Myytti: Kiinteytyminen - kysymykset tähän threadiin!

Joo, tämä ohjelma sopii hyvin minulle, joten tällä mennään ainakin alkuun!

Joo no kerron kuulumisia myöhemmin! Kiitos sinulle assis paljon :worship:

:offtopic: Tänään kun on aerobisen liikunnan päivä, niin menen uimaan ja olen ihan into piukeena. Poikaystävä on myös nyt käynyt noin 3 kuukautta salilla säännöllisesti, joten sieltä päin tulee paljon tukea :haart: Ja kun näkee, miten paljon hänelle on tullut tuloksia, innostaa se treenaamaan lisää ;)

Semmoista haluaisin vielä kysellä, että mikä palautusjuoma sopisi minulle ja tukis ohjelmaani? Eli noudatan tällä hetkellä assiksen ehdottamaa viikko-ohjelmaa, joka on vissiin edellisellä sivulla. Nyt oon pyrkiny syömään hiilarii ja protskua ja tarkotuksena olis hankkia se palkkarikin.. Olen katellut noita Fastin Red Linen jauhoja, kun poikaystävä käyttää niitä. Niitä on vain niin pirusti, että en tiedä mikä niistä olisi juuri minulle paras :lol2:

Oiskohan tämä nyt oikea threadi.... Neuvoja kaipaisin kun treenissä ei näyttäisi tällä hetkellä tulevan tuloksia. Nyt on vuosi ja 3kk käyty urheilemassa hieman vaihdellen noin 2krt viikossa salilla ja 1-2krt aerobista. Tänä aikana paino noussut muutaman kilon mutta läskiä on varmaankin pudonnut pois, sillä housut eivät ahdista enää yhtä paljoa... :dance:

Nyt on kuitenkin viimeinen 8 kk mennyt siten ettei paino ole liikkunut minnekään eikä peilikään näytä tuloksia... :curs: Tavoitteena olisi saada niitä sitkeitä vatsan ympärille kertyneitä rasvoja edelleen hieman vähemmäksi (rasvat kaupan halpismittarilla 23%).

Energiaa tulee muutaman päivän kalorilaskurin kokeiluilla normipäivänä 1800-2100. Tavoite on ollut näyttäytyä salilla 2 kertaa viikossa, ohjelma on itse pakkiksen/netin ohjeilla kyhätty ja kahteen osaan jaettu. Toisena päivänä yläkroppa (penkki, pystysoutu, ransk. punnerrukset, ojentajat sekä ylätalja taakse leveällä otteella ja eteen kapealla) sekä vatsat. Toisena päivänä taas alaraato (Mave, kyykyt, askelkyykyt ja pohkeet seisten) sekä vatsat uudelleen. Tämän lisäksi sitten vähintään kerran viikossa aerobinen, kuten lenkki, spinning, steppi tms... Parhaimpina viikkoina aerobinen tulee vedettyä jopa kolmesti :hyvä:

Sama sitkeä vatsalöllö kuitenkin nököttää edelleen peilissä irvailemassa... :curs: Eli olisi kiva kuulla mielipiteitä siitä, missä menee metsään... Palkkaria ja/tai prodea olen harkinnut (rahkaa on tähän asti vedetty mitä innovatiivisemmissa muodoissa).... Vai pitäisköhän tuota kalorimäärää kuitenkin kuristaa tuonne 2000 alle :eek:

Energiaa tulee muutaman päivän kalorilaskurin kokeiluilla normipäivänä 1800-2100. Tavoite on ollut näyttäytyä salilla 2 kertaa viikossa, ohjelma on itse pakkiksen/netin ohjeilla kyhätty ja kahteen osaan jaettu.
Sama sitkeä vatsalöllö kuitenkin nököttää edelleen peilissä irvailemassa... :curs: Eli olisi kiva kuulla mielipiteitä siitä, missä menee metsään... Palkkaria ja/tai prodea olen harkinnut (rahkaa on tähän asti vedetty mitä innovatiivisemmissa muodoissa).... Vai pitäisköhän tuota kalorimäärää kuitenkin kuristaa tuonne 2000 alle :eek:

Mä kokeilisin sinuna ekana vaihtaa 1-jakoiseen ja vääntää sillä kahdesti viikosti. Tai 2-jakoisella kolmesti viikossa. 1-jakoinen on aika oiva rasvanpolttoon, koska siinä kuluu reilusti energiaa ja koko kroppa aktivoituu.

Vatsalöllöt ovat rasvaa, jotka lähtevät kun paino alenee. Ehkä jos kokeilisit ekana kovempitehoista liikuntaa ja tarkistaisit ruokavalion, ennen kuin alat varsinaisesti dieetille? Myös ruokailujen ajoitus saattaa kaivata hienosäätöä? Millaiset makrojakaumat sait kalorilaskurilla?

Erittäin hyvä aihe. Kaverit ei jaksa mun paasaamista enää kuunnellakaan... parhaimmillaan he keksivät tämän rasvan kiinteyttämisen, koska naisen pitää olla kiinteä mutta lihakseton, joten kiinteytämme rasvan. Voi aargh.
toi oli hyvä!!! :wtf: olin meinaa ihan äimän käkenä kun luin tota!

p.s: olen kuullut muilta naikkosilta melkein samanlaista juttua.... valitettavasti..

yksi kaunis kerta olin kans punttiksella ja sinnekkyn nyt pääse ilmaiseksi koulun kautta niin eikös siellä ollut kaksi nuorta bimboa jotka yrittivät pudottaa painoaan... näin se meni: ensin vaakalle, juoksumatolle n.5min. ja eikun takasin vaakalle kamun kaa ja kauhee huuto: TÄÄ EI TOIMI! MULLA EI OO PUDONNU YHTÄÄN PAINOO! TÄÄ ON NIIN TURHAA! mennääks kahville?:rolleyes:

p.s: tää on tosi!

shonjah, :lol2: kuulostaa meidän joiltaki mun tutuilta...

Ehkä jos kokeilisit ekana kovempitehoista liikuntaa ja tarkistaisit ruokavalion, ennen kuin alat varsinaisesti dieetille? Myös ruokailujen ajoitus saattaa kaivata hienosäätöä? Millaiset makrojakaumat sait kalorilaskurilla?

Makrojakaumaksi tuli kalorilaskurilla 30/40/30, josta aika suuri osa hiilareista tuli kasviksista. Sokeria en oikeastaan kaipaa ja leipäkään ei oikein uppoa. Kuituja olen yrittänyt saada esim. lisäilemällä leseitä rahkaan. Kerran viikossa on lepsupäivä sallittu, jolloin toisinaan (ei siis joka viikko :D) tulee syötyä herkkuja, oma heikko kohta on kinkkiruoka :kuola:

Ruokailujen ajoitus on varmaankin metsässä. Aamulla ylös 7:30, aamiaiseksi useimmiten Berocca/Omega3 ja lounas töissä kello 11:00. Sitten iltapäivällä joskus 14-15 aikoihin pussieloveenaa, rahkaa tms. ja töitten jälkeen 17-18 aikoihin salille. Kotona yleensä kevyempi ruoka sitten 19-21 välillä ja lopuksi iltapala siinä 23 aikoihin. (useimmiten raejuusto-tonnikala-chilikastike-kapris-mössö :kuola:) Mut kiva oisi kuulla asiaa enemmän tuntevien kommentteja tuohon ruokavalioon.

Tuo treeniohjelma on varmaan helpostikin muutettavissa 1-jakoiseksi, lähinnä tuo 2-jakoisuus on ollut aikataulukysymys kun tuo treeni tuppaa helposti venymään muutenkin :) Miten tuo aerobisen osuus muuten, onko tuo 2krt viikossa sopiava? Tällä hetkellä tykkään käsien ja olkapäitten muodosta paljon enkä taas niitä haluaisi hukata... On tää vaikeeta :wtf:

Ruokailujen ajoitus on varmaankin metsässä. Aamulla ylös 7:30, aamiaiseksi useimmiten Berocca/Omega3 ja lounas töissä kello 11:00. Sitten iltapäivällä joskus 14-15 aikoihin pussieloveenaa, rahkaa tms. ja töitten jälkeen 17-18 aikoihin salille. Kotona yleensä kevyempi ruoka sitten 19-21 välillä ja lopuksi iltapala siinä 23 aikoihin.

Tuo treeniohjelma on varmaan helpostikin muutettavissa 1-jakoiseksi, lähinnä tuo 2-jakoisuus on ollut aikataulukysymys kun tuo treeni tuppaa helposti venymään muutenkin :) Miten tuo aerobisen osuus muuten, onko tuo 2krt viikossa sopiava? Tällä hetkellä tykkään käsien ja olkapäitten muodosta paljon enkä taas niitä haluaisi hukata... On tää vaikeeta :wtf:

Siis et syö aamiaista ollenkaan? Aamulla pistä aineenvaihdunta käyntiin syömällä edes JOTAIN, syö vaikka leipä ja kahvia tai ihan mitä vain (järkevää). Treenin jälkeen kunnollinen ruoka, varsinkin kun et vissiin edes palkkaria käytä? Tai sit palkkari ja joku silti ihan kunnollinen muona ja lopuks iltapala.

Kyllä sen treenin keston pitäisi olla melko sama, tekipä 1- tai 2- tai 3-jakoisella. Eikä ne käsien lihakset mihinkään katoa, vaikka välillä tekisit isompijakoisella, saahan ne silti treeniä kahdesti viikossa! Voit vaikka tehdä toisen jalkapainotteisemman treenin ja toisessa keskittyä enemmän yläkroppaan?

En tiedä, kuuluuko asiani varsinaisesti tämän otsikon alle, mutta laitan silti.:D
Eli ongelma on treenien suhteutus keskenään. Olen lenkkeillyt iät ja ajat ja n. 4kk sitten uskaltauduin vihdoin myös ryhmäliikuntatunneille ja olenkin nyt täysin hurahtanut body pumppii. Pumpin myötä on kasvanut myös kiinnostus siirtyä salinkin puolelle. Ongelmaksi muodostuukin nyt oma ahneuteni liikunnan suhteen, haluan tehdä kaikkea enkä luopua mistään, mikä taas häiritsee palautumista ikävästi. Nyt olisi tarkoitus ottaa salia mukaan kerran/kahdesti viikossa joko koko kroppa kerralla tai ylä- ja alavartalo erikseen. Lenkillä käyn lähes päivittäin, koska koiran on päästävä ulos (minun myös, tai hypin seinille) ja toisaalta en haluaisi myöskään vähentää pumppailua, koska se vaan on niin kivaa :rolleyes:

Miltä kuulostaisi tälläinen jako:

Ma: sali (ylävartalo)
Ti: pump
Ke: jumppa (+pump)
To: sali (alavartalo)
Pe: pump
La: lepo
Su: jumppa + pump

Tiistain aamupumppi jää joskus pois,riippuen työvuoroista. Tykkään myös tehdä tuon jumpan (vatsa-peppu tms. tunti, lähinnä tuon vatsaosuuden takia käyn) ja pumpin putkeen, koska pelkästä jumppailusta jää vain tympeä olo. Mutta onko tuossa liian vähän lepopäiviä? Salit tekisin jo aamusta, joten palautumisaikaa jäisi puolitoista päivää. Joskus saattaisin sunnuntaina lähteä jumppailujen sijaan poikaystävän kanssa salille, joten viikolta maanantai jäisi lepopäiväksi/pumppailisin/menisin steppiin.

Ylävartalontreenissä olin ajatellut tehdä hartiat, ojentajat, hauikset sekä rinnan ja alavartalossa sitten jalat, selän ja vatsat. Olisiko fiksumpaa vain aloitella kerran viikossa koko kroppa ilman vatsalihaksia (nehän tulee treenattua kahdesti viikossa suht tehokkaasti muutenkin)? Pienille lihasryhmille liike/lihas ja isommille 2.

Silloin treenirunko näyttäisi tältä:

Ma: lepo
Ti: pump
Ke: jumppa (+pump)
To: sali
Pe: pump
La: lepo
Su: jumppa+pump

Miksi, oi miksi liikunta on niin kivaa..

Neuvojen tarpeessa

Täällä kun on tällaisia muutenkin, niin lisään lusikkani soppaan.
Olen käynyt nyt muutamia kertoja salilla monen vuoden tauon jälkeen, enkä muista enää lähes mitään liikkeitä (miten laitteet toimivat). Kävin siis salilla joukkueen kanssa, kun vielä pelasin joukkuelajia ja valmentajamme teki meille ohjelman.
Joissain laitteissa on kuva, miten sitä käytetään ja mihin se vaikuttaa ja tämä on ollut avuksi. Mutta suurimmassa osassa ei ole.
Joten tätä lueskellessa tulee nyt päähäni kysymyksiä eri liikkeistä. Mave on ilmeisesti maasta veto? Kuinka voin oppia oikean tekniikan ja mistä tiedän mikä on minulle sopiva paino?
Entä SJMV:n suoritus? Missä asennossa selän tulee olla? Painot tähän?

Eniten haluaisin treenata selkää, pakaroita ja takareisiä. Parhaat liikkeet ja niiden suoritus näihin?

Olen melko tyytyväinen yläselkääni, käsiini ja vatsaani -> niihin olen saanut arkielämässä "alku"lihakset, joita nyt voi vahvistaa puntilla. Teen mm. ylätaljan (?) sekä rinnalle, että niskan taakse vetäen. Muiden laitteiden/liikkeiden nimistä minulla ei ole tietoakaan, mutta saan salilla kulumaan n. 40min. Olen kyllä tehnyt liian pienillä painoilla liian suuria sarjoja.

Lisäksi minulla on polvesta hajonnut kierukka ja askelkyykyt painojen kanssa ottavat tosi kipeää siihen polveen, mikä olisi korvaava liike ilman polven hajotusta?

Mitään varsinaista ohjelmaa minulla ei siis ole, enkä hyötynyt muiden ohjelmien lukemisesta kun en ymmärrä liikkeiden nimiä.

Kiitos paljon, jos joku viitsii vähän auttaa. Linkki liikekuviinkin auttaisi jo paljon ;)

Viimeksi muokattu:
Voisin tänne nyt kertoa mun kuulumisia. :)

Elikkä, olen laihtunut noin 3kg alkupainosta ja uskoisin, ettei noi kaikki voi millään olla nesteitä (?), sillä nää kilot ei oo lähteny rytinällä, vaan hitaasti mutta varmasti. (Tähän offtopiciksi heitän, että jos pääsen tavoitteeseen, joka on noin -10kg alkupainosta, vie poikaystäväni minut etelään palkinnoksi. :love: Enää 7kg jäljellä ;))

Viikossa tulee liikuttua 4-6krt, yleensä tän tyylinen viikko-ohjelma:
ma: kuntojumppa (joskus ennen jumppaa salilla lämmittely 20 min)
ti: uinti 50-60 min
ke: lepo
to: sali 60 min
pe uinti 50-60 min
la: sali 60 min
su: lepo
Nyt viime aikoina on kyllä tullut oltua salilla kolmekin kertaa viikossa, sieltä kun ei millään malta olla poissa.. :rolleyes:

Eli olen vielä intopiukeana ja tietenkin tuo etelänmatka porkkanana on erittäin hyvä kannustin. Minulla ei varmaan koskaan ole ollut näin hyvä olo. Täytyy vielä sanoa, että tämä punttimimmifoorumi on tullu tärkeäksi, koska en tunne ketään, joita nämä asiat kiinnostaisivat (poikaystäväni lisäksi).

Johan tuli litania. :D

Heitänpä tänne kysymyksen, että miten pääsisin ns. kainalotisseistä eroon? tuossa kainaloiden vieressä semmoset inhottavat "lisätissit" jotka näkyy rumasti varsinkin kun on toppi tai muu avonaisempi paita päällä. Rintalihaksia olen yrittänyt treenata jos siitä olisi apua mutta ei ole vielä minkäänlaista tulosta tullut... :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom