Myytti: Kiinteytyminen - kysymykset tähän threadiin!

Ne on kyllä ärsyttävät :D Ja väittäisin, että omani ovat lihasta vaikka rasvaa rinnasta löytyykin... Ainakin ne kasvavat rintatreenin mukaisesti :D

Mä pahoittelen nyt jo etukäteen hyvät mimmit jos olette kuulleet samat valitukset tuhanteen kertaan, mutta mulla loppuu nyt usko, joten kaipaan tukea ja kannustusta. :itku:

Laitan tähän treeniohjelmani ja tyypillisen päivän ruokailuni.

3 kertaa viikossa 1-jakoinen saliohjelma: alla nyt viime kertainen salikäyntini (toistot x/x/x)
- jalkaprässi 100kg, 10/11/12
- polven koukistus istuen 60kg, 15/15
- polven ojennus laitteessa 40kg, 15/15/15

- vinopenkkipunnerrus käsipainoilla 9kg, 18/18/15
- pystypunnerrus käsipainoilla 6kg, 14/14/14
- hauiskääntö käsipainoilla 8kg, 15/12/10
- ojentajapunnerrus taljassa 41kg, 13/12/9

- selänojennus laitteessa 45kg, 20/20/20
- alataljasoutu 30kg, 20/20

- vatsarutistus laitteessa 40kg, 20/20/20
- polvenostot roikkuen 20/20/20

2 kertaa viikossa crosstraining 60 minuuttia, syke koko ajan 170-200.

Yllä oleva on minimiviikko-ohjelmani. Lisäksi saatan tehdä salin jälkeen aerobista puolisen tuntia tai joskus aerobinen treeni saattaa olla yli 60 minuuttia.

Tällä liikuntaohjelmalla olen tehnyt nyt 7 viikkoa.

Tyypillinen ruokailuni:

Aamupala: vadelmia, omena, mysliä n. 1dl, 1tl öljyä ja maustamatonta jogurttia 2 dl

Välipala: omena

Lounas: aina puoli lautasellista vihersalaattia + 1 rkl öljyä, ruisleipäviipale + levite, lasi rasvatonta maitoa
Vaihtelevasti pääruokaa (yleensä en ota riisiä/perunaa/pastaa) vain lihavaihtoehtoa tai laatikkoruokaa mitä nyt on ruokalassa tarjolla.

Välipala: frutticotti rahkaraejuusto välipala + banaani

2 rkl cashew pähkinöitä

Treeni

50/50 palautusjuoma salitreenin jälkeen (ei aerobisen jälkeen)

Illallinen: raejuustoa ½ prk, 5 kevyt kalkkunanakkia, 2x ruisleipä + levite + kalkkunasiivuja

Iltapala: vadelmia, ananasta purkillinen, omena, 1 dl mysliä, maustamatonta jogurttia 2 dl

Voisitteko katsoa ohjelmaani kokonaisvaltaisesti ja kertoa jos sieltä löytyy selitys miksi mitään tuloksia ei synny.

Tai korjaan, lihakset ovat kasvaneet jonkin verran, aloittelija kun olen. Mutta rasva päältä ei lähde mihinkään, jolloin tuntuu, että näytän entistä tukevarakenteisemmalta.

Tavoitteenani ei siis ole kasvattaa lihasmassaa vaan saada kiinteämpi kroppa. Tiedän, että lihakset tekevät kropasta kiinteämmän näköisen ja musta on hienoa jos on vähän lihaksia, mutta tarkoitan, että salikäyntieni päämäärä ei ole saada maksimivoimaa, vaan riittävä määrä lihasta muokkaamaan vartalon linjoja ja sitten tätä hemmetin rasvaa päältä pois.

Lihaksen kasvu omiin tavoitteisiini nähden ei ole ongelma, olen saanut kivasti tuloksia. Mutta lähinnä haluisin teiltä kommentteja onko liikuntaohjelmani sekä ruokailuni sen näköiset että saan niillä haluamiani tuloksia jos vain jatkan sinnikkäästi. Vai pitäisikö jotakin muuttaa?
Syönkö liikaa / tarpeeksi? Onko liikuntamäärät ok? Onko liikunnan laatu ok?

Musta tuntuu niin toivottomalle kun en saa mitään aikaiseksi, siis rasva ei katoa mihinkään. Ja paino vaan nousee. :curs:

Arvostaisin suuresti mielipiteitä ja kritiikkiäkin. :worship:

Voisitteko katsoa ohjelmaani kokonaisvaltaisesti ja kertoa jos sieltä löytyy selitys miksi mitään tuloksia ei synny.

Tai korjaan, lihakset ovat kasvaneet jonkin verran, aloittelija kun olen. Mutta rasva päältä ei lähde mihinkään, jolloin tuntuu, että näytän entistä tukevarakenteisemmalta.

Tavoitteenani ei siis ole kasvattaa lihasmassaa vaan saada kiinteämpi kroppa. Tiedän, että lihakset tekevät kropasta kiinteämmän näköisen ja musta on hienoa jos on vähän lihaksia, mutta tarkoitan, että salikäyntieni päämäärä ei ole saada maksimivoimaa, vaan riittävä määrä lihasta muokkaamaan vartalon linjoja ja sitten tätä hemmetin rasvaa päältä pois.

Muutama kommentti: teetkö kolme kertaa viikossa SAMAN ohjelman, ja seitsemäs viikko putkeen menossa? Vaihtelua, vaihtelua, vaihtelua. Ja missä lepoviikko? Plus ikuinen vinkki: miten olisi vapaat painot esim. penkkipunnerrus ja maastaveto? Kyykkyäkin suosittelen, hyvä liike jos siihen jaksaa perehtyä. :rolleyes:

Ruokailut: treeneihin nähden syöt melko vähän. Syö lounaalla ihan reippaasti myös sitä hiilarilisuketta eli perunaa/ riisiä/ pastaa. Et selvästikään ole vähähiilarisella, joten lounaalla on hyvä tankata ennen treeniä. Toisaalta voisit kokeilla vähentää hiilareita iltapalalta, myslin ja ananaksen tilalle vaikkapa kananmunia, juustoa, rahkaa... Proteiinia voisit lisätä ylipäätään.

Huomauttaisin myös, että lihakset keräävät nestettä itseensä, eikä se ole vaarallista. Rasva puolestaan on rasvaa, se lähtee miinuskaloreilla. Eri asia on, kuka on itseensä tyytyväinen milloinkin. Pikkumuutokset saattavat tuoda toivottuja tuloksia ilman sen kummempaa dieettiä.

Mä pahoittelen nyt jo etukäteen hyvät mimmit jos olette kuulleet samat valitukset tuhanteen kertaan, mutta mulla loppuu nyt usko, joten kaipaan tukea ja kannustusta. :itku:

Laitan tähän treeniohjelmani ja tyypillisen päivän ruokailuni.

Musta tuntuu niin toivottomalle kun en saa mitään aikaiseksi, siis rasva ei katoa mihinkään. Ja paino vaan nousee. :curs:

Punttiohjelmasi näyttää muuten ihan hyvältä, mutta jos käyt salilla kolme kertaa viikossa, kannattaisi varmaan vaihtaa yksijakoisesta kaksijakoiseen. Kirjoittamasi ohjelma olisi minusta oikein hyvä silloin, jos kävisit salilla kaksi kertaa viikossa. Crosstraining-harjoituksessa sinulla on sykkeet liian korkealla harjoitusten kestoon nähden. Tee pääosa harjoituksesta niin, että sykkeet ovat korkeintaan 150. Välissä voit sitten ottaa "spurtteja" korkeammalla sykkeellä.

Syömisesi näyttävät monipuoliselta, mutta vähän mietityttää se, että syötkö varmasti tarpeeksi liikunnan määrään nähden. Suosittelen, että ihan lasket kalorit muutaman päivän ajalta ja varmistat sen, että saat tarpeeksi energiaa ruuistasi. Kalorivaje saisi maksimissaan olla 500 kcal päivässä. Liian suuri kalorivaje hidastaa laihtumista, kun elimistö päätteelee nälänhädän iskeneen ja yrittää kaikin voimin pitää kiinni vararavinnosta = läskistä.

Miten harrastit liikuntaa ennen tätä 7 viikon kuuria? Nykyinen ohjelmasi näyttää aika rankalta. Jos sinulla ei ole hyvää pohjaa aikaisemmasta liikuntaharrastuksesta, niin sinulla on selvä ylirasituksen vaara. Ylirasituskin voi vaikeuttaa laihtumista. Kannattaisi ehkä kokeilla paria kevyempää viikkoa välissä ja katsoa, miten ne vaikuttavat. Muista, että loppujen lopuksi kunto kehittyy aina levossa. Liikunta antaa vain kimmokkeen sille kehittymiselle. Jos levolle ei jää tarpeeksi aikaa, kehitystä ei tapahdu (tai tapahtuu ainakin selvästi hitaammin kuin silloin, jos levon määrä on riittävä).

Kyllä, teen kolme kertaa viikossa saman ohjelman. Tämän on tehnyt personal traineri mulle ja hänen mielestään ei ole ollut tarvetta muuttaa ohjelmaa toistaiseksi, koska olen joka kerralla pystynyt kasvattamaan toistoja ja jos toistot ovat kasvaneet yli 15, niin olen lisännyt painoja. Eli kehitystä on sillä tavalla tapahtunut koko ajan. Nyt ilmeisesti parin viikon sisään on tarkoitus tehdä joitakin pieniä viilauksia ohjelmaan.

Onko mulla nyt vaan laiska traineri, joka ei jaksa tehdä uutta ohjelmaa mulle vai onko hänellä pointti tässä systeemissä? :confused: Liikkeelle lähdettiin täysin rapakunnosta 7 viikkoa sitten. Sitä ennen en ollut treenannut kuin silloin tällöin häärännyt päämäärättömästi puntilla. Tarkoitus oli lähteä 1. jakoisella ja perusliikkeillä kasvattamaan peruslihaskuntoa.

Välissä pitäisi siis tulla myös kevyempi viikko, jotta kroppa palautuu? Itse asiassa nyt olen huomannut parin päivän sisällä taantumista energiatasossa ja motivaatiossa, ehkä tässä välissä olisi syytä pitää kevyempi palautteluviikko. Mutta kuinka usein tällainen kevyempi viikko kannattaa pitää ja kuinka paljon vähennän silloin treenissä?

Kannattaisiko mun tehdä sitten 1-jakoisella ohjelmalla 2 kertaa viikossa ja lisätä aerobista liikuntaa tai mennä jollekin circuit tai vastaavalle jumppatunnille? Olisiko se järkevämpää tavoitteisiini nähden?

Musta on ollut niin siistiä kun aerobinen kunto on kasvanut ja jaksan todella tehdä kovemmilla sykkeillä pidempään, mutta ei ole ongelmaa tulla hieman sykkeissä alas. Miellyttävämpäähän se on. :)

Ruokailusta… mun pitäisi siis pyrkiä miinuskaloreille, jos haluan rasvasta eroon. Olen laskeskellut kaloreita aina välillä ja yleensä saan päivän tulokseksi n. 2000-2200 kaloria. Onko se ok? Perusaineenvaihduntani on 1400 ja sykemittarin mukaan kulutan kummassakin treenissä n. 500 kaloria.

Hieman minäkin ihmettelin treenarini ohjelmaa, joka oli siis sohvaperunalle näin kova. Mutta kiltisti olen tehnyt ohjelmaa, mutta nyt on alkanut ahdistaa ja turhauttaa kun koen, että en saa niitä tuloksia mitä toivon. :wall:

Kannattaisiko mun tehdä sitten 1-jakoisella ohjelmalla 2 kertaa viikossa ja lisätä aerobista liikuntaa tai mennä jollekin circuit tai vastaavalle jumppatunnille? Olisiko se järkevämpää tavoitteisiini nähden?
Toivottavasti mua ei nyt täysin nirhata, mutta mä tekisin sinuna vain 2 salitreeniä viikossa. Jos olet vasta 7 viikkoa harrastanut liikuntaa, ja se liikunta on tällä hetkellä vain salitreeniä ja salin cardiolaitteilla aerobista, niin mielestäni liikuntaviikkosi kaipaa lisää monipuolisuutta (vaikka vain kesän ajaksi). Itse tekisin tuolla taustalla 2 kovaa salitreeniä 1-jakoisella ja lisäksi aerobista 1-3 kertaa eri muodoissa sekä ehkä vaikka lihaskuntojumppaa.

Aerobista voit harrastaa ulkona lenkkeillen, pyöräillen, kävellen yms. tai tosiaan salilla cardiolaitteilla tai ohjatuilla aerobic- tai spinningtunneilla. Ohjattu lihaskuntojumppa voisi olla myös kivaa vaihtelua tai vaikka salin puolella tehty kuntopiiri kerran viikkoon. Ja sitten se helposti unohtuva: venyttely ja kehonhuolto.

Kyllä mä ymmärrän, että 7 viikkoa on lyhyt aika, mutta kun on sohvaperunasta lisännyt näin paljon liikuntaa niin tuntuu, että kyllä nyt jonkin verran olisi pitänyt jo fläbä lähteä.:wall:

Mä luulen, että toi monipuolisuus on hyvä idea. Huomaan, että mua on alkanut hiukan tympimään saman ohjelman ja samojen lajien takominen viikosta toiseen vaikkakin kunnon koheneminen ja lihaskunnon kasvu on ollut supermotivoivaa.

Kevyemmästä viikosta vielä, että kuinka usein sellainen kannattaisi pitää ja kuinka paljon silloin liikuntaa tulisi vähentää?

Ja vielä myös ruokailusta, että onko tuollainen 2200-2400 kaloria ok? Jos peruskulutus + liikunnalla saatu kulutus ovat 1900 kaloria niin jäänkö mä miinuksille vai olenko aika +- 0 tilanteessa? Mä olen ihan :david: näiden kalorijuttujen kanssa.

Mä luulen, että toi monipuolisuus on hyvä idea. Huomaan, että mua on alkanut hiukan tympimään saman ohjelman ja samojen lajien takominen viikosta toiseen vaikkakin kunnon koheneminen ja lihaskunnon kasvu on ollut supermotivoivaa.

Kevyemmästä viikosta vielä, että kuinka usein sellainen kannattaisi pitää ja kuinka paljon silloin liikuntaa tulisi vähentää?

Ja vielä myös ruokailusta, että onko tuollainen 2200-2400 kaloria ok? Jos peruskulutus + liikunnalla saatu kulutus ovat 1900 kaloria niin jäänkö mä miinuksille vai olenko aika +- 0 tilanteessa? Mä olen ihan :david: näiden kalorijuttujen kanssa.

Monipuolisuus on aina hyvästä. Just olin kavereiden kanssa yhtenä iltana ulkona hyppimässä ja pomppimassa ja spurttailtiin ja hölköteltiin - esim. yleisurheilutyyppinen heiluminen virkistää sekä mieltä että kroppaa! Useammin pitäisi tehdä muutakin kuin punttia (itse siis käyn vain puntilla...). Räjähtävyyskin saisi varmaan puhtia spurteista, hypyistä yms.

Jos ohjelma tympii, muuta sitä. Tarkoitan sekä viikko- että saliohjelmaa. Itse oon ehkä ääripäässä, kun teen kolmen viikon perioideissa samaa ohjelmaa, sitten jotain muutoksia liikkeissä. Keventää pitää silloin, kun tuntuu siltä, sen verran kun hyvälle tuntuu. Itse pidän kovimpina treenikausina usein lähes totaalilepoa koko viikon... Enkä oo vielä taantunut. ;) Sä voisit keventää esim. salilla painoja ja vähentää liikkeitä, semmosta kevyttä jumppailua sen sijaan että hampaat irvessä rehkisit - tai en tiiä, oletko vielä päässyt irvistelyn makuun. ;)

Eikä niitä kaloreita tarvitse laskea. Mikä ihmisiä vaivaa? Sori, avautuminen. Syöt hyvää, monipuolista, terveellistä ruokaa silleen että maha on täynnä ja jaksat treenata eikä oo erityisesti nälkä. Ennen ruokaa saa vähän nälkä jo ollakin, se on tervettä. Totelkaa nälkäänne, mä jaksan uskoa että meidän sisäinen kalorilaskuri on tarkempi ku mikään tietokoneohjelma ever... Järkeä saa käyttää nälän apuna: jos ei puntin jälkeen koko iltana oo nälkä, kannattaa silti jotain syödä. Tai jos just söit ja on nälkä, jossain on vikaa, joko lautasella tai päässä. :D Usein täällä käsketään boikotoida vaakaa, mä suosittelisin boikotoimaan myös ruokavaakaa ja kalorien laskemista. Miksi syömistäkin pitää jo kontrolloida?

Kiitos vastauksista!!:haart:

Mulle olisi tosi tärkeää henkisesti saada edes jonkin verran läskiä pois jotta jaksan pysyä motivoituneena ja uskoa tähän elämänmuutokseen ja jatkaa hyvin alkanutta treenailua. Siksi muutankin treeniohjelmaani niin, että teen 1-jakoisen saliohjelman 2 kertaa viikossa jotta saavutettu lihaskunto varmasti säilyy ja pyrin tietysti myös kehittymään salilla. Mutta teen juhannukseen asti enemmän aerobista treeniä, pitkiä treenejä maltillisella sykkeellä ja ehkä joitakin intervallitreenejä ja alan käydä pari kertaa viikossa jumpassa.

Assis, kyllä väännän salilla ihan hampaat irvessä viimeiset toistot. :whip:Poikaystävä aina naureskelee miksi en treenaa kuin useimmat naiset ilman puhinaa "nätisti" pienillä painoilla ja 50 toistoa :wtf:Mutta mä en koe antaneeni kaikkea jollen kuole viimeisissä toistoissa. :D

Toi on ihan totta, että turha kai niitä kaloreita on liiaksi laskea. Mutta varsinkin silloin kun tuntuu, että mitään tulosta ei tule niin sitä etsii syytä ja alkaa siksi laskea kaloreita ja tsekkailla, että ei kai tässä ihan pielessä olla. En siis todellakaan laske kaloreita päivittäin.

Suuri kiitos assikselle sekä muille mimmeille, joiden postauksia lukemalla olen pikku hiljaa opettanut itseäni syömään enemmän. :haart: :worship: Terveellistä ruokaa reilusti lisäämällä olen päässyt täysin eroon herkkuhimoista ja ahmimiskohtauksista. Olen taistellut niitä vastaan viimeiset 10 vuotta, mutta syynä niihin on selkeästi ollut se, että olen pitänyt itseäni nälässä ja kroppa on huutanut ruokaa ja herkkuja. Nyt kun annan kropalleni tarpeeksi ruokaa ei se enää huudakaan herkkujen perään. Tämä on ollut mulle ihan älyttömän tärkeä oivallus ja parantanut elämänlaatua huimasti. :dance2:

^ Sun profiilissa on mitat: Pituus 172 Paino 65. Läskiä tuskin kauheasti on, joten mitään ihmeitä on turha lyhyessä ajassa odottaa. Ehkä ihmisillä on monesti epärealistiset luulot muutosnopeudesta, kun on katsottu liikaa oletmitäsyöttien kaltaisia ohjelmia, joissa tyypit on niin turvoksissa että pelkällä suolan ja oluen poisjättämisellä "laihtuu" parissa viikossa kymmeniä kiloja. Kun ei hirveästi ole mitä lähteä, niin ei se äkkiä lähdekään :).

Lukujen valossa en kuulosta läskiltä. Totta. Raajoista olenkin hoikka, mutta vakuutan, että lantiolla ja vatsassa on suuri rasvakerros ja on sitä tasaisesti muuallakin kroppaa. Rasva% 36,3. Jenkkakahvat tursuavat housuista ja vatsaa on muillekin jakaa. Olen sitä 10 vuoden ajan ahmimisella ja 10 kilon jojoilulla kasvattanut ja totta tosiaan se on nyt tiukassa. :curs:

Mutta myönnän, että omaa näkemystäni sumentaa se, että olen useana vuonna peräkkäin syksyllä lihonut 10 kiloa ja keväällä kitudieetillä parissa kuukaudessa sen pudottanut. Jolloin nyt kun ensimmäisen kerran yritän terveellisesti pudottaa painoa ja kasvattaa sekä peruskuntoa että lihaskuntoa niin painohan ei silloin putoa niin nopeasti, mutta toivottavasti pysyvästi.

En odota mitään ihmelaihtumista, mutta olisin kuvitellut, että 7 viikossa olisi jonkin verran ulkomuoto kaventunut. Ja ehkä se onkin, mutta itse sitä ei vaan näe kun tulee sokeaksi asialle. :rolleyes:

Kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoisin että näkyvä, perustavanlaatuinen kehonkoostumusmuutos normaalipainon sisällä vaatii pikemminkin kuukausien kuin viikkojen työn. Jos rasvaprosenttisi on nyt tuommoinen hieman reippaahko niin lähtisin siitä, että sinun täytyy saada kasvatettua lihasta tuonne rasvan alle. Muuten, vaikka rasvaa lähtisikin, niin olemus ei tiukkene eikä tursuamisongelma poistu koska rasvan alla on vain lisää rasvaa. Minusta sinulla on ihan ok ohjelma ja ruokailu jo valmiiksi ja täältä on tullut siihen vielä hyviä kehitysehdotuksia. Aikaperspektiivi sinun kannattaisi ulkonäön osalta kylläkin muuttaa esim. puolen vuoden tai vuoden päähän. Suosittelen myös lämpimästi otattamaan itsestäsi ns. aloituskuvat nakupellenä tai alusvaatteisillaan - vielä ehdit vaikka oletkin jo aloittanut treenit. Voit sitten ottaa jatkossa lisää kuvia parin kuukauden välein ja vertailla kehitystä. Sitä on muuten niin vaikea havaita kun itsensä näkee joka päivä peilistä ja muutos on vähittäistä.

Minusta tilanteesi kuulostaa hurjan hyvältä - olet ymmärtänyt ettei jojotus tee autuaaksi, korjannut ruokavalion, lisännyt rutkasti liikuntaa, saanut hyvää kehitystä kuntoosi voima- ja kestävyyspuolelle... Sunhan kuuluisi vaan :dance2: ilosta kaiket päivät. Kyllä se ulkonäkö sieltä seuraapi mukana.

Kiitos Amaryllis! :haart:

Totta, olen oikealla polulla ja superonnellinen siitä. Mutta mulle on suotu varmaan maailmankaikkeuden lyhyin pinna, joten siksi on niin vaikeaa hyväksyä, että tämä vie nyt aikansa.

Pääsääntöisesti tavoitteeni ovatkin kesässä 2009. Olen siinä mielessä realisti, että en voi olettaa, että rasva, joka on tullut 10 vuodessa lähtee parissa kuukaudessa. Mutta tämäkin kesä tulee kovaa vauhtia, joten kai sitä haluaisi pikkasen näyttää paremmalta. :nolo:

Ymmärrän lihasten merkityksen kiinteytyksessä ja haluankin saada lisää lihasta ja parantaa lihaskuntoa. Mutta rasvat pois myös! Luuletko, että kuitenkin tuo 2 kertaa viikossa 1-jakoisella, rankalla treenillä riittää siihen, että saan tuloksia myös lihasten osalta? Jossain vaiheessa voisi varmaan olla syytä vaihtaa sitten vaikka 2-jakoiseen ja tehdä 3 salia viikossa, mutta nyt menisin kuitenkin vielä tuolla 1-jakoisella.

En näe mitään syytä miksei 2 krt viikossa 1-jakoisella riittäisi hyvin näin ensalkuun myös mukavaan lihaskasvuun. Voit ajatella koko asiaa vähän niinkun sykleissä, eli voit vaihdella painotuksia vaikka vuodenaikojen/säiden mukaan pidemmällä tähtäimellä. Salilla on mukava nostella puntteja useammankin kerran viikossa syys/talvikaudella kun räntää sataa vaakasuorassa, kesällä on taas ainakin minusta kivampi hyödyntää (toivottavasti) kauniita säitä ulkolajeilla, jolloin aerobinen puoli painottuu.

Olen itse aloittanut vähän vastaavan proggiksen kuin sinä joitakin vuosia sitten, ja kyllä siinä meni joku pari vuotta ennen kuin ihan radikaaleja muutoksia oli tullut. Mutta mulle oikeastaan kävi niin, että menetin koko kiinnostuksen ulkonäköasiaan pitkäksi aikaa kun pääsin suunnitelmallisiin treenisysteemeihin oikein kunnolla sisälle. Tulokset kiinnosti, sekä lihaskasvu. Vaaka jäi vähemmälle huomiolle. Olin vain hirmu tyytyväinen itseeni kun kroppa kehittyi ja jaksoi, ja sen takia ei haitannut ettei ulkonäkö nythetivälittömästi muuttunut Miss Fitness -tasolle. Oli se ihan kelpo kroppa kuitenkin. Vedin sitten kunnollisen kilomäärätavoitteisen dieetin vasta parin vuoden normitreenin jälkeen, joka sekin oli jo ilman dieettiä muuttanut kehonkoostumusta vähitellen paremman näköiseksi.

Jokainen siis tekee tavallaan eikä sun kehon ulkonäkö oikein voi olla tuolla tyylillä muuttumatta parempaan suuntaan pikkuhiljaa :)

Kropan korjaantuminen lähtee siitä, ettei enää muista laihduttavansa, vaan huomaa treenaavansa. Kun nälkä on luonnollista, tulee usein syötyä kunnon ruokaa ja tarpeeksi. Mieliteot vähenevät, kun ei enää tarvitse kieltää itseltään mitään. Maailma ei kaadu kahteen kaurakeksiin tai suklaapatukkaan, tuskin suklaalevyynkään. Itseinholla ja nälkäännäännyttämisellä en ole kenenkään kuulluut muuttaneen elämäänsä tuloksellisesti ja pitkäaikaisesti. Tsemppiä Iwant + muut neidit, muistakaa et kun hymyilee leveästi, kaikki unohtavat masumakkarasi:D (Näin itse yritän aina uskoa):D

Kiitos kannustuksesta!

Osaltaan mä olenkin saavuttanut jo sen pisteen, että mulle tärkeämpää on kunnon kohoaminen ja tulosten parantaminen salilla. Siitä tulee NIIN hyvä fiilis kun voittaa itsensä!! :rock: Ja siihen vielä lisäksi se, että olen vuosien jälkeen saanut ravintoasiat suht kuntoon. Kokonaisvaltaisesti voin paremmin kuin vuosiin. Joten siitä kiinni pitäminen on tärkeintä, toisena tulee sitten ulkonäkö.

Lähinnä mä ehkä kuitenkin etsin täältä vahvistusta sille, että olenhan oikealla polulla ja teenhän asioita oikealla tavalla. Sillä vaikka tekeminen on mahtavaa ja antaa tyydytystä niin tokihan sitä kuitenkin haluaa tehdä "oikein", syödä "oikealla" tavalla ja treenata "oikealla" tavalla, jotta treenistä saa mahdollisimman paljon myös hyötyä irti.

Mutta uskon siis siihen, että teen asioita oikein, aina on parannettavaa, mutta olen oikealla tiellä. Ja nyt tarvitaan vain pitkäjänteisyyttä ja luonteen lujuutta. Ja pikku hiljaa tulokset näkyvät parempana fyysisenä olemuksena. :)

Tämäpä olikin hyvää lukemista. :) Just tein äidilleni ruokavalio- ja treeniohjelman ja nyt harjoittelen spiikkiä jolla selittää hänelle "kiinteytymisen" ja fiksun laihdutuksen salat.... Tuntuu että keski-ikäiset naiset on aivopesty painonvartijoiden sun muiden jorinoilla.

Tämäpä olikin hyvää lukemista. :) Just tein äidilleni ruokavalio- ja treeniohjelman ja nyt harjoittelen spiikkiä jolla selittää hänelle "kiinteytymisen" ja fiksun laihdutuksen salat.... Tuntuu että keski-ikäiset naiset on aivopesty painonvartijoiden sun muiden jorinoilla.

Äitini tuttava piirissä on tämä pussikeitto-laihduttaja trendi menossa. veetään vaa pussikeittoo ja laihdutaan roppakaupalla. Eikä tarvi liikuntaa, helppoa eikö totta :thumbs:
Kuukauden pussikeitto annos tais olla jtn~90e

Eräs ystäväni joka on balettitanssija/kuntosalilla kävijä, testasi kuukauden tätä pussikeitto-juttua. Sano et oli kaks viikkoo syöny pelkkää pussikeittoo ja sit :urjo:
Ihmetteli vaa et kuka pystyy syömään niitä pidemmän aikaan. Sano hän vielä senkin et pari kiloo oli pudonnu pois mutta kyllä ne tuli takasinkin ku lopetti "kuurin"

Toinen juttu on kun koulussa vuosi sitten, opettaja kysyi minulta että miten roikkuvat "allit"/ojentajat saadaan pois. Ennen kuin kerkesin vastata, eräs inhoamani (päteilevä) muija tuli neuvoon kuinka ne saadaan pois puristelemalla säilykepurkkia tai palloa käsien välissä.:lol2:
Kun muija lähti siitä niin opettaja kysy uudestaan saman kysymyksen minulta--> Salille vaan ja pyydät ohjelmaa, itestä kiinni kuinka paljon haluaa tehdä :)
Tämä päteilevä-muija kerran minun kuullen kovaan ääneen päivitteli että kuinka hän voisi kiinteytyä kuntosalilla ilman että saa lihaksia ja katsoi kysyvästi minuun päin.. lolololoool, onnea yritykselle.

Suositut

Back
Ylös Bottom