Archey, mä oon nyt viimesen kuukauden treenannu pohkeet ilman kenkiä ja joka ikinen toisto on alkanu meneen sinne pitää.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Moi,
Oon 17 vuotias koripalloilija ja oon treenannu noin 2 vuotta pohkeita melko säännöllisesti, mutta pohkeiden koko vain kasvaa ja lihas ei erotu kauhean hyvin. Haluaisin että pohjelihakset erottuisivat paremmin. Treenaan pohkeita varpaillenousuilla lisäpainojen kanssa. Mitä vinkkejä antaisitte että saisin pohjelihakset erottumaan paremmin?
Rasvaa ei vaa oo paljookaa ylimäärästä tän ikäselle alle 10%.Rasvaa pois päältä, niin lihakset erottuu paremmin.
Rasvaa ei vaa oo paljookaa ylimäärästä tän ikäselle alle 10%.
Et kai käytä tuollaisia? :D
Mitähän ihmettä tässä nyt tapahtuu? Joka ainoan pohjetreenin jälkeen tulee levee kantalihas ihan vittupillun kipeeks, neljättä päivää nyt ihan kosketukselle arka. Joku lihaskalvo tulehtunut ehkä?
Paras niitä pohkeita on treenata ilman kenkien SlingShot avustusta paljain jaloin tai näillä.
Kyllä
Ovat lähempänä paljain jaloin treenamista kuin mitkään muut kengät, salillamme ei ilman kenkiä saa treenata.
Nuo ovat hackissakin ylivoimaiset jalka ei liu'u kenkän sisällä yhtään, ovat kuin toinen iho ja pirun kestävät käytössä.
Tommonen tekniikka karsii hyvin sarjapainoja pois, mutta tekee pohkeet pirun kipeeksi jos päästää ihan niin syvään venytykseen kun pystyy ja vielä pitäis se loppupuristus saada ylhäällä. Se on vähän sama ku venyttelis painojen kanssa.:D Pohkeissakin saa sitä pompautusenergiaa liikkeelle jos laskee koko painon ala-asentoon ja antaa jänteiden ja lihaksen venyä pohjalla joka kimmottaa painon ylemmäs. Pohkeetkin kirraa jännästi kiinni yläasennossa tiettyyn vaiheeseen liikettä, josta se loppupuristus vasta alkaa.Alhaalla kunnon venytys ja pysäytys, voi mutta ei tarvitse olla 10-15 sek (kuten DC) vaan 2-3 sek. riittää siihen, että jänteen voima kuoletetaan. Yläasennossa noustaan kunnolla päkiän päälle, jotta lihas supistuu maksimaalisesti. Ja kun alhaalta lähdetään ylöspäin, niin sen täytyy tapahtua pohjelihaksella puristamalla eikä muuten vaan liikkeelle nytkäyttämällä.
Kun pohjelihaksen kasvatuksesta on kysymys, niin se on kehonrakennusta eli lihaksen työskentelyä vastusta vastaan eikä pelkkää painojen nostamista pisteestä A pisteeseen B.
pohkeet varmaan parhaat mulla heti käsien kanssa. Että kei tuo toimii.
Ootko rakentanu pohkeet tikuista isoiksi? Jos olet, niin pisteet siitä. Yleensä hyvien lihasryhmien treenistä tietää vähiten ja huonoimpien eniten, koska niille huonoille lihoille on joutunu kokeilla vaikka mitä temppuja ;-)
Omat pohkeet on saanu vähän kokoa, kun oon keskittyny kunnolla tekniikkaan ja tehnyt paljon tupla- ja triplasarjoja hirveällä poltteella.
Komppailen Timbaa, pohkeet kahdesti viikkoon tehtynä toimii todella hyvin. Mulla on ongelmaks muodostunu se että ei oikein löydy sopivaa treenimuotoa noille, isoilla painoilla tuntuu revähtelevän ja pienillä ei saa kunnon tuntumaa eikä happoja... Seuraavassa treenissä kokeilen giant set-hapotusta, katotaan miten toimii.Yksi saatanan tikku olin kun ylipäätään alotin. Aina mulla kädet ja jalat kohtuu hyvin on reeniin vastanneet, että ei ne varmaan ihan surkeat ois ilman hyvää treeniäkään. Mutta pohkeet kestää rääkkiä ihan törkeesti, joten niille kannattaa antaa runtua vaikkka kahdesti viikossa (jos siis muuten treenaan lihasryhmän kerran viikkoon) jos niitä on tarve kasvattaa.
Yksi saatanan tikku olin kun ylipäätään alotin. Aina mulla kädet ja jalat kohtuu hyvin on reeniin vastanneet, että ei ne varmaan ihan surkeat ois ilman hyvää treeniäkään. Mutta pohkeet kestää rääkkiä ihan törkeesti, joten niille kannattaa antaa runtua vaikkka kahdesti viikossa (jos siis muuten treenaan lihasryhmän kerran viikkoon) jos niitä on tarve kasvattaa.