukesta otteen saa, ellei nyt aivan hobitti satu olemaan.
Ihan mielenkiinnosta, oletko itse käynyt poliisikoulun pääsykokeissa?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Ihan normaalit mitat mulla on käsissä suhteessa muuhun pituuteen.Tuskin sentin pari minua pidemällä naisella paljoa pidemmät kädet on..:rock:

Kakkosvaihe takana, kolmatta odotellessa...
Okei, onnea ja menestystä. Pisti vaan silmään kun olet muutamassa viestissäsi kuvaillut poliiseja paskalakeiksi, niin mielestäni hieman erikoinen suhtautuminen mahdollisesti tulevaan ammattikuntaasi...

"Nyt meni viimeinenkin usko paskalakkeihin..." Tuossa viimeisin. Syksyllä jossain postissa käytit samaa termiä.

Onks sun nimi Matti ja sukunimen eka kirjain Y?
Ei ainakaan sen perusteella, mitä viimeeksi passiin vilkaisin.
Okei, onnea ja menestystä. Pisti vaan silmään kun olet muutamassa viestissäsi kuvaillut poliiseja paskalakeiksi, niin mielestäni hieman erikoinen suhtautuminen mahdollisesti tulevaan ammattikuntaasi...

"Nyt meni viimeinenkin usko paskalakkeihin..." Tuossa viimeisin. Syksyllä jossain postissa käytit samaa termiä.
Kiitoksia, ja tuosta paskalakki-termistä sen verran, että ihan läpällä vaan olen heitin luonnollisesti. Haastattelussa turvauduin hienovaraisempiin nimityksiin, kuten mm. skoudet, gäisät, slurkit jne. ;)

Ihan normaalit mitat mulla on käsissä suhteessa muuhun pituuteen.Tuskin sentin pari minua pidemällä naisella paljoa pidemmät kädet on..:rock:

:lol2: Mulla ainaki on ihan apinan kädet pitempihän oon siis mutta on suhteutettuna muuhu roppaan mielestäni pitkät kädet

Niin kiitos siitä taljassa heijaamis vinkistä:worship: Kyllä se hiukkasen raskaampaa on kuin heijais kropalla vauhtia.

Mä ny päätin et meen siihen elokuun satsiin, saan rauhassa harjoitella seinämän ylitystä huonona puolena omaan et kaiken oltava just eikä melkein kun tahdon siitä niin hyvät pointsit kun vaan voi. Meinasin et rupeen treenaa leuanvetoa niin luulis siinä olevan hiukkasen apuja seinämään..

Itsekin olen 164 cm ja nostin nuken kympin arvoisesti, joten ei se ainakaan pituudesta jää kiinni. :)

Itsehän kävin 1. vaiheessa nyt tammikuussa ja 2. vaihekin takana.. Joten vois vaikka olla jo se 19. päivä! Tuskasta tämä odotus.

Back
Ylös Bottom