Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
onko vika siinä että aineenvaihdunta tukossa?? Jelppikään kun vähän usko meinaa mennä tälle dieetille.
Moikka!
Osaisko joku neuvoa tätä naisdieettajaa vähän. Olen 166cm pitkä ja painan 58.7kg. Olen aina liikkunut tosi paljon, mutta silti rasvaa löytyy. Rasvaprosentti oli viime mittauksessa 24% (pihdit) ja nyt se ois tarkoitus tiristellä alle 20%. Aloitin siis dieetin -500kcal per päivä. Ihan perus fitnessruokaa ( rahkaa, puuroa, mehukeittoa, salaattia, lihaa yms) Eli ihan puhdasta ruokaa. Nyt kohta 3 vkon jälkeen paino ei ole pudonnut yhtään! Treenaan 6 x vkossa: 2 krt salitreeniä kovaa + kahvakuulatunti + hiihtoa, lenkkiä, intervallia+ aamulenkkiä. Mistä kiikastaa? Protskuista tulee yli 100g ja rasvoista n. 20-30g päivässä loput hyvistä hiilareista. Lisäravinteina kalaöljy, tonalin, fat burneri yms. Vettä menee reippasti ja sitten vielä emäsjauheet, molkosanit on päivittäistä kauraa.
Olen aina syönyt aika vähän, joten tuollakin ruokamäärällä en juurikaan näe nälkää- onko vika siinä että aineenvaihdunta tukossa?? Jelppikään kun vähän usko meinaa mennä tälle dieetille.
Kiitos :-)
Tää nyt välttämättä ihan täysin tähän threadiin kuulu, mutta sivuaa tätä kuuluisaa kiinteytymistä kuitenkin, niin menköön ettei tarvii turhaan uutta ketjua perustaa.
Elieli, oon päästäny itteni aika kauheeseen kuntoon. Tai siis joo, sinänsä olen hoikka (BMI n. 20), mutta rasvaprosentti on eri mittausten mukaan n. 27-29, eli olen aivan järkyttävän löysä.... En siis nyt kysy neuvoja, että mitä asialle pitäisi tehdä, koska tiedän sen kyllä. Kysyn vaan, että kuinka nopeasti rasvaprosenttia voi saada alas ja kehossa tapahtumaan edes jokseenkin näkyviä muutoksia tämän suhteen?
Punttaan 3x viikossa ja sen lisäks aerobisia vedän 2-3x viikossa. Tätä on nyt siis tehty tällä hetkellä taas kuukausi ja vielä en odotakaan mitään muutosta, mutta voiko kesään mennessä olla tapahtunut mitään?
Tää nyt välttämättä ihan täysin tähän threadiin kuulu, mutta sivuaa tätä kuuluisaa kiinteytymistä kuitenkin, niin menköön ettei tarvii turhaan uutta ketjua perustaa.
Elieli, oon päästäny itteni aika kauheeseen kuntoon. Tai siis joo, sinänsä olen hoikka (BMI n. 20), mutta rasvaprosentti on eri mittausten mukaan n. 27-29, eli olen aivan järkyttävän löysä.... En siis nyt kysy neuvoja, että mitä asialle pitäisi tehdä, koska tiedän sen kyllä. Kysyn vaan, että kuinka nopeasti rasvaprosenttia voi saada alas ja kehossa tapahtumaan edes jokseenkin näkyviä muutoksia tämän suhteen?
Punttaan 3x viikossa ja sen lisäks aerobisia vedän 2-3x viikossa. Tätä on nyt siis tehty tällä hetkellä taas kuukausi ja vielä en odotakaan mitään muutosta, mutta voiko kesään mennessä olla tapahtunut mitään?
Kappas, sattumalta täällä puhutaan samasta asiasta mitä juuri itse mietin. Minäkin käväsin tänään Inbody-mittauksessa, ja lepoaineenvaihdunnaksi sain 1300kcal. Olin kyllä super innoissani mittauksesta ja työntekijäkin oli ammattitaitoinen. Rasvaprosenttikin oli niinkin pieni kuin 17.2 ja kokonaisrasvamassa vain 9.
Mutta mimousa, mistä tuon kertoimen 1,4 nappasit? ajastako?
Nappasin suoraan Cunninghamin kaavasta, jonka mukaan lepoaineenvaihdunta lasketaan rasvaton massa kiloina x 22 + 500. Tämän lepoaineenvaihdunnan voi urheileva ihminen kertoa n. 1,4-1,6, niin saadaan ylläpitokulutus.