Enään alle kaks viikkoa ja sitten alkais viimeinki koulu
On sitä odotettukin, huhuh!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
On sitä odotettukin, huhuh!!
Jos lukiossa kirjoittaa tiivistelmiä ja aineita ja saa niistä semmoinen 85 pistettä sadasta(en ole varma onko se 100 ,99 vai 97) niin paljonko pisteitä vois saada noista kokeista? Eli sitä ihmettelen että kuinka ankaria ovat esim. lukioon varrattaessa.
Toisaalta taas itse sain kirjoitelmasta 2/3 vaikka pidin itseäni melkoisen hyvänä kirjoittajana, ja ylppäreistäkään ei ollut aikaa kuin pari vuotta. Olisi ollut kyllä mielenkiintoista nähdä oma aine korjauksineen jälkikäteen, niin olisi tietänyt oliko vika kieliopissa, sisällössä vai kenties molemmissa =)Laitoit pahan kyssärin. Siihen pystyis vaan vastaamaan herrat isot herrat koululta.
Taitavat enemmän olla kiinnostuneita kieliopillisista asioista ja "selkeydestä" (painottaen selkeyttä). Oma äidinkielen opettaja oli kyllä sen verran natsi, etten pysty vertaamaan.
Ensimmäisellä tunnilla lukiossa sanoi: "Aleksis Kivi on 10, minä olen 9, te muut siitä alaspäin." Että sellaista.... =D
Poliisikoululla pyrkivät taas kannustamaan ja ohjaamaan parempaan suuntaan vaikka suuriakin vikoja oli.
Sain kirjoitelmasta ja tiivistelmästä pääsykokeissa täydet ja pystytte varmasti kaikki päättelemään, etten punaviinihöyryissäkään mikään fakiiri äidinkielessä ole...=D
No alkoihan meitä helmikuun kurssilaisia ilmestymään!
Mutta mutta voihan peräsuoli kun seinämää kävin tesmailemassa:wall: ja noin siinä melkein meni.. Ei niin millään! Pään verran sain seinämän yli näkymään mut hohhoijaa.
Niin kiitos siitä taljassa heijaamis vinkistä Kyllä se hiukkasen raskaampaa on kuin heijais kropalla vauhtia.
Mä ny päätin et meen siihen elokuun satsiin, saan rauhassa harjoitella seinämän ylitystä huonona puolena omaan et kaiken oltava just eikä melkein kun tahdon siitä niin hyvät pointsit kun vaan voi. Meinasin et rupeen treenaa leuanvetoa niin luulis siinä olevan hiukkasen apuja seinämään..
Argh, itsekin kävin lauantaina testaamassa (toista kertaa) ja lyhyen treenin tuloksena käsivarret on oikein komeasti mustelmilla. :D Näin lyhyelle (=162cm) ei riitä pelkkä ponnistusvoima, mutta onneks en oo luovuttajatyyppiä. Tänään salille siis! Huhtikuuhun mennessä tää tyttö hankkii sellaiset käsilihakset, että vedän itseni sen seinämän yli, jos ei muu auta! ;)
Täällä myös 3.vaiheen kutsua odotellaan.. tosin itse epäilen, että sitä ei taida tällä ensimmäisellä yrityksellä vielä tulla, sen verran tuli kämmäiltyä pari kertaa valintakokeiden aikana.
Tietty mun varmaan kannattais asiasta soitella vaikka huomenna suoraan koululle.
Jos lukiossa kirjoittaa tiivistelmiä ja aineita ja saa niistä semmoinen 85 pistettä sadasta(en ole varma onko se 100 ,99 vai 97) niin paljonko pisteitä vois saada noista kokeista? Eli sitä ihmettelen että kuinka ankaria ovat esim. lukioon varrattaessa.
Katsopa tuolta Polamkin sivulta löytyvä "Tarkemmat ohjeet kirjoitelman ja tiivistelmän laatimisesta ja arvioinnista" (http://www.poliisi.fi/poliisi/poliisioppilaitos/home.nsf/files/tutkintokielen_koe_tarkemmat_ohjeet/$file/tutkintokielen_koe_tarkemmat_ohjeet.pdf). Mun mielestä siinä on kerrottu aika hyvin, mitä täysien pisteiden tiivistelmään/aineeseen vaaditaan.