Vielä semmosta et paljo makso toi funkkaril käynti muistatko yhtää
Eli Lappeenrannassa makso käynti n. 140e sellane 1,5h sessio missä käytii pohjamutia myöten läpi kaikki mahdollinen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vielä semmosta et paljo makso toi funkkaril käynti muistatko yhtää
Millä arvoilla tää kilppari-diagnoosi tuli? Kattelin noita viestejä aiemmin niin sanoit jossain kohtaa et arvot oli ok. Mistä tuo vähäinen rasvan saanti selvis? Kerroitko vaan miten oot syönyt ja lääkäri päätteli siitä vai testattiinko sitä jotenkin?
Kiinnostaa siksi et mulla on ollu tosi samankaltaisia oireita kuin sulla vaikka mulla on vajikseen lääkitys ja arvot kunnossa sitä myöten. Kortisolit puolestaan on ollut korkeat. Epäilin jo ylikuntoa mut alan kallistua siihen et yleisrasitus on vaan ollut liian kovaa suhteessa voimavaroihin eli tää vaajaatoiminta huomioiden.
Täälläpäin ollaan taas kerran siinä vaiheessa ettei oo tietookaa mitä sitä tekis tän suhtee. Kaikenlaisista oireista 5kuukauden ajalta on jäljellä toi yöheräilyt, harmiton pieni vasemman käden vapina, sillontällö jaksamattomuus treeneissä ja helvetinmoinen hikoilu (paino noussut 30kiloo 1, 5 vuoden aikana liekkö voisi johtua siitä?) Ja noi rytmihäiriöt. Mites ylikunnossa toi tulosten laita. 3kuukautta oon ottanu vähä kevyemmin ja pitänyt 1-2 viikon taukojakin pari. Olkapäissä on noussut tulokset hieman sekä kyykyissä. Penkki junnaa jopa pudonnut, ei oo kyllä tullu penkkiä tehtyä ku pari kertaa viimesen 2 kuukauden aikana. Flunssaa eikä tulehduksiakaan ole ollut viimeisen 5kuukauden aikana yhtään mikä ihmetyttää hyvällä tavalla.
Pitää vaa passittaa salille itseni, vaikka miten keho pistäs joskus tuntemuksilla vastaa. Pitäskö väkisin kuukauden-pari tauko pitää. Mietityttää vaa nii toi ylikunto eikä lääkäreiltäkää saa asiaan mitää selvyyttä. Ylempänä ja viime sivulla lisää postauksia multa tästä aiheesta.
Ei kannata väkisin mennä salille. Ylirasitus vain pahenee. Voit pitää viikon pari lepoa.
Jatkossa kannattaa aloittaa treenit pienemmillä sarjamäärillä ja painoilla. Itse kuntoutin itseni ylikunnosta, näin että treenasin viikon ja sitten lepoa viikko. Nyttemmin treenaan 3 viikkoa putkeen ja yksi viikko lepoa. Näitä kevyitä viikkoja on pakko pitää vaikka ei siltä tuntuisikaan, tällä tavoin estetään ylirasittuminen. Kevyen viikon voi tietysti pitää eri tyyleillä.
Kiitos sulle pitääpä lähtee testaa jos sais vaikka noilla konsteilla ihmeparannuksen aikaan. Jännää et ylikunnosta voi noinki päästä eroon et treenaa viikon ja heti viikko taas lepoo. Yksilökohtaistahan ylikunnostakin palautuminen on
Joo, kokeile ihmeessä. Mulla ainakin toimi. Urheilijat käyttää tota rytmitystä 1 treeni 1 lepo silloin kun harjoittelu on äärimmäisen kuormittavaa. Se voi aluks tuntua hölmöltä mutta on hyvää lääkettä ylikuntoa vastaan. Sitten kun palautuminen on nopeutunut voit siirtyä 2 viikkoa treeniä ja yks lepoa. Ja treenimääriä kannattaa nostaa pikkuhiljaa. Sitten kun kaikki on kunnossa ja olet toipunut ylikunnosta kevyttä/lepoviikkoa voi pitää joka 4 tai 5 viikko.
Tsemppiä!
Mulle ihan ehdoton ja pakollinen ja tutkimustenkin mukaan välttämättömät lisät ovat: D-vitamiini (rasvaan varastoituna eli geelimäisissä pillereissä) 50-100 migrogr/pvässä sekä E-EPA (ja mahd. DHA) omega-3 -kapselit. Lohta ja kalaa tietty lisäksi. Ota ehdottomasti noi käyttöön, jos ei jo ole.
Jos multa jää noi kaksi pois, masennun lievästi, en saa mitään aikaiseksi ym. Lisäksi syön magnesiumia (varsinkin rytmihäiriöihin, auttaa aika pian ottamisen jälkeen) ja ajoittain orgaanista moni-B-vitamiinia (b-vitskua kuluu mm. stressissä ja alkoholinkäytössä).
Mä aloitin nyt uudestaan painoharjoittelun. Vanha ja laiha kun olen, nyt otan iisisti, enkä enää halua sitä ylikuntoa.
Treenaatko ihan liian kovaa ja usein kuitenkin? Enintään aloittaisin ensin ihan kevyillä 15 min kestävillä jutuilla, vaikka se kuulostaa tyhmältä... Pikku hiljaa. Mulla on tuntuma, että kun elimistö on kerran "hajonnut", uusiutumisriski on paljon korkeampi. Eli ei meistä enää uudenveroista tule.
Tsemppiä! Ja älä sekaannu mihinkään typeriin aineisiin! Luonto parantaa, ei mikään muu.
Magnesiumia (sen pitää olla magnesiumSITRAATTImuodossa!) vaan heti sydänoireisiin tarpeen mukaan. Itse ylitin suositusmäärät ja ylitän edelleen jos tarpeen. Mulla oli vaihe, jolloin juoksin koko ajan kusella (on taas helteellä kyllä) ja varmaan mulla oli ihan myös magnesiumin paha puute. Luin sitten netissä, että sairaalassakin saatetaan antaa suoraan suoneen magnesiumia rytmihäiriöihin. Eli sitä paljon ja sitraattimuodossa, itse otin sellaisen kunnon kuuri ja johan sydän tokeni. Sydänhän on lihas ja magnesium nimenomaan vaikuttaa lihaksiin. Sydänoireita ei pidä hyväksyä ja ottaa normaalina... Mulla tulee rytmäreitä myös ruoasta jolle olen yliherkkä (esim. vehnä), mutta ne kestää sen vuorokauden ja menee ohi.
Rasvoista sulta puuttuu siis täysin omega-3:t? Ehdottomasti kauppaan ostamaan sitä E-EPAa, mars! Oliiviöljyssä ei ole sitä lainkaan, eikä sitä tarvii kohtuuttomasti syödä, sen minkä syö neitsytoliiviöljynä tietty. Rypsiöljyn heittäisin mäkeen, ihan liikaa omega-6:sta eikä muutenkaan kovin laadukasta rasvaa. Tai älä ainakaan sitä liikaa käytä. Maissi-, auringonkukka- ja soijaöljy eivät ole ihmisten ruokaa, luomu neitsytrypsiöljy vähäisissä määrin, jos haluaa. OIkeasti, lupaan sulle, että E-EPA auttaa sun mielialaan, ajatuksenkulkuun, keskittymiseen ja sydämeenkin ehkä.
Kasviksia, marjoja ja 1-2 hedelmää päivässä. Ne toimii myös mielialaan.
Ja kävelykin voi olla lyhyempi kuin tunnin...
nimimerkki "empiirisiä kokeita itsellä ruoan ja vitamiinien ym. kanssa jo yli 10 vuotta"...
Ortostaattisesta sykkeestä kysymys. Mittailin tuossa äsken itseltäni ja leposyke oli 50, 30sek seisomaan noususta syke oli 85 ja ~1min kuluttua 75-70.
Jonkinnäköisen ylikunnon/rasituksen oireita on ollut marraskuusta lähtien. Välillä todella voimakasta väsymystä ja lihaskipuja, sekä mieliala on heitellyt todella rajusti välillä.
Yleensä ennen treenejä ja treenien (aerobisten ja puntti) alussa iskee kamala ahdistus ja ''paha/huono'' olo, vähän kuin lievä paniikkikohtaus olisi. Menee ohi yleensä 20-30min treenien alusta, jonka jälkeen on ihan normaali olotila yleensä treenin loppuun asti, tosin tietty väsyttää yms. mutta ei kuitenkaan panikoi sitten kamalasti.
Kannattaako tuollaisesta ortostaattisesta vetää mitään ylikuntoa/rasitusta vahvistavia päätöksiä? Vähän vaihteli toi ortostaattisen sykkeen tulkitseminen eri lähdeiden mukaan.
Eli ilmeisesti ei ole kovin paha tuollainen 35-25 ortostaattinen syke?
Noilla puheilla tänään menee E-EPA:t ostoon. Onko merkkisuosituksia?
Joo magnesium on sitraattia ja 500mg tulee sitä nyt otettua. Aikoinaan menin lääkäriin kesällä kun vatsassa muljusi ja kävi ilmi että magnesiumin puutoksesta johtuvaa vatsalihaksen krampin poikasta siellä vain oli katosi lähes samantien kun löin mankkaa naamariin :dance2:
Banaania menee 1-2kpl päivässä ja omenoita satunnaisesti. Kasvisten osalta olen laiskistunut parisuhteen myötä mutta niitäkin voisi alkaa taas syömään. Nyt kesällä mansikat, mustikat, viinirypäleet ja meloni on maistunut todella hyvin :D
E: Lääkäri soitti äsken ja ilmoitti että testoarvoja ei koskaan otettu, joten tilasin uuden ajan elokuun puolivälille ja aion pyytää testomittauksia koska sekin puoli epäilyttää.
ei merkkisuosituksia, kinhan purkissa lukee E-EPA. On se erään tohtorin, joka taatusti toimii, ja muutama muu. Itse syön kaksi tabua päivässä, vahvaa laatua.