Onko täältä pois pääsyä?
On. Minulla alkoi 2008 alkuvuodesta ja oman typeryyden johdosta 2008 lopussa romahti uudestaan kunnolla. SM-tason kamppailulajitausta oli tuolloin. Viimeinen selkeä takapakki oli vielä 2009 lopussa kun ei vieläkään tajunnut. Varovaista harjoittelua 2010 ja myös 2011 puoli vuotta uuden lajin painonnoston merkeissä. Elokuussa 2011 aloitin harjoittelemaan kunnolla. Jonkinasteisia sinne päin viittaavia oireita tuli ehkä vielä jopa vuosikin sitten. 2012 ja 2013 ovat mielestäni ehjimmät harjoitteluvuoteni kun harjoittelua vuodesta 2003 asti. Lajiakin olen vaihtanut noiden välissä välissä eli painonnostossa sm-tason tulosraja 2012 lopulla, josta vaihdoin juoksuun ajankäytöllisten syiden takia ja juoksinkin mm. ensimmäisen maratonini 2013 aikaan 3.25. Tämäkin vuosi on lähtenyt mukavasti käytiin ja kilsoja n. 600km kasassa. Eli mielestäni olen selättänyt varsin pahan ylikunnon aikoinaan *koputtaa puuta* :D
Tässähän ketjussa on aiemmin kaikki oleellinen tullut esille mutta tärkeitä asioita ovat mm. lopeta jatkuva itsesi tarkkailu, keksi jotain muuta, syö laadukkaasti, stressi pois yms. Kevyttä harjoittelua voi tehdä mikä nyt kenestäkin mielekästä tankojumppaa, venyttelyä, kävelyä, pyöräilyä, hölkkää jos kova kunto jne. Otat sellaisen asenteen että kun moisen paskatilan sait aikaan, saat sen kyllä poiskin. Mites muuten Moksu jakselee nykyisin?