Penkkitulos nousuun?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jone$i
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mutta pekuulle sen verran että jossain mättää pahasti jos maksimi on vain pudonnut tuossa ajassa. Dieetillä jos olet niin tuo on vain hyvä saavutus että noin vähän pudonnut :rolleyes:

Miksi edes kokeilit maksimia noin lyhyen ajan sisään uudestaan kun sarjoista pystyit päättelemään että enempää ei nouse?

Huvikseen :D

Nyt en aiokkaan kokeilla vasta kun loppuvuodesta ja monen kuukauden plussallaolon jälkeen.

Mun mielestä näissä painoissa ei pitäisi vikaa lähteä hakemaan muusta ku ruokavaliosta... :P Jos 90kg on noussu monta viikkoa sitten ja nyt jää rinnalle..

Noniinno, se voi olla se pari kuukautta dietillä mikä vaikutti... Tuntu vaan et 1,5 viikkoa plussalla ois tuonu "voimaa" lisää ja lähin sit kokeilemaan :nolo:

Kahtoo sit uuestaan tosiaan ku oon vähän läskimmässä kunnossa, jos vaikka tuuppais oikeesti kunnon painoilla ton ykkösen.

Vitut! Kokeilen seuraavan kerran jouluaaton jälkeen kun oon palautunu ja tankannu siihen pohjille vielä pari päivää :puntti:

PS. Ei se jääny rinnalle, se tuli sen 10-15cm ylös :rolleyes:

Herätellään ny tätäkin topikkia!!

Kysyn ny vaan että maksimi nyt 85 kg ja 105 pitäs saada 24.4 =) Ootteko pitäny kuinka pitkiä taukoja, esim. kuukauden tai 5 viiden viikon välein? Mulla tuntuu toimivan 5x5 toistot ja pidän aina 5 päivän tauon 5 viikon välein. Oisko ohjeita näihin taukoihin?

Herätellään ny tätäkin topikkia!!

Kysyn ny vaan että maksimi nyt 85 kg ja 105 pitäs saada 24.4 =) Ootteko pitäny kuinka pitkiä taukoja, esim. kuukauden tai 5 viiden viikon välein? Mulla tuntuu toimivan 5x5 toistot ja pidän aina 5 päivän tauon 5 viikon välein. Oisko ohjeita näihin taukoihin?

No sehän nyt riippuu ihan siitä kuinka usein treenaat viikossa, että kuin usein pidät breikkiä... jos 24.4. tarttee saada 105 eikä sulla oo mitään painorajotuksia siihen niin sitten vaan syöt paljon että elopaino nousee --> tulokset nousee helpommin, toki tolla tavalla saattaa vähän kertyä vyötäröllekkin, mutta tosiaan jos vaan haluat varmasti ton 105 ylös siihen mennessä. 5x5 ei pelkästään kannattas hinkkaa, vaihtele vähän noita settejä, toistomääriä ja painoja ni tulee paremmin kehitystä.

Itsellä myös maksimi ongelmia penkissä. Tavoitteena olisi saada 80kg mahdollisimman pian. Viimeksi kun koitin 2kk sitten niin maximi oli 67.5kg. Nykyistä maximi painoa en ole kokeillut hetkeen mutta sarjan päätteeksi menee 3x65. Oon käyny viimiset 2kk 2-3 kertaa viikossa salilla ja maksimi ei oikein tunnu nousevan. Teenkö vääränlaista sarjaa kenties? Tässä olisi nykyinen ohjelmani: 15x45kg, 10x50kg, 10x55kg, 5x60kg, 3x65kg. + palauttava sarja takaisin alaspäin: 3x60kg, 10x50kg, 10x45kg. Ja jos vielä voimia riittää niin lähden tekemään sarjaa uudestaan kunnes kaikki voimat on pois. Oma paino 62kg. Ruokavaliosta sen verran että syön 5-6 ateriaa päivässä ja todella suuria annoksia, mutta paino vain et tunnu nousevan...(Johtuu nopeasta aineenvaihdunnasta?) Käytän myös proteiini jauhoa(Heavy-100) ja aina treenin päätteeksi palautus jauhoa(Super Gainer Pro).Kreatiini kuuri oli myös päällä tuon 2kk ajan ja tällä hetkellä 1kk tauko kreatiinista. Voisiko joku kenties neuvoa? :)

Ei varmaan maximi nouse jos joka kerta hinkkailet samoilla painoilla... Progressiota kehiin. Eli otat jonkun painon millä saat kevyesti vaikka 5x5 tai 3x8 tai ihan mitä vaan ja siitä sitten joka viikko pyrit lisäämään painoa 2,5kg:lla. Toinen vaihtoehto on, että meet "Peruskausi 3x4->6x6" ketjuun, luet jto:n rustaaman perusidean ja sovellat itelles.
Muut liikkeet kannattaa valita fiksusti. Jos käyt 3 kertaa viikossa salilla niin tekisin 2 kertaa viikossa normipenkin ja yhden kerran pääliikkeenä jonkun muun punnerrusliikkeen, esim. dippi lisäpainoilla. Selkään kannattaa panostaa myös, esimerkiksi kulmasoutu tangolla ja leuanveto leveällä otteella ovat hyviä massaliikkeitä, joilla saa selkään helvetisti lihaa ja näin ollen myös vakautta penkkiin. Tekniikka kannattaa myös opetella hyvin sillä paskalla tekniikalla rauta ei nouse ja olkapäät hajoo.

Herätellääs ketjua hieman :)

Vuodatus: Meikäläisen penkkipunnerrus on vuodesta toiseen samaa paskaa. Kehitys on olematonta, siihen nähden että salilla tulee käytyä säännöllisen epäsäännöllisesti 2 - 4 kertaa viikossa ja onhan siellä tullut pyörittyä useiden vuosien ajan. Parisen vuotta sitten sain oman penkkimaksimin, huimat 112.5 kg ja vitosen taisin pukata 100 kg. Sen jälkeen en ole käynyt edes lähimailla noita painoja. Enhän minä tuohon penkkiin niin panostakaan, mutta olisihan se kiva nostaa miehisiä painoja penkistä ;)

Parhaiten penkki on noussut DF ohjelman avulla, kun oon hinkannut noita 5*5 sarjoja. Eli keväällä otin penkistä max 5*5 90 kg. Ykkösmaksimi oli about 105 kg silloin. Siitä sitten aloin vaihdella sarjojen pituuksia ja otin välillä hyvänä päivänä 4*6 tuolla 90 kg ja siitäpä se alamäki sitten taas alkoi :D

Noh, tällä hetkellä tuolla 90 kg saan hikisesti kolmosen ja vitosmaksimi pyörii 85kg hujakoilla. Miten tuo penkkitaso voi vaihdella niin paljon?? :D Pitikö se taas kerran aloittaa tuo 5*5 "alusta", eiköhän se Jouluun mennessä ole penkki taas siellä satkun tuntumassa..

niin, mielipiteitä puolesta ja vastaan :D

Niin tai lähinnä koitin sanoa sitä, että nuo penkin tulokset heittelee todella paljon. Eli alkuvuoden treenasin tuolla DF:llä useamman kierron putkeen ja tulokset nousi. No sitten alkoi tulla raja vastaan siellä ysikympissä ja aloin ottamaan varsin kuutosia ja otinpa lisäksi vielä käsipainoilla vinopenkkiä. Muokkasin siis hieman ohjelmaa, kun en jaksanut vaan noita vitosia hakata. Kuinka ollakkaan tulokset alkoivat tulla pikkuhiljaa alaspäin säännöllisestä treenistä huolimatta. Sitä vain pohdin, että miksiköhän tuo penkkitulos aaltoilee niin paljon :) Ja tällä hetkellä tuntuu että voimatason ovat ihan olemattomat, vaikka kyllä mä viikossa kropan treenaan läpi. Ei maastavedossa ja kyykyssä ole samanlaisia ongelmia :)

- - - Updated - - -

Meikä jeesustelee samaa asiaa molemmissa viesteissäni, pahoittelen :D

Herätellääs ketjua hieman :)

Vuodatus: Meikäläisen penkkipunnerrus on vuodesta toiseen samaa paskaa. Kehitys on olematonta, siihen nähden että salilla tulee käytyä säännöllisen epäsäännöllisesti 2 - 4 kertaa viikossa ja onhan siellä tullut pyörittyä useiden vuosien ajan. Parisen vuotta sitten sain oman penkkimaksimin, huimat 112.5 kg ja vitosen taisin pukata 100 kg. Sen jälkeen en ole käynyt edes lähimailla noita painoja. Enhän minä tuohon penkkiin niin panostakaan, mutta olisihan se kiva nostaa miehisiä painoja penkistä ;)

Parhaiten penkki on noussut DF ohjelman avulla, kun oon hinkannut noita 5*5 sarjoja. Eli keväällä otin penkistä max 5*5 90 kg. Ykkösmaksimi oli about 105 kg silloin. Siitä sitten aloin vaihdella sarjojen pituuksia ja otin välillä hyvänä päivänä 4*6 tuolla 90 kg ja siitäpä se alamäki sitten taas alkoi :D

Noh, tällä hetkellä tuolla 90 kg saan hikisesti kolmosen ja vitosmaksimi pyörii 85kg hujakoilla. Miten tuo penkkitaso voi vaihdella niin paljon?? :D Pitikö se taas kerran aloittaa tuo 5*5 "alusta", eiköhän se Jouluun mennessä ole penkki taas siellä satkun tuntumassa..

niin, mielipiteitä puolesta ja vastaan :D

Tollasis raudois kun liikutaan niin on vielä siitäkin kyse että pitäis oppia nostamaan. Ja se oppiminen vaatii tekemistä ja toistoja sekä ajatusta. Itse suosittelisin tossa vaiheessa ihan vanhanaikaista pyramidia. Äkkiä ajatellen esim sun kohdalla aluks niin että 75 kg 8, 80 kg 6, 85 kg 4, 90 kg 2, 95 kg 1. Ja sitten alaspäin samat painot mutta toistot puolittaen eli 90 kg 1, 85 kg 2, 80 kg 3, 75 kg 4. Ja sekä ylöspäin mennes että alaspäin tullessa tehdään vaan nuo toistot, vaikka tuntuis että tulee enemmänkin niin vaan nuo. Sitten kun koko setti alkaa mennä niin helposti läpi että on korotus varaa ni sitten joka sarjaan 2,5 kg korotus. Ja taas jauhetaan menemään kunnes on varmaa ja helppoo toi. Ja jos noilla painoilla liian tiukka aloittaa ni aloita 5 kiloo alempaa tms. Ideana on että mikään sarja ei saa olla niin tiukka että on vaaras jäädä rinnalle tai että viimenen toisto menis temppuiluks. Eli joka nosto pitää tulla selkeesti ylös ja niin että on tietoisuus että yks enemmän olis ehkä tullut.

Tiedän että toi ei oo pitkälle edenneille optimi, mutta tos vaihees varmasti toimiva. Ihan turha tos vaihees tehdä mitään voimanostajien ohjelmia tms. Ja ajatusta siihen että on hengitys kunnos eli nostossa paineet ja onko varmasti ihan se perusasento kunnos, onko lavat alhaalla/yhdes koko sarjan ajan ettei olkapäät elä jne. Tarkoitus ei oo dissata yhtään. Itsekkin menen tällä hetkellä tolla ohjelmalla, ja aika vaatimattomilla raudoilla. Mulla oli vuosikausien lähes totaalitaukoo ja lopuks täysin tauolla kaikki reenit melkein vuoden ja nyt reilut 10 viikkoo treenii ja dieetti safkaa alla.

Suositut

Back
Ylös Bottom