Miten kofeiini vaikuttaa SINUUN?

Ekasta kupista aamulla tulee rentoutunut olo ja pystyy keskittymään paremmin. Tulee juotua 3-4 kuppia päivässä + välillä energiajuoma.
Miten nopeasti toleranssi laskee jos lopettaa juomisen hetkeksi? Jos on vaikka viikon juomatta mitään kofeiinipitosta niin potkiiko ihan uudella tavalla kun jonkun 6vuotta putkeen juonut aktiivisesti

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yksi kuppi kahvia tai vajaa desi energiajuomaa ja valvon seuraavat pari vuorokautta. Voisin jopa verrata vaikutusta samankaltaiseksi kuin amfetamiini narkkareilla. Erehdyin eilen illalla juomaan tuttavalla batterya ja tässä sitä ollaan. -.-
Ton on jo pakko olla plaseboa. Oman kokemuksen perusteella en pysty uskomaan kofeiinin piristävään vaikutukseen. Vai olenko jotenkin outo? Pienen piristyksen voi vielä uskoa, mutta toi on jo liikaa.

Ton on jo pakko olla plaseboa. Oman kokemuksen perusteella en pysty uskomaan kofeiinin piristävään vaikutukseen. Vai olenko jotenkin outo? Pienen piristyksen voi vielä uskoa, mutta toi on jo liikaa.

Ei välttämättä plaseboa.. Mun yks sukulainen on kans ihan yliherkkä kofeiinille. Joi kerran automatkalla ison kupin vahvaa kahvia ni ajo seuraavat 16-20h käytännössä tauotta ku ei pystyny ees kuvitella nukkumista. Jos se juo kahvia edes puoli kuppia iltapäivän jälkeen ni menee koko yö valvomiseks.

tottakai toi voi olla mahdollista? Ihmisiä on monenlaisia ja herkkyyksiä myös. Itellä ei kahvi vaikuta mitenkään (yöllä tullut juotua pannullinen ja mentyä nukkamaan sen jälkeen). Kuitenkin tulee käytettyä kofeiinipillereitä nykyään ennen salitreeniä, jos niistä jotain apua olisi.

Ei välttämättä plaseboa.. Mun yks sukulainen on kans ihan yliherkkä kofeiinille. Joi kerran automatkalla ison kupin vahvaa kahvia ni ajo seuraavat 16-20h käytännössä tauotta ku ei pystyny ees kuvitella nukkumista. Jos se juo kahvia edes puoli kuppia iltapäivän jälkeen ni menee koko yö valvomiseks.
No, toisaalta kun aloin miettimään, ettei muhun efekään meinaa oikein tehota. Vaikutukset on lähinnä hiukan höveli olo ja katkis. Näistähän ei täällä saisi puhua, mutta kai tämä menee?

ja kofeiini taas, kuten olen joskus sanonutkin täällä, vaikuttaa niin, etten halua kahvia edes juoda jos ei ole ihan pakko. Vaikutukset on huono ja pyörryttävä olo, ruokahalun menetys ja levottomuus. Piristävä vaikutus tasan nolla. Ehkä kallistuu enemmän sinne puolelle, että tekisi mieli mennä nukkumaan paha olo pois. Vajaa pari desiä vielä jotenkin menee, mutta kunnon muki on ihan tappoa.

Kahvissa muuten on jotain outoa mikä tekee ton olon. Kofeiinitableteilla vaikutukset ei ole ollenkaan noin pahoja, mutta ei ne kyllä piristäkään.

Olisihan se kyllä mukava jos toi jotenkin potkisi, niin olisi sitten jotain mitä voi ottaa jos alkaa väsyttää huonoon aikaan.

Powerhousu, se on niin just niin yksilöllistä miten reseptorit toimii :)

Itselläni kun on aivojen etuosassa pientä häiriötä niin kahvi (=kofeiini) ei ole ikinä suoranaisesti piristänyt, pikemminkin rentouttanut ja rauhottanut.

Se huono olo sulle voi tulla simppelisti siitä että et ole tottunut kofeiiniin?
Kun alotin oman lääkityksen niin ekat pari viikkoa meni käytännössä ilman ruokaa ja olo oli melkein koko ajan todella huono. Nyt ei ole enää ongelmia syödä yms.
Ja unirytmikin on parantunut.
Saan kyllä paremmin unta jos juon kahvia viimeistään n.3h ennen nukkumaanmenoa :)

Kaikki on yksilöitä.

Ohhoh! Kahvi on todellinen piriste! Toimii. Pepsi max pullon juo ennen illalla niin ei saa nukuttua ennen 0100 yöllä. Ja kahvi muutenkin pistää vipinää tossuun. Kuulun tuohon kofeiini herkkiin ihmisiin. Jolloin tuo kahvi toimii sali touhussa hyvin.

Luulen että itsellä on enemmän henkinen homma ton kofeiinin kanssa? Kun on pakko valvoo ja ottaa esim. kipon kahvia ni ajattelee et ny ei ala nukuttaa niin herkästi.

Kohtuullisesti (mukillinen tai kaksi päivässä) käytettynä kahvilla ei ole mitään ihmeempiä vaikutuksia muhun, hitusen se ehkä piristää. Yövuoroissa joskus kun tuli juotua pannukaupalla kunnon "poromollia", niin kyllä pumppu hakkas, hiki vuoti ja vatsassa kiersi. Ei sovi tääkään mulle isommassa mittakaavassa, siis.
Muissa muodoissa kofeiinia ei tule käytettyä just ikinä.

Kofeiini vaikuttaa hyvin voimakkaasti minuun. Luulen että kärsin jonkinlaisesta kofeiinin yliherkkyydestä. Sen lisäksi on ahdistuneisuushäiriö joten siitä voi jo päätellä että kofeiini ei ole paras ystäväni.

Nyt dieetillä olen kuitenkin käyttänyt hieman kofeiinia ajoittain nostamaan aineenvaihduntaa ja antamaan vähä lisäpotkua treeneihin. Tänään päätin että saa kofeiini olla, en koske siihen enää. Treeneissä sydän hakkasi pelottavan lujaa ja oli todella voimakas ahdistus ja sekavuus kun olin juonut yhden pullon energiajuomaa. Oli pakko jättää treenit kesken.

Muutama lasi cokista pystyn juomaan mutta kaikki sitä vahvempi on näemmä liikaa.

Mä hikoilen kovasti aamulla kun juon kupin kahvia. Sen jälkeen on tosi pirteä olo, eikä kyse todellakaan ole plasebosta. Syke myös nousee ja alkaa tärinät jos on ottanut piippua alle. Tärinää tulee myös pelkästä kahvin liiallisesta nauttimisesta (2-3 kuppia) kerrallaan.

Ei näytä kofeiinilla olevan vaikutusta meikäläiseen. Olen kokeillut ottaa cocista, batterya ja teetä jos on joutunut ajamaan öiseen aikaan, mutta eivät auta mitään. Apteekin kofeiinitabletteja söin kerran 150 km:n ajon aikana 12 kpl. En tiedä kuinka vahvoja olivat, mutta purkissa sanottiin että max 2 kpl. Minkäs teet kun ei auttanut niin piti aina ottaa lisää. Kun lopulta tulin kotiin, niin nukutti tosi makeasti.:zzzz:
Kahvia tai kokista en muuten juo ikinä...

Ei näytä kofeiinilla olevan vaikutusta meikäläiseen. Olen kokeillut ottaa cocista, batterya ja teetä jos on joutunut ajamaan öiseen aikaan, mutta eivät auta mitään. Apteekin kofeiinitabletteja söin kerran 150 km:n ajon aikana 12 kpl. En tiedä kuinka vahvoja olivat, mutta purkissa sanottiin että max 2 kpl. Minkäs teet kun ei auttanut niin piti aina ottaa lisää. Kun lopulta tulin kotiin, niin nukutti tosi makeasti.:zzzz:
Kahvia tai kokista en muuten juo ikinä...

100mg vahvuisia on ollut kaikki apteekin kofeiinitabut mitä itse olen nähnyt.

Päivässä menee sellanen 4-5 kuppia kaffetta ja silti välillä väsyttää. Viikonloppuisin en sitten juo kuin 1-3 kupillista. Kesäisin korvaan osan energiajuomilla, kun niitä on kuumalla säällä kivempi juoda kuin kahvia. Mä oon huomannut kofeiinipitoisten juomien vaikutuksen parhaiten silloin, kun erehdyn juomaan sitä illalla: menee yöunet aika totaalisesti.

Päivä alkaa vasta, kun saan ensimmäisen kupposen kahvia. Jos on kiire, jätän syömättä, mut ilman kahvia en lähde. Aamukahvi tuntuu piristävän silleen, et silmät pysyy auki ja päivä lähtee kulkemaan. Lounaan jälkeenkin tekee aina mieli kahvia ja tulen kärttyiseksi, jos en sitä jostain syystä saa. Iltapäivällä sit joudun jo hiukan himmaileen mut tollaset 6-8 kuppia menee helposti päivän aikana. Iltapäivällä tulee sit jo juostua vessassa, ku kahvi kusettaa, mut samaan aikaan on jano, jos ei oo juonu vettä lainkaan.

Jos olen päivän juomatta kahvia (esimerkiks mökillä) niin seuraavana aamuna on pää kipee ja sellanen möllöttävä olo, mikä poistuu kun saa huoltikselta pahvikahvin messiin. Olen kofeiiniaddikti, tiedän. Samoin puolisoni ja vanhempani. :)

Olen myös kahvihifistelijä ja maksan hyvästä kahvista ja kahvinkeittovälineistä maltaita. Esimerkiks siiderituoppi on aivan sikahintainen, enkä voi sitä ostaa, mut samanhintainen iso erikoiskahvi on vain mielenkiintoinen uutuus, jota pitää kokeilla.

Jos olen päivän juomatta kahvia (esimerkiks mökillä) niin seuraavana aamuna on pää kipee ja sellanen möllöttävä olo, mikä poistuu kun saa huoltikselta pahvikahvin messiin. Olen kofeiiniaddikti, tiedän. Samoin puolisoni ja vanhempani. :)

voisi jo verrata pahalaatuiseen huumeongelmaan

;)

Taidan olla minäkin riippuvainen. Kovaa paskaa tullut aikoihin ja kaupassa voi edes nimeä kirjoittaa lappuun kun kädet tärisee niin paljon. Mutta pakko sitä vaan on juoda!

Kahvia juon ja mustana (johtaa kuulemma mahdollisesti jossain vaiheessa mahahaavaan...) sellaiset 4-6 kuppia päivässä. Aamulla on ehdoton saada 2 kuppia, jotta kone lähtee käyntiin - selvä addiktio siis. Illalla 17-18 välillä myös vedettävä 2 kuppia, jotta jaksaa vääntää iltatreenin täysillä. Aamulla leikitään pienemmillä romuilla ja lähinnä himassa nii siihen ei erikseen tarvii kofeiinia (ja siis aamutreeni onnistuu vain jos opiskelulta ja duunilta ehtii, nyt loma molemmista niin ehtii varmasti).
Mutta itse kysymykseen, iltapäivällä kahvi ainoastaan piristää jo lähes väsymyksestä lamaantuneen kropan - ennen kaikkea jos tylsä päivä. Aamulla kananmunien yhteydessä "jostain kumman syystä" turvottaa vatsan aika pahanlaisesti, mutta mihinkäs sitä rutiineistaan pääsee...

Mulla on normisti sykkeet muuten niin alhaalla, alimmillaan lähellä 40 per minuutti, jotta tuo kahvi ainoastaan nostaa ne siedettävälle tasolle..Jos tästä tavasta nyt jotain hyvää etsii. Järkevämpää olisi toki vetää kofeiinipillereitä, mutta kahvi on kaiken lisäksi hyvä seurustelujuoma. Listaa voi jatkaa vaikka kuinka pitkälle.

Suositut

Back
Ylös Bottom