Selluliitti

En tiedä mihin ketjuun tämä olisi pitänyt laittaa, mutta kyse on selluliitista. En diettaa, koska olen mielestäni ihan timmissä kunnossa jo, lihakset erottuvat mielestäni tarpeeksi hyvin. Mutta silti sitä selluliittia näkyy pepussa! Käyn noin 4-6 kertaa viikossa salilla ja n.2-4 kertaa spinningissä ja syön terveellisesti. Onko kellään samanlaisia kokemuksia? Mitään hyviä vinkkejä, jolla sitä saisi ehkä lähtemään sieltä?

Just täällä mietin samaa, paitsi että mulla sellu paistaa ihosta muuallakin kuin peffasta. Tavoitteena on lähinnä liikunnalliselta tavikselta, ja muuten asia onkin ok, mutta toi sellu, en arvosta. Istumatyö ei ainakaan helpota asiaa. Tuolla haulla löytyy useampikin sellutopikki, ja ilmeisesti joku on kovalla työllä saanut tuloksia.

Onkohan joku onnistunut vahvistamaan ihoa niin, ettei se ylipäänsä ole niin läpikuultava? Rusketus tietysti toimii jonkin verran, mutta itse tykkään enemmän suht vaaleasta ihosta. Mun iho on aina ollut ohut, eli en oikein usko, että ravintomuutoksilla saisi kovin hyviä tuloksia. Kosteusvoidetta käytän jo nyt suunnilleen joka päivä.

Voisin väittää, että mulla kahvin juonti pahentaa muhkuroita, eli sen suhteen voisi tehdä korjausliikkeen.

Joku on todennut, että selluongelma paranee sillä, ettei puristele niitä muhkuroita peilin edessä. Kannattaa myös googlata julkkisten pahimmat sellukuvat! Näillä on kuitenkin aikaa treenata ja kokeilla ties mitä hoitoja, eikä siitä silti näytä pääsevän eroon, jos haluaa säilyttää jotain rasvaa kehossaan.

Selluliittihan on rasvasoluihin kertynyttä kuona-ainetta, sen saattaa saada pois pitkäjänteisellä työllä :)
-kuivaharjaus, aamuin ja illoin jolloin verenkierto ihon pinnalla myös elpyy --> aineenvaihdunta vilkastuu
- alueen hieronta, tosin nää selluliittivoiteet ei ikävä kyllä auta
- runsas vedenjuominen
- istumisen välttäminen, samoin kireet vaatteet voi jossain tapauksissa aiheuttaa selluliittia

Näitä keinoja ammattilaisena olen suositellut ja kyllähän se aerobinen liikuntakin ja lihaskunnon kasvatus väkisinkin auttaa. Ei muuta kun tsemppiä taistoon selluliittia vastaan! :)

Myös saunominen voi auttaa selluliitin hoidossa ja kuivaharjauksen lisäksi vartalokuorinnat!
Jotkut kauneushoitolat tekevät selluliittihoitoja jollekkin tietylle alueelle ja niitä kannattaa ottaa sarjahoitona. Itse olen tehnyt hoitoja asiakkaille ja huomannut tuloksia. Ne ovat hintavia hoitoja mutta sen arvoisia jos oikeasti selluliitti häiritsee. Hoidossa käytetään jonkinlaista laitetta.
voit kokeilla myös kietoa elmukelmua ongelmakohdan ympärille ja antaa olla vaikka tunn ja tee tämä vaikka kerran viikossa.
terveisin, valmistuva kosmetologi

Joe Atlas -niminen jenkki-pt on sitä mieltä, että selluliitti johtuu siitä, ettei alavartalon lihaksia aktivoida oikealla tavalla. Tiedä sitten, onko vain markkinointi -bullshittiä, mutta kovasti tuntuu itse uskovan asiaansa: http://www.truthaboutcellulite.com/

Salilla kannattaa kiinnittää enemmän huomiota pakaralihaksiin sekä reiden koukistajalihaksiin. Tästä löytyy jotain vinkkejä Selluliitti
Kahvinjuonnin vähentäminen sekä tupakoinnin lopettaminen auttaa varmasti myös.

Lihashuolto on nro 1! Ja talvella paleleminen EI polta rasvaa reisistä, vaan heikentää edelleen nestekiertoa, joten villahousut jalkaan...

t. Kosmetologi-täti

Mopsy80

Hopeless Gage
^no ei auta, se on vain antikofeiiniaddiktien salajuoni :D
Kahvihan parantaa aineenvaihduntaa. Juon säännöllisesti kahvia - ei selluliittia

Tuon kahvijutun perustelisin yleisellä ajatuksella terveellisestä ravinnosta. Ei kai kenenkään mielestä ole oikeasti terveellistä vetää 20 kuppia kahvia päivässä?

Mopsy80

Hopeless Gage
No, kahvi tuskin kellään on se epäterveellisin osa ruokavaliota. Sokeri ja makeutusaineet sekä liiat nopeat hiilarit ja vähärasvainen ruoka taas ovat yleisiä ongelmia naisten ruokavalioissa. Muutama kuppi kahvia pvssä on ihan fine, mikäli unet eivät kärsi.

Kofeiini itsessään on kyllä aine, jota käytetään selluliitinhoitotuotteissa, mutta sisäisesti nautittuna sillä ei ole havaittu positiivisia vaikutuksia selluliitin hoidossa. Ja selluliittivoiteista ON apua. Parantavat selkeästi ongelma-alueiden ihon laatua. Läskiä ne luonnollisestikaan eivät poista.

Onko kukaan kokeillut kavitaatiota, Velasmoothia, LPG:tä ja mitä niitä nyt onkaan?

Minulla ei koskaan oikeastaan ole ollut juurikaan selluliittia, vaikka näin vanha olenkin. Nyt kun olen alkanut käydä salilla ja sitä ennen laihduin nopeasti kolmisen kiloa, eli kiinteytynyt ja pienentynyt selvästi, niin prkl, mullahan ON selluliittia?! Varsinkin perseeseen sitä on tullut aika paljon - peffa onkin paljon pienempi kuin aiemmin. Höh :(. Voinko elää toivossa, että kun saan sen entisen läskin tilalle toivottavasti jossain vaiheessa lihasta, niin selluliitti näkyy vähemmän?

Juuri tehtiin koulussa kavitaatio hoito asiakkaalle niin 1,5cm lähti toisesta reidestä ja 2,0 toisesta ja yhdeltä lähti 4,0cm vyötäröltä. Yhden hoitokerran jälkeen!! Eli suosittelen kavitaatiota jos vain on varaa siihen!! Ja sekä hajottaa rasvasolut pysyvästi koska rasvasolut eivät uusiudu:)

Kaupunki
Jyväskylä
Tällainen puoli OT, mutta onko kukaan ollut selluliitin takia sairaslomalla? Säikähdin viime kesänä yhtäkkiä turvonnutta kyynärvarttani ja kipitin työterveyteen jossa käsi sitten ultrattiin mahdollisen veritulpan poissulkemiseksi. Ultrasta näkyi vain vähän turvonnutta pehmytkudosta, joka oli jostain ottanut itseensä ja tulehtunut. Käsi oli kuitenkin vähän kipeäkin niin siitä sitten kolmen päivän sairaslomalapun kanssa lähdin kotiin. Matkalla terkkulasta autolle syynäsin lappua vähän tarkemmin, niin sairauden syy kohdassa luki selvällä suomen kilelellä: SELLULIITTI!

Minulla on siis lääkärin diagnosoima selluliitti :wtf: Olen tehnyt lääkärin diagnoosia täydentääkseni oman diagnoosin, jonka mukaan selluliittini on kroonista ja ajoittan paikkaa vaihtavaa :jahas: :D

Diagnosoituna selluliitti on sairaustila, joka vaatii hoitoa. Sillä ei siis tarkoiteta sitä selluliittia, jota löytyy lähes joka naisen persauksesta. ;)

Mulla on ollut ennen selluliittia, mutta sitten kun rupesin syömään vähemmän karkkeja ja muutenkin vähemmän hiilareita, niin ei oo enää. Oon toki treenannutkin vähän enemmän.

Mutta mielenkiinto heräs tuosta kavitaatiohoidosta. Kertokaas siitä enemmän! Toimiiko se oikeasti? Tuleeko takaisin? Miten se tehdään?

Minulla ei koskaan oikeastaan ole ollut juurikaan selluliittia, vaikka näin vanha olenkin. Nyt kun olen alkanut käydä salilla ja sitä ennen laihduin nopeasti kolmisen kiloa, eli kiinteytynyt ja pienentynyt selvästi, niin prkl, mullahan ON selluliittia?! Varsinkin perseeseen sitä on tullut aika paljon - peffa onkin paljon pienempi kuin aiemmin. Höh :(. Voinko elää toivossa, että kun saan sen entisen läskin tilalle toivottavasti jossain vaiheessa lihasta, niin selluliitti näkyy vähemmän?
Hah, vuosi mennyt edellisestä treenaamisesta, joka viimeksi loppui ylikuntoon ja kasviperäisiin proteiinijauheisiin yliherkistymiseen (olen yliherkkä vähän kaikelle). Nyt huomaan taas saman: kiinteytyminen, sama paino, enemmän mutta ei paljon lihasta --> selluliitti tullut näkyviin ihon pinnalle peffaan, sääriin. Pöh. Ilmeisesti kun läskiä palaa alta, iho ei ole enää rasvan osalta niin piukka tai jotain ja selluliitti näkyy paremmin? Olen siis laihaläski (= ei lihaksia koskaan ollutkaan), 171 cm, 57 kg.

Ei se nyt niin haittaa ja melko vähän sitä on, mutta tuntuu vaan tyhmältä että treeni saa selluliitin näkymään (tuskin se sitä lisää sentään). Ajatuksia, tietoa?

^En osaa sanoa tuohon muuta kuin sen, että vaikka olen laihtunut aika paljon ( -13 kg ) treenaten ja syöden hyvin ja rasvaprosenttikin on pienentynyt saman verran, niin selluliitit varsinkin takapuolessa ja reisissa sekä polven ympärillä ( yök ) ovat ennallaan. Itse asiassa tuntuu siltä, että takapuolessa sellu näkyy jopa aiempaa paremmin. Mua jotenkin ärsyttää tämä asia ihan suunnattomasti, vaikka ymmärränkin sen olevan vain kosmeettinen haitta. Se on kuitenkin se juttu, joka mua on ulkonäössäni aina häirinnyt. Ilmeisesti sille ei kuitenkaan mitään voi. Hoidot on kokeilematta, mutta mua arveluttaa laittaa isoja summia johonkin sellaiseen, josta ei ole mitään takeita.

Thread starter Samankaltaiset keskustelut Forum Replies Date
Apua! Selluliitti on valloittanut minut! Mimmien dieetit 49
Samankaltaiset keskustelut