Pikkutoiston Pakkojättiläinen - Ylikunto

Kannattaa hetken aikaa laskea kalorit ja varmistaa, että on edes hieman plussalla.
Tuossa vaiheessa on äärimmäisen tärkeää, että kalorit eivät ole miinuksella. Rasvan saantiin kannattaa kiinnittää erityistä huomiota. Myös hiilaria reilusti.
Tietenkään ei kannata aivan äärimmäisyyksiin viedä tuota syömistä.

Mikäli olet 3kk ollut nyt treenaamatta niin luulisi olon olevan hieman parempi. Oletko mitään muutosta havainnut?
Sinuna panostaisin syömiseen ja tekisin ainoastaan kevyttä treeniä. Totaalitauko voi olla pääkopalle paha, mikäli on tottunut aina liikkumaan.
Kannattaa myös mittauttaa hormonitasot uudestaan jossakin vaiheessa.

Olo on jonkin verran parempi fyysisesti, henkisesti heikko vielä ja masentaa. Kiitos vinkeistä eiköhän aleta ruokapuolta huoltamaan, kohta pääsee fillaritestiin ja katotaan kuinka paha on tilanne!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Taas vaihteeksi taitaa meikäläiselle puskea ylirasitusta hieman enemmän. Koko viime yö valvottu, kun uni ei millään tullut. Ahdistusta sekä pinnan kireyttä ilmassa. Ahdistus lähtenyt vähän lapasesta, kun muutamana yönä tullut todella paska olo ja mitätön fiilis, sekä itsetuhoisia ajatuksia ollut ilmassa. Viime yönä jo havahtui siihen, että olin jo suunnitellut missä ja miten lähtee henki...:face:

Lisäksi aivan pohjaton nälkä ollut eilisestä lähtien. Nyt viikonlopun aikana söin kanssa söin pari ateriaa laskematta kaloreita, mikä on ollut nyt aika vapauttavaa, sekä tämä tuntuu ladanneen kroppaa jonkin verran, sillä on kevyt olo, eikä esimerkiksi kävely ole enään niin "raskasta" kuin aikaisemmin, jolloin kävelykin tuntui ajoittain raskaalta. (plussakaloreita tullut aika paljon ihan varmasti). Henkistä pahoinvointia tosin hieman tästä syömisestä. Onko muilla tullut ns. "nälkäkohtauksia" ylikunnon/-rasituksen kanssa? Mietin tässä vain, että onko kuinka pahaksi syödä sitten reilummin, kun tuntuu että kroppa oikein huutaa sapuskaa? Viime viikonloppuna oli sama homma, jolloin tuli syötyä yksi isompi ateria ilman kaloreiden laskua (isoja tortilloja 3kpl ja jäätelöä jälkkäriksi). Tämä paransi seuraavien päivien oloja, mutta tosin nälkä oli tipotiessään ton jälkeen, eikä tuosta ainakaan painoa jäänyt. Aamupaino on vaihdellut 59-60kg välillä. Pituutta mulla on 173cm, joten tälläinen vinkuheinä täällä kirjoittelee...

Pahoittelen erittäin sekavaa viestiä, väsymystä puskee päälle, eikä ajatus luista oikein. Mutta lähinnä kiinnostaisi tietää onko muille tullut tosiaan todella kovaa nälkää ylirasituksesta, sekä mahdollisia haittoja, mitä tulee, jos syö pari päivää isommilla plussilla, kun tekisi mieli unohtaa kalorien laskeminen ja syödä niin paljoin kun mieli tekee ja mitä tekee mieli (Ei tee mieli herkkuja, vaan ihan kunnon ruokaa tällä hetkellä.). Totaalilepoa ajattelin kanssa ottaa, jotain kävelyitä tehdä, mutta ei sen kummempia. Aikaisemmin sitä mulle suositeltiinkin, mutta eihän meikäläinen tyhmänä uskonut. Nyt on sitten jos henkisesti ja fyysisesti ollut niin huono olo, sekä pelottavia olotiloja tullut, että vihdoin pakon edestä lopettaa tää tyhmä itsensä rääkkääminen ja panostaa lepoon ihan tosissaan.

Tosiaan, tää ei oo mikään terapiapalsta, mutta halusin vain kirjoittaa tänne ja kysellä onko muilla ollut vastaavia kokemuksia. Edelleen, varmasti vaikea lukuinen viesti.

ootko viimeaikoina muuttanut treenin sisältöä paljonkin/liian jyrkästi? Itse oon huomannu unen maistuvan erittäin hyvin aloitettuani päivittäisen punttitreenin tekemisen. Toisaalta myös alkaa helpommin haukotuttaa päivän mittaan jos ei aktiivisesti tee mitään. Ruuan mättäminen ainakin itselläni parantaa oloa ja vähentää väsymistä. Kannattaa kokeilla lisätä syömistä ja tarkkailla mitä tapahtuu.

ootko viimeaikoina muuttanut treenin sisältöä paljonkin/liian jyrkästi? Itse oon huomannu unen maistuvan erittäin hyvin aloitettuani päivittäisen punttitreenin tekemisen. Toisaalta myös alkaa helpommin haukotuttaa päivän mittaan jos ei aktiivisesti tee mitään. Ruuan mättäminen ainakin itselläni parantaa oloa ja vähentää väsymistä. Kannattaa kokeilla lisätä syömistä ja tarkkailla mitä tapahtuu.

No treenejä on tullut yli vuoden ajan melkeinpä joka päivä. Joko punttia, maastopyöräilyä tai kendoa pääosin. Kevyitä viikkoja mahtuu kaksi kunnollista tohon vuoden ajalle, sekä satunnaisia lepopäiviä noin parin viikon välein keskimäärin. Joskus tuplatreenit päivässä.
Tosiaan pari kertaa oon mättänyt isommalla kädellä ruokaa, esim jouluna ja parina muuna päivänä. Näiden päivien jälkeen olo on ollut noin viikon ajan huomattavasti virkeämpi tavallaan, sekä ruoka ei ole pyörinyt läheskään yhtä paljon enään päässä näiden jälkeen.

^
Sulle taidettu aika monessa ketjussa mainita asioita sun ravinnon ja treenimäärän suhteesta sekä palautumisesta , mutta jos ohjeita ei haluta uskoa niin saa päätä hakata seinään vaikka niin kauan kun huvittaa. Vähän turha vaan ihmetellä ylirasituksen / kunnon oireita jos niistä jo varoitellaan etukäteen.

Minkä vuoksi lasket kaloreita? Tuskin dieetillä olet noilla mitoilla? :O tuo että ruoka pyörii paljon mielessä viittaa mielestäni siihenkin, että et syö tarpeeksi. Kokeile vaikka alkuun viikko olla ilman punttia, syöt sen verran mitä mieli tekee niin että oot kylläinen ja katso mihin olo muuttuu :)

^
Sulle taidettu aika monessa ketjussa mainita asioita sun ravinnon ja treenimäärän suhteesta sekä palautumisesta , mutta jos ohjeita ei haluta uskoa niin saa päätä hakata seinään vaikka niin kauan kun huvittaa. Vähän turha vaan ihmetellä ylirasituksen / kunnon oireita jos niistä jo varoitellaan etukäteen.

Niinhän mulle ollaan varoiteltu ja neuvottu erittäinkin asiallisesti asioista.

Nyt oikeastaan hävettää oikein, kuinka hölmösti oon vaan koittanut puskea eteenpäin vaikka varoiteltu on etukäteen, sekä kroppa, että muut ihmiset.
Tuntuu melkeinpä, että on "pettänyt" mua auttaneet ihmiset.

