Palkkasi?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Asiallinen nasautus. Onko ansioita vai firman kautta laskutettua. Tollanen kannattais firmalle tulouttaa ja sijoittaa eteenpäin ja ottaa osinkoina firmasta. Nopeest kertyy nettovarallisuus tuolla tasolla.
Ihan palkollisena ollaan ja nykyisin Suomessa, joten ei pääse kikkailemaan sen kummemmin mitä bonuksia voi rahastoida myöhemmin verotettavaksi henkilöstörahastoon.
 
Paljonko tekninen myyjä tienaa? Tulee mahdollisesti työtarjous syksyllä. Iso tukkuri ja löytyi aika paljon info netistä, palkkahaarukka 3500-4800 mutta näihin ei välttämättä voi luottaa koska yli saman yrityksen yksittäisiä ilmoittajia. Olin ajatellut että pyydän 4300e koska minulla on pitkä kokemus ja tunnen alan. Hain vähän aikaa sitten asiakkuuspäällikön paikkaa ja pyysin silloin 4650e mutta kun minulle soitettiin niin sanoivat että jos tekninen myynti kiinnostaa niin joudun tyytymään pienempään palkkaan
 
Nää voi olla kyllä ihan mitä sattuu hupiukkoja yrityksestä riippuen eli tosi laaja käsite. Riippuu ihan siitä käytännön toimenkuvasta mitä kannattaa palkaksi odottaa.
Se tässä vituttaakin. Yleensä päällikkötason myyntihommista maksetaan hyvin mutta sitten on kaiken maailman aluepäälliköitä, teknistä myyjä jne. Tiedän hyvin mitä työ vaatii koska olen ollut yrityksen asiakkaana yli 5 vuotta. No turhaa sitä on miettiä mitä ne haluavat maksaa, tärkein on paljon itse haluaa
 
Paljonko tekninen myyjä tienaa? Tulee mahdollisesti työtarjous syksyllä. Iso tukkuri ja löytyi aika paljon info netistä, palkkahaarukka 3500-4800 mutta näihin ei välttämättä voi luottaa koska yli saman yrityksen yksittäisiä ilmoittajia. Olin ajatellut että pyydän 4300e koska minulla on pitkä kokemus ja tunnen alan. Hain vähän aikaa sitten asiakkuuspäällikön paikkaa ja pyysin silloin 4650e mutta kun minulle soitettiin niin sanoivat että jos tekninen myynti kiinnostaa niin joudun tyytymään pienempään palkkaan
Oikotie kertoo teknisen myyjän keskimääräiseksi palkaksi 3000€, omien kokemusten perusteella se on aika lähellä totuutta.
Vaikea uskoa että uutena työntekijänä hirveästi enempää voi vaatia ellei ole todella merkittävät meriitit juuri kyseiseltä alalta.
Osaava kaveri tietty pian saa provisiota pohjapalkan päälle perustuen asiakkuuksiin tai tuoteryhmiin jolloin ollaan ehkä siellä mainitsemissasi lukemissa.
 
Äsken katsoin palkkavertailusivustoa ja koska iso firma niin aika moni tekninen myyjä oli laittanut sinne tiedot ja ainakin kokeneet kaverit tienaavat 4000-45000. Minulla on sen verran kokemusta että en lähde neuvottelemaan. 100-150€ jätän pelivaraa mutta siitä en liiku. Kostautunut muutaman kerran mutta ei jää harmittaa. Se että x vuoden jälkeen neuvotellaan uudestaan ei kiinnosta minua. Kokemuksta ja muiden kokemusten kautta olen oppinut sen että sihen ei pidä luottaa.
 
Äsken katsoin palkkavertailusivustoa ja koska iso firma niin aika moni tekninen myyjä oli laittanut sinne tiedot ja ainakin kokeneet kaverit tienaavat 4000-45000. Minulla on sen verran kokemusta että en lähde neuvottelemaan. 100-150€ jätän pelivaraa mutta siitä en liiku. Kostautunut muutaman kerran mutta ei jää harmittaa. Se että x vuoden jälkeen neuvotellaan uudestaan ei kiinnosta minua. Kokemuksta ja muiden kokemusten kautta olen oppinut sen että sihen ei pidä luottaa.
Joo, kovalla prosentilla on nämä myöhemmin neuvottelut jääneet täälläkin pitämättä. Yleensä tässä vaiheessa itse siirryn katselemaan seuraavaa duunia, kun aletaan puhumaan että palataan asiaan keväällä, kesällä, syksyllä tai sit vaan myöhemmässä ajan kohdassa.
 
Uuden duunin palkkaneuvottelussa jokainen euro aina kannattaa, joten itse pyrin aina olemaan tiukka. Jos neuvottelet korkeamman aloituspalkan saat luultavasti suurin piirtein samat korotukset siihen jatkossakin, joten palkka on aina tulevaisuudessa vähän korkeampi ja aloituspalkan kumulatiivinen vaikutus siksi valtava. Vastaavasti kun palkkaa jonkun, niin ainakin itse pyrin palkan suhteen tekemään hakijan iloiseksi, koska muuten on riski, että vaihtaa nopeasti maisemaa.
 
Ja yleensä joutuu vaihtamaan. Näin duunarin näkökulmasta en ymmärrä miksi työnantajat antavat hyvät lähteä mielummin kuin maksaa vähän lisää. Sillä on myös symbolinen arvo. On kyllä tullut tehtyä liian vaatimattomia diilejä joskus mutta tilanne on eri työttömänä.
 
Ja yleensä joutuu vaihtamaan. Näin duunarin näkökulmasta en ymmärrä miksi työnantajat antavat hyvät lähteä mielummin kuin maksaa vähän lisää. Sillä on myös symbolinen arvo. On kyllä tullut tehtyä liian vaatimattomia diilejä joskus mutta tilanne on eri työttömänä.
Yllättävän monessa firmassa jos pyydät korotusta, niin vastaus on katsotaan sitä syksyllä/keväällä, jos kehityskeskustelu on keväällä/syksyllä. Sitten kun ilmoittaa häipyvänsä, niin tarjotaan muutamaa satasta lisää. Kuitenkin siinä vaiheessa kun kävellään ilmoittamassa lähdöstä, niin on ehtinyt jo miettiä uutta paikaa ja innostua siitä, joten vaikka palkka olisikin ollut nykyisessä hommassa ainoa asia mihin on pettynyt, niin lähtee kuitenkin. Ihminen on myös siitä mielenkiintoinen, että jos jossain asiassa jokin vituttaa, niin asenne muuttuu negatiiviseksi ja sitä alkaa löytää uusia vitutuksen kohteita. Yllättävää kyllä, niin tosi moni esihenkilö ei tunnu tätä tajuavan.
 
Mää kävin nuo palkankorotuskeskustelut vanhassa firmassa. Muutaman satasen nousi palkka, kun ilmoitin saaneeni kilpailevan tarjouksen, mutta kun kävi aika hyvin selväksi, että palkka tulee laahaamaan, jos taloon jää, niin päätin sit vaihtaa.

Nyt on vajaan kilon isompi liksa, mutta en oo kyllä yhtään vakuuttunu uuden talon työskentelytavoista.. Isompaan konserniin ostettu pienempi ohjelmistotalo ja prosessit ja tekeminen vaikuttaa olevan vähän turhan paljon semmosta pienen talon puuhastelua (vs. oikeasti ammattimainen ja mietitty tekeminen)..

Meinasin jo vaihtaa lennosta, mutta katotaan nyt vuoden loppuun saakka, kun tän nykyprojektin pitäs olla siihen mennessä osapuilleen maalissa, että mitä tästä on jääny käteen. Lomat sain sovittua sopparilla ja kohtahan tässä on jo kesäloma-aikakin, ettei maksane vaivaa enää kesää vasten alkaa säätään. Vanhaan taloonkin pääsee kyllä takas halutessaan.
 
Äsken katsoin palkkavertailusivustoa ja koska iso firma niin aika moni tekninen myyjä oli laittanut sinne tiedot ja ainakin kokeneet kaverit tienaavat 4000-45000. Minulla on sen verran kokemusta että en lähde neuvottelemaan. 100-150€ jätän pelivaraa mutta siitä en liiku. Kostautunut muutaman kerran mutta ei jää harmittaa. Se että x vuoden jälkeen neuvotellaan uudestaan ei kiinnosta minua. Kokemuksta ja muiden kokemusten kautta olen oppinut sen että sihen ei pidä luottaa.
No jos sieltä isosta talosta tiiät jonkun teknisen myyjän nimeltä niin ei muuta kun verotoimistoon kävelet ja siellä saat automaatilla nimellä haettua tulot.

Ole hyvä.
 
Äsken katsoin palkkavertailusivustoa ja koska iso firma niin aika moni tekninen myyjä oli laittanut sinne tiedot ja ainakin kokeneet kaverit tienaavat 4000-45000. Minulla on sen verran kokemusta että en lähde neuvottelemaan. 100-150€ jätän pelivaraa mutta siitä en liiku. Kostautunut muutaman kerran mutta ei jää harmittaa. Se että x vuoden jälkeen neuvotellaan uudestaan ei kiinnosta minua. Kokemuksta ja muiden kokemusten kautta olen oppinut sen että sihen ei pidä luottaa.
Mikä estää hakemasta pykälän verran vaativimpia hommia, jos kerran palkka on määräävä tekijä ja kokemustakin jo löytyy?
 
Mikä estää hakemasta pykälän verran vaativimpia hommia, jos kerran palkka on määräävä tekijä ja kokemustakin jo löytyy?
Olen hakenut ja aina päässyt haastetteluun. Pari hopeaa löytyy mutta tällä alalla on yleistä että hypätään kilpailijan kyytiin. Hyvin yleistä. Minä taas tulen pienestä firmasta jolla on hyvin pieni liikevaihto. Aina kun vaihdan firmaa niin mietin myös sitä onko tästä mitään apua jos tulevaisuudessa haen töitä
 
Back
Ylös Bottom