SUPERCARB 1kg -40%

Myytti: Kiinteytyminen - kysymykset tähän threadiin!

eikös tuo selluliitti ole ihan vaan sitä epätasaista rasvaa pakaroissa ja reisissä jota naisilla vaan on enemmän kuin miehillä? Se lienee sitten yksilöllistä tuleeko sitä vai ei. Minulla sitä ei pahemmin ole tullut, onneksi, mutta tiedän erään tytön joka kävi aikanaan samaan aikaan uimassa ja hänellä oli muhkuraiset pakarat huolimatta siitä, että hän oli tosi hoikassa kunnossa muuten. Onko sitten jollain ihohoidoissa asiaan vaikutusta.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Kuten joku jo sanoi, yksilöllistä. Tosin, mulla pitäisi geenien perusteella olla selluliittia ja käydessäni lähellä ylipainon rajaa sitä alkoi tullakin (jopa käsivarsiin). Itseltä katosi kaikki (!), kun karsin kaiken roskan pois normaalista ruokavaliosta (etenkin valkoiset hiilarit ja alkoholin), aloin juoda joka päivä vähintään kolme litraa vettä ja lihaskunnon lisäksi tekemään lähes päivittäin aerobista eri tehoilla ja pituuksilla. En tiedä mikä noista asioista vaikutti eniten, mutta luonnollisesti niiden ansiosta rasvaprosentti tippui radikaalisti. Eli kai se on yhdellä sanalla dieeti. Joka tapauksessa, ikuista sellun ei tarvitse olla.

Tuo veden juonti on tärkeä. Vihreä tee ja rooibos- tee ovat myös sopivaa juotavaa.

Täälläkin juodaan vettä ja treenataan, mutta mulla vatsan seutu on aina ollut se pahin ongelma-alue eikä sitä millään meinaa saada niin timmiks ku haluais. Vatsalihakset näkyvät kyllä paremmin nyt kuin esim vuosi sitten, mutta en käsitä voiko siinä päällä silti olla selluliittiä vai valehteleeko mun silmät?!
Toinen juttu mikä myös harmittaa on se että käsiin tuntuu kans kertyvän sitä ylimäärästä jolloin ne näyttää punttitreenin ansiosta entistä paksummilta, mutta en viittis alkaa diettaamaan just kun olen alkanut saamaan massaa jalkoihin ja perseeseen :(

Satulalaukut on ja pysyy, niistä ei tunnu pääsevän eroon sitten millään. :rolleyes: Kai niihin kavereihin pitää päärynävartaloisena tottua, mutta helpolla en niitä aio silti päästää! :D

Edellisen kirjoittajan postiin liittyen. Mun suurin murheenkryyni on nimenomaan nuo reisien ulkosivut, eli ns. ratsastushousut. Ne ovat pienetyneet aika paljon vuoden sisään, mutta malli on yhä sama. Onko reiden ulkosivulle mitään erityisen hyvää eristävää treeniliikettä vai ottaako sinne parhaiten kyykky tms.?

Kuten joku jo sanoi, yksilöllistä. Tosin, mulla pitäisi geenien perusteella olla selluliittia ja käydessäni lähellä ylipainon rajaa sitä alkoi tullakin (jopa käsivarsiin). Itseltä katosi kaikki (!), kun karsin kaiken roskan pois normaalista ruokavaliosta (etenkin valkoiset hiilarit ja alkoholin), aloin juoda joka päivä vähintään kolme litraa vettä ja lihaskunnon lisäksi tekemään lähes päivittäin aerobista eri tehoilla ja pituuksilla. En tiedä mikä noista asioista vaikutti eniten, mutta luonnollisesti niiden ansiosta rasvaprosentti tippui radikaalisti. Eli kai se on yhdellä sanalla dieeti. Joka tapauksessa, ikuista sellun ei tarvitse olla.
Mä tein melkein saman, tosin alkoholia en jättänyt. Pahasti ei ollut sellua paksummassakaan kunnossa, mutta näillä eväillä ne katosi kutakuinkin kokonaan, ja rasvaprossa laski tosi paljon.

Halutaan lihakset näkyviin kiitos !

Heippa kaikki ihanat punttimimmit minäkin pääsin vihdoin liittymään joukkoonne ! Paljon olen täältä jo treeni ja ravintovinkkejä saanut ja nyt haluaisinkin viisammilta vielä pientä varmistusta siitä toiminko oikein saavuttaakseni tavoitteeni. Olisi super ihanaa jos joku jaksaisi lukea ja kertoa voinko jotain vielä tehdä toisin !

Eli: Pari vuotta olen melko ahkeraan käynyt salilla 4-5krt/vko enemmän ryhmäliikunnoissa (pump, combat, spinning yms.) mutta myös ihan salillakin tekemässä lyhyempiä sarjoja isommilla painoilla (eikö tuo olekin oikea tekniikka saada habaa näkyviin?). Lihaksia on toki tullut mutta ei mielestäni tarpeeksi treeniini nähden ja haluisin olla vielä tikimmässä kunnossa ehkäpä jopa ilmoittautua seuraavaan fitnesmalli2012 skabaan jos olen niin rohkea. Olen koko ajan yrittänyt pitää kalorimääräni 1500-1600kcal/vrk mutta minulle on valjennut että tämä on ihan liian vähän eikö ? Voisiko parempia tuloksia saada jos nostaisin 2000kcal/vrk tai jopa enempi? perusaineenvaihduntani on testin mukaan 1500kcal. Eilen ostin myös hera80 ja malto6 ja kalaöljykapselit joskos niistäkin hyötyisi jotain? Tänään kävin myös ihan ekalla HIIT lenkilläni :) Olen 175cm pitkä painan 62kg ja rasvaprossa on 23 mitä halusin pienemmäkis vaikka tuo onkin normaali ja hoikka olen ! Tässä vähän osviittaa mitä muuten suuhuni pistän tai siis mitä tästä lähtien aion suuhuni pistää nostaakseni energiansaantia

HIIT-lenkki
Aamiainen: ruispuuro, mehukeitto, appelsiini, kahvi, raejuustoa, kalaöljyt
lounas: koululla kinkkuwrap salaatti tänään+piimää
välipala: maitorahka 250g+hera80 1dl+ maitoa+banaani sekaisin
ennen treeniä tota maltoa
Treeni combat + pump
malto+hera80
ja nyt varmaan vielä heitän jotain raejuustoa naamaan tai vastaavaa :)

Arvostaisin todella paljon jos joku fiksu jaksaa pitkän sepustukseni lukea ja jopa vielä vastatakin (toivottavasti laitoin tämän oikeaan aihealueeseen..)

Domino, laskujeni mukaan sulta puuttuu yksi ateria. Aamiainen, lounas, välipala. Treenit, palkkari -- ja nyt pitäisi vielä mahtua päivällinen ja iltapala, eikö? Lisäksi en ole vakuuttunut valinnastasi syödä/ juoda (pelkkää??) maltoa ENNEN treeniä? Entä jos jakaisit välipalan kahteen, ja ehkä lisäisit sinne tarvittaessa jotain? Koska et nähtävästi ole millään vähähiilarisella, en näe mitään syytä mättää puhdasta hiilaria naamaan ennen treeniä. Kellonajat auttaisivat päiväsi hahmottamisessa.

^^Jos haluat tehokkaasti lihasta lisää, sun pitää syödä vähän enemmän kuin kulututa. Noin 200 kcal on hyvä määrä. Joten sun pitäs syödä ainakin tommoset 2100 - 2500 kcal päivässä. Dieetit on sitten vasta erikseen, kun lihasta on riittävästi kasvateltu. Silloin tuo rapiat 1500 on sopiva määärä. Eli evästä naamaan ja kunnon punttitreeniä (vähintää 3 kertaa viikossa). Jätä ne jumpat vähemmälle ja käy niissä vaan pitämässä fiilistä yllä.

Kiitos kaverit neuvoista ! :) Kaupassa mulle täti sano että "juo tyttö desi maltoa ennen reeniä ja heraa ja maltoa sitten sekasin reenin jälkeen." Onko mua nyt johdettu harhaan tässä asiassa ? :p

Mul toi selluliitti kyl kamala ongelma. Ihan normaalipainoinen olen. Mut oma vika kun itsekuri on mitä on. En oo ikinä ollu makean perään mut hesburger ja juustonaksut tuntuu ihan ylitsepääsemättömilt. Töissä ku joku mainitseekin et pitäskö tilata ruokaa ni se on menoa. En tie miten muut saa pidettyy itsensä ruodussa. Vinkkejä otetaan vastaan. Ja kun vedät kalorit ihan alas 1500 tai alle nit sit se makean himo tulee kuvioihin, kielii varmasti nälästä eli ei oo syöny tarpeeks. Mut jos löytyy vinkkei miten ton roskan saa siivottuu ruokavaliost oisin enemmän kuin kiitollinen :worship:

Itsellä toimii parhaiten se, että syön paljon ja puhdasta ja proteiinipitoista ruokaa. Kuitenkin sallin itselleni herkuttelunkin pienissä määrin, niin eipä se näy missään. Toinen mikä toimii niin se, että tietoisesti pidän ns. massakausia, jossa voin syödä paljon ja väljemmin ja treenaan kovaa, sitten välillä vedän dieettiä, jotta homma pysyy kuosissa. Sun pitää löytää itselle sopiva keino pysyä balanssissa. Tuo on hyvä havainto, että matalat kalorit tuo makean nälän.

^^ syömällä tarpeeksi oikeaa kunnollista ruokaa. Tuohan kertoo, että sulla yksinkertaisesti on nälkä, jos kaverit kysyy tekeekö mieli ruokaa. (vastaus oli siis Ambroselle)

Edellisen kirjoittajan postiin liittyen. Mun suurin murheenkryyni on nimenomaan nuo reisien ulkosivut, eli ns. ratsastushousut. Ne ovat pienetyneet aika paljon vuoden sisään, mutta malli on yhä sama. Onko reiden ulkosivulle mitään erityisen hyvää eristävää treeniliikettä vai ottaako sinne parhaiten kyykky tms.?

Reiden kulkosivulle toimii ainakin vaakaprässissä kylkiasennossa tehtävä yhden jalan prässiliike (kannattaa katsoa M&M Gymlogin jalkatreenijakso tarkemman kuvan saamiseksi), mutta toki tämä lähinnä periaatteessa kasvattaa sitä aluetta. :P

hmm, uskoisin et "ratsastushousuongelmaa" vois ainakin helpottaa kova kyykkääminen. eli smithissa kyykyt, askelkyykyt, vapailla painoilla tehtävät, käsipainojen kanssa askelkyykkykävelyt ym ym. ihan vaan koska mitä paremmassa tikissä jalat on, sitä nätimmänmuotoset ne mielestäni on. ja rasvaahan se lienee on, ainakin mulla. on vaan niin perkeleen tiukassa, että välillä meinaa usko loppua. fudis ja uinti puntin lisäks, niillä pysyy rasvat suht koht pois. plus tietty ruokavalio, joka mulla ainakin välillä on pahasti metsässä:D tsemppiä vaan kohtalotovereille, t. yks päärynä...

eikös tuo selluliitti ole ihan vaan sitä epätasaista rasvaa pakaroissa ja reisissä jota naisilla vaan on enemmän kuin miehillä? Se lienee sitten yksilöllistä tuleeko sitä vai ei. Minulla sitä ei pahemmin ole tullut, onneksi, mutta tiedän erään tytön joka kävi aikanaan samaan aikaan uimassa ja hänellä oli muhkuraiset pakarat huolimatta siitä, että hän oli tosi hoikassa kunnossa muuten. Onko sitten jollain ihohoidoissa asiaan vaikutusta.

Selluliitti on ihonalaisen rasvakudoksen bakteerien aiheuttama tulehdus..

Kun taas kosmeettinen selluliitti (mitä ilmeisesti tarkoitatkin) eli appelssiini-iho on sitä mitä melkein jokaiselta ihmiseltä löytyy (koko maailman väestöstä muistaakseni vain 3%lla sitä ei ole). Syy miksi tätä appelssiini-ihoa esiintyy on: hormonaaliset syyt, verenkiertohäiriöt (esim.tiukat vaatteet), huono ravinto tai ruuansulatus, psyykkiset syyt (unen puute,stressi), fyysiset syyt (huono työasento esim: kassaneiteillä istuminen), alkoholi ja lääkkeet.

Aika tiukassa se appelssiini-iho on ja pysyy, itse olen hyväksyny omat muhkurani :D

Minä en oikein usko, että tämä olisi ikään sidonnainen asia. Se on varmasti hyvin yksilöllistä, että miten herkästi sitä kenellekin tulee. Minulla oli nuorempana jonkun verran selluliittia, kun ruokavalio ja elämäntavat nyt olivat mitä olivat, mutta 20-vuotiaasta eteenpäin ei ole muhkuroita näkynyt.

Reiden kulkosivulle toimii ainakin vaakaprässissä kylkiasennossa tehtävä yhden jalan prässiliike (kannattaa katsoa M&M Gymlogin jalkatreenijakso tarkemman kuvan saamiseksi), mutta toki tämä lähinnä periaatteessa kasvattaa sitä aluetta. :P

Valitettavasti meidän salilla ei ole mahdollisuutta tehdä tuota liikettä. Olen siis gymlogini katsonut :D Reisiä kyllä kovasti yritän kasvattaa ja kunnolliset sviipit on toiveissa. :)

Suositut

Back
Ylös Bottom