Hei
päädyin tänne googlen kautta kun aloin miettimään voiko mun oireet olla jonkinlaista ylikuntoa/rasitusta, olisi kiva kuulla muiden näkemyksiä tähän...
Tarina menee suunnilleen näin:
Olen nyt 36v mies, vaimo ja kaksi mukeloa (6 ja 8). Teen toimistohommia ja duuni on sitä normaalia "vääntämistä" ylemmällä toimaritasolla / asiantuntijahommissa.
Viimevuosina aloitin työmatkapyöräiliyn, 7km suuntaansa, ympäri vuoden ja joka päivä. En ikinä mieltänyt sitä kuntoiluksi, jotku ajaa autolla kaikkialle, mä meen pyörällä kaikkialle.
Viime talvi näin jälkikäteen oli ehkä paskin ikinä, duunissa hirvee stressi, paskat kelit ajaa, jne kakkaa.
Päässä oli kytenyt ajatus firman vaihdosta varmaan viimeiset 2 vuotta, ja joulukuussa laitoin paperit vetää muualle. Tammikuussa tärppäs, ja ajattelin että jihuu!
Hoidin vielä menot haastatteluihin jne fillarilla ja tuli parin viikon rupeamaan paljon ajoa, ts. normaalia enemmän. Hommat eteni ja jännitys lisääntyi, jokohan tästä alkaisi uusi luku elämässä..
Tammikuun lopulla tuli tieto että mut on valittu ja irtisanoin itseni. Heti irtisanomisen jälkeen iski hirvee selkä/niska jumi päälle (joka oli varmaan kyteny jo jonkun aikaa...), tuntui että käsiä vedetään maahan ja leukaa myös, ajattelin että mun tuuria, just kun saa asiat reilaan niin loppu tulee..
Noh sain pahimman ohi, olihan se selkä/niska aika juntturassa.. hieroja ja fyssari sai nää suht auki. Mutta kaiken tän aikana on siitä "romahduspäivästä" saakka ollut ihme tuntuu-että-olen-laivassa huimaus ja kädet tuntuu siltä että ne ei ole "omat", vaikee kuvailla... sellainen tietty "napakkuus" hukassa kaikessa tekemisessä, varsinkin käsistä... lisäksi löytyy lämmönsäätelyn heittoa, välillä tuntuu että jäätyy, välillä tulee kylmä hiki. Yhtenä viikkona meinas pukkaa unettomuus päälle mutta taisin saadan sen kuriin (nukuin yks perjantai sponttaanisti 12h putkeen)
Laitoin fillarin telakalle, jne karsin fyysiset rasitteet veks, siitä on nyt 1,5 viikkoa.
Lääkäri otti perus verenkuvan ja kilppariarvot, testasi perus neurologisia juttuja mutta ei epäile mitään ja ohjasi siis fyssarille.
Oireet senkun jatkuu, joku päivä vähemmän, joskus enemmän. Välillä ajattelen että pakko hakeutuu seuraavaks joko neurologille tai psykiatrille...
Eniten ihmetyttää tää oireiden jatkuminen, tuntuu että pääkoppa on nyt aika reilassa, en kummemmin stressaa, jne mutta keho ei tunnu tottelevan niinkuin ennen...
Voiko tällainen suht normaali arkiliikunta + kova stressi vetää ihmisen näin sekasin?