Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Mut kuka vittu haluaa asua Helsingissä.

en imettelisi jos ko.saaressa kynmenen miljoonan talossa asuva ajatteli samoin Teistä Porilaisista

onhan se nyt tuollaselle kokaiinia huoranperseeltä elämää elävästä mieluisampi vaihtoehto #Pääkaupunkimme syke kuin maaseutu

Netistä saa varattua ja maksettua parkin, portit tunnistaa rekkarista aukee itsekseen, on kätevää ja helppoa ihan itekseenkin. Ilmeisesti sitten lähimpänä kenttää kalleimmassa preemiumissa palvelujakin. Vai olikohan noihin muihinkin saatavana auton pesua yms?🤔

Pari kk sitten kävin Espanjassa. Netistä maksoin P5 parkin. Ajoi sisään tunnisti auton. Latauspisteitä toistasataa, tuikkasin yhteen oman vatkaimen. Latas 80%:iin. Paluumatkalla tuikkasin 100% #tarkkatavarasta. Ja ajelin himaan. Ei kenttämatkalla tarvi ladata talvellakaan, ellei asu +300km. Silloin kandee harkita lentämistä kentälle.

Netistä saa varattua ja maksettua parkin, portit tunnistaa rekkarista aukee itsekseen, on kätevää ja helppoa ihan itekseenkin. Ilmeisesti sitten lähimpänä kenttää kalleimmassa preemiumissa palvelujakin. Vai olikohan noihin muihinkin saatavana auton pesua yms?🤔
Saa autopesulan palvelua ainakin muistaakseni P5. Tuolla edellisellä reissulla oli niin paljon kassia että törsäsin ja vein P1, olihan nättiä nousta hissillä suoraan matkatavaran jättöpisteelle ja lähtiessä sama toisinpäin ja lämpimästä hallista liikkeelle, käytän varmaan jatkossakin, eihän se maksa kuin 2-3krt sen halvemman verran.
tarvitsenko kantoapua kotiovelle saakka.
Kysyit varmaan, että pääseekö reppuselkään vai ihan käsivarsilla?
Silloin kandee harkita lentämistä kentälle.
350km, vähän siinä ja tässä. Kentälle lentäminen on lähtiessä monesti helpompaa, mutta paluut tahtoo mennä niin myöhälle yöhön, että nopeammin taas kerran on omalla autolla nukkumassa kuin lentämällä, mutta tätä vaihtoehtoa on kyllä aika usein tullut käytettyä. Usein liikkeellä (paluumatkalla) oleminen tapahtuu siihen aikaan että aika pitkälle eteenpäin paluulennot "kotikentälle" (vaasaan) on täynnä tai niin täynnä että menee sen verran kalliiksi että mielummin ajeleepi sitten.

Viimeksi muokattu:
Porissa kun käy satunnaisesti niin ei voi kuin ihmetellä. Omalla autolla ei voi mennä kun renkaat pöllittäisiin heti. Ja yksisuuntaisia riittää enemmän kuin mustalaishameessa piilotaskuja.
Rautatieasemalta kävelee puuvillaan niin näyttää kuin olisi jossain 50-luvulla koko matkan.

Ja sitten ne porilaiset...

Muista max että wifi7 on juuri tulossa vai peräti tullut. Vain parasta! (Itse päivittäisin jos laitteeni tukisi uutta 7, mutta 6 wifin hommasin koska telkku, puhelin ja tietokoneet sitä tuki.)

Muista max että wifi7 on juuri tulossa vai peräti tullut. Vain parasta! (Itse päivittäisin jos laitteeni tukisi uutta 7, mutta 6 wifin hommasin koska telkku, puhelin ja tietokoneet sitä tuki.)
Mitä sää tuollaisella käytännössä tekisit? Nykyään taitaa saada jo jotain kymppigigaisia liittymiä kotiin ja mopompien vehkeiden portit ei tue tuollaisia nopeuksia, mutta kun itelläkin huimat 600 megainen tuo yhteys, niin ei ihan het lopu porteista kaista, vaikkei oiskaan mikään järein purkki eteisessä.

Mut jos haluaa vähän niinku tulevaisuuden varalle, niin miks ei. Kyllähän noi nopeudet varmaan ajan kanssa nousee.

muoksista. ja mulla lienee jatkossakin kaikki sellaiset laitteet langalla seinässä, millä väliä nopeuksilla. Luuri ja netin selaus läppäri lähinnä wifissä.

Mitä sää tuollaisella käytännössä tekisit? Nykyään taitaa saada jo jotain kymppigigaisia liittymiä kotiin ja mopompien vehkeiden portit ei tue tuollaisia nopeuksia, mutta kun itelläkin huimat 600 megainen tuo yhteys, niin ei ihan het lopu porteista kaista, vaikkei oiskaan mikään järein purkki eteisessä.

Mut jos haluaa vähän niinku tulevaisuuden varalle, niin miks ei. Kyllähän noi nopeudet varmaan ajan kanssa nousee.

muoksista. ja mulla lienee jatkossakin kaikki sellaiset laitteet langalla seinässä, millä väliä nopeuksilla. Luuri ja netin selaus läppäri lähinnä wifissä.
Itseasiassa tästä hyvä esimerkki oli toi LG telkkari jossa piuhalla maksiminopeus on 10megaa koska paska verkkokortti tv:ssä, mutta wifillä saa sitten sellaisen nopeuden mitä purkki antaa periksi, eli piuhalla ei aina ole = parempi. Mulla on niin paljon laitteita wifissä että senkin takia uudet sukupolvet tuo nimenomaan parannuksia siihen montako laitetta juttelee ja millä linjoilla, ei niinkään se yksittäisen härvelin maksiminopeus.

Wifissä nyt 2x tv, 3 kännykkää, astianpesukone, turvakamera ja tyttären koulutabletti ja hänen pc. Ainoat kun kiinni letkussa, oma PC ja wifi purkki. (Edit ja yksi kajaripari mutta yleensä otan ne BT:llä haltuun mieluummin)

Minulla tulee internet huushålliini vielä kuparia pitkin puhelintöpseliin ja nopeus maximit mitä sieltä tule eli 24 mekaa

ikinä ei yksin kotona, ollessa ole ongelmia nopeuden kanssa

taskupuhelimen nett 5mekaa

#nuuka

Itseasiassa tästä hyvä esimerkki oli toi LG telkkari jossa piuhalla maksiminopeus on 10megaa koska paska verkkokortti tv:ssä, mutta wifillä saa sitten sellaisen nopeuden mitä purkki antaa periksi, eli piuhalla ei aina ole = parempi. Mulla on niin paljon laitteita wifissä että senkin takia uudet sukupolvet tuo nimenomaan parannuksia siihen montako laitetta juttelee ja millä linjoilla, ei niinkään se yksittäisen härvelin maksiminopeus.

Wifissä nyt 2x tv, 3 kännykkää, astianpesukone, turvakamera ja tyttären koulutabletti ja hänen pc. Ainoat kun kiinni letkussa, oma PC ja wifi purkki. (Edit ja yksi kajaripari mutta yleensä otan ne BT:llä haltuun mieluummin)
No sit se on oltava semmonen purkki, millä pärjää jos kaikki tarvii saada wifiin ja nopsasti. Miten nopeaa nettiä sulle saa himaan? Se tuossa oli pääpointti, ettei munkaan luo taida saada kuin gigaista yhteyttä, minkä kanssa ei vielä hönkä lopu mistään edes sinne päin tuoreesta / järkevästä wifi-reitittimestä.

Kysyit varmaan, että pääseekö reppuselkään vai ihan käsivarsilla?
Tietysti. Minua ei himpulat jaksa kannella. Onnistuu vain voimamahamiehiltä.

Prismassa kynttiläostoksilla. Ostin myös lohta äidille. Kalatiskillä oli menossa nro 44 ja minulla nro 80. Yllättävän nopeasti jono eteni. En ehtinyt kyrsääntyä ollenkaan: ortodoksi jaksaa seisoa ja viihdytin itseäni hyräilemällä joululauluja. Palvelutiskin työntekijöitä kävi sääliksi. Karaistunutta väkeä: he eivät ainakaan vielä käyttäneet väkivaltaa asiakkaita kohtaan.

ortodoksi jaksaa seisoa
Kyllä saatanakin jaksaa patsastella.

Aina saa muille vängätä kaupassa, että eijjole kiirettä: mihinkään. Jos meinaavat etelleen päästää, kun näkevät käessäni jonkun euron ostoksen.

Olen suorastaan rauhallisuuden huipentuma. Koulussa tuli vietettyä suurin osa ajasta jonkinlaisessa meditatiivisessa tilassa omissa maailmoissa.

Tuosta nyt vielä, niin vaikka sää kattelisit joka ikisestä vempeleestä jotain 4K-videota ja astianpesukonekin soittelis pitkin pitäjiä 24/7, niin ei takuuvarmasti tarvii kyllä noita uusimpia standardeja tai jotain yritystason reitittimiä, että homma rokkaa täysin sujuvasti :D

Mutta siis jokainen ostaa mitä lystää ja toki myös itsekin ylivarustelun suuri ystävä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom