Pikkutoiston Pakkojättiläinen - Ylikunto

Gkloppi

Vaikka olisit viikon urheilematta niin et varmasti menetä mitään. Jos jätät lepäämättä nyt kun sille on tarvetta niin menetät paljonkin. Eli kevennä reilusti nyt jos jonkinlaista oireilua on, jos ensi viikolla on hyvä olo niin jatka normiharjoittelulla. Mutta Huom! Korjaa treenien ja palautumisen suhde niin ettei oireita tule jatkossa.
Jep, pakko kai se on järkeä uskoa, vaikka mieli tekisi aivan muuta. :jahas: 4-5 päivää huomisen yläkroppapuntin jälkeen lepoa, niin eiköhän vähäisetkin tuntemukset kaikkoa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jep, pakko kai se on järkeä uskoa, vaikka mieli tekisi aivan muuta. :jahas: 4-5 päivää huomisen yläkroppapuntin jälkeen lepoa, niin eiköhän vähäisetkin tuntemukset kaikkoa.
Ei katoa jos et muuta treenisysteemiäsi jotenkin kuten edellä todettiin. Ja kannattaa tuon 5 päivän jälkeenkin kuunnella omaa kehoa ja USKOA sitä mitä se kertoo. Ongelmat alkaa kun kropan kuuntelu loppuu.

Ei katoa jos et muuta treenisysteemiäsi jotenkin kuten edellä todettiin. Ja kannattaa tuon 5 päivän jälkeenkin kuunnella omaa kehoa ja USKOA sitä mitä se kertoo. Ongelmat alkaa kun kropan kuuntelu loppuu.
Kyllä kyllä, tarkoitus on hieman rauhallisempaan suuntaan muuttaa. Tässä linkki mitä olen suunnitellut: http://www.pakkotoisto.com/aerobinen-harjoittelu/101294-cooperin-nopea-parannus-9/#post4867244

Saa käydä kommentoimassa jos tulee jotain huomautettavaa mieleen!

Tekeekö jollekin muullekin keväisin aina lisääntyvä valo mitään muutoksia yöunien pituuteen/laatuun? Itselleni tuntuisi joka kevät n. 3kk ajan lyhentävän niitä aamusta..voisi ehkä harkita pimennysverhoja.

Tekeekö jollekin muullekin keväisin aina lisääntyvä valo mitään muutoksia yöunien pituuteen/laatuun? Itselleni tuntuisi joka kevät n. 3kk ajan lyhentävän niitä aamusta..voisi ehkä harkita pimennysverhoja.

Ennen aina jäi yöunet lyhyemmiksi. Pienimuotoinen pimennys tai jopa sädekaihtimet saattavat auttaa sinuakin.

Mä huomasin merkittävän muutoksen yöunissa ku muurasin ikkunan umpeen täydellisesti, jolloin yksikään valonsäde ei pääse läpi. Se ei tietty oo mikään sisustusratkaisu, mutta mulle hyvät unet on tärkeempiä ku hienosti somistettu kämppä. Kesällä tää auttaa valtavasti jos meinaa oikeasti käydä ajoissa nukkumaan 07-08-09 maissa ja herätä aamusta 03-04-05-06.

Itselläkin pääsi menemään hieman ylikunnon puolelle. Stressasin paljon mitä söin, miten teen seuraavat treenit ja perus perhe/parisuhde juttuja.
Öisin en saanut nukuttua kun mietin paljon asioita. Kroppa kävi selvästi ylikierroksilla kun treenejä oli 4-6krt viikossa ja aina vedettiin ihan piippuun asti.
Mulke ei enää toiminut ja seksihalut oli aivan nollassa vaikka muija kiehnäs vieressä ja ehdotteli vaikka mitä juttuja :)
Auttanut kummasti tällaiset 3-4 päivän lepotauot kaikesta urheilusta. Uni maistuu, seksi maistuu ja reenitkin kulkevat ihan kivasti.
Ressi pois ja surutta useampi päivä lepoa ja vapaampaa syömistä niin alkaa elämä taas kukoistamaan :)

Itselläkin pääsi menemään hieman ylikunnon puolelle. Stressasin paljon mitä söin, miten teen seuraavat treenit ja perus perhe/parisuhde juttuja.
Öisin en saanut nukuttua kun mietin paljon asioita. Kroppa kävi selvästi ylikierroksilla kun treenejä oli 4-6krt viikossa ja aina vedettiin ihan piippuun asti.
Mulke ei enää toiminut ja seksihalut oli aivan nollassa vaikka muija kiehnäs vieressä ja ehdotteli vaikka mitä juttuja :)
Auttanut kummasti tällaiset 3-4 päivän lepotauot kaikesta urheilusta. Uni maistuu, seksi maistuu ja reenitkin kulkevat ihan kivasti.
Ressi pois ja surutta useampi päivä lepoa ja vapaampaa syömistä niin alkaa elämä taas kukoistamaan :)

Ylirasitustilasta puhutaan, kun riittää lyhyt lepotauko. Hyvä, että malttaa ajoissa lepää ja kuunnella kroppaa. Toiset ei malttanu...

