Pohkeet ja maksimaalinen hypertrofia

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla on yks iso ongelma pohkeiden kasvatuksessa. Oon liian pieni siihen koneeseen, jossa pohkeet tehdään istuen. Tai toisinsanoen mun sääret on liian lyhyet, ettei se reisien päälle laitettava tanko edes ala-asennossakaan osu mun reisiin...Miten toisella tavalla voisin treenata pohkeita istuen?
Smithissä, vähän soveltaen ;)

Mulla on yks iso ongelma pohkeiden kasvatuksessa. Oon liian pieni siihen koneeseen, jossa pohkeet tehdään istuen. Tai toisinsanoen mun sääret on liian lyhyet, ettei se reisien päälle laitettava tanko edes ala-asennossakaan osu mun reisiin...Miten toisella tavalla voisin treenata pohkeita istuen?

Smithissä voi treenata istualteen niin, että laittaa penkin siihen tangon viereen, käy istumaan penkille ja laittaa smithin tangon siihen reisien päälle. Niin ja päkiöiden alle kannattaa laittaa joku lauta ni pääsee vähän alemmas. Tangon ja reiden väliin kannattaa laittaa jotain pehmustetta, koska se tanko voi olla aika ikävä reisiä vasten. Toinen tapa on laittaa smithin sijaan polvien/reisien päälle käsipainot. Tuota smith versioa en ole itse kokeillut, mutta luulen sen olevan noita käsipainoja parempi, koska noita käsipainoja oli aika vaikeaa saada pidettyä tasapainossa siinä.

E: Hidas, mutta sitäkin parempi. ;)

Istualtaan voit tehdä vaikka laittamalla käsipainot polvien päälle ja tuet niitä käsillä vähän. Jalkojen alle sitten joku lankkua tai vastaava, jotta voi tehdä pohkeita. Smithissä myös onnistuu pohkeet istuen, kun laitat penkin alle ja sitten tangon reisien päälle. Allaolevasta videosta löytyy tarkemmin nuo ohjeet noihin.

edit: Vieläkin hitaampi

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Smithissä voi treenata istualteen niin, että laittaa penkin siihen tangon viereen, käy istumaan penkille ja laittaa smithin tangon siihen reisien päälle. Niin ja päkiöiden alle kannattaa laittaa joku lauta ni pääsee vähän alemmas. Tangon ja reiden väliin kannattaa laittaa jotain pehmustetta, koska se tanko voi olla aika ikävä reisiä vasten. Toinen tapa on laittaa smithin sijaan polvien/reisien päälle käsipainot. Tuota smith versioa en ole itse kokeillut, mutta luulen sen olevan noita käsipainoja parempi, koska noita käsipainoja oli aika vaikeaa saada pidettyä tasapainossa siinä.

E: Hidas, mutta sitäkin parempi. ;)

Omasta mielestä on helpompi tehdä tangolla jossa pehmusteet, kuin käsipainolla. Eikä tähän tartte mitään smithiä. Lyö tankoon malmia, maveta se ylös, istu penkille ja aseta tanko reidelle n. 7 cm polvilumpiosta taaksepäin, nosta jalat puupalikan päälle ja kurita pohjetta.

Laitat levytangon polvien päälle ja jalat esimerkiksi lankun päälle sillä tavalla, että kantapäät pääsevät liikkumaan miinuskulmassa. Kannattaa käyttää myös pehmustetta levytangon ja polvien välillä ettei tango poraudu pitkissä sarjoissa ikävästi ja häiritse suorittamista.

Viimeksi muokattu:
^näin olen itsekin tehnyt ja hyvin toimii! Eikä sinne teiden ja tangon väliin mitään pehmusteita tarvita ;)

Ehkä ei jos on sopivasti lihava. Itsellä on aika kireät etureidet, joten ihan mukavuussyistä käytän pehmusteita vaikka painoo on tangossa vain 60 kiloa.

Ketjua sen tarkemmin lukematta, esitän kysymyksen.

Mitä teen (vai teenkö edes) väärin, kun mulla tuntuu esimerkiksi istualtaan tehdyssä versiossa saatanallinen polte jalkaPOHJISSA? Pohkeissa myös, muttei läheskään niin hyvä polte. Seisoaltaan olen vasta tehnyt kerran, eikä siinä tuntunut niin pahalta. Mitenköhän kannattais tehdä? Jos saisin valita, niin heivaisin tuon istualteen tehdyn version pois ja kokeilisin tuota seisoalteen tehtävää versiota, mutta nehän vaikuttavat molemmat eri osiin pohkeita.

