Miten kofeiini vaikuttaa SINUUN?

Päivässä menee sellanen pari kuppia sumppia eli noin 0,5 litraa. Tohon lisäks satunnainen vihreä tee. Jos ei sumppia saa aamuisin, saattaa päivällä ilmetä päänsärkyä tai muuten vaan outoa oloa.

Ittellä on ollu noita Cofi-tabs 100 mg kahvitabuja, eikä ole mitään todettua vaikutusta ja nyt pidän noista napeista taukoa. Saattaa olla että noiden vaikutus hiipuu, jos pitkään käyttää.

Joskus saattaa se pannu mennä päivässä ja sillo saattaa kädet pikkusen väpättää, sekä olo olla pikkuisen :hyper:.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Addikti. Olen mukulasta asti juonu joka päivä reilusti sumppia (paitsi mahataudissa) eikä mitään tärinöitä ilmene. Jos kahvia ei jostain syystä saa, tulee päänsärkyä ja unettaa ihan perkeleesti. Laukussa on kyl yleensä mukana kofeiinitabujakin jos hätä tulee... Aamulla kahvi on ihan ehdoton että musta saa kuorittua edes jonkunmoisen ihmisen... Miten niin koukussa?

No päivittäin menee se ~2-5 kuppia, yleensä iltapäivällä ja illalla koska aamulla pistää vaan mahan sekasin..

Vielä ei oo onneks kehittyny riippuvuutta, vois vähän varovaisemmin kitata :o

Kofeiini vaikuttaa minuun samalla tavalla kuin oluen juonti (joo ei tule sitä humala vaikutusta), eli rupeaa kusettamaan ihan kauhean paljon, tunnin aikana pitää rampata se 3-4 kertaa vessassa.

Et ole yksin, vaikken juokaan kahvia KOKO AJAN, niin silti vähintään kerran tunnissa pitää päästä sinne veskiin. Se on kiva sitten, jos dösä on sanotaan vaikka puol tuntia myöhässä ja matka pisteeseen B kestää sen puol tuntia. Ainakin jos on kahvit alla. Kavereille aina sanonu, et on niin hurja aineenvaihdunta, mut kyllä sitä vettäkin tulee juotua kovina kulutuspäivinä 5-6 litraa.

1500-2000 mg päivä niin hieman nostaa sykettä ja pirteä olo mutta ei aiheuta sydämmen sykkeita.. Mutta erin jos 3000mg kerralla tabuina niin voin kertoa että sykkiin niin että sairaalaan lähtö hyvin lähellä ja vaarallista..

Jos oikein olen lukenut, niin kupissa mustaa kahvia on noin 250 mg, joten tässä suhteessa jopa 6-8 kuppia olisi siis vielä ihan ok. Voin hyvin uskoa, että jos latoo 12 kupin annoksen kerralla tabuilla niin voi vähän ottaa pumppuun...

kui paljo pitää juoda energiajuomaa että voi saada sydänkohtauksen. itte join 14 tlk pv:ssä mad-crocii eikä tapahtunu muutaku että en nukkunut koko yönä ja kädet täris ja hiema huono olo. eli monta tölkkii sitä pitäis juoda et siitä sais jonkunlaisen sydänkohtauksen. en oo kokeilemas mut ois kiva tietää ja varoo.

Oon varmaan niin turtunut tähän kahvinjuontiin, että en huomaa mitään vaikutusta. Aamulla se kuppi, tai kaks pitää saada, eli jonkin sortin riippuvaisuus korkeintaan kyseessä :D Mitään piristävää vaikutusta en kuitenkaan juuri huomaa. En myöskään ole zombina loppupäivää, jos aamulla jää kuppi juomatta jostain syystä. Nukkumiseenkaan kahvi ei vaikuta mulla ollenkaan.

Kahvia tulee juotua 2-8 kuppia päivässä. Useimmiten jää tuonne 4, tai 5 kohdalle. Energiajuomia en osta koskaan.

Itekkään en oikeen huomaa kahvin vaikutusta. Sen verran paljon juonu. Kaverit on yleensä ku duracell-pupuja yhen kupin jälkeen, kun taas ite on eläkkeellä oleva neuloja :D mutta vaikka sitä ei huomaa niin toivottavasti se synapsi nopeutuu.

Joskus kun enemmän veti kahvia, ja rupes vähentämään, niin mulle tuli päänsärkyä.
Ei anna kahvi mitään älytöntä piristystä mulle, mutta kyllä helpottaa jos väsyttää.
Nykyään menee ,5-1l päivässä.

Ilman aamukahvia ( 0.5l) on ihan sama jäädä sänkyyn kuin tehdä mitään. Pää ei vaan lähe ottaa kierroksia ollenkaan :(

Maailman paras treeniboosteri jos vaan älyää olla käyttämättä sitä huvikseen joka päivä.
Itse käytän kerran viikkoon ennen tärkeintä treeniä ja mikään muu ei potki niin hyvin. Pitää vaan mennä aikaseen treenaamaan, muuten ei saa seuraavana yönä unta.

Kahvi & energiajuomat <3.. Paras laillilen treeniboosteri mitä on! Tulee kahvia juotua päivittäinkin ja aina ennen salia 250-500ml energiajuoma, silti se toimii niinku pitääkin.. Pienenä miinuksena että myyrä saattaa lentää herkemmin vessassa (varsinkin jos on juuri syöny ruokaa ja kauhea kiire salille), ja jos juon paljon yli 250ml ennen treeniä ni pulssi saattaa vähän sekoilla..

Aamusin ei kyllä lähe pää käyntiin millään ilman kofeiinia, sitten kun saa kofeiinia koneeseen niin on kun muissa maailmoissaan.. musiikki kuulostaa paremmalta ym, sadepäivinäkin paistaa aurinko! kunnon kofulaskuissa sitte vaan selaa mp3soittimestaan biisejä kun ei mikään oikeen taas nappaa.. Ei kyllä tohdi mitään Efejä kokeilla jos pelkällä kofulla saa tollasta aikaan...

Paras kahavi on aamukahavi. Oikeastaan tuo yksi kupillinen riittää ja se nautinto lopahtaa tuon ensimmäisen jälkeen. Maultaanhan se ei minua miellytä, niin en näe mitään syytä juoda sitä enempää. Niin tosiaan siis päänsärkyä tulee jos ei saa aamukahvia. Onhan se hyvä olla yksi pahe elämässä...

Olin lääkärin määräyksestä kahvitta n.3v sitä ennen join kahvia kuin sieni. kaksi viikkoa sitten eka pannu espressoa, oli todella Päräyttävä kokemus. Ajatus kulkee, liikkuminen on kivaa ja treenata jaksaa. kaikenkaikkiaan tulee HYVÄolo.

Reilu puol vuotta tuli duunissa litkittyä muutama kuppi päivässä paskaa automaattikahvia, kunnes yks päivä hoksasin ettei sen kuran lipittämisessä oo mitään järkeä. Lisäks mulle iskee kahvista järkyttävä kusihätä pitkäks aikaa, joten "lopettaminen" oli hyvinkin helppoa. Himassa en juo kahvia, silloin tällöin saatan jossain huoltsikalla ottaa pannusta mutta muuten on jääny aika vähälle.

Kyllähän se piristää, mutta kofeiini varsinkin kahvin muodossa nautittuna antaa enemmän niitä haittoja kuin hyötyjä :) .

En oo huomannu oikeestaan mitään vaikutuksia treenin suhteen, liekkö sitten johtuu siitä, että kahvia tulee ryystettyä vähän turhan paljon päivittäin :rolleyes: Olo tosin on kuin jollain ameeballa jos aamukahvi jää juomatta...

Suositut

Back
Ylös Bottom