Näin söin ennen kuin tulin järkiini :)

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Ei aamiaista TAI kuppi vihreää teetä.

Ei koululounasta. (No okei, lasi tai pari vettä - jos oli pakko, söin näkkärin ilman voita ja podin huonoa omaatuntoa.)

Ei välipalaa.

Päivälliseksi omena ja vihreää teetä.

Ei iltapalaa.

Ja illalla nälkäisenä mutta tyytyväisenä nukkumaan. Satunnaisesti sitten ruokaa vähän enemmän ja :urjo: . Great.

teininä meni vamraa 3x viikossa treenin jälkee palkkarina PITSA. Ohh se oli anabolista aikaa. kasvu oli huimaa

Mulla oli (varhais)teininä yhden kaverin kanssa laihdutusvaihe, ja kun siinä iässä ei järkeä ollut hirveästi, niin ruokavalio näytti tältä noin vuoden ajan:

aamupala: desi kaurahiutaleita veteen keitettynä, lasi maitoa, omena

lounas: koulussa näkkäriä ilman voita, vettä

välipala: omena

päivällinen: makaroonia tai riisä, ei suolaa, ei ketsuppia, ei mitään.

Mä "pärjäsin" tällä meiningillä yllättävän kauan. Mielenkiintoisinta on se, että harrastin urheilua useita tunteja päivittäin. Ja jaksoinkin muka. Joku kesäloma sitten palasin suhtkoht normaalin ruokarytmiin. Tästä seurasi noin vuoden ahmimis-pakkoliikuntavaihe, jonka jälkeen kiinnostuin tosissani kropan kehittämisestä, ja lopetin systemaattisen tuhoamisen. Sen jälkeenkään en ole löytänyt lopullista autuutta, ainahan sitä on pientä painimista itsetunnon, kilojen ja persläskien kanssa :D Mutta olen oppinut miten homma hoidetaan, ja pystyn ison osan aikaa elämään niin.

puntin alettua 16 vuotiaana, itselläni ei ollut mitään järkeä ruokailujen suhteen. aloitin 52 kiloisena ja n.3 vuoden treenin jälkeen paino oli jo 97kiloa ja vyötärö 115cm. koko ajan oli hiki ja hengästynyt läski olo. uskomaton määrä läskiä tuli kerättyä, kun ei ymmärtänyt mitä lihaskasvu vaatii, eli vedin toisin sanoen aivan kaiken naamariin mitä eteen tuli, ja herkut kyllä maistui! meni päivittäin kuivakakkua,sipsiä,namuja, ja PALJON massan lisääjä jauhoja... hommassa ei toisin sanoen ollut mitään järkeä :D armeijan alettua aloin kunnolla lukemaan ja oppimaan ruokailuista, ja armeijassa aloitin keskittymään kunnolla ruokailuun. ja johan kehitys alkoikin olemaan parempaa, nyt tällä hetkellä paino onkin laskenut hitaasti ja varmasti tähän päivään mennessä 72,5 kiloon. ja vyötärönkin saanut vihdoinkin alle 80 senttiin:)

Hmm, muistaakseni mun safkat oli jotain tän suuntaista yläasteen 7 luokalla, jonka jälkeen mulla alkoi syömishäiriö..

Aamulla pari ruisleipää, jossa päällä margariinia, juustoa ym. lisukkeita, ehkä sokerijogurtti
Päivällä koulussa vähän sitä ruokaa mitä sattui olemaan
Iltapäivällä sitä ruokaa mitä sattui olemaan - yleensä puoli lautasellista pottumuussia, puoli lautasellista valmiita kalapuikkoja
Illalla jumalattoman kokoinen kuppi sokerijogurttia - iso lautasellinen oikeastaan, seassa n. 2 dl mysliä

Viikonloppuisin jättisäkki mättöä ja suklaata. Nomnom vaan.

Pakko nostaa tällanen vanha keskustelu ylös kun törmäsin tähän. Mulla opiskeluaika oli jotain nii epäterveellistä syömistä et huhhuh:

Aamu: Pikapuuro
Lounas: kouluruokailussa normaali annos ruokaa
Välipala: Koulun kahviosta joku mokkapala tms
Iltapala: Ei jaksanu tehdä ruokaa joten meni yleensä joku pizza, sipsipussi tai karkkipussi..

Kummallista et mitat oli tohon aikaan 170cm/60kg eli mahdottomaks järkäleeks en lihonut kun oma ammatti oli kuitenkin fyysisesti raskasta. Sit tuli kuitenkin joku terveellisyysvaihe joka siityi anoreksiaan, pahimmillaan rajasin kalorit 200/pv:

Aamu: kaurapuuro
Koulussa: 2 näkkileipää
Illalla: light kolaa ja tupakkaa iha helvetisti

Ja nyt tässä hetki aikaa sitten vieläkin sh:n parissa päivät saatto mennä näi:

Aamu: 1moniviljaleipä leikkeleellä ja kahvia
Päivä: Nutrilett ateriankorvikejuoma

Ja mä kuvittelin saavani kaikki ravintoaineet kun vetelin noita ateriankorvikejuomia:D

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Vanha ketju, mutta uusi aihe, pakko vastata.
Siis viikonlopun perusta oli aina sama: lauantaiaamuna sängyssä muutama kuppi kahvia MAKEUTUSAINEELLA (hahh) ja 200 g suklaalevy. Weekendinä toki vähän pizzaa, sipsiä ja irtokarkkeja. Viikolla kotiruokaa, mutta ihan liian isoilla annoksilla ja rasvaisia versioita. Lisäksi lähes päivittäin karkkia eri muodoissaan, leipää melkoiset määrät. Sokerijogurtteja tietty. Ainoa terveellinen ruoka päivässä tais olla aamupuuro arkisin. Ei ihme, että oli rasvat siinä 33% tienoilla, kunnon laihaläski. Nyt pyörii siinä 17-23% kaudesta riippuen ja alempaan ei oo tarvis, tykkään näin itestäni. Hyvä minä <3

Pakko nyt ihan tämän ketjun innoittamana muistella menneitä ja yhtä tyypillistä arkipäivää koulussa tai töissä. Voi kauhistus. :oops:

Aamupalana leipää (yleensä kaura- tai mantelileipä), päällä juustoa, kasviksia, maksamakkaraa, mitä milloinkin. Juomana tietysti tuoremehua.
Välipalana saattoi mennä jokin leivonnainen.
Lounaalla riippuen oliko koulussa vai töissä... Ihan suht järkevästi kouluruokaa annos, töissä joskus valmis mikroateria tai itse tehty ruoka (vaikkapa makaronilaatikkoa). Juoma oli usein maito, limu tai mehu.
Ja iltapäivästä taas herkuteltiin, yleensä suklaan muodossa. Hyvin pystyi syömään suklaalevyn siinä iltapäivän ja illan aikana.
Päivällinen yleensä korvasi iltapalankin ja oli milloin mitäkin, ehkä sitä samaa kotiruokaa kuin päivällä. Joskus pelkkää leipää. Eipä nyt paljoa nälättänyt, kun tuota suklaata popsi.

Aiempana treenikautenani söin terveellisesti noin pääosin, mutta ulkoisten paineiden vuoksi kehitin ahmimishäiriön joka alkuun oli ihan bulimia (ahmin sipsipussin ja oksensin), myöhemmässä vaiheessa sisälsi vain 75 gr sipsipussin ahmimisen salaa mun painoa (tuolloin n. 56-60) ja rasvaprosenttia kyttäävältä exältä. Suhteessa alkoi mennä entistä huonommin, joten vähensin treeniä todella paljon ja lisäsin mässäystä normaaliruuan säilyttäen, lihoin vuodessa 67 kiloiseksi. Sitten erosin ja rupesin sipsi-kalja-dietille ja lopetin treenin kokonaan. Paino tippu 20 kiloa puolessa vuodessa, kunnes tulin sen verran järkiini että söin sipsien lisäksi jonkin verran normaalia ruokaa. Tämän seurauksena paino nousi parissa vuodessa nykyiseen 57 kiloon. Mitään järjenhiventähän tuossa touhussa ei ollut. Nyt yritän muuttaa ruokavaliota järjellisempään suuntaan ja osittain olen siinä onnistunutkin. En vieläkään syö aamupalaa, mutta lounas ja terveelliset välipalat menee. Sipsien syöntiä olen vähentänyt ja pyrin yhteen pikkupussiin viikossa, mutta esim eilen iski ahdistusmasennus ja vetäisin megapussin kerralla. Kaljan tissuttelun sentäs olen saanut lopetettua, tän vuonna olen juonut vain kaksi saunakaljaa.

Vielä tässä on korjattavaa mutta oikeaan suuntaan olen menossa.

Ah ammoisia aikoja: bravuurina keitin tavallista riisiä ja siihen vtusti sokeria ja kanelia. Tadaa: riisipuuroa! Ja useampia viikkoa saatto mennä tän ja kahvin voimin. Ja karkin..ja sipsien..ja viinan. :david: Sen jälkeen kun otti treenin myötä asioista selvää niin riisi ja kana höysteineen tuntui luksukselta, saatika ateriarytmi. Ilmankos kasvo lihaksetki ku moisen safkaamisen jälkeen alko saamaan ihan oikeita ravintoaineita sisään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom