Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Luulen olevani yliherkkä kofeiinille, en tosin varmaan pahimmasta päästä tapauksia. Kupin teetä voin juoda päivässä (tai pari kuppia, kunhan se on laimeaa ja välissä useita tunteja), tai n. puoli desiä kahvia, mutta enemmästä tulee kamala olo. Hikoiluttaa, ahdistaa, sydän hakkaa, tärisen jne. Ja sitä kestää seuraavat kahdeksan tuntia. Harmi sinänsä, koska tykkään kahvin mausta ja mielelläni vetelisin sitä vaikka joka päivä.
Luulen olevani yliherkkä kofeiinille, en tosin varmaan pahimmasta päästä tapauksia. Kupin teetä voin juoda päivässä (tai pari kuppia, kunhan se on laimeaa ja välissä useita tunteja), tai n. puoli desiä kahvia, mutta enemmästä tulee kamala olo. Hikoiluttaa, ahdistaa, sydän hakkaa, tärisen jne. Ja sitä kestää seuraavat kahdeksan tuntia. Harmi sinänsä, koska tykkään kahvin mausta ja mielelläni vetelisin sitä vaikka joka päivä.
Paljonkos kofeiinitabuja voi vedellä kerralla naamariin?
Paljonkos kofeiinitabuja voi vedellä kerralla naamariin?
Monta kertaa on käynyt sillä tavalla, et töiden jälkeen puoliunessa päätän tehdä kahvia*, mutta matkalla tietokoneelta keittiöön (etäisyys ~5m) päätän levätä hetken sohvalla ja tietysti nukahdan siihen :D
Siispä ostinkin niitä tabletteja ja väsyneenä otan niitä 4, eli kofeiinia tulee 400mg (kai), kuinka paljon enemmän niitä voi napsia, jos on tarvis?
*Mulla kun on pressopannu, niin väsyneenä se tuntuu joskus ylivoimaisen vaikealta tehtävältä:
1. jauhaa pavut myllyssä
2. keittää vesi
3. kahvit pannuun + vesi
4. venailet horroksessa sen 6min, että kahvi on valmista
5. painat sen toooodella raskaan männän alas
6. kaadat kahvin kuppiin
Tietenkin mä tuossa kahvin valmistumisen välissä olisin mennyt sohvalle venailemaan ja herännyt viiden tunnin päästä vielä enemmän horroksessa
En tiedä onko ihmistä tarkoitettu jatkuvasti käymään ylikierroksilla piristävillä aineilla. Varsinkin jos alkaa nappeja rouhimaan kuin karkkia ja kahvia ja energiajuomia menee jo monia pulloja päivässä. Eikö se unentarpeen täyttäminen ole ensisijainen asia ja sitten jos joskus väsyttää niin voi pientä piristystä ottaa. Mutta että ensin nukutaan huonosti ja unentarve sitten korvataan järkyttävällä määrällä pillereitä, ei oikein mene mun jakeluun. Kahvia tulee itsekin juotua, mutta ei nyt sentään 5 litraa päivässä. Varsinkin kun salilla jaksaa painaa vaikka koko päivän raskaiden painojen parissa, mutta sitten kun kahvia pitäisi keittää niin sekös vasta raskasta onkin.
Ainakin kun viimeksi tarkistin niin väsymys on kehon oma keino usein kertoa, että nyt tarvii lepoa koska on ollut yhtä sun toista rasitusta. Eikä että nyt tarvii kofeiinia jotta voisi valvoa ja olla ilman unta. Aivotkin siellä pääkopassa kaipaa sitä lepoa, vaikka jotkut ei ehkä sitä ymmärrä.:D
http://fi.wikipedia.org/wiki/Nukkuminen
http://fi.wikipedia.org/wiki/Uni
Itse ota usein kaksi kofeiinitablettia puolituntia-tunnin ennen treeniä. Selvästi jaksaa treenata paremmin ja piristää. Noin kuusi tuntia kestää vaikutus. Selvästi huomaa kun vaikutus lakkaa. Niin ja kahvia en juo lainkaan.