Miten kofeiini vaikuttaa SINUUN?

Ite otan joskus ennen treeniä yhden kofeiinitabletin, ja piristää sopivasti. Kahvia juon harvoin, teetä lähes joka päivä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itteeni ei vaikuta kahvi enään oikeestan paljos mtn. Aamul ehk vähän piristää mut muuten ei vaikutuksii oikeestaan oo. Taitaa johtua vaan siitä et tulee juotua kahvia suht paljon :e

Mä oon kitannu kahvia pikkupennusta lähtien, niin ei voi sanoa, että se toimisi mitenkään kovin piristävästi enää, maun ja tavan vuoksi tulee juotua jonkin verran. Ainoa minkä huomaa on se, että illalla jos juo kahvia liian myöhään, ei saa sitten nukuttua. Kahvin (kofeiinin) puutteen huomaa heti päänsärkynä ja pienenä vireen laskemisena.

Energiajuomia tms ei juurikaan tule käytettyä, joten kahvi taitaa olla se suurin kofeiinin lähde mulle.

Joskus vedin energiajuomaa salilla, mut.. huomasin et tulee halvemmaks ku ostan suoraa kofeiini tabuja ja vedän pari enne reeniä et vähä herää:>

Ainoo mitä oon huomannu on kello 18 jälkeen nautittuna pari energiajuomaa siirtää unensaantia lähemmäs puoltayötä, muuten en oo kummempaa huomannut.

ei mitenkään,pitää lähinnä normaali tilassa. Normaalisti menee 4kuppii päivässä sit jos o paljo kouluhommia niin 6-8 kuppia o aika normi.

Hiki lentää aivan solkenaan treeneissä ja tulee duracell pupumainen olo! Muuten en käytä kofeiinia, paitsi dieetillä. On kai rasvanpoltossa aivan ykkös tavaraa, paitsi jos käyttää muutenkin joka päivä.

kaffeeta tulee juotua aika paljon enkä vaikutusta enää huomaa ollenkaan mutta silti ennen salille lähtöä sitä on kuppi ryystettävä ihankuin se jotain auttaisikin:hyvä:
enimmäkseen tulee juotua töissä tai sitten kavereiden kanssa iltaisin abc:illä photo play koneen trivial pursuit pelin lomassa:rock::rock::rock:

kofeiini pitää mut hengissä :D
Sen verran väkevä addiktio siihen on syntynyt yli 20v kahvinjuonnin ansiosta että ei tulis mieleenkään olla päivääkään ilman.
3-4h heräämistä alkaa päätä särkee yms.
6-7h alkaa ajatukset harhailee aika pahasti eikä oikeen tiedä mitenpäin olla.
+15h alkaa oksentelu ja muut kivat jutut :D

Itse omaan myöskin pahan kofeiini-riippuvuuden... Suurinpiirtein 18-19v kahvia tullut juotua päivittäin jostai viimeiset 10 päivittäin varmaan 10 kuppia. Viimeisen vuoden aikana meni jopa 20 kuppia päivässä eli aika paljon. Nyt olenkin alkanut vähentämään REILUSTI kahvia ja juon enään n. 3 kuppia päivässä mikä on mielestäni helvetin vähän. Aloitin tämän testini vast viime ma ja kyllä kun yli 3h on ilman kahvia niin alkaa pääsärky, muita vaivoja ei ole (vielä) ollut.

Itse omaan myöskin pahan kofeiini-riippuvuuden... Suurinpiirtein 18-19v kahvia tullut juotua päivittäin jostai viimeiset 10 päivittäin varmaan 10 kuppia. Viimeisen vuoden aikana meni jopa 20 kuppia päivässä eli aika paljon. Nyt olenkin alkanut vähentämään REILUSTI kahvia ja juon enään n. 3 kuppia päivässä mikä on mielestäni helvetin vähän. Aloitin tämän testini vast viime ma ja kyllä kun yli 3h on ilman kahvia niin alkaa pääsärky, muita vaivoja ei ole (vielä) ollut.

Onko sulla sama homma ku mulla, eli varsinaisesti sillä absoluuttisella kahvin määrällä ei oo niin suurta merkitystä kuhan saa aika pian heräämisen jälkeen sitä kahvia. Ja on epäolennaisempaa kuinka paljon sitä loppupäivän aikana juo?
Ei oo esimerkiks niinku nikotiinin kanssa mitä pitäis saada pitkin päivää :jahas:

Itsekin kahvia juon mutta en kyllä huomaa oikeastaan mitään vaikutusta? mukava sitä silti on juoda ja yhdistän sen pienen piristymisen enemmänkin siihen pieneen lepotaukoon kuin kahviin. 2-3 kuppia pahimmillaan tulee päivässä juotua joskus usemapaan päivään ei ollenkaan.
Tupakkaakin joskus poltan mutten tunne siihenkään mitään riippumusta. saattaa 1-2kk mennä ilman ja sitten tulla joku ilta se aski poltettua kerralla tai parissa päivässä. Ei senkään jälkeen mitään ongelmaa olla ilman. pahin putki taisi olla jku 2-3vk kun poltin 2-5 käärylettä päivässä mutta lopettaminen ei ollut silloinkaan mikään ongelma. Tutuilla tuntuu kauheita ongelmia olevan kahvin/tupakan käytön/lopettamisen kanssa, kai ne vaikutukset on sitten melko yksilökohtaisia.

Nykyisin tulee kahvia juotua enää hyvin harvoin...

Huomaa kyllä kofeiniin piristävän vaikutuksen, kun ei enää lipitä päivittäin tusinaa kuppia ja pitää jopa varoa ettei tule illalla juotua liian myöhään, tai menee unet.

Tietty jos juo yhen kupin kerrallaan niin ei varmaan kauheasti vaikuta. Mutta itse en joka päivä juo kahvia ja kun juon niin juon 2-3 mukillista eli suunnilleen 5 kuppia kerralla. Selkeästi piristää, mutta aika pitkään siinä menee ennen kuin huomaa vaikutuksen. Ehkä reilu tunti siinä menee.

En oikei huomaa mitään vaikutusta..nykyään ei mene enään kun joku 3-5kuppia päivässä. Ainut vaikutus on jos ei kahvia juo, niin päätä särkee.

6-12 kuppia menee päivittäin, ennen treeniä mahdollisesti otan myös kofeiinitabun tai kaksi. Olen hirveä kahvinarkki. :rolleyes: Tykkään kahvista ihan makunsa takia ja se piristävä vaikutus on plussaa. Päähän koskee, kaikki tökkii, vituttaa ja aamu ei lähde käyntiin ilman 3-6 kupillista menovettä.

Liikaa vaikuttaa. Hikoilee ja tärisee reenien aikana. Virkistävä vaikutus taas sitten ei ole niinkään huomattava. En käytä.

Suositut

Back
Ylös Bottom