Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Tuli tuosta homppeleiden sisustusohjelmat threadista http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=27351 mieleen että eipä taida pakkotoistolla olla koskaan ollut ns. "tyttöjen juttuja" eli sisustavatko nämä karskit uroot asuntojaan? Riittääkö sinulle että nukut superloonin päällä lattialla ja otat jääkaapista rasvatonta maitoa ja protskupurkki säilytetään keittiön tiskipöydällä käden ulottuvilla?

Vai tunnustaudutko sisustusfriikiksi ja panostat kämppäsi viihtyvyyteen?
Vai peräti homppeliksi kuka muuten vain lueskelee tätä foorumia vaikka lukisi mieluummin sisustusfoorumeita (mitä ei taida oikein kyllä suomessa olla)?

Mielipiteitä, itse voin kantaa korteni kekoon ja pistää kämpän kuvat jakoon, vaimon kanssa tuolla asustellaan mutta ehkä kuitenkin minä olen se kuka on sisustuksesta enemmän päättänyt, en kuitenkaan ole homppeli, enkä edes bi. :)
KUVAT TÄSSÄ

Yhden pakkislaisen tiedän ainakin olevan samalla linjalla, uskaltavatko muut tunnustaa? Kuvia toki jakoon muiltakin niin täältä saa ehkä sitten ideoitakin, eikä tapella sitten homoudesta! :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mielenkiintoinen thread. voisi itekin laittaa kortensa ketoon kuhan eka siivoilee ja saa kuvattua.

EDIt: Hyvin olette onnistunut tuossa sisustamisessa. Pysyykö kämppä aina noin siistinä? :) Ja jos tuota ite kuvailee niin kovin paljoa ei ole mitä laittaa. Soluun ei paljon mahdu tavaraa. :D

Sisustus olisi perhanan paljon mukavempaa jos olisi ensin varaa noin 20 neliötä isompaan kämppään ja sen jälkeen vielä rahaa kunnon sisustukseen. Ideoita olisi kyllä, mutta raha pakkaa potkimaan vastaan. Viimeksi sijoitettiin sellaisin paperinarumattoihin, kovat kuin mitkä, mutta tyylikkäät.

Huppe sanoi:

Wow. Komee on kämppä, mut ei kyl mulla pysyisi noin siistinä päivääkään :) Oishan toi sisustaminen aivan hauskaa puuhaa kun vaan pääsis joskus tästä opiskelija-boksista pois :itku: Rahaakin saattais tarvita "vähä" enemmän ku mitä nykyinen tilanne sallii :)

Uuden asunnon ollessa ajankohtainen, eli muuttoviikonlopun jälkeen sisustaminen kiinnostaa kyllä. Uudessa on se hyvä puoli, että se on siisti ja pakottaa panostamaan myös sisustukseen;)

edit. komee asunto teillä!

Huppe sanoi:
Tuli tuosta homppeleiden sisustusohjelmat threadista http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=27351 mieleen että eipä taida pakkotoistolla olla koskaan ollut ns. "tyttöjen juttuja" eli sisustavatko nämä karskit uroot asuntojaan? Riittääkö sinulle että nukut superloonin päällä lattialla ja otat jääkaapista rasvatonta maitoa ja protskupurkki säilytetään keittiön tiskipöydällä käden ulottuvilla?

Vai peräti homppeliksi kuka muuten vain lueskelee tätä foorumia vaikka lukisi mieluummin sisustusfoorumeita (mitä ei taida oikein kyllä suomessa olla)?

Mielipiteitä, itse voin kantaa korteni kekoon ja pistää kämpän kuvat jakoon, vaimon kanssa tuolla asustellaan mutta ehkä kuitenkin minä olen se kuka on sisustuksesta enemmän päättänyt, en kuitenkaan ole homppeli, enkä edes bi. :)
KUVAT TÄSSÄ

Yhden pakkislaisen tiedän ainakin olevan samalla linjalla, uskaltavatko muut tunnustaa? Kuvia toki jakoon muiltakin niin täältä saa ehkä sitten ideoitakin, eikä tapella sitten homoudesta! :D

Itse kunhan löydän asunnon niin sisustelen hieman mutta mitään seiniä en vielä jaksa alkaa maalaamaan.

Ja tosi hieno kämppä on, tonne kehtaa kavereitakin pyytää...

Jostain syystä en saa kuvia auki. Voi olla hyvä niinkin. Mun sisustaminen on sitä että tyhjään kämppään lätkitään tarpeelliset kamat sopiville paikoille. Hillittyjä sävyjä ja tarpeen mukaan, ei sen perusteella miltä se näyttää. Olen sitten varmaan funktionalistisen tyylisuunnan kannattaja, tai jotain. Sohva on sohva ja olennaista on sen mukavuus ei se miltä se näyttää, mistä ostin ja paljon makso (mielellään vähän). Sitten siinä sohvassa istutaan tai loikoillaan eikä sitä sen kummemmin edes huomata. Nykynen on nahkasohva ja seuraava sohva kun tuo nykyinen pentele hajoaa on sitten vaihteeksi kangassohva niin ei persus hikoa helteellä.

Nykypäivänä kannattaa kiinnittää huomiota huonekalujen rakenteelliseen kestävyyteen kun nuo varsinkin erilaisista levyistä tehdyt ei tahdo oikein kestää ajan hammasta. Pari muuttoa, purkausta tai kasausta ja kiireessä kantamisia saa ne hajoamaan liitoksistaan käyttökelvottomaan kuntoon.

Tietysti jos rahaa olisi ylimäärästä niin voishan tätä ns. sisustamista käsittää vähän paremmin. Tyylinsä kullakin ei siinä mitään. :)

Hieno on käppä juu. Harmi, ettei mulla ole kameraa, voisin esitellä teille omia sisustusratkaisujani vuokrayksiössäni. Erityisen ylpeä olen siitä keksinnöstäni, että paskasia vaatteita ja ruokapakkauksia voi säilyttää lattiannurkassa roskiksen tai pyykkikorin sijaan.

Huppe sanoi:
KUVAT TÄSSÄ

Todella kaunis sisustus :)

Onhan se totta, että sisustaminen maksaa, mutta kärsivällisyydellä ja pitemmällä aikavälillä voi saada todella huokeitakin asioita aikaan.

Sisustuslehdissä on joskus juttuja ihmisistä, jotka on sisustanu lähes pelkästään kierrätys- ja kirpputoritavaralla.

Yksikin ihminen keräili punaisia tiiliskiviä kaksi vuotta, kunnes oli koossa tarpeeksi, että sai keittiöön punatiiliseinän :) Halvaks tuli, kun ilmatteeks sai.

Hippa sanoi:
Todella kaunis sisustus :)

Kolmen promillen maistissa vielä kauniimpi :D

Laitan omat kuvat jakoon kun saan kämpän siihen kuosiin että kehtaa näyttää...

Huppe sanoi:
KUVAT TÄSSÄ
Ihan jees, muttei ihan mun makuun (enpä kyllä siellä asukaan). Mutta mutta, onkos teillä enempää mattoja? Vai onko kuvat otettu siivouksen/imuroinnin/moppauksen jälkeen? Jäin vain vähä ihmetteleen, kun vain yhden maton bongasin.

Omia kuvia voinen laittaa heti kun saan nyysittyä taas jostain digikameran.

3 kpl Supermass Nutrition SUPERCARB (3 kg) -25%
Siinä on kyllä sisustusta meikäläisen makuun. Varsinkin värimaailma on varsin onnistunut. Eteisen lipasto on hieano. Mikään ei ole ankeampaa kuin valkoiset seinät, toistaiseksi niitä on joutunut katsomaan kun ei ole oma kämppä... mutta tilanne muuttuu, jahka otan vasaran käteen ja aloitan rakennusurakan.

Ankka sanoi:
Ihan jees, muttei ihan mun makuun (enpä kyllä siellä asukaan). Mutta mutta, onkos teillä enempää mattoja? Vai onko kuvat otettu siivouksen/imuroinnin/moppauksen jälkeen? Jäin vain vähä ihmetteleen, kun vain yhden maton bongasin.

Omia kuvia voinen laittaa heti kun saan nyysittyä taas jostain digikameran.

Jos on kaunis lattia ei tarvitse olla mattoja. Näin ainakin minun mielestäni.

Juu rahahan se on este..aina ja kaikessa. Itellä kyl kiinnostaa kans sisustus, mut niin sitä rahaa ei vieläkään ole liikaa. Seuraava suunnitelma on tehdä itse (avustettuna äiteen ompelutaidoilla) sohva. Eli otan entisen sänkyni, siitä irroitan jalat. Lisään täytettä ja pehmustetta niin paljon, että istuma korkeus on bueno. Puusta toiseen päätyyn käsinoja ja päällystää sen pehmusteilla sun muilla hörsöillä. Ehkä selkänoja puusta samaan tapaan kuin käsinoja, tai isoista jämeristä tyynyistä ihan ilman ylimääräistä puuta. Sit kun äityli räpeltää siihen irrotettavan päälystyksen niin avot. Se on siinä! Luulisimpa, että voi tulla kohtuu paljon parempikin kuin kaupasta ostettu.

Juu, eipä tuolla mattoja paljon kaivata jos on kivan näköinen lattia, hieman harmittaa kun ei tullut valittua Merbau-parkettia (tummanruskea) tuon pyökin sijaan...

Kuten Pehvanssikin tuossa jo totesi niin myös halvalla voi sisustaa ja monesti todella näyttäviäkin kokoonpanoja. Maalit eivät paljon seiniin maksa ja maalaus on helppo suorittaa itse ja vuokrakämpänhän voi maalata takaisin valkoiseksi jos vuokranantaja niin vaatii pois lähtiessä.

Mitä noita ohjelmia on tullut seurailtua (lähinnä T.i.l.a.) niin kierrätyskeskukselta ja itse tekemällä saa aikamoisia löytöjä eikä todellakaan maksa paljoa, toki jos rahaa on mällätä niin ei muuta kuin Varistoon (Vantaa) kiertelemään huonekalukauppoja tai vielä enemmän rahaa niin Skanno, Funktio ja esim. Moko yms ovat hyviä vaihtoehtoja tehdä löytöjä. Monesti vain on niin että vaikka olisi valmis maksamaan mitä, ei haluttua tuotetta löydy vaan se on teetettävä tai tehtävä itse :)

Pjoo-o... kyllä tämäkin tykkäisi kovasti sisustaa, mutta tuo raha tahtoopi olla esteenä... Nyt kun tuli muutettua niin tuli samalla hankittua taas uusia huonekaluja joista ehdoton lemppari on tämä: http://www.ftn.cc/graf/Mecano_iso.jpg Tuon ympärille pitäisi sitten oma makuuhuone sisustella. Räpsin kuvia hieman kunhan saa ensiksi muuttolaatikot yms. raivattua pois tieltä

syntikka sanoi:
Pjoo-o... kyllä tämäkin tykkäisi kovasti sisustaa, mutta tuo raha tahtoopi olla esteenä... Nyt kun tuli muutettua niin tuli samalla hankittua taas uusia huonekaluja joista ehdoton lemppari on tämä: http://www.ftn.cc/graf/Mecano_iso.jpg Tuon ympärille pitäisi sitten oma makuuhuone sisustella. Räpsin kuvia hieman kunhan saa ensiksi muuttolaatikot yms. raivattua pois tieltä

Uuh, futonit on kyllä mageita, mutta vaativat jonkin verran vaivannäköä... En ole koskaan päässyt moista edes koittelemaan, taitavat olla varsin kovia? Itse pidän mahdollisimman pehmeästä sängystä pehmeällä ja paksulla petarilla, tyylikkyys menee sitten toisella sijalla tuossa asiassa.
Neuvostoliitto sanoi:
Kolmen promillen maistissa vielä kauniimpi :D

Laitan omat kuvat jakoon kun saan kämpän siihen kuosiin että kehtaa näyttää...

Joo, onhan tuolla maisteltu :kippis1:
Todella lupaavalta tuo veli-venäläisenkin kämppä vaikuttaa, viimeinen silaus vain ja loput rojut läjään niin kehtaa kuviakin pistää jakoon :thumbs:

Tämän threadin innostamana viritin vihdoin taulut seinälle. On suhteellisen vittumaista noilla siimoilla näprätä kahta taulua samalle korkeudelle (HOASin kämpissä ei saa naulailla muualle kuin tuonne ylös listaan). Itse olen ihan tyytyväinen lopputulokseen. Eikä tällaiseen 18 neliön huoneeseen muutenkaan mahdu ihmeitä tekemään. :rolleyes:

Kuva 1
Kuva 2

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom