SUPERCARB 1kg -40%

Myytti: Kiinteytyminen - kysymykset tähän threadiin!

Tuosta rasvaprosentin pienentämisen nopeudesta.. Mä sain Tanitalla mitattuna 6:ssa viikossa 20 -> 16,4.

BMI oli alussa n. 21,5.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
oioi. No siinä tapauksessa ylläpitokulutukseksi tuli 1408. Kovin vähältä se vaikuttaa, joten ehkä paras kuunnella kroppaa! Paperissa kun luki tuo BMR 1300kcal joten laskenpa siihen päälle +500kcal urheilupäiviksi.. Ehkä olisi lähempänä tarvetta.

Nyt teit kyllä laskuvirheen, kyseessä on rasvaton massa, eli siis koko kehon rasvaton paino -rasvakilot, ei siis esim. pelkkä lihasmassa tai luumassa, vaan kaikki yhteensä ilman rasvaa.

Hei!
InBody mittauksen mukaan perusaineenvaihduntani on noin 1400 kaloria. Pystynkö tästä päättelemään, miten paljon kokonaisaineenvaihduntani on päivänä, jolloin en harrasta liikuntaa, vaan vietän kevyen päivän koulussa tai kotosalla? Entä päivänä, jolloin käyn esimerkiksi 40 minuutin hölkkälenkillä? Pituutta on hurjat 180 cm ja paino pyörii siinä 70 kilon tienoilla. Haluan pitää huolen etten syö liikaa, enkä liian vähän. Kiitos jo etukäteen!

Huomauttaisin, että meidän systeemimme on niin viisaasti rakennettu, että se pystyy tasaamaan saadun energian vaihtelun ainakin muutaman päivän aikavälillä. Tästä on ehkä eri koulukuntia, mutta yritän sanoa, että ei ole niin tarkkaa syödä joka päivä juuri kulutuksen mukaista kalorimäärää.

Nyt teit kyllä laskuvirheen, kyseessä on rasvaton massa, eli siis koko kehon rasvaton paino -rasvakilot, ei siis esim. pelkkä lihasmassa tai luumassa, vaan kaikki yhteensä ilman rasvaa.

Jep, niinpä taisin tehdä virheen! Kylläpä siitä sittenkin tuli hitusen päälle 2000 kcal.
Assis, olen samaa mieltä kanssasi, kyllä kroppa tuntee kun on nälkä. Pääsiäisen reenitauolla söin kuin hullu, mutta jo pienestä määrästä olin täynnä. Eli tarkoitti paljon napostelua ja pieniä annoksia. Nyt kun taas alkoi armoton reeni, tuntuu, että nälkää vaan on on on ja on. Viime viikon mättömäärien jälkeen yritän nyt mennä miinuskaloreilla, mutta päätin myös, etten laske kaloreita, joten voipi olla että plussillakin mennään. Luotan kyllä nyt siihen että kroppa kertokoon.

Mua kiinnostaa erittäin suuresti et millain te saatte rasvaprosentin tippumaan? Mitä teette aerobisena? En saa painoa saatika rasvaa itselläni palamaan vaikka syön paleolla ja treenaan sen 4-5kertaa viikossa about 2h/pv. Jokin mättää mutta mikä? Haluisin saada nämä pelastusrenkaat pois!

En tiiä mikä on paleo, mutta itselläni on selkeä paketti ja kaava minkä avulla tarvittaessa dieettaan. Toimii kuin tauti.

Proteiinia 2,5 g/painokilo, rasvaa 1 g/ painokilo ja loput hiilareista niiin että tulee -500 kcal täyteen. Omalla kohdalla siis 1850 kcal. Syönti 3 tunnin välein, joka aterialla proteiinia, paljon kasviksia ja paljon vettä.

Liikunnat: 4 punttia 2-jakoisella, pari "mikä kivalta tuntuu aerobista" ja aamukävelyitä tyhjään mahaan silloin kuin jaksan. Kaikki punnitaan ja mistään ei lipsuta kumpaankaan suuntaan.

Mua kiinnostaa erittäin suuresti et millain te saatte rasvaprosentin tippumaan? Mitä teette aerobisena? En saa painoa saatika rasvaa itselläni palamaan vaikka syön paleolla ja treenaan sen 4-5kertaa viikossa about 2h/pv. Jokin mättää mutta mikä? Haluisin saada nämä pelastusrenkaat pois!

treenaat liikaa?!

rasvaa ravinnossa liian vähän.
mulla ainakin rasva on palanut hyvin ihan ilman aerobista ja rasvaakin oon syönyt 70-120g/pv.
no, mut mä nyt oonkin vielä jokinorsu... huomenna taas selviää että onko rasvaa tirissyt tällä metodilla...

En tiiä mikä on paleo, mutta itselläni on selkeä paketti ja kaava minkä avulla tarvittaessa dieettaan. Toimii kuin tauti.

Proteiinia 2,5 g/painokilo, rasvaa 1 g/ painokilo ja loput hiilareista niiin että tulee -500 kcal täyteen. Omalla kohdalla siis 1850 kcal. Syönti 3 tunnin välein, joka aterialla proteiinia, paljon kasviksia ja paljon vettä.

Liikunnat: 4 punttia 2-jakoisella, pari "mikä kivalta tuntuu aerobista" ja aamukävelyitä tyhjään mahaan silloin kuin jaksan. Kaikki punnitaan ja mistään ei lipsuta kumpaankaan suuntaan.

Mä oon samalla kaavalla tiputtanut nyt 8 kiloa! Eli safkaa n. 3 tunnin välein: proteiinia, kasviksia ja vettä, sekä salipäivinä palkkari. Oon yrittänyt pitää aterioiden energiamäärät suht tasaisina, toimii ainakin mulla. Aika lähellä paleoo/puhdasta ravintoa omat ruokatottumukset, paitsi että syön kyllä sitä raejuustoa ja rahkaa :) Ja (ainakin alussa) kaikki ruoka käy vaa'an kautta, ja kalorilaskurilla on suunnitellut päivän ateriat. Nyt kun on tullut rutiinia, niin en oo muutamaan viikkoon käyttäny vaakaa, mutta otetaan taas käyttöön jos alkaa näyttämään huonolle.

Kävin muutama viikko sitten kehonkoostumusmittauksessa (uusi tällä foorumilla) ja rasvaprosenttini oli 36 :o
Käyn salilla 2-3 kertaa viikossa, sen lisäks lenkkeilen päivittäin 2-3x 30min-1h30min. Juoksua pitäisi kokeilla.
Paino ei ole nyt 2kk aikana pudonnut yhtään (tammi-kesä laihduin 10kg, painoa silti 73kg ja pituutta 168cm).
Ruoka ja itsekuri on mulle lähinnä se ongelma. En tiedä mitä saan syödä ja kuinka paljon.
Syksyllä ajattelin mennä ohjattuihin jumppiin..josko niillä lähtis läskit löllymään.

^tärkeintä on just se mitä suustaan sisään laittaa. ei kannata niihin ryhmäliikuntatunteihin luottaa kauheesti, et sitten palais rasva enemmän.
itse sain rasvaprosentin 29->alle 25, kun kävin salilla 2-3krt/vko ja söin hiukan alle kulutuksen. (siis tietenkin noin arvio semmosella seisottavalla vehkeellä mitattuna. 2-3kk meni aikaa)
tärkeintä on syödä tarpeeksi proteiinia, joka on kehon rakennusaine, ja joka myös samalla pitää nälän pois. siihen lisäksi kasviksia ja hyviä rasvoja TARPEEKSI.
leivät, pullat, karkit, sipsit jne. voi ihan suosiolla jättää pois. :) - ainakin aluksi niitä kannattaa välttää ainakin 2 vkoa kokonaan. vasta myöhemmässä vaiheessa vaikka sitten lisätä luvallisen herkkuhetken tms.
ruokavalio kannattaa yksinkertaistaa niin että syö vain 4-5krt/pv ja valitsee ne samat tuotteet vaikka samoille aterioille: kanaa(itsesyön myös dieetillä ne nahat!), kalaa, (vähärasvaista) possua tai nautaa ja siihen lisukkeeksi 200-300g kasviksia, pähkinöitä/manteleita saa syödä jonkinverran. - ja kun jääkaapissa ja kaapeissa on vain "sallittua" ruokaa, on helppo koostaa niistä ateria. ei kannata miettiä mitään monimutkaisia ruokia; vasta sitten myöhemmin miettiä sitä.
kalorivajetta ei kannata pitää liian suurena, vaan sopivana. helposti saa tulla nälkä, mutta se ei saa olla päätunne koko päivän!
liikkua ei kannata liikaa; paitsi jos tykkää siitä ihan kaaauuuheesti. :D - mutta sitten pitää myös muistaa syödä hiukan enemmän keholle niitä rakennusaineita ja tarvittavia vitamiineja ja hivenaineita ettei iske syömishimot päälle.
juomaksi vesi tai kivennäisvesi.
monet suosii täällä funlightia, mutta itse en käytä mitään makeutusainejuttuja enkä kevyt juttuja muutenkaan.

suosittelen sulle kuntosalia 2-3krt/vko: raskaita, isoja liikkeitä ja 1-jakoinen ohjelma.
UNTA tarpeeksi. alkoholia ei tietenkään vähään aikaan.

(kiva antaa neuvoja kun itsekin kamppailen välillä hiilarihimojeni kanssa ja turpoan yht'äkkiä 3-4-5kg. 8) )

Tsemppiä!

- voitko vielä kertoa miten ole tähän asti syönyt?
tai miten söit kun laihduit ja miten olet nyt sitten syönyt kun et ole laihtunut?

ruokavalio kannattaa yksinkertaistaa niin että syö vain 4-5krt/pv ja valitsee ne samat tuotteet vaikka samoille aterioille: kanaa(itsesyön myös dieetillä ne nahat!), kalaa, (vähärasvaista) possua tai nautaa ja siihen lisukkeeksi 200-300g kasviksia, pähkinöitä/manteleita saa syödä jonkinverran. - ja kun jääkaapissa ja kaapeissa on vain "sallittua" ruokaa, on helppo koostaa niistä ateria. ei kannata miettiä mitään monimutkaisia ruokia; vasta sitten myöhemmin miettiä sitä.

Kalorilaskurilla voisi olla hyvä tsekata kaikkien itselle mieluisten perusaterioiden makroravinnejakaumat ja kalorimäärät. Mua ainakin nyppisi syödä samoja ruokia viikosta ja kuukaudesta toiseen. Jos käy puntilla, hyvin todennäköisesti voi ja kannattaa syödä myös kohtuullisesti hiilareita ainakin joillain pääaterioilla. Itse oon todennut perunan parhaaksi dieetillä (ja toki muutenkin); pasta ja riisi on paljon salakavalampia. Tosin mä en laske kaloreita, joten kaipa niissä vain on enemmän kaloreita kuin perunassa. Jos ei pahasti ole aineenvaihdunta sekaisin, ihan hyvin voi syödä lounaalla ja ehkä päivälliselläkin esim. jauhelihakastiketta/ lihakastiketta/ makkarakastiketta ja perunoita; lihaa toki painottaen ja lisäksi salaattia ja kasviksia. Painon ylläpitäminen voi olla aika hankalaa, jos dieettiruokavalio on kovin erilainen kuin perusruokavalio.

^no, samoja ruokia nyt aluksi pari viikkoa. sen takia että oppii vähän ateriakokoa ja mitä keholle tapahtuu. - mutta kyllä mä uskon että monille se dieetti on helpointa kun se runko on se ja sama. ite ainakin syön kanaa ja kalkkunaa pääruokana, ja joskus jotain muuta vaihteluksi. - ei tartte miettiä mitä syö. ja ne samat kasvispussit; kunnes taas keksin jotain uutta. - itse en oo raejuustoja ja rahkoja sitten karppauksen aloitettua syönyt, kun ne on jotenkin niin puisia ja tarvii jotain kyytipojaksi... MUTTA jos LÄLLÄ tykkää niistä nin niistäkin saa rakennettua aterioita.
kalorilaskuri on kyllä katevä; finelikin käy jos sen kanssa haluaa pelata. :)

Heips! Näköjään kukaan ei halua enää kiinteytyä kun täällä ollut hiljaista.... Jos tästä aiheesta löytyy muualta paremmin saa vinkata!
mulla ois tarkoituksena eka laihduttaa nopeassa ajassa kertyneet noin 10kg ja sitten alkaa rakentaa lihasta. Mietin kun täälläkin usein mainittu että helpoin sudenkuoppa on syödä liian vähän. Onko -500kcal sitten ehdoton maksimi, hätähousuna haluaisin nopeammin tuloksia? Liikuntaa olisi tarkoituksena vetää 3 krt salitreeni ja kaks jumppaa viikkoon. Liikuntapäivänä kulutus noin 2200kcal. Tällä hetkellä tulee syötyä noin 1200kcal päivässä, mutta meneeköhän aineenvaihdunta helposti tukkoon? Pidän viikossa yhden herkuttelupäivän eli ei ihan -1000kcal ole vaje viikkotasolla katsottuna. Kasvissyöjänä myös protskun määrä liian vähäinen kun tuo rahka vaan ei meinaa upota, pitäisi keksiä jotain muuta välipaloille välillä. (Proteiinit noin 20-30% energiamäärästä). Kiitos jos joku viitsii neuvoa tyhmää.

Voit toki vetää isommillakin miinuksilla, mutta on hyvin todennäköistä, että menetät tällä tavalla myös lihaksia, etenkin kun mainitsit että proteiinin määrä ruokavaliossasi liian alhainen. Jos koostat ruokavaliosi fiksusti ja treenaat oikein, on sinulla mahdollisuus maltillisilla miinuksilla sekä laihtua että saada lihaksia, jos olet vasta aloitellut salitreenit.

Osaako joku antaa vinkkejä miten minun tulisi toimia? :D

Olen nyt siis vetämässä tuota Jutan go-fat-go-dieettiä. Se loppuu ensi viikon sunnuntaina... Mietin vain, että miten sitten jatkossa syön? :D
Tarkoituksena olisi karistaa nuo viimeisetkin rasvanrippeet pois kehostani ja saada varsinkin käsistä ja jaloista lihakset näkyviin. Liikun aerobisesti 3-4 kertaa viikossa ja treenaan 3-4 kertaa viikossa. Liikuntaan en usko, että tarvitsee puuttua, mutta siihenkin saa antaa vinkkejä. Mutta tuo ruokavalio... Mitä teen sen kanssa? :DDD

Osaako joku antaa vinkkejä miten minun tulisi toimia? :D
Pitäs tietää vähän enemmän. Miten kauan olet ollut tuolla tiukalla dieetillä? 4 vkoa kuten suositus on? Mitkä on sun mitat nyt? Paljonko on vielä kiristeltävää? Onko dieetti toiminut moitteetta, paljonko lähti? Moni asia vaikuttaa siihen miten suosittelisin jatkamaan. Lähtökohtaisesti olen lähes satavarma, että rasvaa ainakin tulen suosittelemaan lisäämään.

Pitäs tietää vähän enemmän. Miten kauan olet ollut tuolla tiukalla dieetillä? 4 vkoa kuten suositus on? Mitkä on sun mitat nyt? Paljonko on vielä kiristeltävää? Onko dieetti toiminut moitteetta, paljonko lähti? Moni asia vaikuttaa siihen miten suosittelisin jatkamaan. Lähtökohtaisesti olen lähes satavarma, että rasvaa ainakin tulen suosittelemaan lisäämään.

No ensi viikon sunnuntaina tulee se tasan 4 viikkoa täyteen. Ajattelin, etten jatka sitä kauempaa koska se on tosiaan se suositus. Mitat... Öö... Mitka kaikki mitat tarvitset? :D On toiminut hyvin ja vielä en tiedä kuinka paljon lähtee kun ei ole vielä läpi menty.

Rasvaprosentti 26% (tippunut nyt viikossa 2%), pitäisi saada sitä alas samalla kun treenailee, olen sen verran aloittelija niin uskon että voisin jopa onnistua siirtämään osan rasvasta lihaksiksi tässä hötäkässä. :) Kiloja en enää jaksa katsoa, 71/170, alemmas siis voisi mennä, mutta nyt kun näitä lihaksia yritän kasvattaa niin ei se vaaka paljoa kerro.. En jaksa kauheasti noita kaloreita laskea kuin suuntaa-antavasti, mitä luulette toimiiko tämä kun syön salipäivinä vähän enemmän esim protskua ja ylipäänsä muutakin, kun taas välipäivinä pidän kalorit pienempinä? Ruokaa yritän syödä sen 3-4 tunnin välein, viikonloppuisin kyllä lipsuu aina välillä että tauot on pitempiä.. Eli lähinnä kysymykseni on se, onnistunko suht normiruokavaliolla ja salilla käymisellä tiputtamaan rasvaprosenttia sen 4-6% vielä, vai joudunko vetämään itseni tiukalle dieetille?

Eli lähinnä kysymykseni on se, onnistunko suht normiruokavaliolla ja salilla käymisellä tiputtamaan rasvaprosenttia sen 4-6% vielä, vai joudunko vetämään itseni tiukalle dieetille?
Aloittelijalta onnistuu ihan kunnon punttitreenin aloittamalla, jos syö kulutuksen verran. Yksilöllisiä eroja varmasti on, mutta tuosta lähtisin ja jos ei toimi niin pudottaisin vain hitusen kaloreita, n. 200 - 300 kcal nykyisestä. Mutta ensin siis +-0 -taktiikalla.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Mitäs tämä nyt on :(. Olen normaalipainoinen, mutta rasvaa löytyy vielä naisille yleisemmistä paikoista, joten olen maltillisella dieetillä. Salilla käyn 4 kertaa viikossa ja muutaman aerobisen teen omaksi iloksi. Mutta mutta, en olekkaan mitenkään kiinteytynyt vaan nuo "rasvakohdat" esim. allit ovat muuttuneen sellaiseksi hyytelömäisiksi ja tuntuu että ne oikein heiluu joka puolelle. Valokuvistakin näkee että olivat ennen kiinteämmät vaikka onkin rasvaa. Mikä mättää, osaako joku sanoa?

Back
Ylös Bottom