Pienten lasten ISIEN ketju!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Jees! kyllä isyys on aivan loistava juttu. Meillä on viikon päästä 9kk ikäinen poikanen ja kyllä siinä riittää touhuamista ja iloa perheeseen. Eilenkin vaan katselin kun mukula istu lattialla ja leikki meidän ostamalla tuliterällä paloautolla :D

Lapsi tuo niin paljon perheeseen ja omat asiat jää kyllä kakkoseksi monissa tilanteissa. Tietysti oma etu on mielessä kun havittelen jo nyt pojalle polttomoottori autoa jolla poika (iskä) cruisailis :D

Voi miten ihana lukea teidän juttuja iskät ja katsella teidän ihanien naperoiden kuvia. Mulla tulee ihan tippa linssiin :itku: . Mä en varmaankaan saisi höpistä täällä isien ketjussa, joten sori pojat *lähtee häpeämään*. Minua äitinä nuo teidän jutut koskettaa kovasti. Te Iskät olette niin tärkeitä teidän mukuloille ja tietysti vaimoillekin :haart: .

Hyvä threadi, vaikka ei hirveästi kommentoitavaa ole muiden hyviin viesteihin.

Se on kuitenkin jännä homma, miten sitä aiemmin katsoi lasten tuherruksia "ei jee, siis, no kiva jos joku on noista tuherruksista ylpeä, eihän noista mitään selvää saa". Nyt kun näkee oman lapsen ensin piirtävän sotkua, myöhemmin pallon, kaksi pistettä ja suun, ja vähitellen oppii piirtämään lisää. Niin tulee fiilis "Wow, milloin se oppi nuo kaikki piirtämään, eihän se viime talvenna osannu värittää ees nurmikkoa, ja nyt piirtää hahmoja". Ja on ylpeä niistä epämääräisistä tuherruksista mitä ei ennen ymmärtänyt. :)

Monesti menee hermot, monesti saa nauraa. Semmosta se on, mutta eipä käy aika pitkäks. Ihmeellistä se on seurata oppivaa ihmistä.

Tuossa Jimi on jotain 6kk iässä, en oo ihan varma voi olla 7kk ? ja sittailee aika reteesti.

Niin ja tuossa penkin vieressä on ihminen ihan vieressä koska ei tuolloin vielä osannu istu muuten kun tukea vasten. Eikä vieläkään vois itekseen jättää istuileen.

7A1EFF833A2838F5D6FFC9F7919D87AF.jpg

93831AE721AAD76435268D919BC32BB9.jpg

Editys: Se on kanssa tosi kiva tunne kun muksu on jonkun sylissä ja alkaa vierastamaan, sit kun sen ottaa omaan syliin niin rauhottuu heti. Tulee niiiiin hyvä olo kun se lapsi luottaa ja rakastaa niin paljon meitä vanhempia.

Susanah: saa näitä lueskella ja kiva kuulla kommenttiakin :)

Täällä kanssa isi, tytöt 2,5v ja 4kk ja todettakoon vielä kerran että lapset parasta mitä minulle on tapahtunut. Kun vaimolta loppui äippäloma ensimmäisestä tytöstä, me tehtiin ratkaisu, että ei viedä tyttö hoitoon vaan hoidetaan kotona. Käytännössä homma meni niin, että vaimo teki aamupäivät töitä ja minä loppupäivän (olen hieroja, joten pystyin järjestämään työni hyvin). Meillä homma toimi todella hyvin, joskus vähän joutui tottakai isovanhempia kiusaamaan (onneksi meillä ne on yli-innokkaita..). Itsekkin tuli tuolloi jumppailtua vähemmän, mutta onneksi nyt taas siihenkin tuohuun riittää aikaa...

Onkos kuinka moni teistä käynyt vauvauinnissa pienokaisten kanssa? Me käytiin ensimmäisen kanssa ja nyt aloitettiin myös toisen kanssa. On muuten todella lystiä puhaa ja voin suositella sitä lämpimästi kaikille tuoreille iskille.

Lapsi tuo niin paljon perheeseen ja omat asiat jää kyllä kakkoseksi monissa tilanteissa. Tietysti oma etu on mielessä kun havittelen jo nyt pojalle polttomoottori autoa jolla poika (iskä) cruisailis :D

Miten mulla on samat suunnitelmat. :D Ja yhen pakksilaisen kanssa vähän virityksiä kaupoistakin, tosin tietysti menee varmaan johonkin ensikevääseen koko lysti. No pitäähän isällä ja pojalla lelut olla. ;)

Ja Dietka, ei tätä ole tarkoitettukaan että pitää vastata jollekin, kuhan saa kertoa omia kokemuksiaa ja kysyä vinkkiä jos siltä tuntuu. Eli vapaata jutustelua aihealueen piirissä ja etupäässä isät äänessä. Saa ne äiditkin kommenttia heittää kuhan eivät valtaa koko ketjua. :)

Mr k k.: Meillä ois eka vuoro muistaakseni 14. pv, vähän jännittää, mutta eiköhän sen hyvin mene.

Onko monella muuten jäänut jompikumpi vanhemmista kotiin lapsen/lasten kanssa? Meillä on vähän kimurantti tilanne kun vaimon työn on osa-aikainen ja osa-aikaisena sen ei edes kannata mennä töihin kun käteen jää vähemmän mitä jäämällä kotiin kun hoitomaksu huomioidaan. Lapselle varmasti olisi hyvä olla pari ekaa vuotta kotona, säästyisipä ainakin siltä sairastelukierteeltä mitä päiväkodeissa kuulemma usein tulee ja josta Neuvostoliittokin jo vihjasi.

Meillä on kumpikin vanhemmista töissä. Itse painan 3-vuorotyötä, mikä ei pienen lapsen isälle ole se paras mahdollinen työaikamuoto. Lapsen äiti on yrittäjä eli pakko painaa töitä. Lapsi on siis max. 14pv./kk. hoidossa pienessä ryhmäperhepäivähoidossa (max. 8 lasta ja 2 hoitajaa). Ja matkaakin hoitopaikkaan on linnuntietä n. 200m. :D Tyttö on välillä hoidossa myös isovanhemmilla, jotka asuvat about kans 200m päässä. Nytkin, kun tyttö on flunssassa, niin ei viitsinyt viedä hoitoon kunnalliseen vaan vietiin mummulle ja papalle. Saa enemmän huomioo...

Siinä onkin Timba miettimistä noiden kotiinjäämisten kanssa. Jos ajatellaan keskituloista naista niin eiköhän siinä käy helposti siten, että äitiysraha/vanhempainraha netto (jos palkkatulosidonnainen) ei olekaan kovin kaukana siitä työajan netto miinus hoitokulut tilanteesta. Tosin hoitoraha (varsinkin ilman kuntalisää) voi olla pienituloisessa perheessä tiukkaa aikaa.

Systeemi on aika monimutkainen ja Kelan ohjeistus heikkotasoista. Ja lopulta monissa perheissä ei välttämättä edes ole varaa siihen, että äiti/isä jää kotiin kun tulosidonnaiset tuet loppuvat.

Pojalla viime yönä 40 kuumetta. Nyt ollaan oltu päivä kahdestaan kotona ja avokki huomenna. Olkaa onnellisia jos isovanhemmat tai muut hoitajat asuu teitä lähellä. Meillä 400km matkaa ensimmäiseen luotettavaan hoitajaan. Vasta 1,5kk sairasteltu ja noin 10 kertaa käyty lääkärissä. Syö hiukan miestä.:(

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Vauvakuumeisena ihana lukea näitä isien juttuja!:) Olette selvästikin todella onnellisia muksuistanne! :haart:

Kuntalisineen meillä jää vaimolle käteen noin 500e nuoremman 3 ikävuoteen asti. Vaimo on ollut aina osapäivätöissä, joten laskettiin kanssa että jos menee töihin niin nettotulot hoitojen jälkeen nousee vain noin 100-200e max.

Sosiaalipummielämää en hyväksy, ajatusmallia että "ei viitti tehdä töitä kun saa niin vähän rahaa työkkäriin verrattuna" mutta jokaiselle äidille annan sen mahdollisuuden että jos voi olla lapsille antamassa läheisyyttä ja oppia ja rakkautta, niin ainakin meillä koitetaan sitkuttaa mun tuloilla + 200e lapsilisillä niinkauan kuin mahdollista.

Joo, kyllä tää thread karistaa sen illuusion pakkiksen karjuista jotka vihaisena rähjää salilla ja salin ulkopuolella kaikille.. :D
Meidän nuorempi herättää tarraamalla nenään ja hymyilee leveästi...
Nuku siinä sitten :)

Meillä on sillain heikko tilanne että ite opiskelen kelan kuntoutustuella kaupan ja hallinnon alalla viimeistä vuotta ja vaimo on vielä vissiin pari vuotta muksun kanssa kotona, niin dollarit on aika kireellä mutta ei kyllä kertaakaan ruoka ole loppunu pöydästä eikä muksulta puutu mitään, on kaikki tarvittavat härpäkkeet ja vaatteita tulee hyvin kun on samassa suvussa on alle vuoden vanhempia poikalapsia niin hyväkuntoisia kuteita löytyy.

Oishan siinä vaihtoehto että kävis koulun jälkeen töissä, mutta se aika olis pois perheeltä niin ei kiitos. Pakko vaan kanavoida menot niin ettei ostele tribuluksia tai muita turhia tuotteita :)

Sosiaalipummielämää en hyväksy, ajatusmallia että "ei viitti tehdä töitä kun saa niin vähän rahaa työkkäriin verrattuna" mutta jokaiselle äidille annan sen mahdollisuuden että jos voi olla lapsille antamassa läheisyyttä ja oppia ja rakkautta, niin ainakin meillä koitetaan sitkuttaa mun tuloilla + 200e lapsilisillä niinkauan kuin mahdollista.

Iso peukalo ylöspäin tälle. Minunkin veroeuroja saa äitit ympäri Suomen mielellään käyttää.

Eikä toi oma aikaisempi postaus ollut tarkoitus olla uhkaus. Vaikka vanhemmiten lapsille kasvaa se oma "100% oikea" näkemys asioista, on niiden kanssa puuhailu aina mukavaa (vaikka nää meidän jannut on jo nykyään isoja karjuja) ja antoisaa.

No olen muutenkin hieman väärässä threadissa,kun en ole oikeastaan isi, enkä varsinkaan pienten lasten isi. Sorry :rolleyes:

Joo, kyllä tää thread karistaa sen illuusion pakkiksen karjuista jotka vihaisena rähjää salilla ja salin ulkopuolella kaikille.. :D

Pehmo! ;)

24 päivän isyysloma alkaa 2 kuukauden päästä. Tammikuusta alkaen molemmat vanhemmat töissä ja poika menee hoitoon :itku:

Osallistutaanpa itsekin...
meidän perheestä löytyy 6 ja 5 vuotiaat lapset,ja 8v.ikäinen rottweileri.
Nyt starttaa jo neljäs talvi meillä niin,että lapset ei ole hoidossa.

muija tekee töitä arkisin 0600-1430,ja mä teen töitä 16-2215.Oma työ nyt ei silleen ole varsinaisesti fyysistä.Uinninvalvontaa ja kuntoboxien vetoa.Viikonloppuisin teen aamuvuoroja tai pidän vapaata.2 vko vapaatahan mullekin kuuluu.Ne on joko arkena tai vkonloppuna.Että kyllä sitä aikaa löytyy sitten myös koko perheen kesken aina välillä.
ja tyytyväinen olen ollut.3 talvea meni niin,ettei aamulla tarttenut kellonsoittoon herätä.Nyt on poika aloittanut eskarin,joten meidän päivärutiini menee aikalailla näin:
-Herätys 0700
...aamupalaa ja heräilyä...
-0830 lapset pyörien päälle,ja ite kävelen koiran kans koululle n.15min.suuntaansa.
-Tytön kans salille 0930-1030.
-1100-12.45 syödään ja leikitään.
-1300 poika haetaan eskarista.
-1400 syödään välipalaa
-1530 lähen töihin ja palaan n.2230.
nukkumaan n.klo 24.00

Alkuun pelotti vähän tuo aamuherääminen itellä ku eskari alkoi,että meneekö univelan puolelle.No hyvin tässä on jaksanut.vapaapäivinä olen yrittänyt mennä vähän aikasemmin nukkuu.Mutta tuntuu että nuo 7h yöunet riittää ihan hyvin.

Siinä onkin Timba miettimistä noiden kotiinjäämisten kanssa. Jos ajatellaan keskituloista naista niin eiköhän siinä käy helposti siten, että äitiysraha/vanhempainraha netto (jos palkkatulosidonnainen) ei olekaan kovin kaukana siitä työajan netto miinus hoitokulut tilanteesta. Tosin hoitoraha (varsinkin ilman kuntalisää) voi olla pienituloisessa perheessä tiukkaa aikaa.

Systeemi on aika monimutkainen ja Kelan ohjeistus heikkotasoista. Ja lopulta monissa perheissä ei välttämättä edes ole varaa siihen, että äiti/isä jää kotiin kun tulosidonnaiset tuet loppuvat.

Älä muuta sano. Ja tietenkään ei pitäisi koskaan laittaa rahaa lapsen edun edelle ja lapsen etu kieltämättä olisi saada olla peri ensimmäistä vuottaan kotona. Mutta minkäs teet kun ne lainat ja laskut on maksettava, eli pakko sitä talouttakin on ajatella ja senkinpuolesta jotain aina vaakakupissa painaa.

Yksi hyvä ratkaisu olisi tietysti ottaa pari lasta hoitoon muilta ja saada siitä vähän lisää kodinhoidontuen päälle. Mutta meilläkin on se ongelma ettei talossa ole hissiä ja useamman pienen lapsen kanssa liikkuminen portaita voi olla vähän ongelmallista.

Jos mulla ois mahdollisuus (lue: vaimolla vakkari kokoaikainen duuni) jäisin erittäin mielelläni pojan kanssa kotiin. On sitä tullut harjoiteltua kun vaimo on ollu menossa jossain (tiedän, ei ole sama asia) ja hommaa riittää varmasti jokaiselle hetkelle. Eli täysi työmaa se koti on, mutta varmaan olisi vähän antoisemapaa kun tämä varastolaatikoiden kanssa veivaaminen. ;)

No olen muutenkin hieman väärässä threadissa,kun en ole oikeastaan isi, enkä varsinkaan pienten lasten isi. Sorry :rolleyes:

No et ole väärässä paikassa kun kuitenkin tiedät mitä puhut ja puhut järkeviä. :)

Timballe laitoinkin jo terveisiä tuonne toiseen ketjuun tuosta äidinmaito-jutskasta. Itse luovutin maitoa keskussairaalaan reilun puolen vuoden ajan. Hyvä mielihän siitä tuli kun tiesi miten moni pikkuvesseli niistä maidoista sai sapuskansa. Taukit kun eivät tajunneet silloin synnärillä kysyä että olisinko halunnut luovuttaa maitoa jo silloin. Silloinhan se olisi ollut jotenkin erityisen hyvälaatuista keskosille (mitä lie ternimaitoa). Ja sitä maitoa olisi riittäny vaikka kaikille huoneen vauvoille.

Tätä nykyä tuo meitin vesseli on jo reilu 5-v ja aika on menny tosi nopsaan. Itseltä on mennyt tuon lapsen elämästä varmaan viimeinen vuosi vähän ohi. Tuli annettua työpaikalla enemmän työpanosta kuin olisi pitänyt ja seurauksena työuupumus ja keskivaikea masennus. Vähitellen kun alkoi selviämään että miten paljon sitä onkaan aikaansa hukannut, alkoi masentaa vielä enemmän. Kerran vaan huomasin että enpä ole lukenut iltasatua varmaan vuoteen. Enkä tiennyt vaatteiden kokoa. Piti laittaa asioita uudelleen tärkeys järjestykseen. Työelämässä minut korvataan mennen tullen, mutta tuolle Oskari-pojalle minä olen ainoa äiti ja täysin korvaamaton. Tuon tajuaminen lopetti aika tehokkaasti itsetuhoiset ajatukset.

Ehkä halusin vaan sanoa, että samalla kun pidätte huolta niistä vesseleistänne niin pitäkää huoli myös itsestänne ja puolisostanne. Rahasta voi tehdä välillä tiukkaa, mutta kyllä elämä sen verran kantaa..

semmottia vielä, että VOI kun on muuttanut pikkuneitimme arvomaailmaani
ja paljon onkin.... kaikista tärkeintä on kun neidillä on ruokaa, puhtaat siistit vatteet ja kaikki oheistarvikkeet kunnossa... omat osto "tarpeet"
ovat jääneet nykyään aika vähäisiksi...:rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom