Miten kofeiini vaikuttaa SINUUN?

Itsellekin on tuo kahviriippuvuus hiipinyt tässä viime syksyn ja kuluneen talven aikana. On huomattavasti väsyneempi olo jos ei saa kahvia aamulla. Varsinkin jos on pimeä ja synkkä päivä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voi olla että vaan kuvittelen, mutta joskus tuntuu että kofeiini vaikuttais meikäläiseen täysin päinvastaisella tavalla kun sen pitäisi. Tuun koulusta kotiin, kiskasen kupillisen kahvia ja painun samantien kolmen tunnin päikkäreille, wtf :D

Kofeiini vaikuttaa minuun siten, että olostani tulee ns. normaali. Ilman kahvia (varsinkin aamusin) päänuppi käy hitaalla. Selvä riippuvuus siis.

kai sita omaltakin osalta voi myontaa etta jonkinasteisesta riippuvuudesta on kyse, monista asioista johtuen teen puntit aina aamuvarhaistreenina (aerobiset illalla), ei kylla sitten millaan onnistuisi ilman kahvitankkausta, monesti jatkan ryystelya viela itse treenin aikana, varsinkin kyykkysarjojen valissa, tasta on tullut tapa mista on vaikea nyt enaa irrota

alkanu tulla toleranssia aikalailla

Tietokonetta pelaillessa ja läskeilessä viimeset 10 vuotta muutenkin tota energia juomaa mennyt parhaillaan pari kk sillee että 2-3 purkkia päivässä (tiedän hyi vittu oon läski)

Tuntuisi, että kahvi poistaa päänsäryn. Oiskohan siinä jotain verisuonia laajentavia tai supistavia aineita?
Päänsärky voi johtua myös väsymyksestä(aika useinkin) ja sen lisäksi kofeiinihan nopeuttaa verenkiertoa, joten jos se päänsärky johtuu verenkiertohäiriöstä luulisin kofun auttavan siihenkin

Mä oon vierottanu itteeni viimeaikoina. Keväällä aina helppo olla ilman, kun aurinko hoitaa hereillä pidon ja oikeen nukkumaan menoajan.
Viikonloppusin bilettäessä ja viikonloppu/vapaapäivä salilla voin kyllä myöskin ottaa.

Oli hirvee jysäri, nyt otin kahvia niin tuntuu helpottavan. Luulen tämän tosin johtuvan siitä, että tämä on päivän ensimmäinen kuppi. Jos on pitkän aikaa ilman kahvia, tulee joskus pää kipeäksi. Ei kuitenkaan aina, välillä olen ollut parikin viikkoa kahvilakossa enkä ole huomannut mitään eroa ns normaaliin.

Kahvi auttaa muutenkin päänsärkyyn keskushermoston kautta.

Mulla kun tähystettiin ensimmäisen kerran spinaalipuudutuksessa polvi, ja nousin liian nopeasti ylös sen jälkeen niin selkäydinkanavaa kun on ronkittu, niin siitä seuras semmonen 10 päivän päänsärky, joka oli niin paha ettei voinu nousta ku kerran päivässä vessaan, ja muuten maata pimeässä tietyssä asennossa. Heti ku liikku ni tuntu ku ois joku raastanu haarukalla selkärankaa niskasta perseeseen asti.
Lääkäri neuvo että piti juoda reilusti kahvia, ja se kyl auttoki.

Eilen illalla join ison kupin kahvia 21:00 aikaan ja voi vittu, vielä kolmen aikaan yöllä täydessä vedossa. Pari-kolme kuppia päivässä menee noin muuten, ei yleensä iltasin.

Jos ei tuu aamukahvia juotua niin päivällä/iltapäivällä pääkipeänä ja helpottaa ku saa kupin kahvia.

Viimeksi muokattu:
Kahvi auttaa muutenkin päänsärkyyn keskushermoston kautta.

Mulla kun tähystettiin ensimmäisen kerran spinaalipuudutuksessa polvi, ja nousin liian nopeasti ylös sen jälkeen niin selkäydinkanavaa kun on ronkittu, niin siitä seuras semmonen 10 päivän päänsärky, joka oli niin paha ettei voinu nousta ku kerran päivässä vessaan, ja muuten maata pimeässä tietyssä asennossa. Heti ku liikku ni tuntu ku ois joku raastanu haarukalla selkärankaa niskasta perseeseen asti.
Lääkäri neuvo että piti juoda reilusti kahvia, ja se kyl auttoki.

Huhhuh. Itellä ois aika huono kombo maata sängyssä koko päivä ja juoda kahvia, vois jäädä uni vähiin.
Tietty jos se vie kivun pois, niin kaipa sitä sitten jois..

Eilen illalla join ison kupin kahvia 21:00 aikaan ja voi vittu, vielä kolmen aikaan yöllä täydessä vedossa. Pari-kolme kuppia päivässä menee noin muuten, ei yleensä iltasin.

Jep, itellä täysin sama. Jos illalla juo tyyliin 18:00 jälkeen kahvia, voi heittää hyvästit aikaisin nukkumaanmenolle.

Yksi kuppi kahvia tai vajaa desi energiajuomaa ja valvon seuraavat pari vuorokautta. Voisin jopa verrata vaikutusta samankaltaiseksi kuin amfetamiini narkkareilla. Erehdyin eilen illalla juomaan tuttavalla batterya ja tässä sitä ollaan. -.-

Huomasin tossa kuntopyöräillessä hassun jutun, että kun olin kiskaissut aamusella vaatimattoman tuopposen (0,5l) kahvia naamaan, niin syke iskeytyi heti välittömästi 125 ja 40min polkemisen jälkeen syke putosi hiljakseen 115 tietämille. Vauhti oli kuitenkin kokoajan sama. Tiedä oliko nyt mikään hassu juttu, kun en pyörän selästä lattialle nauramaan pudonnu, mutta sanoisinko, että ihan jännä detalji.

Kotimainen litku jota kahviks kutsutaan vaikuta mitenkään.. Yöllä voi vaikka pannun kipata ilman, että väsymys lähtisi mihinkään.

Espressossa minimaalista potkua, kofeiini tabui jos vetää reilummin niin ne alkaa jo vaikuttamaan piristävästi ja ollaan ADHD seuraavat pari tuntia.. Eipä sillä suurempia vaikutuksia sitten ole.

Suositut

Back
Ylös Bottom