Itellä menee käytännössä täysin päinvastoin. Keväät ja kesät nukun ku tukki vaikka ilman verhoja, kun taas syksyllä ja talvella kun on pimeetä on vaikeuksia erityisesti nukahtamisessa.

Millaisella treeniohjelmalla porukka on ylikunnon tai pitkittyneen ylirasitustilan jälkeen lähtenyt treenaileen?
Kaveri lähti voimaohjelmalla liikenteeseen ja on sanonut että on tosi energinen olo. Penkki kyykky ja mave eli 3-jakoinen reeniviikko. Ekana viikkona tehdään noin 60% painoilla maksimista ja joka liike 5×5. Toisella viikolla lisätään esmes penkkiin 2.5kg ja taas 5×5.

Kaveri lähti voimaohjelmalla liikenteeseen ja on sanonut että on tosi energinen olo. Penkki kyykky ja mave eli 3-jakoinen reeniviikko. Ekana viikkona tehdään noin 60% painoilla maksimista ja joka liike 5×5. Toisella viikolla lisätään esmes penkkiin 2.5kg ja taas 5×5.
Jep. Itse mietin 3-jakoista myös. Olen tehnyt aina joko 1- tai 2-jakoisia ohjelmia. Olisi hieman vaihtelua. Hieman epäillyttää tuo voimaohjelma sinällään, että rasittanee hermostoa enemmän, kuin "bodailu", mutta näemmä sekin toimii sitten. Tosin itsekkin ajattelin tehdä molempia.

Houkuttelisi kokeilla todella sinällään todella simppeliä 3-jakoista ohjelmaa, jossa yksittäinen treeni aika lyhyt, mutta niitä tehtäisiin 6 kertaa viikkoon. Kerkeisin käymään taloyhtiön salilla tai ulkona "street workout" tyyliin tekemässä suurimman osan treeneistä. Näin ollen aamun voisi aloittaa salilla, jolloin iltapäivästä jäisi aikaa muille harrastuksille (Maastopyöräilyä jne). Työmatkat ajan myös fillarilla, noin 20km päivä. Seuraavanlaista ajattelin alkaa tekemään, miltä mahtaa näyttää? Treenit siis esim. kolme voima treeniä putkeen, sitten lepo, jonka jälkeen kolme hypertrofia treeniä putkeen, lepo, jne...

# Yläkroppa työntävät voima
-Penkki 4x6
-Pystypunn 4x6
-Ransk.punn 3x
-Viparit siv. 3x

# Yläkroppa vetävät voima
-Leuat vasta 4x6
-Kulmasoutu 4x6
-Hauis 3x
-Viparit taakse 3x

# Alakroppa voima
-Mave 4x6
-Etukyykky 4x6
-Voimapyörä 4x6-10

# Yläkroppa työntävät hypertrofia
-Dippi 4x8-10
-Käsillä-seisonta / Pystypunn 4x8-10
-Punnerrus kapealla otteella 3x

# Yläkroppa vetävät hypertrofia
-Leuat myötä 4x8-10
-"Vaakaleuat" / Kulmasoutu 4x8-10
- Leuat vasta 2x / Hauis kääntö 3x

# Alakroppa hypertrofia
-Takakyykky 4x8-10
-SJMV 4x8-10
-Jalkojen-nostot tankoon 4x

Jep. Itse mietin 3-jakoista myös. Olen tehnyt aina joko 1- tai 2-jakoisia ohjelmia. Olisi hieman vaihtelua. Hieman epäillyttää tuo voimaohjelma sinällään, että rasittanee hermostoa enemmän, kuin "bodailu", mutta näemmä sekin toimii sitten. Tosin itsekkin ajattelin tehdä molempia.

Houkuttelisi kokeilla todella sinällään todella simppeliä 3-jakoista ohjelmaa, jossa yksittäinen treeni aika lyhyt, mutta niitä tehtäisiin 6 kertaa viikkoon. Kerkeisin käymään taloyhtiön salilla tai ulkona "street workout" tyyliin tekemässä suurimman osan treeneistä. Näin ollen aamun voisi aloittaa salilla, jolloin iltapäivästä jäisi aikaa muille harrastuksille (Maastopyöräilyä jne). Työmatkat ajan myös fillarilla, noin 20km päivä. Seuraavanlaista ajattelin alkaa tekemään, miltä mahtaa näyttää? Treenit siis esim. kolme voima treeniä putkeen, sitten lepo, jonka jälkeen kolme hypertrofia treeniä putkeen, lepo, jne...

# Yläkroppa työntävät voima
-Penkki 4x6
-Pystypunn 4x6
-Ransk.punn 3x
-Viparit siv. 3x

# Yläkroppa vetävät voima
-Leuat vasta 4x6
-Kulmasoutu 4x6
-Hauis 3x
-Viparit taakse 3x

# Alakroppa voima
-Mave 4x6
-Etukyykky 4x6
-Voimapyörä 4x6-10

# Yläkroppa työntävät hypertrofia
-Dippi 4x8-10
-Käsillä-seisonta / Pystypunn 4x8-10
-Punnerrus kapealla otteella 3x

# Yläkroppa vetävät hypertrofia
-Leuat myötä 4x8-10
-"Vaakaleuat" / Kulmasoutu 4x8-10
- Leuat vasta 2x / Hauis kääntö 3x

# Alakroppa hypertrofia
-Takakyykky 4x8-10
-SJMV 4x8-10
-Jalkojen-nostot tankoon 4x
Pitkään siinä saa "lepoa" kun aloittaa matalista painoista ja nostaa vähän kerrallaan. 3vk on aika kevyttä reeniä

Aivan. Pitänee itsekkin aloittaa vaan maltilla alempaa, niin jatkuu kehitys pidempään. Kaloreita varmaan hyvä saada kanssa lisää.

Aivan. Pitänee itsekkin aloittaa vaan maltilla alempaa, niin jatkuu kehitys pidempään. Kaloreita varmaan hyvä saada kanssa lisää.
Itse pidin 4 päivää totaalitaukoa reeneistä ja söin paljon. Sekaan vähän sipsiä kokista pizzaa ja karkkia niin sai paljon energiaa nopeasti. Viikon totaalitaukokaan ei välttämättä ole huono idea. Ja kannattaa kuunnella sitä kroppaa ja olla miettimättä liikaa.

Itse tuli mietittyä liikaa reenejä ja syömisiä ja tästä johtuen iski aikamoinen ressi joka latisti mielialaa entisestään.

Onkohan ylikunto/rasitus helpompi saavuttaa kun diettailee ja yrittää karistaa kiloja? Itselläni ei ollut massakaudella havaittavissa minkäänlaista väsymyksen tunnetta tai masennusta.

Itse pidin 4 päivää totaalitaukoa reeneistä ja söin paljon. Sekaan vähän sipsiä kokista pizzaa ja karkkia niin sai paljon energiaa nopeasti. Viikon totaalitaukokaan ei välttämättä ole huono idea. Ja kannattaa kuunnella sitä kroppaa ja olla miettimättä liikaa.

Itse tuli mietittyä liikaa reenejä ja syömisiä ja tästä johtuen iski aikamoinen ressi joka latisti mielialaa entisestään.

Juuh, mulla nyt pari kuukautta hieman lepimpää treenailua jne takana, mutta ehkä vähän vieläkin jynnää päällä tuo. Pari vuotta tuli vedettya 7-9 treeniä viikkoon, ja lepopäiviä yksi parin viikon välein. Todella tyhmäähän toi oli. Ruokaakin ihan liian vähän. Hormonit meni ihan päin peetä ja kilpirauhasen vajaatoiminnan sain mokoman ansiosta, ei oikein ollut sen arvoista. Myös syöminen ja treenaaminen hallitsi elämää täysin.

Olen suorastaan kateellinen teille ketkä olette vasta siinä vaiheessa että viikon pikku kevennyksellä ja sipsin syönnillä saatte kehonne balanssiin, itselläni jälleen neljä kuukautta kärvistelyä takana..kolmen viikon välein kokeilee jonkinlaista treeniä missä vähän edes tulee lämmin,vielä tuloksena ollut parin päivän kankkuseen verrattava fiilis ja suunnaton ahdistus pääkopassa ja muutenkin kroppa menee fucked up..ehkä vielä jonain päivänä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom