Palkkasi?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
Itse myyntiedustajan töitä tehnyt about 10v ja palkka on paljon kovempi kun kauppa käy ja itsellä on käynyt, siispä olen tottunut proviisio palkkaukseen myyntihommissa. Olen sitä mieltä, että myyntityö on sellaista johon kaikista ei ole ainakaan hyvällä tasolla(kauppaa saa jonkin verran jokainen vahingossakin jos tuote on hyvä) ja hyvien myyjien pitäisi saada tulokseen sidottu palkkaus ainakin jossain muodossa. En sitten tiedä onko tapana lvi tuotteita myydä nimenomaan kuukausipalkalla, mutta yleisesti en suosittelisi pelkkään kuukausipalkkaan jos muuta on tarjolla. Toki se tuo turvaa mutta pitemmän päälle voi motivaatiota työtä kohtaan syödä.

Aina jos haen myyntiedustajan paikkaa niin firma täytyy olla minulle tuttu ennestään. Itse en saanut sitä paikkaa vaan sen sai henkilö jolla on enemmän kokemusta myyntiedustajan työstä mutta ei tuotteista.
Kyllä piti myöntää että ei ole mulle sopiva työ ihan sen takia että en jaksa ajaa paikasta toiseen joka viikko
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aina jos haen myyntiedustajan paikkaa niin firma täytyy olla minulle tuttu ennestään. Itse en saanut sitä paikkaa vaan sen sai henkilö jolla on enemmän kokemusta myyntiedustajan työstä mutta ei tuotteista.
Kyllä piti myöntää että ei ole mulle sopiva työ ihan sen takia että en jaksa ajaa paikasta toiseen joka viikko
Myynti on sellainen laji että siinä ei pärjää jos ei jaksa asiakashankintaa tehdä - oli se sitten puhelimitse asiakkaiden kontaktointia tai vaikka asiakkaiden kohtaamista kasvotusten.

Tuotteet oppii kyllä, asenne ja tahto on kaksi asiaa mitä ei voi opettaa. Karusti sanottuna - huonoa myyjää vituttaa asiakkaat, välimatkat, tuotteet, työkalut ja työyhteisö mutta sitä samassa organisaatiossa työskentelevää, samojen asiakkaiden parissa samaa tuotetta myyvää HYVÄÄ myyjää ei vituta. 🙂

Itse keskustelunaiheeseen: palkkaa nostan nykyään vain n. 50-60k/v + osingot päälle, palkanmaksukyky firmalla n. 240-250k/v eli enemmän pystyn tarvittaessa nostamaan. Myyntiä teen yrittäjänä ja oman jutun olen löytänyt - viimeksi on harmittanut herätä töihin joskus vuonna 2014.
 
2600e/kk.
Toki kuulostaa pienehköltä mutta siihen määrään mitä teen työtä niin erittäin hyvä.
2-3 toimistopäivää ja sama etänä.
Etänä työtä käytännössä 1h päivässä, muuten päivystän puhelinta ja kattelen netflixii tai remppailen kotia yms.
Karkea arvio 3 toimistopäivän tunneista viikossa 23h

Ja maalla kun asuu, talolaina maksettu niin mukavasti menojen jälkeen aina jää vähintään 1000e viivan alle joista 80% menee rahastoihin.
 
Tällä hetkellä kiinteä palkka 4000€ lvi-alan myyjä/esimies, en edes tiedä mitä olen. En ole saanut työsopimusta ja palkka kuitenkin noussut 2600-->4000 + hyvät edut. Mietin tässä pitäisikö aktiivisesti katsoa uutta työtä vai jatkaa opiskeluja. Ongelmana on että palkka saisi olla isompi ja tällä hetkellä työ maistuu paskalle. Kusessa ovat jos lopetan joten mietin tässä että sitten kun en enää jaksa opiskella niin annan heille vaihtoehdon: Minulle myydään osuus firmasta tai lähden.
 
Ei saatana. Meikän viime liksa oli verojen jälkeen 988e. Vaihdoin siis ihan semi hyväpalkkasesta duunista nykyiseen koska se oli niin saatanan myrkyllinen työympäristö jonka takia hajos pää. Sinänsä parempi fiilis uudessa työssä kun saa tehdä sitä mistä tykkää mut kyllähän tää pieni liksa ahdistaa (vitusti). Ei oikeen riitä mihinkään. Vklp hommia tuntuu olevan vähän nihkeesti tarjolla. Ehkäpä se tästä nousee kun tulee kokemusta ja työvuosia uudella tällä uudella alalla lissää.
 
4800€ + vapaa autoetu, eli verotettavat ansiotulot noin 75K€ vuodessa. Olen ajatellut että luopuisin tuosta autoedusta kohtuullista rahallista korvausta vastaan mutta vielä ei olla päästy yhteisymmärrykseen summasta... En koe tarvitsevani autoetua koska ajan niin vähän. Ainoa plussa tällä hetkellä tuossa autoedussa on että se nostaa mukavasti eläkekertymää...
 
Kesäkuun korvilla sais taas neuvotella palkasta, tällä kertaa kelpaa jos tuntiansio pysyy nykyisessä, mutta vastineeksi ajattelin ehottaa alkavani 80%:lle, eli 4 päiväinen viikko ois haaveissa. Aikani kun laskeskelin, niin kun ottaa huomioon nykyiset työn tekemisen kulut (kulkemisen pääasiassa) ja suomalaisen palkkaverotuksen idioottimaisuuden, on vaikutus käteen jäävissä vuosituloissa pari tonnia. Samaan aikaan sit sais 1,5kk lisää vapaa-aikaa. Mielestäni täysin parin tonnin arvoista.
 
4800€ + vapaa autoetu, eli verotettavat ansiotulot noin 75K€ vuodessa. Olen ajatellut että luopuisin tuosta autoedusta kohtuullista rahallista korvausta vastaan mutta vielä ei olla päästy yhteisymmärrykseen summasta... En koe tarvitsevani autoetua koska ajan niin vähän. Ainoa plussa tällä hetkellä tuossa autoedussa on että se nostaa mukavasti eläkekertymää...
Voitko yhtään valottaa, että mitä teet työksesi millä koulutuksella ja kuinka paljon on kokemusta?
 
Voitko yhtään valottaa, että mitä teet työksesi millä koulutuksella ja kuinka paljon on kokemusta?
Maahantuonti + Markkinointi/Myynti B to B. 24 vuotta samalla alalla. Melko nish ala, pari luottamustehtävää toimialan keskuudessa. Yo + kaupallisen alan perustutkinto. Kotimaisten lisäksi puhun englantia, saksaa ja jonkun verran espanjaa. Sen takia hoidan myös meidän suhteet päämiehiin...
 
Milloin loma-rahat kuuluu saada? Työnantajan kanssa aina sama juttu että hyvällä tuurilla ennen lomaa tai heti sen jälkeen mutta joskus jaettu viiteen osaan ja tullut sitten vuoden lopussa. Virallista palkkakuittia en ole saanut ikinä, ei ole kukaan muukaan. Olen joskus kuullut että pitäisi olla palkanlaskija joka laskee tunnit? En minä tee mitään palkkakuitilla koska aina samat tunnit mutta asentajia vituttaa koska laskeminen menee aika vaikeaksi ruokarahan ja ylityötuntien takia.
 
Varmaan määritellään TES:issä (tai VES:issä), mutta kai se tilinauha kuuluu tulla noin viikkoa etukäteen ennen tilipäivää. Meillä lomarahat tulee kesäkuussa.

Kannattaa olla luottamusmieheen yhteydessä; vaikka kuulostaa siltä että teillä ei sellaista välttämättä edes ole. Tai suoraan liittoon. Kuulostaa sen verran joustavalta touhulta, että ei välttämättä kestä lähempää tarkastelua.
 
Milloin loma-rahat kuuluu saada? Työnantajan kanssa aina sama juttu että hyvällä tuurilla ennen lomaa tai heti sen jälkeen mutta joskus jaettu viiteen osaan ja tullut sitten vuoden lopussa. Virallista palkkakuittia en ole saanut ikinä, ei ole kukaan muukaan. Olen joskus kuullut että pitäisi olla palkanlaskija joka laskee tunnit? En minä tee mitään palkkakuitilla koska aina samat tunnit mutta asentajia vituttaa koska laskeminen menee aika vaikeaksi ruokarahan ja ylityötuntien takia.
TESistä tosiaan riippuu milloin lomarahat tulee maksuun, ei ole mitään kiinteää päivää, mutta en kyllä ole kuullut TESistä jossa se päivä vaihtelisi. Palkanlaskija ei ole mitenkään pakollinen, saahan ne tunnit laskea vaikka toimitusjohtaja jos niikseen tulee, mutta palkkakuitti kyllä kuuluu saada että voi esim. verotuksensa tarkistaa, vaikka olisikin kiinteällä kuukausipalkalla. Aika sheidiltä kuulostaa.
 
Milloin loma-rahat kuuluu saada? Työnantajan kanssa aina sama juttu että hyvällä tuurilla ennen lomaa tai heti sen jälkeen mutta joskus jaettu viiteen osaan ja tullut sitten vuoden lopussa. Virallista palkkakuittia en ole saanut ikinä, ei ole kukaan muukaan. Olen joskus kuullut että pitäisi olla palkanlaskija joka laskee tunnit? En minä tee mitään palkkakuitilla koska aina samat tunnit mutta asentajia vituttaa koska laskeminen menee aika vaikeaksi ruokarahan ja ylityötuntien takia.
Kuulostaa siltä että kannattaa nostella kytkintä. Pari vastaavaa casea tiedossa ja nehän ns. vituix män.
 
Huh, kuulostaapa hurjalta tällaisen melkein koko työuransa ves:in alla olleen korviin 😳 mut toki tässä valinnassa muukin on varmaa, kuten suht muuttumattomat tulot 😅
 
Milloin loma-rahat kuuluu saada? Työnantajan kanssa aina sama juttu että hyvällä tuurilla ennen lomaa tai heti sen jälkeen mutta joskus jaettu viiteen osaan ja tullut sitten vuoden lopussa. Virallista palkkakuittia en ole saanut ikinä, ei ole kukaan muukaan. Olen joskus kuullut että pitäisi olla palkanlaskija joka laskee tunnit? En minä tee mitään palkkakuitilla koska aina samat tunnit mutta asentajia vituttaa koska laskeminen menee aika vaikeaksi ruokarahan ja ylityötuntien takia.

Lomarahat edelliseen palkkaan ennen lomalle jäämistä. Itelle tulee perjantaina palkka ni siinä samassa nuo ku loma alkaa 2.5
 
Selvä homma. Joo olen miettinyt sitä osakas asiaa mutta päätin odottaa kunnes tietyt henkilöt jäävät eläkkeelle. Alkaisi vituttaa katsella tätä touhua jos olisi rahaa kiinni. Ennoikein ymmärrä että mulle maksetaan hyvää palkkaa ja pari tonnia vuodessa eläkerahastoon mutta nämä perusjutut pvat päin persettä.
 
Verotus. Olen yli kymmenen vuotta tehnyt päivätyötä ja sen lisäksi muita hommia mm kevytyrittäjänä , ei vittu mitään järkeä. Bensakin maksaa niin paljon että yhdestä keikasta 20% menee bensaan. Ymmärrän kyllä että ketään ei kiinnosta ns "paskahommat".
 
Back
Ylös Bottom