Sanoit mitä tahansa, niin isot vahvat moninivelliikkeet nyt vain on suurimmalle osalle parhaimpia vaihtoehtoja. Just ne penkki/vinopenkki, kyykky, mave, kulmasoutu jne. Älä tee asiasta liian vaikeaa, jos on motorisesti kelvoton yksilö, niin saattaa olla ettei osaa tehdä edes ylätaljaa, mutta turha niitä tyyppejä on rinnastaa tavoitteelliseen treenaajaan joka ei ole niin uusavuton, ettei mikään tehokas isompi liike toimi.Saman pumpin sinä lihaksen poikkipintalaan nähden saat oli se minkä kokoinen tahansa. Jos koko on ainoa muuttuja.
Tottakai joku osa lihaksista aktivoituu. Mutta monta on joka ei saa sinne massaa lisää vaikka miten soutaa kulmasoudussa. Vaihtaa vastaavaan liikkeeseen laitteeseen niin voi toimia osalle paremmin. Yksilö on tärkein ei kenenkään ulkopuolisen mielipide.
Minä en ole fiksoitunut liikkeisiin sanoin että toisilla voi toimia paremmin mutta sinä väität että kaikille kulmasoutu. Sama nooran kanssa prässillä jne kasvatti jalkansa. Sinä että kyykyllä vielä paremmin. Nyt kysytään että kummallako on vaikeus hyväksyä eri liikevariaatiot niin se en kyllä ole nyt minä. Mikä yksilölle parhaiten sopii. Ja olen ollut sitä mieltä aina!
Jos slaavikyykkyyn ei pääse, se EI tarkoita että kyykky on huono liike jaloille. Tai jos niskassa on joku nikamaongelma, eikä voi tehdä tanko niskassa mitään, se EI tarkoita että kyykky olisi huono liike. Älä ota tähän mitään rajatapauksia ja koita vääntää jotain omaa maailmaa, kyykky vapaalla on aivan saatanan tehokas liike suurimmalle osalle.
Jos sä valmennat jotain porukkaa ja haisee siltä, että sulla on helvetisti näitä jotka ei voi tehdä sitä sun tätä, niin oletko koskaan kysynyt itseltäsi, ajatko sä ne välttelemään niitä tehokkaita moninivelliikkeitä. Joka valmentaja koittaa erottua joukosta selittämällä jotain omaa systeemiä, sulla on se on pitkälti noi fysiikanlain kaavat ja hölötys liikelaajuuksista ja aktivaatiosta. Koitat tehdä sillai päivänselvästä asiasta kovin monimutkaista. Sit ihmiset jättää kyykkäämättä ja veivaa pulloveria kun f=m jne.
Viimeksi muokattu: