:D Kiitos!Tervetuloa takas, Victor
En tosin kyllä aio ihan helpolla palata takas ylikuntoon. ;) Ja kuten todettua, oon mä foorumia jatkuvasti vuosien varrella lueskellut, on tää mulle ollut sellanen "vertaistukiryhmä"!
Väliaikatietoa: Perjantaina tein kevyen (50-60% painoilla) olka-ojentaja-hanskareenin ja olo oli reenin jälkeen vallan hyvä. Myös seuraava yö meni hyvin ja aamun sykkeet oli ok. Vkl:na olin reisssussa ja nukuin lauantaiyön frendin sohvalla päin persettä ja sykkeet seuraavana päivänä missä sattuu. Eilen aamulla sykkeet taas normit ja kävin tekeen rinta-selkäreenin 50-60% painoilla. Viime yö oli ihan jees, joskin uni katkonaista vaikka ei varsinaista valvomista. Leposyke aamulla 51 ja pystyssä pönöttäessä 63. Leposyke on vaihdellut aamuisin 48-51 välissä ja ortostaattinen pääosin max.20 lukuunottamatta vkl:a jolloin nukuin tosi huonosti.
Uskoisin selättäväni tämänkertaisen orastavan tilan malttamalla reenata kevyesti ja harvemmin jonkin aikaa. Tätä tukee se, et toi korvien kuumotus ja oikeestaan kaikki muutkin oireet on hellittäneet. Lisäksi positiivisena asiana näen halun ja motivaation päästä liikkumaan eikä varsinaista alakuloisuutta/masentuneisuutta oo havaittavissa. Erikoisinta tuossa korvien kuumotuksessa on se, et oireet on tullut iltaisin ja _öisin_ jolloin en kyllä ainakaan tietoisesti oo pystynyt stressaamaan! Myöskään salilla tai muuten ei moista oo esiintynyt, eli uskoisin sen kuitenkin liittyvän parasympaattisen hermoston toimintahäiriöön, mut tiedä sit. Nyt olis tarkotus pitää taas pari päivää huilia ja kattoo olojen mukaan perjantaina kevyttä punttia. Jalat jätän nyt suosiolla väliin joksikin aikaa, koska kyykky on muutenkin niin raskas liike koko kropalle ja hermostolle + kintut on tuntuneet aika tukkosilta.
Mietin tässä, kun tuo avokki pamahti perjantaina kauheeseen räkätautiin eikä ko. lentsu oo mulle vieläkään tarttunut, (kop,kop) et oisko toi mun on-off-nielukipu ja pieni tukkoisuus ollut kuitenkin sitä samaa flunssaa eikä ylirasitusta...Eli jos se ei vaan iskenyt kunnolla päälle, kun oon popsinut reippaasti vitamiineja ja huilasin ihan suosiolla ja muutenkin on tuo vastustuskyky ollut aika hyvä.
Luulen, mutta en voi olla varma, siitä että tulehdukset liittyvät jotenkin ylirasitukseen. Olen itse kärsinyt ientulehduksesta jo varmaan vajaat 10 vuotta ja vasta viimevuosina se on alkanut väistyä. Hammaslääkärit ovat vain levitelleet käsiään ja ihmetelleet, miten ikenet vuotavat, enkä ole itsekään keksinyt mitään muuta asiaa, joka siihen vaikuttaa, kuin stressi. Nykyisellään tilanne on todella hyvä, verrattuna vuosien takaisiin aikoihin, mutta välillä ikenet vuotavat.
Nyt pisti mietityttään. Mulla on meinaan oikeestaan jatkuvasti enemmän tai vähemmän ientulehdus päällä vaikka harjailen leegot aina aamuin-illoin ja verta tulee tosi usein harjatessa...Ja nyt tuohon tulehdukseen liittyen aloin miettiin tätä mun syksyllä alkanutta yläselkä/niskakipua, joka on päällä niin ikään lähes jatkuvaan. Se ei oo kuitenkaan estänyt reenaamista, mut on aina välillä rajoittanut esim. niskan takaa punnerrusta. Oon ajatellut sen johtuvan mun huonosta rangasta ja nikama+välilevyongelmista alaselässä, mut voiskohan tää ollakin ylirasitukseen liittyvää lihastulehdusta..? Eipä oo kyllä tullut aikaisemmin mieleenkään, mut toisaalta luulis, et levon ja reenitaukojen aikana olis alkanut helpottaa. Tätä täytyy nyt ehottomasti tuumailla ja tarkkailla, kiitos Moksu jälleen hyvästä huomiosta!