Miten kofeiini vaikuttaa SINUUN?

Hirveitä määriä en käytä. Yövuoroissa menee 2-4 tlk batterya, ei vaikutusta. Niistä en tuu yhtään virkeemmäks ja ihan hyvin saa mentyy nukkumaan vaik olis just juonnu tölkin. Kahvia tai teetä juon vaan muutaman kerran kuukaudessa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
1-8 kuppia/päivä kahvia. Eipä mittää erikoisia vaikutuksia, vähän pötsi menee sekasin, jos alkaa lipomaan kaheksaa enemmän.

Luulen olevani yliherkkä kofeiinille, en tosin varmaan pahimmasta päästä tapauksia. Kupin teetä voin juoda päivässä (tai pari kuppia, kunhan se on laimeaa ja välissä useita tunteja), tai n. puoli desiä kahvia, mutta enemmästä tulee kamala olo. Hikoiluttaa, ahdistaa, sydän hakkaa, tärisen jne. Ja sitä kestää seuraavat kahdeksan tuntia. Harmi sinänsä, koska tykkään kahvin mausta ja mielelläni vetelisin sitä vaikka joka päivä.

Luulen olevani yliherkkä kofeiinille, en tosin varmaan pahimmasta päästä tapauksia. Kupin teetä voin juoda päivässä (tai pari kuppia, kunhan se on laimeaa ja välissä useita tunteja), tai n. puoli desiä kahvia, mutta enemmästä tulee kamala olo. Hikoiluttaa, ahdistaa, sydän hakkaa, tärisen jne. Ja sitä kestää seuraavat kahdeksan tuntia. Harmi sinänsä, koska tykkään kahvin mausta ja mielelläni vetelisin sitä vaikka joka päivä.

Tiedän tunteen! Paniikkihäiriöstä kun joskus kärsin niin oli aika myrkkyä toi kahvin juominen..

Jos kokonaisen kofeeinitabun vetäsen klo 18 jälkeen tai esim. pullon kokista, ei ole toivoakaan että unta saa ennen klo 01, puolikkaan tabunkin kanssa on joskus siinä ja siinä. Mitään varsinaisia haitallisia sivuoireita en saa kofeiinista. Hiostuttaa kylläkin paljon normaalia enemmän salilla, mutta se on oikeastaan se syy jonka takia kofeiini tabun vedänkin ennen salia. Jotenkin tuntee kropan lämpimämmäksi ja treeni kulkee.

En kyllä hirveää vaikutusta ole huomannut, joskus saattaa pienen väsymyksen yli auttaa mutta voi olla kyse vaan placebostakin tai itse kahvin juomisesta rituaalina. Tykkään kyllä kahvin mausta ja jossain määrin sosiaalinen tapahtumakin tuo kahvin juominen jotenka tulee sitä vedettyä se 4-10 kupillista päivässä. Ei kyllä mitään "vieroitusoireitakaan" ole näkynyt vaikka olisi pari päivää kokonaan ilman.

Jos mausta tykkää ni voihan sitä aina kokeilla niitä kofeiinittomia sotkuja, jos sieltä löytys jotain juotavan tapasta.

Empä muuten ole nauttinut paitsi roosteri boostereissa. Näitäkin otan siis tosi harvoin; silloin kun on veto suht lopussa ja pitäis salille raahautua.

Paljonkos kofeiinitabuja voi vedellä kerralla naamariin?

Monta kertaa on käynyt sillä tavalla, et töiden jälkeen puoliunessa päätän tehdä kahvia*, mutta matkalla tietokoneelta keittiöön (etäisyys ~5m) päätän levätä hetken sohvalla ja tietysti nukahdan siihen :D

Siispä ostinkin niitä tabletteja ja väsyneenä otan niitä 4, eli kofeiinia tulee 400mg (kai), kuinka paljon enemmän niitä voi napsia, jos on tarvis?

*Mulla kun on pressopannu, niin väsyneenä se tuntuu joskus ylivoimaisen vaikealta tehtävältä:
1. jauhaa pavut myllyssä
2. keittää vesi
3. kahvit pannuun + vesi
4. venailet horroksessa sen 6min, että kahvi on valmista
5. painat sen toooodella raskaan männän alas
6. kaadat kahvin kuppiin

Tietenkin mä tuossa kahvin valmistumisen välissä olisin mennyt sohvalle venailemaan ja herännyt viiden tunnin päästä vielä enemmän horroksessa :rolleyes:

Niin paljo ku mahaan mahtuu ;)

Itse olen vetänyt joka aamu tyhjään vatsaan 700-1000mg + energiajuomat päivän mittaan.
Intissä tuli kokeiltua muistaakseni 2000mg. Jos ei toleranssia juuri ole niin 300-500mg varmaan sopiva sulle.

Monta kertaa on käynyt sillä tavalla, et töiden jälkeen puoliunessa päätän tehdä kahvia*, mutta matkalla tietokoneelta keittiöön (etäisyys ~5m) päätän levätä hetken sohvalla ja tietysti nukahdan siihen :D

Siispä ostinkin niitä tabletteja ja väsyneenä otan niitä 4, eli kofeiinia tulee 400mg (kai), kuinka paljon enemmän niitä voi napsia, jos on tarvis?

*Mulla kun on pressopannu, niin väsyneenä se tuntuu joskus ylivoimaisen vaikealta tehtävältä:
1. jauhaa pavut myllyssä
2. keittää vesi
3. kahvit pannuun + vesi
4. venailet horroksessa sen 6min, että kahvi on valmista
5. painat sen toooodella raskaan männän alas
6. kaadat kahvin kuppiin

Tietenkin mä tuossa kahvin valmistumisen välissä olisin mennyt sohvalle venailemaan ja herännyt viiden tunnin päästä vielä enemmän horroksessa :rolleyes:

En tiedä onko ihmistä tarkoitettu jatkuvasti käymään ylikierroksilla piristävillä aineilla. Varsinkin jos alkaa nappeja rouhimaan kuin karkkia ja kahvia ja energiajuomia menee jo monia pulloja päivässä. Eikö se unentarpeen täyttäminen ole ensisijainen asia ja sitten jos joskus väsyttää niin voi pientä piristystä ottaa. Mutta että ensin nukutaan huonosti ja unentarve sitten korvataan järkyttävällä määrällä pillereitä, ei oikein mene mun jakeluun. Kahvia tulee itsekin juotua, mutta ei nyt sentään 5 litraa päivässä. Varsinkin kun salilla jaksaa painaa vaikka koko päivän raskaiden painojen parissa, mutta sitten kun kahvia pitäisi keittää niin sekös vasta raskasta onkin.

Ainakin kun viimeksi tarkistin niin väsymys on kehon oma keino usein kertoa, että nyt tarvii lepoa koska on ollut yhtä sun toista rasitusta. Eikä että nyt tarvii kofeiinia jotta voisi valvoa ja olla ilman unta. Aivotkin siellä pääkopassa kaipaa sitä lepoa, vaikka jotkut ei ehkä sitä ymmärrä.:D

http://fi.wikipedia.org/wiki/Nukkuminen
http://fi.wikipedia.org/wiki/Uni

En tiedä onko ihmistä tarkoitettu jatkuvasti käymään ylikierroksilla piristävillä aineilla. Varsinkin jos alkaa nappeja rouhimaan kuin karkkia ja kahvia ja energiajuomia menee jo monia pulloja päivässä. Eikö se unentarpeen täyttäminen ole ensisijainen asia ja sitten jos joskus väsyttää niin voi pientä piristystä ottaa. Mutta että ensin nukutaan huonosti ja unentarve sitten korvataan järkyttävällä määrällä pillereitä, ei oikein mene mun jakeluun. Kahvia tulee itsekin juotua, mutta ei nyt sentään 5 litraa päivässä. Varsinkin kun salilla jaksaa painaa vaikka koko päivän raskaiden painojen parissa, mutta sitten kun kahvia pitäisi keittää niin sekös vasta raskasta onkin.

Ainakin kun viimeksi tarkistin niin väsymys on kehon oma keino usein kertoa, että nyt tarvii lepoa koska on ollut yhtä sun toista rasitusta. Eikä että nyt tarvii kofeiinia jotta voisi valvoa ja olla ilman unta. Aivotkin siellä pääkopassa kaipaa sitä lepoa, vaikka jotkut ei ehkä sitä ymmärrä.:D

http://fi.wikipedia.org/wiki/Nukkuminen
http://fi.wikipedia.org/wiki/Uni

Mä nukun arkisin 7h, viikonloppuisin ~8h, eli unta tulee palloon ihan riittävästi (kai).

Mistäköhän tuo "iltapäiväväsymys" voi tulla, vaikka työpäivä/loppupäivä koostuisi lähinnä nenän kaivelusta?

Tohon väsymykseen auttaa myös ~15min torkut, eli en mä niitä tabuja joka päivä vedä.

Ja tuosta 4 tabletin annoksesta tulee, ainakin tyhjään vatsaan otettaessa, hieman vapiseva ja "hermostunut" olo vähäksi aikaa :confused:

Mulla väsymys tulee illalla noin klo 19-21, pakko ottaa pikku torkut et jaksaa sit vetää treenin. Millään muulla tuo väsymys ei pysy poissa, ku et jos nukkuu puolille päivin.

Itse ota usein kaksi kofeiinitablettia puolituntia-tunnin ennen treeniä. Selvästi jaksaa treenata paremmin ja piristää. Noin kuusi tuntia kestää vaikutus. Selvästi huomaa kun vaikutus lakkaa. Niin ja kahvia en juo lainkaan.

Mä oon tehny ihan samoin, nyt en oo vähäänaikaan ottanu eikä riitä ihan sammallalailla puhtia. Joutuu ostamaan uuden purkin. Juon kyllä aika paljon kahvia muutenkin, mut kyl noi tuntuu auttavan. Noi tabletit on aika käteviä, ei tarvi vetää montaa kuppia kahvia ennen treeniä ja kulkee mukana kätevästi.

600mg kofeiinia kerta-annoksena on muistaakseni raja jonka jälkeen sydämen QT-aika alkoi muuttua eli epäterveeelliseksi menee. Luulisin kofeiinitoleranssin tähän jonkun verran vaikuttavan, mutta itse varmuuden vuoksi otan korkeintaan 5 kofitabsia eli 500mg kerralla vaikka miten väsyttäis. Yleensä jos on kovat treenit tiedossa tai peli niin pyrin ottamaan sen n. 4mg/kg kofeiinia joka on aika optimaalinen potkua antamaan.

Kofeiini ei vaikuta mitenkään ...paitsi että joskus nukahdun kahvikupin jälkeen, mutta se johtuu varmaan siitä että juo jotain lämmintä :)

Kuppi päivään, "lieventää salikipuja" laittaa aineenvaihdunnan käyntiin ja pistää vattansekasin. :D Nyt kyllä alkanu juomaa vihreetä teetä, niin jääny kahvit vähille. :I

Suositut

Back
Ylös Bottom