SUPERCARB 1kg -40%

Näin söin ennen kuin tulin järkiini :)

Joo, mulla kans on ollut parikin järjetöntä vaihetta syömisten suhteen.

14-16-vuotiaana:
- ei aamupalaa koskaan
- kerran päivässä pienehkö annos päiväruokaa, ei lihaa koskaan
- muroja tai leipää pahimpaan nälkään
MITAT 174cm 49kg

16-20-vuotiaana:
- ei aamupalaa koskaan
- koulussa isohko annos ruokaa
- välitunneilla hain kaupasta karjalanpiirakoita/patukoita lähes aina
- kotona sitten mikropizzaa/ranskikset/patonkia aurajuustolla
- kotona syötiin aina n. klo 21 jälkeen ja söin yleensä aina n. 5 isoa perunaa, runsaasti esim. kermakastiketta tai sitten ison annoksen juustopastaa
MITAT 174cm 74kg ja järjetön rasvaprossa..

20-vuotiaana:
- Nälkäkurkidieetti, n. 800 kcal päivässä
- Sinänsä terveelliset ruoka-aineet, mutta liian vähän
MITAT 174cm 62 kg

ja nyt paino on hieman tuota enemmän, mutta sentään uskallan syödä, myös dieetillä, enkä näännytä itseäni turhaan.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Näin elin ekat 16 vuotta elämästäni:
Aamupalaa ei koskaan. Lähes päivittäin kouluruuan lisäksi kävin välitunneilla kaupassa vähän shoppaamassa: vaniljamunkkeja, karkkia, jätskiä, limua... Iltapäivällä olikin sitten jo nälkä ja välipalaksi vedin mikropizzoja/hampurilaisia/hirveät määrät lämpimiä voileipiä/nuudeleita (huom. monikossa kaikki, yksi ei riittänyt mihinkään:D). Päivälliseksi sitten jotain porukoiden valmistamaa (=lämmittämää:D) ruokaa, esimerkiksi ranskiksia + kaupan jauhelihapihvejä. Noiden välkkäostosten lisäksi mulla oli kerran viikossa karkkipäivä, piti olla aina vähintään 500g pussi tai tuli hirvee itkupotkuraivari :lol2:. Juomana luonnollisesti cokis/joku muu limu kaikkien aterioiden yhteydessä (paitsi kouluruoka). Käsittämätöntä kyllä, olin aina suht hoikka, vaikka ei sitä liikuntaakaan tullut mitenkään järjestelmällisesti harrastettua...

Ihmettelen aina miten vanhemmat antaa näin syödä? :eek: En siis syytä sinun vanhempia vaan yleisesti tuntuu, et aika hakoteillä ollaan syömisten suhteen. Missä on normaali kotiruoka, jota lasten tulisi syödä? Tällä tarkoitan monipuolista ruokaa; erilaisia keittoja, laatikoita, liharuokia, puuroja, marjakiisseleitä/rahkoja, ruisleipää, kasviksia ja juureksia jne.

Eikö sinun tapauksessa vanhempasi puuttuneet siihen, että juot limua joka päivä kaikkien aterioiden yhteydessä? Mitä sinä itse ajattelit :eek:?

Ihmettelen aina miten vanhemmat antaa näin syödä? :eek: En siis syytä sinun vanhempia vaan yleisesti tuntuu, et aika hakoteillä ollaan syömisten suhteen. Missä on normaali kotiruoka, jota lasten tulisi syödä? Tällä tarkoitan monipuolista ruokaa; erilaisia keittoja, laatikoita, liharuokia, puuroja, marjakiisseleitä/rahkoja, ruisleipää, kasviksia ja juureksia jne.

Eikö sinun tapauksessa vanhempasi puuttuneet siihen, että juot limua joka päivä kaikkien aterioiden yhteydessä? Mitä sinä itse ajattelit :eek:?

Tota samaa on tullut itse mietittyä viime aikoina, että ei jumalauta mimmosta ruokaa niin monet vanhemmat syöttää lapsilleen:eek:. Ja sitten ihmetellään, kun lapset/nuoret ovat ylipainoisia. Omassa tapauksessani vanhemmat olivat niin paljon töissä, ettei kuulemma ollut aikaa/voimia laittaa kunnon ruokaa, vaan helpompaa oli vaan tökätä se valmisateria mikroon tai ranskikset pannulle. Maitoa join päivällisen kanssa joskus pienempänä kun pakotettiin, mutta janojuomana oli nimenomaan limut:urjo:. Veikkaan että osittain johtui siitä, että täällä kaivovesi on "saastunutta" = nitraattia valunut pelloilta, eli hanasta ei voi juoda ja sitten oli ainoa mahdollisuus vetää jotain jääkaapista. Siellä sitten useimmiten oli limua....

Meillä oli nuorempana se rasvaton ruoka ihan in . Jossain vaiheessa sairastuin bulimian kautta anoreksiaan(ne ruokalistat onkin aika lyhkäsiä ja karmivia) .
tervehdyin niin kuvaan tuli opiskelut ja ruoka oli kovin rasvatonta, proteiinitonta ja hyvin sokerista--->painoa on tullut pirusti liikaa.

Nyt 3raskauden jälkeen alkaa olemaan ns suht terve ajatus omasta kropasta ja painoa hivutan alas hyvällä ruualla :rock: eli olen ns alakarppi/hyväkarppi mutta ilman viljaa, tärkkelystä ja riisiä ja sokeria.olen myös ns sokeririippuvainen joten siinäkin on hyvä syy olla pois sokeristen eineiden ääreltä.

Suurperheen äitinä kuitenkin teen ns perusruokia lihaa, kalaa, kanaa , paljon kasviksia (olenkin aika koominen näky kun käyn kaupassa ) rasvat ns luonnollisista lähteistä.:thumbs:

Enää en kyllä ns rasvattomille safkoille ryhdy:lol2:

En tiedä syönkö vieläkään oikein, mutta yläasteajoilta tämmöisiä syömisiä:
Ei aamupalaa
Koulussa vähän ruokaa, jos oli pahaa, niin leipää
Koulun jälkeen pari leipää.
Karkkia söin harvemmin, mutta kun söin, helposti meni tollanen 400 g pussi :)

Lukiossa:
Ei aamupalaa
Koulussa söin normaalisti ruokaa, oli ihan hyviä.
Koulun jälkeen ehkä jotain kotiruokaa kotona
Illalla keksipaketti tai suklaata tai karkkia.

Tämmöttis :)

Kotona totuin kyllä syömään kohtuullisia annoksia perusruokaa, mutta myös julmetusti herkkuja ja makeaa. Isäni on todellinen makuri, joten kaapit olivat aina pullollaan karkkia, keksejä ja jäätelöä. Vaikka normiruoka olikin terveellistä (ja huomionarvoisesti söin peruskoulussa aina aamupalan!), päivää höystivät erilaiset mässyttelyt. Kasvukaudella en ihme kyllä lihonut sitten millään, mutta yläasteen myötä ylimääräistä alkoi kertyä.

Kun muutin pois kotoa, epäterveelliset napostelutavat yhdistettyinä koulupolkupyörämatkojen loppumiseen alkoivat tuottaa tulosta. Paisuin lukion ensimmäisenä vuonna kohtuullisesti. Tämän seurauksena sain kylläkin kimmokkeen siirtyä terveellisempiin elämäntapoihin, mutta ajan myötä nuokin kärjistyivät pelkkään laihduttamiseen - periaatteenani oli lopulta, etten syö mitään iltapäivävälipalan jälkeen noin kello 15-16, ja lopulta supistin päivän muutkin syömiset minimiin. Alhaisimmillaan kalorit taisivat olla viime kesänä ja syksyllä, noin 700-900 päivässä. Suoraan sanottuna olen aivan järkyttynyt siitä, miten onnistuin perustelemaan itselleni moisen toiminnan. Asiaa ei yhtään paranna se, että tuolloin vielä kuvittelin kokonaisenergiansaannin ratkaisevan - ts. jos päivä sisälsi herkkuja, en sitten syönytkään enää mitään muuta. Muutoin minulla kyllä oli jonkinlainen käsitys monipuolisesta ruokavaliosta enkä missään vaiheessa luopunut hedelmistä ja variaatioista vähäenergisessä dieetissäni.

Jotakin hyvää moinen kuurikin toki toi mukanaan: olin jo etukäteen päättänyt lopettavani painonpudotuksen tiettyyn lukemaan, ja niin sitten teinkin. Tuon käänteen myötä syttyi kiinnostus lihaskunnon kohottamiseen ja sitä kautta painoharjoitteluun, ja oikeastaan koko aika viime syksystä tähän hetkeen onkin ollut uuden ruokavalion opettelua. Tuntuu siltä, että homma on nyt tasapainossa enemmän kuin koskaan aiemmin. Pidän huolen siitä, että saan syödä määrällisesti miten huvittaa, kunhan huolehdin perusruoan laadusta.

Tärkeimpänä saavutuksena kenties on se, etten enää ajattele jonkin epäterveellisen olevan himoittavaa vain, koska sitä pidetään sellaisena. Ihmiselle, joka on oppinut tarkasti herkkujen ja "normaalin ruoan" eron, tuon asian tajuaminen ja sisäistäminen on iso asia. Nykyään voin asennoitua herkuttelemaan jollakin oikeasti terveellisellä, kun ennen hyvä, mutta yleisesti tavallisena pidetty ruoka olisi ollut minusta vain tylsää. Mikään herkkujen totaalikieltäytyjä en totta vie ole, vaan nautin hyvästä ruoasta ja esim. jäätelöstä enkä edes kiellä noita nautintoja itseltäni, koska en usko, että moisesta olisi mitään hyötyä. Toki toisinaan kalorintarkkailijapaholainen minussa herää henkiin ja painon nousu vaa'assa tuntuu pahalta, mutta olen päättänyt kestää sen, sillä olo on muuten nyt vain niin hyvä.

Jopas tuli sepustus. Näitä asioita on vain mielenkiintoista analysoida.:)

No siis 14-16v jotain tämmöistä:

-ei koskaan aamupalaa paitsi pari kupillista kahvia maidolla :eek:
-koulussa vähän ruokaa ja jos oli pahaa niin sitten jätettiin syömättä ja mentiin kylälle ostamaan munkkikahvi + pussillinen karkkia
-koulusta päästyä vähän kotiruokaa ja leipää jos oli kova nälkä

painoa 174 pitkänä joku 67kg. Mikä ihmeellisintä noina(kin) aikoina liikuin aika paljon, en vain tiedä millä ihmeen energialla. Päätä kyllä särki usein ja palelsi ym. Tosi ihme noilla ruuilla, hohhoijaa. :david: Nykyään en pystyisi tekemään mitään treeniä kunnolla noilla safkoilla tuntematta oloani ihan naattiväsyneeksi!

17-22v

Pahimmillaan sitä oli syömättä koko päivän ja eleli pelkällä kahvilla ja tupakalla.
Joinain päivinä tuli syötyä ehkä kipollinen kaurapuuroa, hedelmä ja pikku kipollinen jotain omatekoista pastamössöä koko päivän aikana. Kalorit mahtoivat jäädä usein alle tuhannen ja proteiiniakaan ei ihan takuulla tullut tarpeeksi kun onneton vielä olin olevinaan niin kasvissyöjää mut en panostanut asiaan kuitenkaan tarpeeksi. Baaripäivinä sitten kauheeseen nälkään söin jossain pikaruokapaikassa kunnon mässyt ja olin ihan ähkyssä. :urjo:

Silloin (myös nykyisessä) pituudessani n.179 painoa 70kg.

----

Sen jälkeen sitä on jo vähän fiksummin yrittänyt hoitaa nuo ruoka-asiat. En tiedä onko sitä vieläkään aina ihan "järjissään", mutta enemmän ainakin kuin ennen. :)

Koko lapsuuteni olin lihava, söin aivan väärin ja lihoin helposti. Aamulla ja lounaalla liian vähän ruokaa, illalla santsipäivällinen ja napostelua. Teini-iässä paino sitten nousi yli 80kg:n
Sitten päässä naksahti ja paino putosi parissa vuodessa 50kiloon. Ruokavaliossani ei ollut yhtään rasvaa ja proteiininkin saanti oli minimaalinen. Yhden kesän elin tällaisella ruokavaliolla:
aamu: 100g rahkaa, purkki tonnikalaa
lounas: keitettyjä kasviksia, katkarapuja
illalla: rasvatonta hiilaripitoista ruokaa
Lihas lähti, rasvaa jäi. Hyi. En todellakaan ollut sellainen kiinteä kuin olin unelmoinut. Itsetuntokin oli miinuksilla. Elimistö oli tuossa 50kilossa sitten niin sekaisin (bulimia/anoreksia) että yksi yö tuli lähtö ensiapuun. Siitä sitten alkoi parantuminen. Ravitsemusterapeutista oli suuri apu. Opin miten syödään! Mitä enemmän(terveellisesti) ruokaa söin, sitä nopeammin parannuin. Paino ei kuitenkaan noussut ennen kuin söin reilusti yli 2000kcaloria. Olin aina kuvitellut että minunkin pitää syödä kuin hiiri, koska niin tekivät muutkin luokkalaiseni tytöt ruokalassa.
Nyt voin vihdoinkin sanoa että ruokailuni on ensikertaa elämässäni tasapainossa: Paljon puhdasta ruokaa; runsaasti proteiinia, hillitysti hiilareita ja kohtuullisesti hyvää rasvaa. Paino 65kg(pituus170cm) ja lihastakin löytyy :thumbs:

Eniten tuon lapsuuden väärä syöminen on vaikuttanut itsetuntooni. Jos olisin söynyt normaalisti ja ollut normaalipainoinen, itsetuntonikin olisi ollut parempi. Ylipainon takia häpesin itseäni koko lapsuuteni.. Eikä se häpeä meinaa vieläkään lähteä. Itsetunnon parantaminen on yksi vaikeimmista asioista mitä tiedän. :itku:

Mun historiaan kuuluu aika vakava anoreksia ja listat on sen mukaset.

14 vuotiaana olin vielä suht terve, pelasin jalkapalloa tosi paljon ja elämä tervehenkistä. Sillon näin:
Aamupala klo 7:
- 1.5 annosta kaurapuuroa maitoon keitettynä
- Muhku-sämpylä voilla ja Aamupala-juustolla
- pari lasia kolmen hedelmän mehua
Päivällinen n. klo 15
- iso huom. ISO annos kanapastaa
- pari lasia tuoremehua
Iltapala treenien jälkeen n. klo 20:
- joku Muhku Aamupalalla ja voilla tai sitten pari lautasellista Fitness-muroja
Ihme, että jaksoin treenata :D

Anoreksia-aikoina sitten jotain tän suuntasta:
Aamupala:
- puolet ruisleivästä (siis periaatteessa 1/4 sillä ensin leipä puoliksi ja sitten vielä puoliksi!! hullu minä) ja päällä jotain vähärasvaista sulatejuustoa ja leikkelettä
- kananmunanvalkuainen
Lounas:
- 1dl lihakastiketta
- 1dl pastaa
- salaattia
Päivällinen:
- Elovena-pussipuuro
Iltapala:
- sama kun aamulla

Että heikosti on kyllä mennyt ja kesti kauan saada ravitsemus tasapainoon ja vieläkin kamppailen sen suhteen, että venytän mahalaukkua noista desin kokoisista annoksista. Niin monta vuotta tuli aliravitsemusta vedeltyä.. :( Onneks takanapäin nuo ajat.

joskus yläasteaikoina
aamupalaksi
-leipää
koulussa
-satsi ruokaa, varmaankin hiilari painoitteisesti
kotona
-ruokaa
ja päivittäin taisi mennä jotain pientä herkkua; pullaa,keksejä tms

lukio
aamupala
-kaurapuuro
koulu
-ruokaa.. lähinnä salaattia ja nökäre sitä ruokaa
kotona
-ruokaa.. vähän isompi annos kuin koulussa
ja kuuden jälkeen illalla ei enää saanut syödä.
kiloja lähti..

Mie en syönyt myöskään mitenkään järkevästi aikoinaan, eipä sillä, en mitenkään bodyruokavalion mukaan syö nytkään...

Yläaste ja lukio meni tyyliin
ei aamupalaa
ei kouluruokaa
kotona pari leipää ja joku kotiruoka
iltapalaksi marjoja

Ekojen opintojen aikana
ei aamupalaa
lounaaksi sämpylä koulun ruokalasta
koulun jälkeen ehkä pari leipää
ehkä ruokaa
usein jotain sipsejä ja karkkia

Ei mikään ihme että olin suht rimpula ja jatkuvasti särki päähän :D Sillä logiikalla sallin itselleni jonkun sipsien mättämisen, kun kerran en siitä lihonutkaan. Mitäs sitä jostain terveydestä huolehtimaan :D Jännä että tuolloin pidin itseäni hieman pulleana, mutta nyt kun kaverin luona yksi päivä katselin kuvia itsestäni noilta ajoilta, niin ihan normaalilta hoikalta tytöltä minä näytin!

Nykyisin sentäs tulee joka aamu syötyä aamupala, päivällä lämmin ruoka tai kaksi ja muutama välipala sekä iltapala. Kiloja on kertynyt, mutta ehkä ennemminkin lihaksien muodossa ja päänsärkyä ei ole ollut kuin ehkä kerran vuodessa. Korjattavaa ois vieläkin, aamupala voisi olla tuhdimpi, välipaloja säännöllisemmin ja iltapalaksi voisi taas syödä noita marjoja, ja tietty voisi vähemmän herkutella kaikkea moskaa.

Mä oon kyllä (kiitos äidin) syönyt ala- ja yläasteen tosi terveellisesti, aina aamupala, salaattia, hedelmiä jne. Sitten joskus yläasteella havahduin, et "hei, mähän oon läski" (painoa tais olla huimat 63 kg) ja sitten loppu normaali suhtautuminen syömiseen ja ruokaan. Lukiossa, erityisesti abivuonna oli vissiin hirveä stressi, tuli mätettyä sen varjolola kokeisiin lukiessa karkkia melkein joka päivä ja ennen ylioppilasjuhlia taas kuukauden hedelmäkuuri.. Eihän ihminen ny proteiinia tarvii!

Sitten kun muutin yksin opiskelemaan, tuli mukaan pitsat, siiderit ja muut herkut, lihoin ennätyslukemiin. Välillä jotain kaalikeittodieettiä, että sai pahimmat ihrat veke ja takaisin ne tuli tietty korkojen kera.. kunnes silloinen poikaystävä sai mut salile ja terveellisen ruokapöydän äären, sillä tiellä edelleen ollaan ja olo on melkos mainio :)

Lukion aikoihin söin...
Aamupala: puuro veteen, real aamupalajuustolla ja kurkulla (AINA!!!!), vettä
Lounas: riisifrutti, näkkäri, vettä tai höyrytettyjä kasviksia; perunaa, porkkanaa, parsaa
Välipala: banaani/piltti
Jumppaa par tuntii
Iltapala: 1 dl neljänviljan hiutaleita, 2 dl, vettä, marjoja, ½tl hermesetas-jauhetta ja tehosekottimessa sekasin, vettä TAI joskus par leipää

Että TERVE JA MOI, on sitä ollu pimee - lihasta ei ollu tietookaan, vaikken ees oo kasvissyöjä! Tosin kerran kuussa söin jonkun hyvän piffin :) (Ihme!) ja perjantaisin söin jotain hyvää...muistan et usein nachoja ja cocista. Tosi terveellistä! Oli muuten paino ja rasvat aika alhaalla, painoin sillon 8-9 kg vähemmän ja harrastin 12-13 tuntii vko:ssa liikuntaa - HUI! ..kirppu..

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Ala-asteen ja yläasteen söin suht terveellisesti ja mitään ajattelematta.

Aamuisin
puuroa ja marjoja kotona
Koulussa koululounaan, en mitään järin suurta mutten pientäkään.
Iltapäivällä useimmiten joku ihan hyvä välipala (leipää tai kiisseliä tms.) paitsi yläasteella pienen (5 markkaa) karkkipussin silloin tällöin.
Kotona sitten joko ihan kunnon päivällinen tai puura tai leipää
Iltapalaksi vielä jotain, varmaan leipää tai jogurttia tai marjakiisseliä.

Lukiossa aloin mukamas vähän katselemaan mitä syön ja aika vähän söin vaikka siis onnekseni söin.

Aamulla pienen annoksen puuroa ja marjoja
Koulussa joku pieniannoksinen kasvisruoka tai kala/kanaruoka (myöhemmin aloitettuani punaisen lihan syönnin myös sitä)
Iltapäivällä urheilua, urheilu ja urheilua.
Illemmalla puuroa, maitoa ja ehkä jopa rahkaa tai raejuustoa (aloin jo kiinnostumaan jonkin sortin terveellisestä ruokavaliosta)
Illalla jogurtti ja hedelmä.

Ihan suht hoikka olen ollut aina vaikka lapsena olin ehkä se pyörein (en todellakaan lihava!!) kun kaikki kaverini olivat kukkakeppejä, jotka eivät syöneet juuri mitään.

Nykyisin syön paljon enemmän ja paremmin mutta jaksankin hyvin ja olen tyytyväinen ulkomuotooni.

Ennen kun alko reenaan kunnolla nii...

-Aamupala = Kuppi kahvia ja ruisleipä, päälle pelkkää oivariinia
-Koulussa = Jos oli mielestäni pahaa ruokaa nii grillille(2-3 vko)
-Illalla = Jotain mitä kaapista löyty

Ja herkkuja vedettiin nii et ei mitää rajaa... Onneks ne ajat on jo takana päin!!

Ennen järkiintymistä aamu saattoi alkaa leipäpalasilla tai pahimmillaan täytekakulla, työpaikalla söin itteni palloks ruokaa (kun kerran maksoi niin kaikki piti syödä ja vähän enemmänkin), ja kotimatkalla ehkä poikkesin kaupasta perusterveiden ruokien lisäksi suklaapatukoita, keksejä, jätskiä, yms makeeta roinaa. Ei voi muuta kuin ihmetellä miten viturallaan syömiset on voineet olla :urjo:

No joo.. pistänpä minäkin omani tänne.. Kuinka ihmeellä sitä on joskus syönyt näin?! YÄK!

Aamupalaksi muroja, maitoa ja kaakaojauhetta sekaisin, päiväruoka yleensä ei mitään tai sitten vettä / limpparia.. koulun jälkeen kaikkea mitä kaapista löytyy ruuan laiton ohella (suolakeksejä, juustoja yms.), sitten sitä ruokaa vaikka varmasti maha olisi ollut ihan riittävän täynnä. Illalla vielä monesti jäätelöä, sipsejä tms. Nyt en voisi kuvitella syöväni noin - onneksi :]

Mä oon oikeesti kohtuu hyvin syöny aina:wtf: Isukki ja äiskä pakotti aina syömään aamupalan (tosin se oli kaurapuuroo mut enivei) ja koulussakin yleensä söi kunnon ruoan, karkkipäivä oli lähinnä lauantaisin.

No tietysti hiilareita on tullut aikasemmin syötyä liikaa, esim. joskus vaaleeta leipää aamupalaksi, vaikka leipä yleensä oli ruista. Makaronia ja perunaa aina ruolla, eli se on muuttunut kun nykyään aika karppi olen. Myös eineksiä tuli etenkin kesällä mässytettyä (pienenä) kun porukat oli töissä, kun ei ollut kouluruokaakaan ja kunnon ruoka oli vasta illalla.

Ja kasvissyöjä kun olen ollut kasiluokalta lähtien, niin oon tottunut tekeen itse ruat enkä osteleen kauheesti eineksiä vaikka teineillä on siihen usein taipumusta. Eli en ole ikinä noudattanut makkara-pekoni-ranskalais-kumipizza-hampurilaislinjaa. Täytyy kyllä nostaa ihan hattua itselleni kun oikeestaan aina on ruokavalio kohtuu kunnossa ollut:rock:

Joskus laihduttelin itseäni, ja luulin oikeasti syöväni järkevästi..
Noudatin samaan aikaan sekä vähärasvaista että vähähiilarista ruokavaliota, jei.

Suunnilleen näin;

aamulla kuppi mustaa kahvia,sitten aamuaerobista verenmaku suussa suunnilleen 45min-2h.
sitten lounas;yleensä 200g seitiä, höyrytettyä parsakaalia
päivällinen; 1% raejuustoa jotain 300g, kenties vihanneksia
illalla tonnikalaa vedessä 150g.

Nam! ;) Joskus söin vielä vielä lisää raejuustoa tuossa lisänä, jos tuli nälkä.

Vihaan edelleenkin seitiä.
Ei tossa ollut mitään järkeä, kun olin ihan tokkurassa koko päivän eikä mikään tuntunut oikein miltään.. Enkä muuten edes laihtunut kovinkaan nopeasti, kroppani oli ilmeisesti säästöliekillä(eikä kyllä mikään ihmekkään..)

Joskus laihduttelin itseäni, ja luulin oikeasti syöväni järkevästi..
Noudatin samaan aikaan sekä vähärasvaista että vähähiilarista ruokavaliota, jei.

Suunnilleen näin;

aamulla kuppi mustaa kahvia,sitten aamuaerobista verenmaku suussa suunnilleen 45min-2h.
sitten lounas;yleensä 200g seitiä, höyrytettyä parsakaalia
päivällinen; 1% raejuustoa jotain 300g, kenties vihanneksia
illalla tonnikalaa vedessä 150g.

Vähän samaan luokkaan meni mun ruokailut joskus. Paitsi että mun ruokailu oli vähärasvaista JA VÄHÄPROTEIINISTA... Eli vähäjärkistä tähän tapaan:

Aamu: Pari isoa mukia kahvia ja omena

Aamupäivällä salitreeni tai juoksua / aerobicia n. 1,5 h

Puolilta päivin: Pari hedelmää tai puuro

Illalla kuuden jälkeen: Kasvishernekeittoa 1 tölkki

Iltapala: 4 siivua ruisleipää juustolla, kalkkunalla ja rehuilla tai leipien sijaan raejuusto-juustokakkua ja mehukeittoa

Back
Ylös Bottom