Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Voiko ylikunnossa testo arvot laskea alas? Multa ne otettii, tuossa parisen viikkoa sitten ja oli ihan siellä häntäpäässä ne arvot. Kaikki oireeet viittaavat ylikuntoon ja pahaan sellaiseen.. sairasteltu marraskuusta asti myös. yks asia mikä mietityttää, niin voiko ylikunnossa kuitenkin olla kehittymis varaa? koska itsellä ei sinänsä syksyllä tulokset laskenu, mutta ei nyt mittää mahotonta nousuakaa kyllä ollut. Koko 2012 vuosi on menny vähän väliä sairastellessa mutta nyt tosiaan marraskuusta asti ollut ensiksi kuukauden kurkkukippee, sitten keuhkoputkentulehdus johon antibiotti. Sen jälkee hirvee räkätauti joulukuun lopussa ja sitte mykoplasmaan lääkkeet jotka loppu viime perjantaina.. kovin väsyny olo myös ollu pitkän aikaan jo. Mutta yleensä saan kyllä nukuttua ihan ok, mutta aina vaan väsyttää ja mielialan vaihteluita, hikoilua ja sellane "loppuun palaneen" fiilis välillä.. Kovaa ressiä on ollu kyllä välillä. Töissä yleinen henki on myös ihan perseestä joka tietenki varmasti vaikuttaa.

Onhan se kropalle aina pienoinen shokki tuo ensimmäinen treeni tauon jälkeen. Itselläni huolellinen lepo aiheuttaa sen, että juuri noiden sarjojen välillä "kroppaa jää kiertämään" eli syke on normaalia enemmän koholla. Samoin myös treenin jälkeen. Parin treenin jälkeen tilanne normalisoituu. Seurailisin siis tilannetta.
Kuinka väsynyt oot MOKSU ollut kun olit ylikunnossa? mulla pahimmillaa ollut että roskien vieminen tuntuu ylitsepääsemättömältä.. Seisoakkaa ei jaksa duunissa.. Mutta nyt on jo ehkä vähän parempi![]()
Onko muut ihmiset pitänyt kirjaa paineista tai sykkeestä? Toki päivittäinhän ne vaihtelevat, mutta noin viikkojen keskiarvot antais ehkä paremman kuvan kropan ja hermoston rasitustilasta...?
Mulla meni yksi vuosi ylikunnon kanssa. Sen jälkeen on ollu tarkkana palautumisen suhteen. Onko se muuten niin, että kun kerran on vaikean ylikunnon kokenut niin herkistyy jollain tavalla, että palautuminen on jatkossakin vaikeampaa? Ylikunto ikään kuin on jättänyt jälkensä kroppaan. Olen kuullut yhdeltä hierojalta, että kroonistunut ylikunto on saattanut kestää joillain urheilijoilla vuosia ja ura on mennyt pieleen. Itse en mittaile verenpaineita tai ortostaattisia sykkeitä. Kuuntelen kroppaa, ensimmäiset merkit huonosta palautumisesta on itsellä hermostuneisuus ja univaikeudet, tällöin on pidettävä taukoa harjoittelusta.
Itsellä ylirasituksen varsinaiset oireet (ainakin ne mitä huomaa itse) ovat nyt noin viikon verran olleet poissa. Niitä ehti sellainen 3 viikkoa olla. Varmaan tuo sitten oli vain jotain ylirasitusta eikä varsinaista ylikuntoa kun meni noin nopeasti ohi.
Kuinka kauan olette pitäneet taukoa tai ottaneet hyvin iisisti sen jälkeen kun oireet hellittäny?