Miksi ketoosille jos normaali laihiskin toimii?

Hei

Siirryin kuun vaihteessa vhh:lle ja nyt olo on jatkuvasti tosi janoinen. Vähän sellainen alinesteytynyt olo mikä on yleensä krapulassa. Voiko tämä johtua suolan puutteesta? Katselin tuossa ruokapäiväkirjaani niin ainoat suolan lähteet ovat tällä hetkellä tonnikalapurkki ja pakastekatkaravut (onko niissä edes suolaa?). Auttaisiko jos tavallisen veden sijasta joisin mineraalivettä?

Kuinka paljon vettä juot niinkuin päivittäin? dietillä kun se veden tarve tuppaa kasvamaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuinka paljon vettä juot niinkuin päivittäin? dietillä kun se veden tarve tuppaa kasvamaan.

Vettä menee 2-3 litraa päivässä.
Tyypillinen makroravinne jakauma on
235g proteiinia
40g hiilihydraatteja
90g rasvaa
= noin 2000kcal
mun mitat 176cm/80kg

Mut jos tosiaan dietillä veden tarve kasvaa niin ei kai tässä sitten mitään hätää ole. Ajattelin että menisi vähemmän. Muuten on kyllä tosi energinen olo ja helppo päästä aamuisin ylös sängystä, tää poikkeuksellinen jano vaan vähän ihmetytti.

Vettä menee 2-3 litraa päivässä.
Tyypillinen makroravinne jakauma on
235g proteiinia
40g hiilihydraatteja
90g rasvaa
= noin 2000kcal
mun mitat 176cm/80kg

Mut jos tosiaan dietillä veden tarve kasvaa niin ei kai tässä sitten mitään hätää ole. Ajattelin että menisi vähemmän. Muuten on kyllä tosi energinen olo ja helppo päästä aamuisin ylös sängystä, tää poikkeuksellinen jano vaan vähän ihmetytti.

Voipi olla tuo ongelma myös proteiinin saannissa jos ei muut kikat auta niin voisit koittaa vähentää protskuja ja lisätä rasvanmäärää.

Vaikka itekkin kannatan kovaa protsusuhdetta rasvaan nähden ketoosilla niin tuohon kyllä kannattaisi ainakin 50g tunkee lisää rasvaa.

Olen tässä miettinyt et jos nyt itsekkin ottaisi kokeiluun tuon vhh tai keto dietin, pitäisi painoa saada noin 8kg tiputettua. joten asiaan! olenko ymmärtänyt oikein että vhh dietti on esimerkiksi p40% h20% r40% ja sitten keto olisi esim p49% h2% r49 ? jos joku viitsisi selventää että mitkä ne suurimmat erot näissä dieteissä on ja että kumpi olisi parempi tuollaiseen 2kk diettiin missä tarkoitus olisi nyt kiristellä, sitten sellainen kysymys että kuinka kovilla miinuskaloreilla tälleisessä dietissä kannattaa vetää ? onko 400-700miinuksilla olo liian kova ? ja kun paljon pelotellaan sillä että sitten kun tämän dietin lopettaa ja alkaa taas syömään normaalisti tulee paino takaisin ja hyvinkin nopeasti niin mikä tähän auttaa että miten se sitten oikeasti tehdään ettei se paino tule takaisin?

Kiitos.

Ero on se että 2% hiilareilla elimistö siirtyy ketoosiin jolloin kehon pääasiallinen polttoaine on rasva. Kaloreita ei myöskään ketoosilla tarvitse välttämättä laskea niin tarkasti. Nesteet tulee takasin ketoosin jälkeen n. 2-3kg eise läski tyhjästä tule.

Jos ei tosiaan niitä hiilareita syö (muusta kuin esim. hedelmistä), niin eipä niitä kaloreita tarvi laskea. On ihan eri asia syödä "puhdasta" ruokaa 2000 kalorin verran, kuin että syö ruokaa missä on pastaa/leipää/yms mukana, ja elimistö myös ottaa tommoset ruuat vastaan eri tavalla ja sen läskin kertyminen on helpompaa. Ite oon huomannu että jos en syö nuita leipiä sun muita ollenkaan, se läski lähtee vaikka en edes yrittäis laihtua..kunhan nyt en juo litraa oliiviöljyä aamupalaks.

Ja jos joku sanoo että "en voi elää ilman hiilareita" tms. niin höpö höpö. Kun ne hiilarit jättää pois siinä menee jokasella hetki että elimistö tottuu ottamaan sen energian rasvasta, mikä johtaa siihen että tulee enemmän tai vähemmän huono/omituinen olo. Se, kauan se kestää on ihan henkilökohtasta. Joillan menee ohi viikossa, toisilla kuukaudessa. Se on kuitenkin kaikki sen arvosta kun ainaki itellä on aina huomattavasti paljon parempi olo, mitä vähemmän syön leipää/pastaa/riisiä.

Ketoosillakin pitää olla miinuksilla jos laihtua meinaat. Iten olin 4 kuukautta ketoosilla paino tippu ihan hyvin 93->84 mutta missään nimessä en mitää ketooseja suosittele kenellekkään se on yksi vittumaisimmista laihareista ikinä. Pekonin ja salaatin puputtaminen vituttaa pitkässä juoksussa.

Jos pystyt normista laihduttamaan ni laihduta jos et ni ketoosi on hyvä ratkasu.

Ketoosillakin pitää olla miinuksilla jos laihtua meinaat. Iten olin 4 kuukautta ketoosilla paino tippu ihan hyvin 93->84 mutta missään nimessä en mitää ketooseja suosittele kenellekkään se on yksi vittumaisimmista laihareista ikinä. Pekonin ja salaatin puputtaminen vituttaa pitkässä juoksussa.

Jos pystyt normista laihduttamaan ni laihduta jos et ni ketoosi on hyvä ratkasu.
Ketoosi dietti on vitusta, alkoi pikku hiljaa vituttaa kanamunat,pekonit,juustot ei todellakaan ollut mielekästä kun väkisin piti ruokaa syödä, aluksi oli niin hienoa kun sais mättää ruokaa perkeleesti.

Mielummin on sitten pienessä nälässä normi dietillä, kuin enää tuota paska diettiä vetää läpi

En nyt ihan tarkkaan tiiä mitä "ketoosi dieetti" pitää sisällään, mutta jos pitää pelkästään syödä pekonia, kananmunia, juustoa ja salaattia niin ei ihme jos vituttaa. Jos taas ei ihan noin tarkasti syö (eli syö lihaa, kanaa, kalaa, pähkinöitä, vihanneksia, hedelmiä...unohankohan jotain..) niin sitten kummastuttaa että mikä vituttaa. Jokanen tietty saa syödä mitä haluaa ja kiroilla mille syömisille huvittaa, mutta kyllä minä mielummin syön esim. läjän näitä http://www.crossfitfootball.com/page/index.php?menu=nutrition&page=meatballs + vihanneksia lounaaks, ku oon "pienessä nälässä normi dieetillä".

En nyt ihan tarkkaan tiiä mitä "ketoosi dieetti" pitää sisällään, mutta jos pitää pelkästään syödä pekonia, kananmunia, juustoa ja salaattia niin ei ihme jos vituttaa. Jos taas ei ihan noin tarkasti syö (eli syö lihaa, kanaa, kalaa, pähkinöitä, vihanneksia, hedelmiä...unohankohan jotain..) niin sitten kummastuttaa että mikä vituttaa. Jokanen tietty saa syödä mitä haluaa ja kiroilla mille syömisille huvittaa, mutta kyllä minä mielummin syön esim. läjän näitä http://www.crossfitfootball.com/page/index.php?menu=nutrition&page=meatballs + vihanneksia lounaaks, ku oon "pienessä nälässä normi dieetillä".

No en nyt jaksanut vaivautua koko ruokalistaa tänne kirjoittamaan, kunhan kirjoitin sellaiset ruoka aineet joista itse tykkään proteiinit ottaa.

On varmasti hyvää lihaa tuo, mutta tuki sitä joka pvä turpaan, niin ei parin viikon jälkeen varmasti maistu

No en nyt jaksanut vaivautua koko ruokalistaa tänne kirjoittamaan, kunhan kirjoitin sellaiset ruoka aineet joista itse tykkään proteiinit ottaa.

On varmasti hyvää lihaa tuo, mutta tuki sitä joka pvä turpaan, niin ei parin viikon jälkeen varmasti maistu

:rolleyes:

Kuka hullu sitä nyt samaa ruokaa syö joka päivä? Saati sitten parin viikon ajan? Tolla sivulla minkä linkitin oli 7 eri ruokaohjetta, ja ne on vaan esimerkkejä ruuista mitä voi syödä. Ei ne mahdolliset ateriat mitä voit syödä jotenkin omituisesti tipu muutamaan hassuun vaan sen takia että jätät riisin/pastan/leivät/perunat pois.

Montas grammaa niitä hiilareita sitten saisi maksimissaan olla ? painoa itellä löytyy 89kg. ja sitten sellanen juttu kun tässä nyt ns kesäkuntoon yritetään niin eikös tuo keto ole tähän kohtaan parempi kuin normi dietti ?

Ei ne mahdolliset ateriat mitä voit syödä jotenkin omituisesti tipu muutamaan hassuun vaan sen takia että jätät riisin/pastan/leivät/perunat pois.

Näinpä.
Monilla tosin taitavat leivät/perunat/pastat sun muut hötöt olla ruokavalion perusta, joten ilmankos koko homman kääntäminen päälaelleen tuntuu vaikealta. Lisäksi jos ajatuksena on ottaa kuukauden tai parin dietti ja sen jälkeen palata takaisin hiilarimättöihin, koko homma on tuomittu jos ei epäonnistumaan, niin ainakin olemaan kurjaa. IMO pastalinjalle palaaminen ketoosin jälkeen on vähän... noh, hölmöä. Jos lähtee ketolle tai VHH:lle, tekee sen sitten kunnolla.

Montas grammaa niitä hiilareita sitten saisi maksimissaan olla ? painoa itellä löytyy 89kg. ja sitten sellanen juttu kun tässä nyt ns kesäkuntoon yritetään niin eikös tuo keto ole tähän kohtaan parempi kuin normi dietti ?

En ihan tarkalleen noita grammoja muista, mutta tais se 100g olla semmonen raja että jos sen alle on niin sitä voi sanoa "vähä hiilihydraattiseksi". Jos tosin jätät nuo kaikki pastat sun muut pois ja syöt pääosin eri lihoja, rasvaa, pähkinöitä, vihanneksia ja hedelmiä, ei sun sen kummemmin tarvi miettiä monta % saat mitäkin ruokalajia, kunhan syöt tarpeeks.

Näinpä.
Monilla tosin taitavat leivät/perunat/pastat sun muut hötöt olla ruokavalion perusta, joten ilmankos koko homman kääntäminen päälaelleen tuntuu vaikealta. Lisäksi jos ajatuksena on ottaa kuukauden tai parin dietti ja sen jälkeen palata takaisin hiilarimättöihin, koko homma on tuomittu jos ei epäonnistumaan, niin ainakin olemaan kurjaa. IMO pastalinjalle palaaminen ketoosin jälkeen on vähän... noh, hölmöä. Jos lähtee ketolle tai VHH:lle, tekee sen sitten kunnolla.
Kyllä sitä mielellään karsii kokeilun jälkeen muutenkin hiilareita kun huomaa että sillä laihtuu helpommin kun järsimällä pullaa, pastaa.ym skeidaa. Tosin itsellä ei ainakaan ole missään nimessä tarkoitus ryhtyä mikskään vitun Antti Heikkilä hipiksi eli järki käteen, aamulla on kuitenkin kiva syödä tummaa leipää ja hiilareilla saa pumppia lihoihin ;) Suurin osa näitä kevään ketokokeiluista epäonnistuu siinä vaiheessa kun ei tajuta dieetin jälkeen vetää riittävästi aerobista ja lihotaan takas entisiin mittoihin, jos siis palataan normiruokavalioon tai edes VHH:lle.

oisiko sitten tollanen parin kuukauden vhh parempi minulle kun kiristellä ajattelin ja sitten siitä pikkuhiljaa alkaa ottamaan taas niitä hiilareita mukaan kun alkaa diettiä lopettelemaan ?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom