Penkkitulos nousuun?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jone$i
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Teinpä tuon Exel taulukon sitten ton 7 sivun manovarin vastautauksen perusteella.. jossa oli toi kraftwerkin muokkaama cheikon pena ohjelma...
Äsken kattelin sit viestiketjun alkua... tottakai tossa manovarin postissa menee rivit vitulleen tossa ohjelmassa... ja sinne on poikinut lisää aamu/ilta reenejä... :wall:

salettii viimenen exel mitä teen...:itku:

tossa alla nyt grande finale versio.. eli n+1 kertaa korjattu..

*mikä on kun taidot ei riitä, mikä on kun ei onnistu....*

EDIT: ja mikähän unohtu... voi HUOH:..

Originally posted by Kraftwerk n
Nyt täytyy jo lainata siguasi; "Jumaleissön mitä tuubaa."

Mä tiesin heti, kun se avas pelin, että sieltä tullaan ja kaikilla mausteilla.

Asko: "Kerropas Baarikello, että mitä mieltä sä olet henkilökohtasesti henkilöstä nimeltä Kraftwerk n?"

*askokallosmaista naamanvääntelyä* Jämy jätkä, paska meininki. Mut kyllä pitää muistaa, että kunnon pauvalifta ei käy paskallakaan ilman prosentteja, pilkkihaalaria ja takakenossa olevaa säärtä.

Nanna:"Sä et nyt oikein koskettanut mua."

Sitä se mun kei-frendikin aina sanoo ja lisää: "No hard feelings."

Jone:"Sun ei Baarikello välttämättä nyt aivan kannata satsata täysillä tähän uravalintaan."

Okei, okei. Kyllä se on nyt tiedossa, että ei ihan kaikki onnistu. Nuorempana ammatinvalinnanohjaaja suositteli voimanoston maailman johtavan valmennustietouden, vittuilun ja yleisen paskanjauhannan lisäksi myös uraa itseironian alueella. Saa nähdä, missä meitsi breikkaa lopullisesti.

Tuo edellämainittu ohjelma kun ei ole Sheikon laatima, vaan minä itse olen Sheikon alkuperäisestä ohjelmasta valinnut osan ja jättänyt osan pois. Tällöin ei siis voida puhua siitä, että tehtäisiin treenit siten kuin ne on tarkoitettu tehtäviksi, koska koko ohjelma on tavallaan eri ja myös kevyempi!

Okei, jos sitä on kevennetty sen takia, että se on liian raskas, niin mitä sitä enää koventamaan tuollaisilla haistapaska-metkuilla. Jos sitä tarvitsee koventaa, niin sitten sarjoja ja prosentteja lisää eikä mitään ojentajien ylikuormitusta. Kenties voisi jopa siirtyä itse Sheikkopeikon tekemään "oikeaan" ohjelmaan. Tai sitten olisi kanssa se mahdollisuus, että odottaisi sinne ohjelman loppuun ja tulostaulun katsastamisen jälkeen miettisi, että mitä muuttaisi. Vaikka ohjelma ei niin karmaisevan raskas olekaan, niin tuloshan voi silti nousta jopa paremmin kuin tukkojumijäykkä-ohjelmilla. Vai mitä sanoo hän?

No, kyllähän se on sinun ohjelmasi ja yksikään naapuri ei Afrikassa lotkauta karvaista korvaansakaan, jos se tanko onkin siellä rinnalla yli 2 sekuntia tai kämmen on sentin alle kisaleveyden. Mutta kun tässä ollaan kuitenkin niillä Sheikon periaatteilla liikkeellä, niin mitäs jos:

Pidettäisiin suoritustekniikka joka nostossa samanlaisena kuin siinä ohjelman jälkeen suoritettavassa testi-/kisanostossa(kädet samalla leveydellä, jalat samassa paikassa,jne.), mistä sitten seuraa kaksi asiaa

1. Tekniikan paraneminen/ylläpitäminen.
2. Noston kannalta oleellisten lihasten harjoittaminen oikeassa suhteessa.

Jos nyt sitten otetaan tilanne, jossa luovutaan molemmista eli pukataan se 5*5*whatevaprosenttimaksimista vaikka pelkällä vasemmalla kädellä, niin ikään kuin "tuhlataan" ohjelman resursseja (vasen käsi kuormittuu liikaa, oikea käsi liian vähän ja koordinaatio heittää häränpeppua).

Näin ajattelee maailman täydellisin, näsäviisain ja tämän hetken ylivoimaisesti kovin voimanostovalmentaja, joka on nostanut kaikki raudat, mitä kukaan koskaan ikuna - todistettavasti, mutta ristiriitaisesti. Heitäs mielipuolta!:thumbs:

Originally posted by Baarikello

Okei, jos sitä on kevennetty sen takia, että se on liian raskas, niin mitä sitä enää koventamaan tuollaisilla haistapaska-metkuilla. Jos sitä tarvitsee koventaa, niin sitten sarjoja ja prosentteja lisää eikä mitään ojentajien ylikuormitusta. Kenties voisi jopa siirtyä itse Sheikkopeikon tekemään "oikeaan" ohjelmaan.

Mitä haittaa ojentajien lisäkuormituksesta on? Pelkäätkö niiden vahvistuvan liikaa?

Vaikka ohjelma ei niin karmaisevan raskas olekaan, niin tuloshan voi silti nousta jopa paremmin kuin tukkojumijäykkä-ohjelmilla. Vai mitä sanoo hän?

Kyllä ja ehdottomasti, itse en ole mitään muuta missään välissä sanonutkaan. :)

Okei, jos sitä on kevennetty sen takia, että se on liian raskas, niin mitä sitä enää koventamaan tuollaisilla haistapaska-metkuilla. Jos sitä tarvitsee koventaa, niin sitten sarjoja ja prosentteja lisää eikä mitään ojentajien ylikuormitusta.

Eli siis neuvoni tiivistettynä vielä kerran:

Ojentajissa ei ole potkua-> osa nostoista kapealla otteella
Rinnaltalähtö on heikko-> pysäytys rinnalle
Rinnassa ei ole voimaa-> penkkipunnerrus ilman kaarta

Mikä noissa nyt on niin kauheaa? Eikös sitä pidä kuitenkin aina heikkouksiaan yrittää parantaa...

2. Noston kannalta oleellisten lihasten harjoittaminen oikeassa suhteessa.

Ihmiskeho ei aina toimi niin hienosti, että vahvistuu tasaisesti ja oikeassa suhteessa. Helposti nostajalle kehittyy heikkoja paikkoja esim. penkissä rinnalta lähtöön tai loppuojennukseen tai mihin tahansa niiden välille. Tuolloin voi joko tehostaa heikon paikan treenaamista tai toivoa ja odottaa, että yleisvaltainen vahvistuminen ja suorituksen paraneminen auttaa.

Jos tuo ideologia oikeassa suhteessa kehittymisestä pitäisi paikkansa aika moni tekisi vain kyykkyä, penkkiä ja vetoa ilman apuliikkeitä. Aika moni nuo apuliikkeet on kuitenkin havainnut tarpeelliseksi.

Alkuperäinen Sheiko on raskas lähes poikkeuksetta suuren volyymin tähden. Volyymin eli harjoitusmäärän kasvattaminen tai pienentäminen ei vaikuta heikkoon paikkaan siis lihasryhmään millään lailla. Heikko paikka vaatii lisää rasitusta ja kohdistettua treeniä.

Tuossa hiukan omia ajatelmiani aiheeseen liittyen. Kommentteja, kiitos!

Mitä haittaa ojentajien lisäkuormituksesta on?

Ehdottomallasi tavalla se on pois koko Sheiko-hommelin biffistä eli pääliikkeiden volyymista sekä intensiteetistä.

Kyllä ja ehdottomasti, itse en ole mitään muuta missään välissä sanonutkaan. :)

No, jos potilas tulee vastaanotolle ja kertoo:

Olen nyt tehnyt ensimmäiset 2 päivää tuota Cheikon ohjelmaa. Olen pysäyttänyt suurimman osan liikkeistä aina rinnalle vähäksi aikaa ja sitten nopeasti ylös.
Alkoi vain arveluttamaan tuo penkkimaksimini, laitoinko liian pienen luvun siihen. Tänäänkin tein 19 sarjaa penkkiä, ainostaan 2:ssa viimeisessä joutui jo hieman puristamaan kun alkoi ojentajat uupumaan.

niin ei välttämättä sitten kannata alkaa säätämään koko ohjelman perustaa uusiksi.

Mikä noissa nyt on niin kauheaa? Eikös sitä pidä kuitenkin aina heikkouksiaan yrittää parantaa...

Kyse oli vain keinoista, joilla niitä heikkouksia parannetaan.

Originally posted by N.O.Kummonen

Alkuperäinen Sheiko on raskas lähes poikkeuksetta suuren volyymin tähden. Volyymin eli harjoitusmäärän kasvattaminen tai pienentäminen ei vaikuta heikkoon paikkaan siis lihasryhmään millään lailla. Heikko paikka vaatii lisää rasitusta ja kohdistettua treeniä.

Tämä olikin oman järkeilyni perustana.

Ehdottomallasi tavalla se on pois koko Sheiko-hommelin biffistä eli pääliikkeiden volyymista sekä intensiteetistä.

Kyse oli vain keinoista, joilla niitä heikkouksia parannetaan.

Ohjelmiin pitää aina tehdä yksilöllisiä muutoksia omien heikkouksien mukaan. Kunhan perusrunko säilyy samana, voi pieniä viilauksia aina tehdä. Myös venäläisten treeneissä, vaikka ne perustuvatkin tieteeseen. Hyvänä esimerkkinä tästä on mm. Vitali Papazovin ohjelma, jossa on mm. lankkupenkkiä, kapeaa penkkiä ja 2 sekunnin pysäytyksiä rinnalle.

Kraftwerk n sanoi:
Ohjelmiin pitää aina tehdä yksilöllisiä muutoksia omien heikkouksien mukaan.

Voi seitaan, kahden päivän jälkeenkö? :davidinkokokuntokonemallisto:

Kraftwerk n sanoi:
Kunhan perusrunko säilyy samana, voi pieniä viilauksia aina tehdä.

Mutta kun ei säilynyt samana.

Kraftwerk n sanoi:
Myös venäläisten treeneissä, vaikka ne perustuvatkin tieteeseen. Hyvänä esimerkkinä tästä on mm. Vitali Papazovin ohjelma, jossa on mm. lankkupenkkiä, kapeaa penkkiä ja 2 sekunnin pysäytyksiä rinnalle.

Aivan, kai ne siellä itäpuolellakin ovat tajunneet sen, että individual results may vary aika helvetisti niinku ja siksi eivät optimaalista, one-size-fits-for-all-harjoitusohjelmaa ole vielä esittäneetkään(ehkäpä juuri siksi, että se pohjautuu tieteeseen). Tosin aika moni suomalainen lähde luulee, että tuollainen on olemassa jossakin siellä Uralin mutkassa. No, onneksi meistä harva pääsee tuolle salatieteen tasolle, johon Papazov on päässyt.

N.O.Kummonen sanoi:
Jos tuo ideologia oikeassa suhteessa kehittymisestä pitäisi paikkansa aika moni tekisi vain kyykkyä, penkkiä ja vetoa ilman apuliikkeitä. Aika moni nuo apuliikkeet on kuitenkin havainnut tarpeelliseksi.

Tuossa hiukan omia ajatelmiani aiheeseen liittyen. Kommentteja, kiitos!

Koulukuntien erot ovat mielestäni siinä, että tämä toinen ottaa pääliikkeiden lisäksi mukaan apuliikkeitä ja nostaa siten ehkä volyymia, kun taas tämä toinen koulukunta kokeilee tällä hetkellä mallia, jossa apuliikkeistä tehdään pääliikkeitä ja varsinaiset "perinteiset" pääliikkeet heivataan kisoihin. Tästä uudemman koulukunnan järkevyydestä ei ole kovin vahvoja perusteita saatu ainakaan tämän kirjoituksia katsellessa.

Joskus on tullut funtsattua hyvin pintapuolisesti tuota venäläisen filosofiaa ja kyllä mielessä on käynyt, että noinkohan nuo ovat ottaneet huomioon voimanoston treenaamisen ja kaiken kolmen lajin yhteensovittamisen haastavuuden tuolla huomattavasti yksinkertaistavalla menetelmällään(pääliikkeitä, lasketaan vain pääliikkeiden volyymi ja intensiteetti tarkemmin ja apuliikkeet vain suunnilleen). Toisin sanoen siis muuttujia on huomattu ilmeisesti olevan tarpeeksi jo ilman ketjuja, meikkejä, vyötä, Maija Vilkkumaata ja nopeusharjoittelua. Pelkkää kyykkäämistä, vetämistä ja puskemista kun voi varioida aika hemmetisti (volyymi, intensiteetti, harjoitustiheys, yhtäaikaisesti vai aaltoillen eri aikaan,jne.) ilman menemistä liikkeiden pilkkomiseen palasiksi. HTH. :)

Koulukuntien erot ovat mielestäni siinä, että tämä toinen ottaa pääliikkeiden lisäksi mukaan apuliikkeitä ja nostaa siten ehkä volyymia, kun taas tämä toinen koulukunta kokeilee tällä hetkellä mallia, jossa apuliikkeistä tehdään pääliikkeitä ja varsinaiset "perinteiset" pääliikkeet heivataan kisoihin. Tästä uudemman koulukunnan järkevyydestä ei ole kovin vahvoja perusteita saatu ainakaan tämän kirjoituksia katsellessa.

Eikös nyt puhuttu tuosta Kraftwerk n Sheiko muunnoksesta? Jos oletetaan esim. että kyseistä ohjelmaa käyttävällä nostajalla on ongelmia loppuojennuksen kanssa, niin minä ainakin suosittelisin Kraftwerk n tapaan otteen kaventamista pääliikkeen työsarjoissa. Luulen, että saa tehdä vähän peukeleesti taljaojentajaa, ennenkuin se näkyy loppuojennuksessa.

Eikös se nyt ole selvää, että aika monella eri systeemillä ole tehty kovia tuloksia. Melko yhteistä niiden välillä on se, että ne on muokattu yksilölliseksi kullekin nostajalle. Kovinkaan moni ei ole tehnyt kovan luokan YT:tä lukemalla prosentteja netistä.

Jos haluat ruotia WSB:tä, niin ohjelma on kehitetty silmälläpitäen tiivistä kisakalenteria. Tuolloin ne tavalliset nostomuodot otetaan 6-10 kertaa vuodessa (arvio) eli parhaimmillaan lähes kerran kuussa. Idea, jossa tavalliset nostot otetaan vain kisoissa ei siis sellaisenaan sovi keskiverto suomalaiselle voimanostajalle, jolla on alle neljät kisat vuodessa. Se ei myöskään sovi newbielle, joka ei käy kilpailuissa lainkaan. Sekin on huomattu.

Joskus on tullut funtsattua hyvin pintapuolisesti tuota venäläisen filosofiaa ja kyllä mielessä on käynyt, että noinkohan nuo ovat ottaneet huomioon voimanoston treenaamisen ja kaiken kolmen lajin yhteensovittamisen haastavuuden tuolla huomattavasti yksinkertaistavalla menetelmällään(pääliikkeitä, lasketaan vain pääliikkeiden volyymi ja intensiteetti tarkemmin ja apuliikkeet vain suunnilleen). Toisin sanoen siis muuttujia on huomattu ilmeisesti olevan tarpeeksi jo ilman ketjuja, meikkejä, vyötä, Maija Vilkkumaata ja nopeusharjoittelua.

Volyymi ja intensiteetti eivät vieläkään kohdistuu siihen heikkoon lihasryhmään, jonka kehittäminen on usein tehokkain ja nopein tie sen tuloksen parantamiseen.

"Hope that helps" Miksi luulet, että tarvitsen apua? Tulokseni kehittyvät koko ajan. Olen myös huomannut, että minun ei tarvitse nostaa kolmea kertaa viikossa kuutta vitosta, että mun ykkösrauta nousee.

Olen myös huomannut, että jos joku on tehnyt harjoitusmenetelmästä väitöskirjan ja toinen on tehnyt sillä yhteistuloksen, niin yleensä YT:n tehnyttä kannattaa kuunnella.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
2) Aivan varmasti vaikuttaa rintalihaksen toimintaan jalkojen asento, epäsuorasti. Paremman kaaren saa aikaan kun pitää jalat maassa. Jalat penkillä en itse kaarta saa jäykän selän takia tehtyä ja sehän siinä onkin ideana.

Niin, epäsuorasti. Mietipä nyt poika hyvä: se on se selän kaari, joka siihen liikkeeseen vaikuttaa.

3) Kyllä varmasti tulee rintalihaksille lisätyötä, mikäli liike pysäytetään rinnalle, odotetaan 1-2 sekunttia ja työnnetään tanko ylös. Rintalastan mahdollinen pompauttava vaikutus katoaa, lihakset joutuvat pitelemään painoa eri asennossa pidempään kuin mihin ovat tottuneet sekä lihasten hermotus työnnön aloittamista ajatellen parantuu.

Varmasti tulee lisätyötä, mutta mietipä poika hyvä onko lisärasituksen hakemisessa järkeä? Tuo on penkkiohjelma, joka kehittää, jos se sopii sinulle. Haetko rintalihaksen työmäärän- vai penkkimaksimin lisäämistä?

4) Jalkojen asennolla ON väliä. Ne toimivat työnnössä tukipisteinä keholle, itse saan paljonkin voimaa jaloista. En harrasta sitä jättikaarta, mitä jotkut voimannostajat käyttävät, että jalat ovat melkein korvien kohdalla maassa ja kaari on valtava selässä. En vain taivu siihen eikä se tunnu hyvältä. Kun sain parannettua jalkojeni asentoa, on penkkisarjatulos noussut vuodessa n. 15kg.

Kyllä, mutta penkkisarjatuloksessa ei kilpailla. Ja mistä tiedät, että sarjatuloksesi parani, kun muutit asentoa. Sinähän muutit koko liikettä, jos kerran jalkojen asento vaikuttaa rintalihaksen työskentelyyn. Ai niin, lisäsit "epäsuorasti".

Lepex: selaa Internetiä, lue kirjoja ja tutustu erilaisiin artikkeleihin. Maailma on tietoa pullollaan, ei muuta kuin sitä etsimään. Toisen käden tieto on aina epävarmaa. Niin, ja totta kai voit muuttaa koko treenin, jos haluat. Sinunhan nostosi siinä on kyseessä. Mutta kuten jo aikaisemmin on todettu: älä sitten syytä ketään muuta kuin itseäsi.

Niin, epäsuorasti. Mietipä nyt: se on se selän kaari, joka siihen liikkeeseen vaikuttaa.
Ja jalkojen asento vaikuttaa selän kaareen, joka vaikuttaa rintalihaksen toimintaan. Mikä meni pieleen?

Varmasti tulee lisätyötä, mutta mietipä onko lisärasituksen hakemisessa järkeä? Tuo on penkkiohjelma, joka kehittää, jos se sopii sinulle. Haetko rintalihaksen työmäärän- vai penkkimaksimin lisäämistä?

Onko lisärasituksen hankkimisesta haittaa? Jos on, mitä? Haen sekä työnmäärän että penkkmaksimin lisäämistä, tällä ohjelmalla kuitenkin lähinnä maksimia.

Kyllä, mutta penkkisarjatuloksessa ei kilpailla. Ja mistä tiedät, että sarjatuloksesi parani, kun muutit asentoa. Sinähän muutit koko liikettä, jos kerran jalkojen asento vaikuttaa rintalihaksen työskentelyyn. Ai niin, lisäsit "epäsuorasti".

En ole menossa kisoihin. Minua kiinnostaa enemmän sarjatulokset kuin maksimi, joskin yritän nostaa nyt maksimitulostanikin.

Lepex: selaa Internetiä, lue kirjoja ja tutustu erilaisiin artikkeleihin. Maailma on tietoa pullollaan, ei muuta kuin sitä etsimään. Toisen käden tieto on aina epävarmaa.

Olen tässä mielestäni juuri hakemassa sitä ensi käden tietoa, kokeilemalla ja totetuttamalla tuota ohjelmaa.

Niin, ja totta kai voit muuttaa koko treenin, jos haluat. Sinunhan nostosi siinä on kyseessä. Mutta kuten jo aikaisemmin on todettu: älä sitten syytä ketään muuta kuin itseäsi.

Kuuntelen nyt mieluummin Kraftwerkin ohjeita kuin omia tai sinun mielipiteitä asiasta. Kraftwerk on muokannut tämän ohjelma Sheikon ohjelmasta, ja hän neuvoi tekemään mm. pysäytyksillä ym. jos tuntuu rauta kevyeltä. Mistä pitäisi itseäni syyttää? Ettei ohjelma toimi? Että se toimii? Vai mistä?
Olenko muuttanut koko treenin? Olenko ollut muuttamassa?
En.
Mieluummin kiitän Kraftwerkiä onnistumisesta kuin itseäni syytän epäonnistumisesta/onnistumisesta/mitä nyt sitten ikinä tarkoititkaan.

Ja vielä, voit minun puolesta tunkea tuon "poika hyvä" -asenteesi niin syvälle perseeseesi kuin vain suinkin pystyt. Vituttaa tuollainen pojattelu.
Neuvoistasi ei ole ollut paskankaan hyötyä, et oikeastaan ole neuvoja edes antanut, joten STFU!

lepex sanoi:
J
Kuuntelen nyt mieluummin Kraftwerkin ohjeita kuin omia tai sinun mielipiteitä asiasta.

Powerboylle:

PS.
Jos sinulla on jotain hyviä neuvoja, jaa mieluummin niitä kuin "poika hyvä" -veistelyä.

N.O.Kummonen sanoi:
Jos oletetaan esim. että kyseistä ohjelmaa käyttävällä nostajalla on ongelmia loppuojennuksen kanssa, niin minä ainakin suosittelisin Kraftwerk n tapaan otteen kaventamista pääliikkeen työsarjoissa. Luulen, että saa tehdä vähän peukeleesti taljaojentajaa, ennenkuin se näkyy loppuojennuksessa.

Sanotaanpa, siihen uuteen ennätykseen tarvitaan sekä rinnan että ojentajien kehittämistä tietylle tasolle. No nyt tiedetään, että siihen tarvitaan ainakin tämä ohjelman mukainen määrä NORMAALIA penkkiä ko. prosenteilla. No, jos sieltä nyt otetaan vaikka joka toinen sarja kapeaksi penkiksi ja tehdään ne leveän(tässä tapauksessa suurimman raudan liikuttavan) otteen prosenteilla, niin mites käy

a) tekniikan,
b) rintalihasten voiman
c) ojentajien kunnon?

Ja miten nuo laitetaan kuntoon mielestäsi?
Lisäksi apuliikkeitä on mahdollisuus tehdä muuallakin kuin ojentajataljassa, esim. kapeaa penkkiä ihan kapean penkin omilla prosenteilla. Ja lisäksi vielä pääliikkeiden kärsimättä. Niin, ja meinasi melkein unohtua, että onko automaattisesti selvää, että huono loppuojennus hoidetaan ojentajia vahvistamalla, vaihtoehtonahan on tietysti vielä se, että tanko lähtee rinnalta kovempaa ja tulee suuremmalla nopeudella "heikkoon ja piukkaan" paikkaan?

Än.Oo.Kummonen sanoi:
Eikös se nyt ole selvää, että aika monella eri systeemillä ole tehty kovia tuloksia. Melko yhteistä niiden välillä on se, että ne on muokattu yksilölliseksi kullekin nostajalle. Kovinkaan moni ei ole tehnyt kovan luokan YT:tä lukemalla prosentteja netistä.

Niin on, mutta jos ensin katsottaisiin lepexin ja tämän ohjelman kohdalla, että mistä mahdollisesti tarvitsee säätää.:)

Kummonen sanoi:
Jos haluat ruotia WSB:tä, niin ohjelma on kehitetty silmälläpitäen tiivistä kisakalenteria. Tuolloin ne tavalliset nostomuodot otetaan 6-10 kertaa vuodessa (arvio) eli parhaimmillaan lähes kerran kuussa. Idea, jossa tavalliset nostot otetaan vain kisoissa ei siis sellaisenaan sovi keskiverto suomalaiselle voimanostajalle, jolla on alle neljät kisat vuodessa. Se ei myöskään sovi newbielle, joka ei käy kilpailuissa lainkaan. Sekin on huomattu.

Jokos se on huomattu, että sehän ei oikeasti toimi kuin "vajaarataisille" varusteliikkeille...Tai no, toimii, jos kutsuu systeemiä, josta puuttuu pääliikkeen pilkkominen viikottain apuliikkeiksi sekä nopeustreeni à la WSBC, vielä TUPLAVEEÄSPEEKSI. Täysrataisten liikkeiden tekeminenhän viikosta toiseen maksimilla ei onnistu, koska ukko menee ylikuntoon, puhuvat kirkolla.

Kummonen sanoi:
Volyymi ja intensiteetti eivät vieläkään kohdistuu siihen heikkoon lihasryhmään, jonka kehittäminen on usein tehokkain ja nopein tie sen tuloksen parantamiseen.

Okei, sanotaanpa nyt, että heikko kohta on siellä ojentajissa. Jos nostetaan edelleen viisi sarjaa sillä kisaotteella, niin kyllä sinne volyymi ja intensiteetti vaikuttavat aivan varmasti. Puhumattakaan, jos lisätään viisi prosenttia tehoja ja yksi sarja volyymia.

Kummonen sanoi:
"Hope that helps" Miksi luulet, että tarvitsen apua?

En minä luullut, että sinä tarvitset apua ennen tätä kommenttia. Nyt kuitenkin tiedän, että jotain apuahan sinä tarvitset. Näin aluksi, löytyisköhän apua täältä. HTH Lotion. :)

Kummonen sanoi:
Tulokseni kehittyvät koko ajan. Olen myös huomannut, että minun ei tarvitse nostaa kolmea kertaa viikossa kuutta vitosta, että mun ykkösrauta nousee.

No, eiks oo aika mageeta? :worship:

Gummis sanoi:
Olen myös huomannut, että jos joku on tehnyt harjoitusmenetelmästä väitöskirjan ja toinen on tehnyt sillä yhteistuloksen, niin yleensä YT:n tehnyttä kannattaa kuunnella.

Heiiii, mehän keskusteltiin tästä joskus kauan, kauan sitten kaukaisessa galaksissa. Mähän sanoin, että molempia kannattaa kuunnella vai mitä mieltä olet tästä?

Heippa.

Sanotaanpa, siihen uuteen ennätykseen tarvitaan sekä rinnan että ojentajien kehittämistä tietylle tasolle. No nyt tiedetään, että siihen tarvitaan ainakin tämä ohjelman mukainen määrä NORMAALIA penkkiä ko. prosenteilla. No, jos sieltä nyt otetaan vaikka joka toinen sarja kapeaksi penkiksi ja tehdään ne leveän(tässä tapauksessa suurimman raudan liikuttavan) otteen prosenteilla, niin mites käy

a) tekniikan,
b) rintalihasten voiman
c) ojentajien kunnon?

Lisäksi apuliikkeitä on mahdollisuus tehdä muuallakin kuin ojentajataljassa, esim. kapeaa penkkiä ihan kapean penkin omilla prosenteilla. Ja lisäksi vielä pääliikkeiden kärsimättä. Niin, ja meinasi melkein unohtua, että onko automaattisesti selvää, että huono loppuojennus hoidetaan ojentajia vahvistamalla, vaihtoehtonahan on tietysti vielä se, että tanko lähtee rinnalta kovempaa ja tulee suuremmalla nopeudella "heikkoon ja piukkaan" paikkaan?

Sanotaanpa, siihen uuteen ennätykseen tarvitaan sekä rinnan että ojentajien kehittämistä tietylle tasolle.

Eikä sanota, koska tuo ei pidä kovin usein paikkaansa, koska käytännössä heikoin lihasryhmä feilaa nostossa. Jos nostajalla on penkkienkka 147,5 kg, niin käytännössä on lähes poikkeuksetta niin, että kyseinen nostaja jaksaa lähes nostaa 150 kg, mutta epäonnistuu siinä hiuksenhienosti, huonon rinnaltalähdön tai voimattoman loppuojennuksen vuoksi. Uusi ennätys vaatii siis vain kykyä nostaa heikoimmalla lihasryhmällä 2,5 kiloa enemmän. Kun tämä saavutetaan voidaan nostaa 150 kiloa, joka on jo uusi ennätys. Mikä tuossa ei pidä mielestäsi paikkaansa? Perustele, miksi rinnaltalähdön pitää parantua, jos loppuojennus on heikoin osa?

No, jos sieltä nyt otetaan vaikka joka toinen sarja kapeaksi penkiksi ja tehdään ne leveän(tässä tapauksessa suurimman raudan liikuttavan) otteen prosenteilla, niin mites käy

a) tekniikan,
b) rintalihasten voiman
c) ojentajien kunnon?

Jos nostaja ei ole tampio, niin

a) tekniikka säilyy. En tiedä, mikä minussa on vialla, koska pystyn olla ainakin 2 kk tekemättä normaalia penkkiä tekniikan suurempia kärsimättä. Riittää, kun punnertaa jollain tavalla. Myönnän, että pientä huteruutta saattaa esiintyä, mutta seuraavalla kerralla kaikki menee jo entiseen tapaan. Tässähän puolet nostoista nostetaan normaalilla tekniikalla, niin en usko teknisiä ongelmia tulevan.
b) rintalihasten voima säilyy tai paranee. Ei tuo kapeapenkkikään nyt eliminoi rintalihasten käyttöä täysin, vai? Kapean penkin käyttöä voi kompensoida pysäyttämällä rinnalla normaalissa penkissä. Ei ne rintalihakset heikkene, koska kokoajan kuitenkin punnerretaan.
c) ojentajat vahvistuvat.

Mitä kuntoon laittamista noissa nyt on? Pitäisikö ojentajat saada takaisin heikommiksi? :lol2:

Lisäksi apuliikkeitä on mahdollisuus tehdä muuallakin kuin ojentajataljassa, esim. kapeaa penkkiä ihan kapean penkin omilla prosenteilla. Ja lisäksi vielä pääliikkeiden kärsimättä.

Jos alat tuohon lisäämään vielä punnerruksia niin yö tulee nopeasti. Eikös venäläisten yksinkertaistetun voimailufilosofian mukaan punnerrukset ole niinku tossa ohjelmassa jo nuo prosenteilla merkityt. Työmäärä lisääntyy kovasti, jos siihen otetaan lisänä kapeeta penkkiä. Liikkeenä kapeapenkki on niin lähellä normaalia penkkiä, että se voidaan laskea lisänä ohjelman työsarjojen määrään. Uskon, että punnerrusten kokonaismäärän kasvattaminen vaikuttaa pääliikkeen kehittymiseen enemmän (ja nimenomaan negatiivisesti) kuin pääliikkeen muuttaminen siten, että se kohdistuu tarkoituksen mukaisemmin. Eikös Kraftwerk n kantava idea ollut juuri Sheikon murskaavan suuren volyymin pienentäminen?

Niin, ja meinasi melkein unohtua, että onko automaattisesti selvää, että huono loppuojennus hoidetaan ojentajia vahvistamalla, vaihtoehtonahan on tietysti vielä se, että tanko lähtee rinnalta kovempaa ja tulee suuremmalla nopeudella "heikkoon ja piukkaan" paikkaan?

Se on yksi vaihtoehto. Se voidaan toteuttaa erillisellä nopeustreenillä pienillä prosenteilla, jota en suosittele lisättäväksi näin korkean volyymin sisältävään ohjelmaan, tai nostamalla jokainen nosto täysillä ylös, jota suosittelen käytettäväksi jo muutenkin ja otaksun sitä tässä jo käytettävän.

Ei se ole se fiksu ukko, joka kirjoittaa kovan ohjelman paperille ja treenaa sen itsepäisesti läpi kävi miten kävi, vaan fiksu on se, joka näkee miten ohjelmaa pitää muuttaa tuloksen maksimoimiseksi ja uskaltaa tehdä sen.

Kirjoituksesi lopun vittuiluosaa en viitsi kommentoida sen enempää. :thumbs:

Kysymys ???

Olen noudattanut penkissä tätä treeniä 10*3
Pitäisi monipuolistaa pistääkää vinkki!!!

Toimisiko esim. Lämmittely tangolla + 15*3 + 6*2

Mikä on paras tapa kehittää penkkiä monipuolisesti
eli ei vain maksimia vaan myös Kestoa. :arvi:

Matsku sanoi:
Olen noudattanut penkissä tätä treeniä 10*3
Pitäisi monipuolistaa pistääkää vinkki!!!

Toimisiko esim. Lämmittely tangolla + 15*3 + 6*2

Mikä on paras tapa kehittää penkkiä monipuolisesti
eli ei vain maksimia vaan myös Kestoa. :arvi:

6-8 toiston sarjoja, siinä kasvaa maksimi ja kesto, monilla se vaan on niin että kun on hyvä maksimi niin on myös hyvä kesto.

En nyt menisi noinkaan sanomaan. Jos on hyvä kestävyys maksimiin nähden, niin silloin on kyllä hermotus oikein kunnolla viturallaan.

Kraftwerk n sanoi:
En nyt menisi noinkaan sanomaan. Jos on hyvä kestävyys maksimiin nähden, niin silloin on kyllä hermotus oikein kunnolla viturallaan.

Kaveri voitti aikanaan sotilaspenkin sm:ät, ja pari viikkoa oli treenannu pitkiä sarjoja, toinen kaveri oli kolmas, eikä se tehnyt ollenkaan yli 5 toiston sarjoja, kumpikin nosti penkistä yli 2,5x oma paino.
Eikä nämä ole läheskään ainoat esimerkit.

Kannattaako luottaa tuohon voimaharjoittelu.netin ohjelmaan
siis siihen 11viikon ohjelmaan Ma kova Perjantai Kevyt mikä olikaan

Siinä sanottiin että 70% 5*5 ensimmäinen viikko
jos Nostan itse 90-100kg painoni väh.päälle 70kg
ikä 17

Olen tehnyt tuolla 70%:lla eli 70kilolla 3*10
suomentakaa tuo Hermotus homma millä tavalla hermotus
viturallaan jos treenaa kestoa! ?

Onko väärin jos ottaa 3*10 n.70-75%:lla maksimista.

Kysymys on se jos Treenaa maksimi Penkkipunnerrus ohjelmalla
korkeintaan 5 toiston sarjoilla kehittyykö kestovoima??

Suositut

Back
Ylös Bottom