Mennyttä on ihan turha enää murehtia. Kun et selvästikään saa itse hoidettua tuota asiaa kuntoon, niin suosittelen edelleen varaamaan aikaa psykologille/terapeutille tms., jos siis et ole vielä sitä tehnyt. Tiedän omasta kokemuksesta, että kun kärsii noin vakavista pään sisäisistä ongelmista, pahinta on murehtia niitä yksinään. Ja mitä kauemmin sinä pitkität tuota tilannettas niin sitä syvempää kuoppaa kaivat itselles. Helppoa sen muutoksen tekeminen ei ole (kuten varmaan olet huomannut), mutta jos oikeasti haluat sen tapahtuvan niin se on täysin mahdollista. Pystytkö juttelemaan kenenkään kanssa tilanteestasi? Ja jos oot huomannut olosi paranevan kun olet syönyt enemmän niin miksi et jakaisi samaa rataa? Voitko luvata tehdä seuraavat asiat?:

- Hakeuduu hoitoon
- Lopeta treenaaminen nyt kokonaan
- Älä laske kaloreita
- Syö muutakin kuin proteiinia/rasvaa/hiilareita
- Etsi jotain semmoista tekemistä, jota et ole tehnyt pitkään aikaan ja josta oikeasti nautit
- Täytä päiväsi jollain muulla kuin liikunnalla

Tsemppiä!
e. ja päivitä tilannetta tänne niin et keksi lisää tekosyitä :)

Täytyy puhua asiasta henkilökohtaisesti jollekkin, kehen luotan. Ja tosiaan voisi ottaa kaikesta tavoitteellisesta urheilusta taukoa. Pitkästä aikaa voisi alkaa pelailemaan, kun siitä ainakin tykkään.
En oo oikein uskaltanut syödä reilummalla kädellä, kun oon rasvan kertymistä kammoksunut. Mutta jos se tosiaan parantaa omaa olotilaa noin paljon, mitä on tehnyt, niin hittolainen... Pitää varmaan sitten alkaa syömään suurella S:llä... :'D

Ainakin täällä pystyt kertomaan asioista avoimesti ja itse tiedostat ongelmasi, mikä on hyvä. Itse ehdotan, että aloitat ihan pienistä teoista. Esimerkiksi päätät, että huomenna jätät treenit väliin ja tuut töistä/koulusta mäkkärin/hesen kautta himaan. Ja siitä et sitten tingi. Yhden päivän jaksat varmasti zempata! Kun on saanut muutoksen alulle niin sen jatkaminen on sitten paljon helpomapaa.

Ainakin täällä pystyt kertomaan asioista avoimesti ja itse tiedostat ongelmasi, mikä on hyvä. Itse ehdotan, että aloitat ihan pienistä teoista. Esimerkiksi päätät, että huomenna jätät treenit väliin ja tuut töistä/koulusta mäkkärin/hesen kautta himaan. Ja siitä et sitten tingi. Yhden päivän jaksat varmasti zempata! Kun on saanut muutoksen alulle niin sen jatkaminen on sitten paljon helpomapaa.

Tai vaihtoehtoisesti tekee itse jotain hyvää ruokaa ja jättää nuo heset ja mäkkärit pois.

Tai vaihtoehtoisesti tekee itse jotain hyvää ruokaa ja jättää nuo heset ja mäkkärit pois.
Tuo olisi tottakai parempi idea, mutta jos on pari vuotta päivittäin laskenut makrot, niin veikkaanpa ettei hän vielä pysty laittamaan ruokaa ilman että alitajuntaisesti kyttäisi kaloreita.

Ja tosiaan voisi ottaa kaikesta urheilusta taukoa.
Korjasin vähän. Mutta edelleen tärkeintä on, että et jää asian kanssa yksin. Kirjoittele tänne sitten kun olet saanut vähän asiaa etenemään ja päässyt jonkun kanssa juttelemaan, koska ihan normaalia tuo sinunkaan tekeminen ei vielä ole.

Ylivoimaisesti pisin treenitauko mulla pitkään aikaan takana ja jatkuu vielä siis. Viikko ollaan oltu treenamatta ja ainoa fyysinen aktiviteetti on ollut yliopistoon ja kauppaan kävely/pyöräily. Sekä venyttely/putkirullausta hieman.

Olotilassa on kyllä vielä parantamisen varaa. Kävely tuntuu raskaalle, sillä jalat ovat kuin betonia, mitä ne ovat olleet jo pitkän aikaa. Myös lihaskipuja on jaloissa vieläkin. Yöunet ovat heikonlaatuiset, eikä nukahtamisesta veinaa oikein tulla mitään. Yöhikoilut ovat myös jatkuneet, hikoilen siis ihan naurettavan paljon öisin, mikä on kummallista, sillä yleensä en hikoile paljoakaan.
Kaloreita en ole myöskään laskenut, ruokahalun mukaan ollaan menty. Eipä auta varmaan tässä hirveästi rasvankertymisestä stressaamaan, kun sitä ollaan tehty ihan liian kaun jo. Saanut vihdoin menemään omaankin päähän enemmän mentaliteettiä, että ensin kroppa ja aineenvaihdunta edes jotenkin toimimaan ja sitten alkaa sitä sen mahdollista muokkaamista miettimään. Labrakokeita mulla on veriarvoista, hormoneista jne 3 vuoden ajalta. Päin persettä mennään siellä, joten pitäisi tosissaan alkaa ravitsemaan kroppaa kunnolla, vaikka nyt ei tulekkaan liikuntaa.
Tosiaan ei varmaan kilo tai pari tekisi mulle pahaa, kun mittaa on vain 173cm/59kg.

Jos tää tästä ajan kanssa...

Perustelen mitä? Onhan monen videossa esiintyvän tyypin douppaaminen ihan yleisesti tiedossa jos bodyskeneä yhtään seuraa.

Itelle ei muutenkaan aukea muka hauskojen hardcoremotivationxxl-bodybuilding4life- videoiden joiden informaatioarvo on nolla postaaminen johonki ylikunto ketjuun.

Perustelen mitä? Onhan monen videossa esiintyvän tyypin douppaaminen ihan yleisesti tiedossa jos bodyskeneä yhtään seuraa.

Itelle ei muutenkaan aukea muka hauskojen hardcoremotivationxxl-bodybuilding4life- videoiden joiden informaatioarvo on nolla postaaminen johonki ylikunto ketjuun.

Tuossakin videossa esiintyy Kai Green, väitätkö että hän douppaa ja kisaa samaan aikaan? Ja tuossa puhuttiin asiaakin, moni luulee että kun kroppa tuntuu väsyneeltä ja vähän jos jostain kolottaa, niin ollaan ylikunnossa, jotkut jopa "ylpeilevät", että treenaa niin kovaa, että on ylikunnossa.. Moni bodaajakin on sanonut, että niin kauan kun syö hyvin, ei voi "päästä" ylikuntoon, että se vaatii pitkän ajanjakson miinus kaloreilla.

[QUOTE=Jezeli;4823623]Tuossakin videossa esiintyy Kai Green, väitätkö että hän douppaa ja kisaa samaan aikaan? Ja tuossa puhuttiin asiaakin, moni luulee että kun kroppa tuntuu väsyneeltä ja vähän jos jostain kolottaa, niin ollaan ylikunnossa, jotkut jopa "ylpeilevät", että treenaa niin kovaa, että on ylikunnossa.. Moni bodaajakin on sanonut, että niin kauan kun syö hyvin, ei voi "päästä" ylikuntoon, että se vaatii pitkän ajanjakson miinus kaloreilla.[/QUOTE]

:D Kyllä, minäkin ja suurinosa ihmisistä väittää noin. Paikallisella nesteellä puhuivat lauantai aamuna asiasta. Bodaajat on asia erikseen juurikin tuon kemikaalisopan takia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom