Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
:D
Joo, kerrottiin vasta mummeille ja ukillekin ekan ultran jälkeen eli viime viikolla, niin ei viittinyt aiemmin asiasta täälläkään huudella.
Joo, seuraavaa perään vaan, niin leikkivät sitten keskenään. :thumbs:
On koko ajan vähän kuin pelko perseessä vaikkei uudella perheenjäsenellä ole ikääkään kuin vain 3kk. Vieläkin tulee seurattua että hengittääkö se nukkuessaan jne. Koko ajan säikähtelee että eikai sille nyt vain sattunut jotain jos inisee hiemankin.
Itse olen lapsen saannin seurauksena herkistynyt tunnetasolla huomattavasti, melkein tulee tippa linssiin (ja tuleekin) jos esim. lukee tai kuulee jonkun järkyttävän uutisen mitä lööpit nyt ovat pullollaan kaikenlaisista lasteen kohdistuvista inhottavuuksista :( Ennen karmeat tv-ohjelmat ja lööpit pystyi ohittamaan olankohautuksella, muttei enää...
Joo. Toisaalta voidaan kai olettaa että huolen ja murheen määrä pysyy samana. Aiheet vaan muuttuu.Työkaveri sanoi hyvin, että sitten se isyys vasta alkaa kun lapsi alkaa kulkemaan omia teitään. En siis tarkoita että lähtee kotoa omilleen, vaan kun alkaa kulkemaan esim. koulumatkan yksi ja touhuaa kavereineen ulkona itekseen. Saa aikalailla tarkkana olla missä seurassa liikkuu yms. yms. Nämä on tietysti itselle edessä joskus vuosien päästä.
Vähän on myös mietitty selliasta vaihtoehtoa, että kun on aika paljon tuttavia joilla on myös pieniä lapsia, niin itse palkattaisiin kimpassa yhteinen hoitaja lapsille.
Onko tuo tuuraaminen järjestetty jotenkin perhepäivähoidossa?
Toisaalta, tuskin hoitajat uskaltavat kohdella lapsia huonosti tuossa päiväkodissa, koska asumme 20m päässä päiväkodista ja meiltä on suora näkymä sinne :D
Ehkä vaippaa ei vaihdeta heti kun huomataan että täynnä sontaa se on, vaan odotellaan että ollaan paremmissa olosuhteissa niin ei tarvitse rehkiä - tai ehkä se uusi avustaja saa tehdä sen, sehän aloittaa tunnin päästä.
.
"On myös olemassa esim. minimimäärä hoitajia joita on oltava per lapsimäärä mukana ulkona. Näillä on oltava tietty koulutus jne. Oma avokki oli aiemmin päiväkodissa töissä ja oli usein aivan yksin pihalla lapsikatraan kanssa. Pointti on se, että hän oli töissä päiväkotiavustajan tittelillä. Eli hän ei olisi saanut olla lainkaan yksin lasten kanssa!"
Hän siinä sitten yksin hoiti koko katrasta ulkona sateessa kun ne parempipalkkaiset ja lain edessä vastuulliset hoitajat olivat sisällä kaffella.
Perhepäivähoitajillahan on muutenkin aivan mitättömät edut. Palkka on surkea (verojen jälkeen jäiköhän edes tonnia käteen, voi olla että on tietojeni jälkeen inflaation takia vähän noussut?). Kaikki katkot (kuten sairaslomat) maksat itse. Saattaa olla että eka lapsi tulee aamukuudelta ja viimeinen haetaan iltakuudelta, mitään "lisiä" et siihen saa. Palkka taisi riippua hieman hoitolasten määrästä, eli jos itselläsi on jo pari lasta, et saa ottaa kuin pari lisää mikä tiputtaa palkkaa jne.
Löytyy tyttö 3,5v ja poika 11kk.
Kuvat puhukoon puolestaan...