Miten kofeiini vaikuttaa SINUUN?

En oo mitään tuntenu ikinä mitenkään, turhaa tavaraa ;)

puhu vielä kerran pahaa kahvista niin me kaikki pakkiksen kofukoukkuset tullaan ovesta läpi ;)

Se on sentäs hyvä puoli kofeiinikoukussa että kun ottaa aamukahvista ekoja maistiaisia niin tulee makeita kylmiä väreitä melkein joka kerta :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla ei vaikuta oikeestaan mietenkään...ellen sitten ole juonut litroittain kahvia...silloin on jotetenkin hermostunut olo.

Ensin alan täristä horkassa, yleensä kaadun lattialle. Siinä sätkiessäni minulle kasvaa järjetön määrä karvaa ympäri kehoa ja kulmahampaani pitenevät huomattavasti. Tavallisesti menetän tajuntani aistien huomattavan parantumisen jälkeen ja herään seuraavana päivänä metsässä raadellun peuranruhon vierestä yltäpäältä verisenä. Tässä vaiheessa en muista yön tapahtumista mitään ja päätän mennä kotiin keittämään aamukahvit.

Ensin alan täristä horkassa, yleensä kaadun lattialle. Siinä sätkiessäni minulle kasvaa järjetön määrä karvaa ympäri kehoa ja kulmahampaani pitenevät huomattavasti. Tavallisesti menetän tajuntani aistien huomattavan parantumisen jälkeen ja herään seuraavana päivänä metsässä raadellun peuranruhon vierestä yltäpäältä verisenä. Tässä vaiheessa en muista yön tapahtumista mitään ja päätän mennä kotiin keittämään aamukahvit.

Onko näin??? Minulle saman aiheuttaa 2 pulloa Suomalaista Tapio viinaa. :dance2:

Mitä merkkiä käytät?

:D

Ei vaikuta oikeastaan mitenkään. Kahvia on tullut juotua päivittäin yli kymmenen vuotta. Väsymystä en saa kyllä kovin pienillä määrillä kofeiinilla siirrettyä (lue alle 200mg), joten esimerkiksi energiajuomilla ei ole piristävää vaikutusta.

Hirveät tärinät, päänsäryt ja heikotuskohtaukset kun alotin energiajuomien ja kahvin kittaamisen. Nykyään molempia tulee juotua ihan maun ja riippuvuuden takia, jos aamukaffea ja koulussa energiajuomaa tulee vierotusoireina tärinä, päänsärky ja heikotus :D

Intissä kokeiltiin huvikseen vedellä kohtuullisia kofeiinimääriä tablettien muodossa.
Paatuneelle kofuaddiktille ei 12tabua (1200mg) tuntunu kyllä juuri missään. Sellainen hieman levoton olo oli kyllä, ei muuta.

pohjat mitä oon kahvia vetäny oli joskus 7v sitten kaverin kanssa kokeiltiin paljon saadaan kahvia yön aikana juotua. Semmonen 70-80 kuppia vedeltiin siinä :D
Oli aika erikoinen päivä.

Luulis olevan pakin jokseenkin sekasin ton jälkeen:D

Aamulla jos ei saa kahvia niin on vetämätön olo vaan, ei oikeestaan muuta tule.

koht noin 6 vuotta kahvia juonnut. enää ei minkäälaista efektiä...aamulla ihan pakko saada kahvia..ja sitte lounaan ja päivällisen jälkeen. noin 3-5 kuppia tulee juotua koulussa jos olen ja kotona viikonloppuna ehkä 5-6 kuppii. Oon jo pitkään miettinyt et nyt pitää rajoittaa..mut en oo viel raaskin kokeilla elää ilman kahvii

En ole huomannut kofeiinilla mitään vaikutusta. Kofuja saa vedelle keon, eikä tunnu missään, kahvia vetäessä ainoa efekti on karmaiseva paskahätä :D

Kyl on pakko sanoa että olen melko onnellinen kofeiiniaddiktiosta.
Nyt sai vielä pitkästä nuuskaa, niin kyllä se on lähes seksiin verrattava kokemus kun aamukahvit saa huitaistua vatsa täynnä ja pallo huulessa.

Eli kofeiinin vaikutus on välillä lähes lääkitykseen verratta endorfian tunne :D

kun juo kahvia useemman kupin tai ottaa kofu tabuja muutaman ennen treenejä nii on kyllä huomattavasti pirteempi olo ja ei nukuta treeneissä. sitten taas jos ottaa vaikka muuten vaa ollessa tyyliin 4 kuppii kahvii putkeen nii tulee sekanen olo ja alkaa paikat tärisee :D
lisäyksenä vielä yksi haitta puoli että saa ravata koko ajan kusella ja muutenki lisää juomisen tarvetta nii ei paras mahollinen esim pitkä kestoisessa suorituksessa..

Kahvia tekee mieli aina aamulla ja lounaan jälkeen, ei oikeastaan muulloin. Ne pari ekaa kuppia maistuu aina niin vietävän hyvälle. Sen jälkeen oikeastaan aika puulle, mutta onhan sitä aina vähän lisää vedettävä :)

On sen verta kauan tullu ryystettyä ettei juurikaan piristä. Ainoana vaikutuksena on hieman tukala olo tai enemmänkin on lämmin koko ajan vaikka olis pelkässä t-paidassa. Joskus jättäny aamukahvit väliin niin johan prkleen kylmä vaikka neule päällä juoksis luennolta toiselle.. Ei sillä että kahvi nostais mun ruumiinlämpöä sieltä vakio 35-asteesta mihinkään, mutta jotenki se pistää hikoiluttamaan - varsinkin salilla.

Aamulla kahvi saattaa piristää vähän, päivällä tulee joksikin aikaa ylivirkeä olo. Jos illalla juo vaikkapa kahvia tai energiajuomaa, se ei lisää virkeyttä, ainoastaan vie yöunet, eli joskus on saanu pari tuntia pyöriä sängyssä kun on erehtyny juomaan tölkillisen energiajuomaa siinä kahdeksan aikaan illalla. Ennen reeniä en oo kokeillu koskaan.

6-vuotiaasta saakka kahvia juoneena kyseinen nautintoaine ei tuo mitään ihmeellisiä virkistymis-tuntemuksia, mutta sen poisjättäminen aiheuttaa päänsärkyä.
Aamukahvi on pakko saada, muuten ei lähde päivä käyntiin ja oon huonolla tuulella.

Pari vuotta sitten lääkäri kielsi liiallisen kahvin nauttimisen kun kerroin juovani (reilusti) yli 10 kupillista päivässä.
Ei siitä silloinkaan miun mielestä mitään haittaa ollut, mutta eipä olo mihinkään muuttunut kun pudotti määrän 1-5 kupilliseen.

Kofeiinitabut on ihan turhia... ei mitään vaikutusta ja ne maistuu vielä pahalta. :D

Tänään ei ole kahvia juotu ja väsyttää aika reilusti vaikka reilun 8h unet alla.

Suositut

Back
Ylös Bottom