Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vois olla, mutta ei ole. Vaan vakiintunut esimies. Jos pakko käyttää neutraalia sanaa, niin onhan noita sanoja esim. pomo, johtaja, päällikkö jne. Tuo esihenkilö kuulostaa kököltä ja tekaistulta, joten syytä olisi ehkä keksiä jokin ihan muu sana.Niin, se yleisesti käytetty termi voisi olla hyvin ihan vaan esinainen, koska se kyllä kattaa molemmat sukupuolet.
Vois olla, mutta ei ole. Vaan vakiintunut esimies. Jos pakko käyttää neutraalia sanaa, niin onhan noita sanoja esim. pomo, johtaja, päällikkö jne. Tuo esihenkilö kuulostaa kököltä ja tekaistulta, joten syytä olisi ehkä keksiä jokin ihan muu sana.
Toivottavasti ihmisillä on tänä päivänä muutakin hommaa kuin miettiä tämmösiä :DTämä on totta, mutta kyllä esihenkilö on silti kankea termi. Parasta olisi kun vakiinnutettaisiin jokin uusi, jo alun perin neutraali termi.
Ai amk-inssi esimies vastuulla ja nykyään di ja alle 3k€/kk? Ryöstöltähän tuo nyt tarkemmim tapausta tuntematta kuulostaa. Kun AMK:n jälkeen aloitin työt huoltoasentajana, oli peruspalkka jo silloin 3k€ ja siitä toki nousi. Ja tuosta aikaa 10vuotta.
Taloa vaihtamalla luulisi korjaantuvan kuten yllä todettiinkin jo.
Joo kyllä tuo @kysyvaan palkkaus kuulostaa jo järkyttävältä. Itsellänikin voisin sanoa, että suosituksiin tai keskiarvoon nähden on palkkaus matalahko, tosin 2x AMK-inssi vaan.
Tai sitten voi neuvotella nykyisen työnantajan kanssa. Olen tehnyt niin että jos olen semikiinnostunut jostain paikasta niin lyön kovan palkkapyynnön. Ei kiinnosta käydä haastattelussa jos ei tulla yhteisymmärrykseen palkka asioissa.Jos vaihtaa duunia rahan perässä, niin mikään ei ole tehokkaampi tapa nostaa liksaa kuin hankkia pari työtarjousta kerralla ja neuvotella sitten palkasta kun on monta tarjousta. Jos on joku tietty firma tavoitteena, niin kannattaa myös hakea muutamaan muuhun vastaavaan hommaan ja käydä niiden haastatteluissa eka. Tämä ihan jotta saa treenattua työhaastattelua sekä siksi, että jos tältä ykkösvaihtoehdolta saa tarjouksen, niin on toivottavasti jo toinen tarjous pöydällä, jolla aloittaa palkkaneuvottelut.
Ja sitten vielä kauhea valitus, että sairaanhoitajilla surkea palkka.Vajaa 48 000 oli viime vuonna,sisältää lomarahan. Varmaan 3/4 pyhistä töistä, kuukaudessa keskimäärin 4-5 yövuoroa. Ylitöitä myös jonkin verran ja erilliskorvauksia hälyrahana. Tällöin peruspalkka oli 2630 e, nyt työnkentän laajennuttua vajaa 2800. Sairaanhoitaja sairaanhoitopiirissä.
Onhan se aika surkea normaali työajalla. Nyt mun peruspalkka on keskimääräistä parempi mut mun pitää hallita useampi erikoisala kun kierrän monia eri osastoja. 2600 euron tuntumassa on keskimääräinen peruspalkka. Noi viimevuoden tulot vaati sen että olin kaikki juhlapyhät töissä paitsi osa pääsiäisestä sekä vklp töissä yli 3/4. Yövuoroa melko paljon myös ja ylityökorvaukset. Jos tekisin säännöllistä työaikaa niin tulot tippuisi varmaan 12k vuodessaJa sitten vielä kauhea valitus, että sairaanhoitajilla surkea palkka.
Kyllähän työtaakka ja vastuu on iso. Tottakai välillä on rauhallisempia vuoroja mut usein on oikeasti kiire ja kaikenlaista tilannetta tulee vastaan. Samalla pitää oikeasti tietää mitä tekee ja olla huolellinen. Sairaanhoitajana voi päästä hyville tienesteille mut se vaatii ylitöitä,vuoronvaihtokorvauksia ja paljon pyhävuorojaAinakin oman perstuntuman mukaan sairaanhoitajan peruspalkan pitäisi olla 3500:n pinnassa, jotta voitaisiin puhua edes suunnilleen kohtuullisesta korvauksesta.