Dieetti kuvina

Mopsy80

Hopeless Gage
Sainpa idean sellaisesta ketjusta, jossa voisi jakaa päivän dieettisapuskansa kuvina. Tarkoituksena saada inspiraatiota ja vertaistukea muilta dieettaajilta :)
Ja minusta olisi hauska arvuutella, mitä kunkin lautasella on ja sitten kysäistä, jos jokin erityisesti kiinnostaa eikä tiedä!

Mun dieetin tavoite on yksinkertaisesti karistaa vyötäröltä ne 4cm jotka noin vuoden aikana ovat siedettävän 68cm:ni päälle kertyneet...

Liitteet

Hui, jaksan hämmästellä miten sä jaksat touhuta noin niukan näkösillä sapuskoilla :O vai oliko tos osa pöivän ruuista, välipaloja kenties?

Mopsy80

Hopeless Gage
Hui, jaksan hämmästellä miten sä jaksat touhuta noin niukan näkösillä sapuskoilla :O vai oliko tos osa pöivän ruuista, välipaloja kenties?
Kaikki päivän ruuat tuossa on, mutta mä olen dieetillä nyt! Rasvaa noissa jokaisessa annoksessa on verrattain paljon niin ei ollut yhtään nälkä eilenkään. Esim. juustohöylällä höylätty voi leiville ja juusto täysrasvaista Glimmingeä :kuola:Ja mähän treenaan vain pari kertaa viikossa...;)

Tänään kahden päivän dieetin jälkeen jo sentti vyötäröltä lähtenyt :rock:

Noin litraa kahvia en kuvannut, aamukahvissa kookosöljyä ja mantelimaitoa, enkä kaikkia syömiäni vitamiineja tms.

Laskepas huviksesi kalorit?

Tietenkin kahden päivän jäljiltä sentti lähtee nesteiden muodossa, kun kalorit ja varsinkin hiilarit vedetty alas. Eikä tuossa mitään varsinaista ruokaa ole vaan pelkkiä välipaloja.

Mopsy80

Hopeless Gage
Laskepas huviksesi kalorit?

Tietenkin kahden päivän jäljiltä sentti lähtee nesteiden muodossa, kun kalorit ja varsinkin hiilarit vedetty alas. Eikä tuossa mitään varsinaista ruokaa ole vaan pelkkiä välipaloja.
No laskin summamutikassa, tarkkaan en ala laskea enää koskaan koska olen laskenut niitä pakonomaisesti ikävuosina 15-25 lähes koko ajan. Ehkä noin 1500. Mitään muuta liikuntaa ei eilen ollut kuin pari kolme kilometria kävelyä ja taaperon perässä kotona menemistä ja nostelua. Tämä ei siis ole mikään "näin syön nyt joka päivä" - dieetti, vaan postaan dieetin ajan joka ilta uudet kuvat!

Ja tarkoitus siis olisi jos joku muukin alkaisi postata kuvia päivän dieetistään!

Viimeksi muokattu:
Kyllä 1500 on ihan pirun alhainen dieetin aloituskaloreiksi. Eihän siitä ole varaa laskea myöhemmin juuri mihinkään. Parin päivän shokkialoituksena ehkä ok, mutta ei muuten. Imho juuri tuollaisella meiningillä helposti homma kääntyy itseään vastaan, eli liian kovaa, liian nopeasti ja liian paljon -> lopputulos se perinteinen, kun taas palataan nollille tai plussille, että kroppa päinvastoin imaisee kaikki mahdollisen energian, ja kun kulutus on pakotettu alas, niin sentit tulee takaisin tai entisestään lisääntyy.

Yleisesti tämä ketju mielestäni ideana oikein kiva ja kannatettava.

Mopsy80

Hopeless Gage
Kyllä 1500 on ihan pirun alhainen dieetin aloituskaloreiksi. Eihän siitä ole varaa laskea myöhemmin juuri mihinkään. Parin päivän shokkialoituksena ehkä ok, mutta ei muuten. Imho juuri tuollaisella meiningillä helposti homma kääntyy itseään vastaan, eli liian kovaa, liian nopeasti ja liian paljon -> lopputulos se perinteinen, kun taas palataan nollille tai plussille, että kroppa päinvastoin imaisee kaikki mahdollisen energian, ja kun kulutus on pakotettu alas, niin sentit tulee takaisin tai entisestään lisääntyy.

Yleisesti tämä ketju mielestäni ideana oikein kiva ja kannatettava.
Mulla on tapana harrastaa juuri niitä parin päivän shokkialoituksia :D
Pääpointti on siinä, että kun kuvaan kaiken mitä syön, en syö mitään ylimääräistä enkä (omasta mielestäni) epäterveellisestä. Treenipäivinä ainakin syön paljon enemmän ja ylipäätään aina nälän mukaan, sillä nälässä en juurikaan pysty olemaan yhtään. Ja ottaa sitten senkin huomioon että mitat ovat nyt 162,5cm ja 55kg, ettei se kulutukseni järin suuri voi olla.

Mopsy80

Hopeless Gage
Aika nälkä ehti päivällä tulla kun olin klo 14:30 mennessä syönyt vain tuon rahkan mustikoilla. Koska lounasaikaan tuli lapsen vieminen lääkäriin. Sittemmin ollutkin ihan täysi olo koko ajan, vähemmälläkin olisin pärjännyt. Tuon minttusuklaarahkan olin aamulla pannut pakkaseen niin se on vähän jäätelömäistä ja lapsi oli syönyt siitä ehkä 1/5.

Kuvattujen lisäksi olen syönyt kurkkua ja muutaman palan appelsiinia eli jämät lapsen syömisistä.

Tiedän jo nyt että lauantaina tulen tekemään lättyjä ja juomaan pikkupullon kuivaa kuoharia. Ainakin.

Liitteet

Mopsy80

Hopeless Gage
Joo join sitten pari kaljaa kun vitutti tehdä kotitöitä vielä kymmenen jälkeen...

Liitteet

Mopsy80

Hopeless Gage
En syönyt ihan kaikkea mitä lounaslautasella oli, kuten en eilenillalla kaikkia koko pussia sipsejäkään.

Liitteet

Kaupunki
Rovaniemi
Ihan hieno idea, pitää alkaa ensin kai opettelemaan miten noi kuvat ladataan tänne.. Huomenna kuitenkin lakkiaisjuhliin, siellä mätän surutta herkkuja, I've earned it

Mopsy80

Hopeless Gage
Ihan hieno idea, pitää alkaa ensin kai opettelemaan miten noi kuvat ladataan tänne.. Huomenna kuitenkin lakkiaisjuhliin, siellä mätän surutta herkkuja, I've earned it
Tarkoitus tosiaan on ettei ketju täyty vain mun ruuista!

Pakko ottaa vielä vajaa lasillinen tuota ranskalaista luomuvalkkaria, on niin hyvää :D

Mopsy80

Hopeless Gage
Viiniä meni sitten tänäänkin vajaat kolme lasillista. Nyt tarttis pitää jokunen päivä taukoa tissuttelusta :(

Liitteet

Mopsy80

Hopeless Gage
Niin ja eilen meni varmasti yli 2000 kaloria niin ei se kamalaa kituuttamista kai ole. Söin kaksi lättyä kermalla ja hillolla, kuvassa vain yksi :)

Pakko ottaa sanomisiani takaisin, eli en koe tässä ketjussa mitään järkeä. Sinun ruokavaliosi on mikä on, ja dieettaat miten diettaatkin.

Ja joka näköjään on epäsäännölliset ruokailuajat, yhtenä päivänä kituuttamista ja toisena mätöt, ja sisältäen olutta, viiniä, karkkia, sipsejä, lettuja kermavaahdolla, bulkkisafkaa kuten riisiä ja makaronia vaikka kulutus pieni, kovaa rasvaa ja vihanneksena vain jotain ituja ja kurkkuja? Yhtenä proteiininlähteenäkin päivittäin näköjään lisättyä sokeria sisältävät välipalat suosiossa. Mandariinit puolitetaan mutta voi annostellaan leivälle juustohöylällä.

Kenellekään toiselle ainakaan inspiraatioksi dieettiruokavaliona se ei ole sopiva ja joka kai ketjun alkuperäinen idea oli? Jos kyseinen ruokavalio sulle sopii, fine. Jakamisen arvoista, ei.

Mielipiteitä toki monia, mutta itse kyllä dieetillä karsin juurikin noista nopeista ns. ylimääräisistä hiilareista, ja laitan tilalle korostetusti kaikkea vihreää. Saa syödä paljon runsaammin ja oletetusti tulee kaikkea terveellistäkin ohessa enemmän. Napostelun tarvekin tulee taklattua niin.

Edit: ja tämä siis ei ole mikään puolustuspuhe vhh:lle. Itse menen korkeahkoilla hiilareilla dieetilläkin. Säädän vaan niiden laatua ja määrää.

Viimeksi muokattu:

Mopsy80

Hopeless Gage
Mielipiteitä toki monia, mutta itse kyllä dieetillä karsin juurikin noista nopeista ns. ylimääräisistä hiilareista, ja laitan tilalle korostetusti kaikkea vihreää. Saa syödä paljon runsaammin ja oletetusti tulee kaikkea terveellistäkin ohessa enemmän. Napostelun tarvekin tulee taklattua niin.
Mitä vihreää syöt? Mulla ei ole napostelun tarvetta muuten tällä ruokavaliolla ;)
Kuvassa on puolikas appelsiini, ei mandariini :D Puolikas siksi, että vesirokkoinen lapsi sai puolet (jota ei sitten edes syönyt vaikka halusi) ja se oli viimeinen :(

Mulla on elämäntilanne sellainen että hyvä kun näinkään säännölisesti saan syötyä. Alkoa ei yleensä mene kuin yksi annos noin joka toinen päivä jos sitäkään, nyt on ollut vähän poikkeustilanteita.

Viimeksi muokattu:
Jos elämäntilanne sallii jossain kohtaa, niin suosittelen vierailua hyvin varustetun ruokakaupan heviosastolla. Sieltä niitä vinkkejä vihreän syömiseen löytää.

Ja säännölliset ruokailuajat ei vaadi muuta kuin hieman etukäteissuunnittelua, jos sitäkään.

Mopsy80

Hopeless Gage
Jos elämäntilanne sallii jossain kohtaa, niin suosittelen vierailua hyvin varustetun ruokakaupan heviosastolla. Sieltä niitä vinkkejä vihreän syömiseen löytää.

Ja säännölliset ruokailuajat ei vaadi muuta kuin hieman etukäteissuunnittelua, jos sitäkään.
Onko sulla kiireinen päivätyö ja pikkulapsi sekä toinen isompikin? Mulla ei ole aikaa puputtaa isoja satseja vihreää, hotkin muutenkin yleensä kaiken mitä syön. Enkä myöskään syö mitään pahaa enkä sellaisia kasviksia, jotka turvottavat.
E. Olen muuten noina päivinä syönyt ihan säännöllisesti kaikkina päivinä paitsi kun kerroin lounasaikaan joutuneeni viemään lapsen lääkäriin.