Voiko gastrocnemiuksella olla merkittävää vaikutuksen polven toimintaan? Polvet kipuilee varsinkin treenitaukojen jälkeen ja tuli mieleen, että puhtaat pohjetreenit ovat jääneet pois. Kyykkyjä ja reiden koukistuksia on kyllä ollut tosin reiden koukistuskin jäänyt vähän vähemmälle, kun jänteet polvitaipeessa myös kipuilleen varsinainen polvikivun lisäksi. Nyt ajattelin jättää joksikin aikaa kaikki kyykyt ja rinnallevedot pois ja tehdä vain mavea, lantionnostoja ja reiden ojennusta tilalla. Hypytkin jääneet pois polvikipujen takia. Seisten tehtävä pohjtreeni se olisi sitten se, joka voisi polveen vaikuttaa?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
^ Ite pari kk sitten kokeilin ja lopetin parin päivän sisään tais olla laiskuutta, mut hyvä ku otit asian puheeks nyt vois vetää ton kk nimenomaan ORJALLISESTI ja kattoo onks tosta mihinkää ;)

Toi nelonen on ainakin ekalla kerralla ihan jumalattoman brutaali, oli pohkeet ihan älyttömän tukossa ton volyymitreenin jälkeen. Kyl noihin sit alkaa tottumaan :D

Ikinä en oo pohkeita erikseen reenannu ja silti ne ehkäpä jopa dominoi mun jalkoja... Treenaan 1-jakosella niin siinä tieten tulee aika paljo hittiä kyykyistä, prässistä ja ite ainaki mavessa huomaan että pohkeet aktivoituu aikalailla...

Sortsi kelit :rock:

Mä olen saanut tikkupohkeisiin vihdoin kasvua tekemällä kaks kertaa viikossa yksuuntasen pyramidin, 20 toistoa per sarja, kunnes ei enää saa sitä 20 kokoon ja sitten mättämällä pudotussarjan heti perään. Todella brutaalia, mutta pohkeet on kyllä regoinu kasvamalla ihan huolella :rock:

No nyt on projekti aloitettu ja 40,5 ympärysmitta levossa ilman pumppia molemmissa pohkeissa.
25.06 40,5.webp
25.06J 40,5.webp
Päivittelen sitten uusien kuvien ja mittojen kanssa tänne kuukauden päästä. :)

Tuossa pidemmän "saikuttelun" jäljiltä olen taas pikkuhiljaa aloittamassa treenaamista. Käyny nyt pari kertaa juoksemassa portaita ja voin sanoa että pohkeet kyllä ottaa ainakin itseensä tälläselle ylipainoiselle treenaamattomalle ukolle :) Tuntuu kuin olis edelleen pohkeet pumpissa eilisen jälkeen vaikka venytelly ja kylmääkin antanu, huomisia domseja odotellessa..:) Meinasin jaksaa pari kertaa viikkoon käydä vetämässä noita portaita kun käytännössä naapurissa ovat, yksi rankka ja yksi kevyt treeni per viikko. Ainakaan alkuun mun on turha haaveilla salilla tehtävistä ylimääräisistä pohjetreeneistä, mutta jossain välissä varmaan vois jotain noita täälläkin nähtyjä kokeilla. Tosin heikosti ainakin ennen on mun pohkeet reagoinu treeniin koon puolesta vaikka poltteen kyllä olen saanut aikaiseksi. Näillä rimpuloilla mennään mutta koetetaan joskus saada edes lahkeisiin täytettä etteivät tuulessa niin lepattaisi :D

Huomenna aloitan kokeilu mielessä: T NATION | The Answer for Massive Calves ohjelman.
Tähän asti olen laiminlyönyt pohjetreenejä turhan usein. (Koska ne eivät kuitenkaan kasva.)

Orjallisesti tulen tuota noudattamaan alussa ja lopussa otan myös kuvat ja ympärysmitat kuukauden ajalta.

Eilen aloitin myös tämän ihan piruillessani. Sama kai se on mitä vehjettä vemputtaa niin tehdään nyt sitten vaikka pohkeita "vaihtelun vuoksi". Eilisen saldo lämmittelymielessä oli 40(aamu)+30(ilta) toistoa. Tänään teen sen 50 toistoa putkeen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom