SUPERCARB 1kg -40%

Myytti: Kiinteytyminen - kysymykset tähän threadiin!

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Moikka,
olen uusi jäsen ja 50-vuotias nainen. Kiinteytys on päämääränä kuten naisilla varmaan aina :) Itsellä hieman ylipainoa 71,8kg/163cm. Alavatsassa löysää, hieman roikkuu nivusten kohdalta ja sitä mielellään tiukemmaksi. Vinkkejä?
Yksi synnytys takana ja nyt vanhemmalla iällä iski innostus omaan kroppaan/ kuntoon. Hyviä vinkkejä kaipailen.
Juoksua olen harrastanut, nyt vuoden totaali tauko, sohvalla maaten suoraan sanoen. Yleiskunto kohta kohdallaan, 8,5 km lenkki menee jo ihan ok, 7,2min/ km. Tavoitteesen vielä siinäkin matkaa. Painoa pitäisi saada vielä ainakin 7 kg pois. Haaveena olisi n.65kg hieman allekkin.

Hei Linsar ja tervetuloa palstalle!

Suosittelen ihan ensimmäiseksi lukaisemaan tämän saman ketjun aloituspostit. Sieltä kun selvinnee mm. se, että sellaista kuin 'kiinteytyminen' ei edes ole. Lihaskuntoharjoittelulla, eli siis lisäämällä lihasmassaa suhteessa rasvamassaan saadaan vaikutelma siitä 'kiinteydestä'. Raskauden jäljiltä jääneeseen löysään ihoon ei välttämättä auta kuin kirurgin veitsi, sisäreisiin sitten taas saa parannusta hankkimalla lisää lihasmassaa.

Kiitos Penelope:)
Alavatsa ei roiku kamalasti, mutta hieman, minua häiritsevästi. Ajattelin, jos olisi jotain liikkeitä joilla tuota voisi hieman parantaa ja saada lihaksia enemmän alavatsaan.
Juu, tosiaan ei ole kiinteytymistä vaan lihasmassan lisäämistä ja se minulla tavoitteena. Sisäreidet on sinänsä ok, kun saan vielä enemmän voimaa niihin kuten pakaroihinkin.
Saliohjelma on 3 jakoinen, sitä olen noudattanut nyt elokuun puolestavälistä asti. Vatsalihasliikkeitä siinä ei juurikaan ole, niihin kaipaisin hyviä vinkkejä teiltä konkareilta :).
Ruokavaliokin on käytössä, hiilarit minimissä. Painoa on jo pudonnut n 5 kg mikä hyvä alku, toinen samanmoinen niin ollaan lähes tavoitteessa.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Alavatsaan erinomainen liike on esim. captains chair. Myös syvät vatsalihakset kannattaa huomioida, tähän paras harjoite on lankutus. Vatsalihaksia kannattaa treenata yhtälailla kuin muitakin lihaksia, eli huomioida treenissä monipuolisuus, ja se että vatsatkin vaativat aikaa palautua. Moni myös tekee sen virheen, että jättää vatsat treenin loppuun, ja jolloin niiden kunnolla tekemiseen ei aina enää riitä jaksaminen.

Itse teen niin, että toisinaan jopa aloitan treenin parilla vatsalihasliikkeellä. Näin saan ne 'herätettyä ja mukaan' koko muuhunkin treeniin alusta asti.

Tietämättä mitä laitteita salillasi on, sisältäisin vatsatreeniin ainakin ne jalannostot, oheen sitten mielellään yhdellä tai kahdella eri laitteella (vastuksella) ab crunchin, lankutusta, matolla tai bosupallon päällä normaalit vatsarutistukset ja niin, että teet myös vinoja vatsalihaksia.

Hiilareiden ei missään nimessä kannata olla minimissä! Jos leikitään että kroppa on kone, niin proteiini antaa sille rakennustarpeita, rasvat voitelevat sen ja hiilarit ovat sen energia. Varsinkin treenin ympärillä eli ennen ja jälkeen (kohtuumäärissä toki) nautittuna hiilarit menevät suoraan hyötykäyttöön.

Kiitos Penelope, tästä oli apua:) Salillani onkin tuo captains chair ja ab crunchin laite. Vinoja vatsalihasliikkeitä tehnyt sekä lankutus kuuluu ohjelmaan. Otan uuden vaihtoehdon mukaan, teen muutaman vatsan ennen treeniä.
Ohjelmaani kuuluu 3x viikossa sali, 3x viikossa aerobinen

Mulla tosiaan hiilarit tosi alhaalla. Alla mun ruokavalio tällä hetkellä.
Aamu:
2 palaa ruisleipää
1rkl öljy
25g kalkkuna
1 kananmuna
250g rahka+ marjoja

Lounas+ päivällinen
120g protskua
10g riisi
vihreetä salaattia

Välipala
25g protskujuomaa