Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Riittääkö pelkkä Masennus ja vähän huono olo ylikunnoksi? Sekä on semmoinen ärsyttävä olo tila, jota en osaa pahemmin selittää.
Täälläkin oli näköjään puhetta ylikunnosta. Taidan linkittää oman postaukseni tähän threadiin kommenttien toivossa.
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=2108470&postcount=87
Tuli itsellä vaan nyt mieleen että sattuisko olemaan jotain ylikunnon poikasta ja jotain lievempää versiota. Viime syksystä asti vedetty 4 kertaa salilla joka viikko, paria viikon taukoa lukuunottamatta. Sitä ennen huhtikuu-heinäkuu taukoa reisiluumurtuman takia, sitä ennen taas marraskuusta asti käyty.
Fyysisellä puolella ainoa selvästihavaittava oire on se että ojentajat on aina ihan loppu ja monta päivää reenin jälkeen kipeenä, vaikka vetäis vaan kevyen reenin niile. http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=1205666&postcount=12
tosta aika monta kohtaa voi huomata olevan itsellä.
Unettomuus, levottomuus, mielialavaihtelut, lihasarkuus, masentava olo.
Ihan saakelin tyhjä olo, vituttaa vanhat ja turhat asiat, mikään ei oikein kiinnosta tai iske, paitsi se valopilkku päivään kun menee salille. Mikä tuntunee olevan kaiken a ja o tällä hetkellä. Välipäivät salilta nakertaa ihan älyttoman paljon, ja odottaa vaan et ois jo huominen ja pääsisi salille. Ruokapuoli on kunnossa, massakautta kun tässä on koitettu pitää. Ainoa mitä en ehkä tarpeeksi paljoa syä on salaatti :D Ja en usko että iästä niin paljon johtunee, kun nuo pahimmat vuodet tuntuu olevan jo takanapäin :D.
Eli nyt tuleekin kysymyksen vuoro.
Olisiko parempi tehdä vaan pari viikkoa kevyempää reeniä pumppailen ja hyvin venytellen, jumppaillen yms, vai pitää kokonaan lepoa liikunnasta, mikä kyllä kuulostaa aika mahdottomalta? :D
Tuli itsellä vaan nyt mieleen että sattuisko olemaan jotain ylikunnon poikasta ja jotain lievempää versiota.
Lääkärin ohje oli että puolivuotta ilman mitään kovempaa rasitusta mutta eipä tunnu auttavan, alan olla kohta jo sellain suhtautunut tähän että ei olisi ihme vaikka olisi loppuiän päällä. :(
Voiko todella esimerkiksi työperäinen stressi olla niin rankkaa että se estäisi palautumisen? Itse olen aina kuvitellut sen liikunnan helpottavan tuota stressiä ja todennäköisesti se itselläni helpottaakin mutta en osaa sanoa miten "palautunut" olen.
Itellä on tulokset aina ollut nousujohteiset joskin jumaliste hitaat jo noin parin vuoden ajan, saattaisi hyvinkin selittyä stressaavalla ympäristöllä ja lähes jatkuvalla "dieetillä" ja nyt kun on lapsikin niin tuntuu että vielä vähemmän kerkeää syömään (tekosyy).
Niin ja kesällä pidin totaalitaukoa 2-3 viikkoa pariin vuoteen, välillä on ollut kevyitä viikkoja tosin en vaan muista koska.
Yksi kysymyskin heräsi, jota Venla jo tuolla aivan alussakin sivusi: onko muilla ylikuntoon liittynyt ihon huononemista tai vastaavaa? Minulla on viimeisen muutaman viikon aikana sairastamani lievä acne pahentunut selvästi sekä myös suuhun tullut aftoja. En muista itselläni ennen aftoja juuri olleen mutta viimeisen kolme viikkoa on suussa ollut vähintään yksi haavauma koko ajan. Onko kyseessä kummallinen sattuma, vai voiko kyse olla rasitukseen liittyvästä vastustuskyvyn huononemisesta tai vastaavasta.
Akupunktio toimii mun kohdalla, 2-3 kertaa riittää.
Oli tutun fysioterapeutin kanssa puhetta ylikunnosta/-rasituksesta ja hän suositteli kokeilemaan akupunktiota. Itse pidän tuota erittäin mielenkiintoisena ja kokeilemisen arvoisena vaihtoehtona kropan rentouttamiseen ja stressin hallintaan. Onko muilla kokemuksia akupunktiosta ja sen vaikutuksista?
Täytyy varmaankin altistaa itsensä kokeilulle ja raportoida tuloksista tänne?![]()