SUPERCARB 1kg -40%

Myytti: Kiinteytyminen - kysymykset tähän threadiin!

Laitahan kokeiluun, jos ei vielä ole, jalkojen nostot roikkuen ja vaikkapa hoover lisäpainolla. Staattinen pito tekee kutaa ja treeni menee kyllä oikeaan osoitteeseen. Kokeilemalla oppii ne liikkeet, mitkä toimii omalle kropalle parhaiten. Hyviä jumppia :)

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Mahasta ja jenkkakahvoista puhutaan, joten jatkan vähän samanlaisella aiheella ja kysymyksellä.

Minun ongelmakohtani on alaselkä!
Perse on hyvässä kuosissa, vatsalihaksetkin piukat (tosin geenien takia tuskin ikinä saan sixaria), mutta sitten alaselän rasva ei liiku sitten mihinkään! Se aiheuttaa myös sen, että vaikka jenkkakahvoja tai höllyvää mahaa ei muuten ole, puskee "takavararengas" kylkiin niin, että vituttaa.

Mitkä täsmäliikkeet siis selkään ja eritoten alaselkään?

Saisi tuon takapuolen kaarenkin sitten erilailla näkyviin, ja kun kerta yläselkä alkaa olemaan nyt hyvässä mallissa.
Täytyy tunnustaa, että kyllä se selkä on vähälle huomiolle, eritoten huomiolle, reeniä on kyllä ollut, mutta vähän fiiliksen mukaan.

Aineenvaihdunta jumissa?

Moikka!

Osaisko joku neuvoa tätä naisdieettajaa vähän. Olen 166cm pitkä ja painan 58.7kg. Olen aina liikkunut tosi paljon, mutta silti rasvaa löytyy. Rasvaprosentti oli viime mittauksessa 24% (pihdit) ja nyt se ois tarkoitus tiristellä alle 20%. Aloitin siis dieetin -500kcal per päivä. Ihan perus fitnessruokaa ( rahkaa, puuroa, mehukeittoa, salaattia, lihaa yms) Eli ihan puhdasta ruokaa. Nyt kohta 3 vkon jälkeen paino ei ole pudonnut yhtään! Treenaan 6 x vkossa: 2 krt salitreeniä kovaa + kahvakuulatunti + hiihtoa, lenkkiä, intervallia+ aamulenkkiä. Mistä kiikastaa? Protskuista tulee yli 100g ja rasvoista n. 20-30g päivässä loput hyvistä hiilareista. Lisäravinteina kalaöljy, tonalin, fat burneri yms. Vettä menee reippasti ja sitten vielä emäsjauheet, molkosanit on päivittäistä kauraa.
Olen aina syönyt aika vähän, joten tuollakin ruokamäärällä en juurikaan näe nälkää- onko vika siinä että aineenvaihdunta tukossa?? Jelppikään kun vähän usko meinaa mennä tälle dieetille.

Kiitos :-)

onko vika siinä että aineenvaihdunta tukossa?? Jelppikään kun vähän usko meinaa mennä tälle dieetille.

Omaan kiinteytysongelmaani tarvitsen vielä neuvoa, mutta sun tilanteeseen uskaltaisin antaa vastauksen! Älä suotta menetä uskoa, vaan ota käyttöön mittanauha. Sitäkään nyt ei turhan orjallisesti kannata mukana pitää. Jos rasva on liikkuessa muuttunut lihakseksi, ei paino välttämättä muutu miksikään, mutta kiinteytyminen ja lihasten muoto sitäkin enemmän. Ensin palaa rasva, sitten kiloja. Toivottavasti jo alkutilanteessa mittasit vyötäröä, käsiä ja jalkoja, niissä varmasti on tapahtunut kiinteytymistä. Jos nyt tekisit rasvaprosentin mittauksen, luultavasti myös arvo olisi pienempi. :)
Kärsivällisyyttä kehiin :)

Kiitos Antuska! Mä en valitettasti ole ottanut mittoja, muuta kuin tuon pihtimittauksen..pitää varmaan jatkaa vaan ja ottaa pian rasvaprostentti uudelleen. Jospa se olis sitten jo alhaisempi :-) Ei auta, nyt sitten rahkaa vaan taas nassuun :-)

Moikka!

Osaisko joku neuvoa tätä naisdieettajaa vähän. Olen 166cm pitkä ja painan 58.7kg. Olen aina liikkunut tosi paljon, mutta silti rasvaa löytyy. Rasvaprosentti oli viime mittauksessa 24% (pihdit) ja nyt se ois tarkoitus tiristellä alle 20%. Aloitin siis dieetin -500kcal per päivä. Ihan perus fitnessruokaa ( rahkaa, puuroa, mehukeittoa, salaattia, lihaa yms) Eli ihan puhdasta ruokaa. Nyt kohta 3 vkon jälkeen paino ei ole pudonnut yhtään! Treenaan 6 x vkossa: 2 krt salitreeniä kovaa + kahvakuulatunti + hiihtoa, lenkkiä, intervallia+ aamulenkkiä. Mistä kiikastaa? Protskuista tulee yli 100g ja rasvoista n. 20-30g päivässä loput hyvistä hiilareista. Lisäravinteina kalaöljy, tonalin, fat burneri yms. Vettä menee reippasti ja sitten vielä emäsjauheet, molkosanit on päivittäistä kauraa.
Olen aina syönyt aika vähän, joten tuollakin ruokamäärällä en juurikaan näe nälkää- onko vika siinä että aineenvaihdunta tukossa?? Jelppikään kun vähän usko meinaa mennä tälle dieetille.

Kiitos :-)

Tosiaan ei kannata kauheasti tuota painoa tuijotella, itse olen sun pituinen, ja mittauksien mukaan mun pelkkä rasvaton massa yhteensä on 51,7kg. Joten toi 58-59kg kuulostaa sun kohdalla jo siltä, että tiivistymisessä (ts. läski lihakseksi) ei hirveästi ole varaa painon pudotakaan. Eli mittanauhaa kehiin, vaatteet ja peili kertovat myös totuuden paremmin kuin vaaka! :) Millä perusteella laskit 500kcal vajeen? tai siis mistä ruokamäärästä? Liikut niin paljon että on varaa syödäkin, jotta ehkäistään aineenvaihdunnan tukkeutuminen... Tsemppiä! :)

Moi!

Lasken sen niin että perusaineenvaihdunta 55kg (tavoite) on 1530kcal ja siihen aina päivän treenikulutus päälle. Esim. Sali + lenkki n. 500kcal eli yhteensä 2000kcal ja siitä - 500kcal. Joten päivässä kalorit ois sitten 1500kcal. Jaettuna tosiaan 5 krtaa päivässä protskupainotteisesti. Mutta ehkä pitää tosiaan se mittanauha ostaa ja alkaa mittaileen miten kiristyy. Miten muuten te jaatte kuinka paljon protskua/hiilareita/rasvaa dieetillä? Musta tuntuu että mulle sopii paremmin matalahiilarinen ruokavalio, mutta mieluusti kuulen teidän mielipidettä.
Kiitos paljon vinkeistä!! Kyllä me tsemppaan ja jatkan vaan tällä linjalla nyt :-)

Mä tavoittelen P/R/HH -suhteeksi jotain väliltä 140/90/90 ja 130/85/110, kaloreita alle 1800. Eli karkeasti proteiinia grammoissa tuplasti oma paino, rasvaa vähintään oma paino ja loput hiilareista.

Mun iho ja hiukset ovi paljon paremmin kun nipistän ennemmin hiilareista kuin rasvasta, minkä lisäksi tuntuu jotenkin turhalta tuhrata kallisarvoisia kaloreita puuroon tai ylettömään leivänsyöntiin, kun kasviksista ja hedelmistä saa niin paljon enemmän kaikkea olennaista. Ketohiilareille en kuitenkaan halua, joten toi sadan kieppeillä pyöriminen käy mulle erittäin hyvin.

Tää nyt välttämättä ihan täysin tähän threadiin kuulu, mutta sivuaa tätä kuuluisaa kiinteytymistä kuitenkin, niin menköön ettei tarvii turhaan uutta ketjua perustaa.

Elieli, oon päästäny itteni aika kauheeseen kuntoon. Tai siis joo, sinänsä olen hoikka (BMI n. 20), mutta rasvaprosentti on eri mittausten mukaan n. 27-29, eli olen aivan järkyttävän löysä.... En siis nyt kysy neuvoja, että mitä asialle pitäisi tehdä, koska tiedän sen kyllä. Kysyn vaan, että kuinka nopeasti rasvaprosenttia voi saada alas ja kehossa tapahtumaan edes jokseenkin näkyviä muutoksia tämän suhteen?
Punttaan 3x viikossa ja sen lisäks aerobisia vedän 2-3x viikossa. Tätä on nyt siis tehty tällä hetkellä taas kuukausi ja vielä en odotakaan mitään muutosta, mutta voiko kesään mennessä olla tapahtunut mitään?

Tää nyt välttämättä ihan täysin tähän threadiin kuulu, mutta sivuaa tätä kuuluisaa kiinteytymistä kuitenkin, niin menköön ettei tarvii turhaan uutta ketjua perustaa.

Elieli, oon päästäny itteni aika kauheeseen kuntoon. Tai siis joo, sinänsä olen hoikka (BMI n. 20), mutta rasvaprosentti on eri mittausten mukaan n. 27-29, eli olen aivan järkyttävän löysä.... En siis nyt kysy neuvoja, että mitä asialle pitäisi tehdä, koska tiedän sen kyllä. Kysyn vaan, että kuinka nopeasti rasvaprosenttia voi saada alas ja kehossa tapahtumaan edes jokseenkin näkyviä muutoksia tämän suhteen?
Punttaan 3x viikossa ja sen lisäks aerobisia vedän 2-3x viikossa. Tätä on nyt siis tehty tällä hetkellä taas kuukausi ja vielä en odotakaan mitään muutosta, mutta voiko kesään mennessä olla tapahtunut mitään?

Täällä toinen täysin samoissa ongelmissa! BMI samaa luokkaa, nyt kai 21 paikkeilla mutta rasvaprosentti on kamalan korkea ja lihaksista ei tietoakaan. Yritän syödä terveellisesti ja käyn salilla pari kertaa viikossa jonka lisäksi harrastan jalkapalloa 1-2 kertaa viikossa. Riittääkö tämä siihen, että kesään mennessä olisi tapahtunut muutosta?

mä sain Tanita-mittauksen mukaan 2kk:ssa rasva% n.29->25. :) samalla vehkeellä siis mitattuna. paino oli laskenut n.4kg ja rasvaa lähtenyt saman verran. tiedä sitten kuinka luotettava tuo on, mutta suurinpiirtein samaan aikaan samoilla safkoilla otettu. nesteet oli myös samat ja lihakset samoin.

-> pelkällä puntilla, 2(-3)krt/vko.
syön body-karppityyliin, eikä yhtään aerobiittia. ja läski on tirissyt.
-> ei saa siis liikaa harrastaa, lepo on tärkeää. ja se että syö tarpeeksi, mutta ei liikaa.

- joten yllättävän nopeasti sain rasvoja alas.
olen syklitellyt hiilareilla nii, että salia ennen enemmän hh:ta, n.100g. (yleensä ed. iltana ja aamulla treenaamaan)
rasvaa on mennyt tasasesti 90-110g. käytän voita ja kermaa sekä syön kanoista tietty nahkatkin sekä munia reilusti.

- olen siis todennut että tärkeintä on että TREENAA mutta ei liikaa + RAVINTO on suuressa roolissa; ei saa syödä liina vähän ja kehoa pitää välillä huijata muuttamalla kalori- tai makromääriä. :)

Hei! Tavoitteena olis päästä kesään mennossa vähän parempaan rantakuntoon, ja mietin onko järkevämpää dieetata nyt, ja kasvattaa sen jälkeen lihasta, vai kasvattaa ensin lihasta ja kiristellä sitten vasta lähempänä kesää? Pituutta on huimat 155cm, painoa noin 55kg, ja ylimääränen rasva sijoittuu aikalailla kokonaan tuohon keskivartalolle ja vähän yläkroppaan. Luulen että noin 5kg painonpudotus olis mulle sopiva. Aktiivista salillakäyntiä takana vasta noin 3kk (n. 4 kertaa viikossa) ja ennen sitä keskittyi enemmän pumppiin yms jumppiin. Aerobista tulee noin kerran viikkoon esim. hiihdon, uinnin, lenkkeilyn muodossa. Tällä hetkellä ruokavalio on ihan perus kotiruokaa, mutta yritän kuitenkin panostaa proteiininsaantiin.

No koska kohta eletään jo huhtikuuta, niin voipi olla että jos kesäksi mielit 5kg hoikentua niin jää lihaksen kasvattelu tältä kesältä... Kyllä noilla mitoilla 5kg:n pudottelukin hieman aikaa saattaa viedä, joten ehkä sinuna lähtisin hyvin maltilliseen dieettiin ja säästäisin lihaskasvattelun seuraavaa kesäkuntoa varten! :)

Hei!
InBody mittauksen mukaan perusaineenvaihduntani on noin 1400 kaloria. Pystynkö tästä päättelemään, miten paljon kokonaisaineenvaihduntani on päivänä, jolloin en harrasta liikuntaa, vaan vietän kevyen päivän koulussa tai kotosalla? Entä päivänä, jolloin käyn esimerkiksi 40 minuutin hölkkälenkillä? Pituutta on hurjat 180 cm ja paino pyörii siinä 70 kilon tienoilla. Haluan pitää huolen etten syö liikaa, enkä liian vähän. Kiitos jo etukäteen!

Tarkoitat varmaankin lepoaineenvaihduntaa, joka kuluu kehon perustoimintojen ylläpidossa vaikka et liikkuisi sängystä yhtään mihinkään. Perusaineenvaihdunnalla tarkoitetaan nimenomaan kulutusta, eli lepoaineenvaihdunta + päivittäiset normitoiminnot. Liikunnattomana päivänä se voisi olla lähempänä 2000kcal, jos et siis halua pudottaa etkä nostaa painoa. Liikuntapäivinä vähän enemmän, esim. 1,6 x 1400 (lepoaineenvaihdunta). Tarkastele omaa kroppaasi, nämä asiat ovat niin yksilöllisiä että itseään kuuntelemalla selviää mikä parhaiten toimii. :)

Äh aivan, siis nimenomaan tuota lepoaineenvaihduntaa tarkoitin. Hyvä että korjasit! Kiitos vastauksesta, luulen että tuo pitää suunnilleen paikkansa.

Kappas, sattumalta täällä puhutaan samasta asiasta mitä juuri itse mietin. Minäkin käväsin tänään Inbody-mittauksessa, ja lepoaineenvaihdunnaksi sain 1300kcal. Olin kyllä super innoissani mittauksesta ja työntekijäkin oli ammattitaitoinen. Rasvaprosenttikin oli niinkin pieni kuin 17.2 ja kokonaisrasvamassa vain 9.
Mutta mimousa, mistä tuon kertoimen 1,4 nappasit? ajastako?

Oh my Lords, I´m asking your help!

Elikkäs haluun saada tän lisärenkaan tästä kehostani pois höllymästä. Onhan sitä lähtenytkin jo jonkin verran, mutta nyt on ruvennut jylläämään paikoillaan taas. Harrastan siis 4-5 kertaa viikosaa Crossfittiä boxilla ja ruokavaliona teen parhaani mukaan Paleota sovellettuna (riisiä, bataattia ennen treeniä, ei sokeria, jauhoja, pastaa, maitorahkaa en syö kun menee maha siitä suoraan sanottuna kuralle).
Olen lisännyt tähän vielä aamulenkkeilyn, eli meen herättyäni about tunnin hölkkä-kävelylenkille.

Miten tän saa lähtemään???! Haluun sen kiinteän masun ja hyvän kropan, mutta matkaa on ja tämä paikallaan jyllääminen alkaa masentamaan pikku hiljaa...

antakaa siunausta kysyvälle! :D

Kappas, sattumalta täällä puhutaan samasta asiasta mitä juuri itse mietin. Minäkin käväsin tänään Inbody-mittauksessa, ja lepoaineenvaihdunnaksi sain 1300kcal. Olin kyllä super innoissani mittauksesta ja työntekijäkin oli ammattitaitoinen. Rasvaprosenttikin oli niinkin pieni kuin 17.2 ja kokonaisrasvamassa vain 9.
Mutta mimousa, mistä tuon kertoimen 1,4 nappasit? ajastako?

Nappasin suoraan Cunninghamin kaavasta, jonka mukaan lepoaineenvaihdunta lasketaan rasvaton massa kiloina x 22 + 500. Tämän lepoaineenvaihdunnan voi urheileva ihminen kertoa n. 1,4-1,6, niin saadaan ylläpitokulutus.

Nappasin suoraan Cunninghamin kaavasta, jonka mukaan lepoaineenvaihdunta lasketaan rasvaton massa kiloina x 22 + 500. Tämän lepoaineenvaihdunnan voi urheileva ihminen kertoa n. 1,4-1,6, niin saadaan ylläpitokulutus.

oioi. No siinä tapauksessa ylläpitokulutukseksi tuli 1408. Kovin vähältä se vaikuttaa, joten ehkä paras kuunnella kroppaa! Paperissa kun luki tuo BMR 1300kcal joten laskenpa siihen päälle +500kcal urheilupäiviksi.. Ehkä olisi lähempänä tarvetta.

Back
Ylös Bottom