Olen itse mennyt jo sekaisin näitä luettuani jonkun aikaa, niin ajattelin itsekin kysäistä sitä, mihin minun tulisi keskittyä. Tavoitteena olisi päästä takaisin entiseen vartaloon, eli saada lihakset takaisin ja menettää rasva, joka nyt on korvannut ne lihakset (=kiinteytyä). Rasvaa ei siis hirveän paljoa ole, mutta kuitenkin selkeästi entiseen verrattuna sitä on enemmän. Timmiys lähinnä kadonnut, ja jenkkakahvoihin on tullut löysää, joka osaa tursuta hieman housujen reunasta. (Tai sitten vain maha pömpöttää enemmän, kun syvät vatsalihakset ovat huonontuneet, ja pakaroissa näyttää olevan fläsää lihasten ollessa huonommassa jamassa? Tämä juuri saa minut sekaisin.) Käytännössä minulla on ollut tässä pidempi tauko liikkumisen suhteen ja lihakset ovat kadonneet, vaikka paino pysynyt aika samana. Eli rasvaa on täten myös tullut lisää.
Aloittelen tällä hetkellä kiipeilyä/boulderointia (3-5krt/vko), joka käy kyllä osin lihastreenistä, jonka lisäksi sitten teen kotona lihastreenin n. 3krt. viikossa. Lihastreeniini kuuluu monipuoliset vatsalihasliikkeet, selät, jalat & pakarat, sekä erilaisia punnerruksia, ja leuat tulee tehtyä kiipeillessä. Tämän lisäksi aloitan taas aktiivisemman kauden nuorallakävelyssä, ja nuoralla syke nouseekin yhtä korkeaksi kuin kunnon lenkillä, eli siitä saan aerobista treeniä. Siinä rasittuu lisäksi pääasiassa keskivartalon lihakset, joilla kontrolloin tasapainoani.
Varsinainen ongelmani tällä hetkellä on, etten tiedä, tulisiko minun ensin hankkia vain reilusti lihakset ja sitten laihduttaa vai tulisiko minun syödä tällä hetkellä hieman alle kulutukseni ja _hyvin_ proteiinipitoisesti, jolloin pääsisin uudesta rasvamassasta eroon. Tätä harkitsen, sillä jostain luin, että aloittelijalla (ei-säännöllisellä-treenaajalla) voisivat lihaksetkin kehittyä miinuskaloreilla. Ja jos näin on, niin luulisi, että lihakseni voisivat palautua nyt pidemmän tauon jälkeen miinuskaloreilla, kunhan kroppa saa tarpeeksi protskua (2g/painokilo). Mitä mieltä pakkislaiset? Täyttä höpöä vai jotain perää?