Miksi ketoosille jos normaali laihiskin toimii?

Mutta kumpi on antikatabolisempi, ketoosidieetti missä kaloreita ei rajoteta liikaa ts. syödään kun on nälkä mutta silti laihdutaan vai miinuskaloreille rykästy perusdieetti? :)

Toi on kyl oikeesti ihme homma, että vaikka mätin sapuskaa ihan saatanasti naamarii ketoosilla, niin paino se vaa putos.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toi on kyl oikeesti ihme homma, että vaikka mätin sapuskaa ihan saatanasti naamarii ketoosilla, niin paino se vaa putos.

Toisaalta: ennen tätä dieettiäni lihoin vain noin kilon vuodessa edeltävät 15 vuotta. Ja minä mätin sapuskaa ilman rajoituksia, ja varmasti tuli kaikkia makroravinteita. Kiinalaisen seisova pöytä oli välillä tuttu, ja iltapalaksi 4 lämmintä juustovoileipää jne. Jotenkin se kalorilaskenta vaan ei jälkikäteen kai toimi. Aiemmin kai sitten aamiainen jäi kokonaan väliin, kun illalla söi tarpeeksi, tai sen kiinalaisen jälkeen seuraava ruoka jäi väliin tms. Aika uskomattomalta minusta tuntuu, että paino ei nyt putoa kovinkaan nopeasti.

Itsellä sellainen kokemus ketoilusta, että sillä kyllä paino putoaa, mutta auta armias kun palataan normiruokailuihin. Eli ketoosidieettiä harrastavien kannattaa perehtyä myös siihen, että mitä tehdään dieetin jälkeen ja miten jottei hiilarit pitkän tauon jälkeen ala pakkaan pelkäksi läskiksi.

Itsellä sellainen kokemus ketoilusta, että sillä kyllä paino putoaa, mutta auta armias kun palataan normiruokailuihin. Eli ketoosidieettiä harrastavien kannattaa perehtyä myös siihen, että mitä tehdään dieetin jälkeen ja miten jottei hiilarit pitkän tauon jälkeen ala pakkaan pelkäksi läskiksi.

Normiruokailuun palaaminen pitäisi tehdä aika hissunkissun ja todella pitkällä aikavälillä. Jos 2kk ketoilun jälkeen toteaa että "nyt on paino jees, laihis loppuu!" ja alkaa mättämään sitä perunamuussia ja pastaa naamariin niin paino on kyllä varmasti samantien takas ylhäällä. Itse viime talvena ketoilun aloitin ja jonkun 8kk laskeskelin hiilareita todella tarkkaan, kunnes ne tuli nostettua vähitellen sinne ~100g per päivä. Eli itse en tuota ihmedietiksi kyllä kellekkään suosittelisi, kyllä se pitkän aikavälin vaatii (niinkuin kyllä kaikki laihduttamiset) että tulokset jää pysyviksi.

Ei pidä hötkyillä :D

EDIT: Offtopic, mutta erittäin pitkästä foorumin seuraamisesta huolimatta ensimmäinen viesti tänne, jeije!

Normiruokailuun palaaminen pitäisi tehdä aika hissunkissun ja todella pitkällä aikavälillä. Jos 2kk ketoilun jälkeen toteaa että "nyt on paino jees, laihis loppuu!" ja alkaa mättämään sitä perunamuussia ja pastaa naamariin niin paino on kyllä varmasti samantien takas ylhäällä. Itse viime talvena ketoilun aloitin ja jonkun 8kk laskeskelin hiilareita todella tarkkaan, kunnes ne tuli nostettua vähitellen sinne ~100g per päivä. Eli itse en tuota ihmedietiksi kyllä kellekkään suosittelisi, kyllä se pitkän aikavälin vaatii (niinkuin kyllä kaikki laihduttamiset) että tulokset jää pysyviksi.

Ei pidä hötkyillä :D

EDIT: Offtopic, mutta erittäin pitkästä foorumin seuraamisesta huolimatta ensimmäinen viesti tänne, jeije!

2kk ja -8kg, laakista normisyömiseen ja kilo tuli takas, nekin siis nesteitä.

E: tämä siis viime kerta

2kk ja -8kg, laakista normisyömiseen ja kilo tuli takas, nekin siis nesteitä.

Sulla on sitten hyvin kalorit hallinnassa jokatapauksessa, onnittelut. :D

Tavallaan aloittajan "Miksi?"-kysymykseenkin vastaa kun sanon että itsellä on hiilareiden kera huomattavasti vaikeampi laskea ja hallita sitä miten paljon kaloreita uppoaa. Tosissaan joutuu miettimään juurikin leivän ja muun takia. Karpatessa oli melko sama miten paljon söi, ikinä ei tainnut mennä edes plussan puolelle.

Mutta kumpi on antikatabolisempi, ketoosidieetti missä kaloreita ei rajoteta liikaa ts. syödään kun on nälkä mutta silti laihdutaan vai miinuskaloreille rykästy perusdieetti? :)

Itsekin uskon että ainakin ilman treeniä ketoosidieetillä säilyy lihat paremmin, mutta mä ainakin jaksan treenata isommilla raudoilla ku on hiilarit mukana dieetillä.. Uskoakseni dieetillä tärkeintä lihojen säilyttämiseksi on syödä tarpeeksi prodea ja treenata mahd. isoilla raudoilla.

Itsekin uskon että ainakin ilman treeniä ketoosidieetillä säilyy lihat paremmin, mutta mä ainakin jaksan treenata isommilla raudoilla ku on hiilarit mukana dieetillä.. Uskoakseni dieetillä tärkeintä lihojen säilyttämiseksi on syödä tarpeeksi prodea ja treenata mahd. isoilla raudoilla.

Yhdistäkää boldatut sanat.. ja tässä vastaus: TKD :rock:

Ai miksi ketoosille jos normaali laihiskin toimii... Mites vaikka vaihtelun vuoksi? Tai ihan silkasta uteliaisuudesta? Tietääpähän sitten taas vähän enemmän kyseisestä dieetistä ja oman kroppansa toiminnasta :) Ei kai se mikään ihmelääke ole, vaan dieetti siinä missä muutkin. Joillakin toimii tosi hyvin ja toisilla vähän huonommin. Lopetuksen kanssa pitää olla tarkkana tai jos siltä tuntuu niin jatkaa jonkinasteisella fiksulla VHH:lla lopun elämäänsä. Toisaalta "if it aint broken, don't fix it".

Itselleni tuo ei ole ainakaan pitkäaikaisessa käytössä mikään optimaallinen ratkaisu mutta toisaalta en tiedä onko sellaista olemassakaan :D

Itselleni tuo ei ole ainakaan pitkäaikaisessa käytössä mikään optimaallinen ratkaisu mutta toisaalta en tiedä onko sellaista olemassakaan :D

Tämän takia mä en suosi mitään kikkailuja/dieettejä...kyllä se homma pitää mennä niin että elämäntavat remonttiin ja sitä kautta normaalia ruokaa niin ei tarvi ressata asioista ja pääkin kestää paremmin :)

Musta on hassua että pitäis kieltäytyä jostain herkuistakin sen takia että ketoosi katkeaa :O :D Itse olen sillä periaatteella että kaikkea voi syödä kunhan muistaa kohtuudet ja osaa tasapainoilla päivän kulutuksen ja kalorien välillä :)

Tämän takia mä en suosi mitään kikkailuja/dieettejä...kyllä se homma pitää mennä niin että elämäntavat remonttiin ja sitä kautta normaalia ruokaa niin ei tarvi ressata asioista ja pääkin kestää paremmin :)
Musta on hassua että pitäis kieltäytyä jostain herkuistakin sen takia että ketoosi katkeaa :O :D Itse olen sillä periaatteella että kaikkea voi syödä kunhan muistaa kohtuudet ja osaa tasapainoilla päivän kulutuksen ja kalorien välillä :)
Kannattaa myös muistaa, että nyt kirjoitellaan pakkiksella. Vaikka suurin osa täälläkin on Pekka Peruspunttaajia, niin löytyy täältä kilpakehorakentajia ja muitakin, jotka ottavat homman tosissaan. Näissä yhteyksissä saattaa ilmetä hifistelyä, min/max-kikkailua sekä ihan kaikkea maan ja taivaan välistä. Termodynamiikan lakeja tuskin täällä kukaan lähtee kumoamaan mutta kamalan tylsä maailma olisi jossei välistä sais vähän överiksi vetää ja tarkastella uusia mahdollisuuksia. Tässä on jo 2000-luvulla tyrmäilty kivasti kaikenlaisia ravintomyyttejä, ja samalla lyöty nivaska uusia tilalle. Mikä kenellekin toimii parhaiten.

Kannattaa myös muistaa, että nyt kirjoitellaan pakkiksella. Vaikka suurin osa täälläkin on Pekka Peruspunttaajia, niin löytyy täältä kilpakehorakentajia ja muitakin, jotka ottavat homman tosissaan. Näissä yhteyksissä saattaa ilmetä hifistelyä, min/max-kikkailua sekä ihan kaikkea maan ja taivaan välistä. Termodynamiikan lakeja tuskin täällä kukaan lähtee kumoamaan mutta kamalan tylsä maailma olisi jossei välistä sais vähän överiksi vetää ja tarkastella uusia mahdollisuuksia. Tässä on jo 2000-luvulla tyrmäilty kivasti kaikenlaisia ravintomyyttejä, ja samalla lyöty nivaska uusia tilalle. Mikä kenellekin toimii parhaiten.

Sehän se...jokainen on yksilö ja tekee asioita niinkuin parhaaksi näkee :) Yleensä vaan dietiistäkin tehdään hirveen negatiivinen ja stressaava asia...nähdään että "kääk mä en saa syödä tuota tai tehdä tuota" kun on dieetti päällä. Musta toi on ihan väärä asenne :/ Itse suosin ennemmin "rentoa" tapaa tällä "kivisellä tiellä", joka ei kummiskaan tarkoita että tekisin huolimattomasti asioita :) Toivottavasti tämä kantaa pitkälle ja tuo tuloksia!

"Tässä on jo 2000-luvulla tyrmäilty kivasti kaikenlaisia ravintomyyttejä" -- "jokainen on yksilö"

Tähänastiset ravitsemussuositukset terveille ovat olleet aina samoja kaikille. Sisältö on voinut muuttua, mutta ei se peruslinjaus että X:ää pitää kaikkien syödä enintään kerran viikossa tai Y:tä jokaisen ainakin 42 grammaa päivässä. Sairaille on sitten annettu ohjeita erikseen, ei paljon lihaa kihdistä kärsiville ja diabeetikoille painonhallinta on muita tärkeämpää jne.

JOS yksilöiden väliset erot osoittautuvat merkittäviksi ja jos näitä eroja opitaan halvoin ja helpoin keinoin mittaamaan, edessä voi olla toisen tason muutos. Tällöin terveydenhoitaja voisi todeta, että JUURI SINÄ hyötyisit kasvisten syönnistä, mutta naapurisi ei. Ja nimenomaan niin, että juuri sinä pysyt kyllä ihan terveenä nykyruualla mutta olisit pirteämpi jos söisit enemmän porkkanaa.

Nyt kyllä... En tajunnut yhtään mitä hait takaa jori? Sori joudut kyllä vääntää rautatangosta, en ymmärrä miten tuo kommentointisi liittyi quottaamiseeni.

Ite vedän tällä hetkellä vhh-dieetillä (p230/hh160/r120 treenipäivinä). Vhh-dieetissä se hyvä puoli, että voi syödä jonkun verran paskaa (vaikka miinuksilla vetäisikin). Esim. viime viikolla söin 4 pizzaa. Niin ja pekonia, kokonaisia kananmunia, jauhelihaa ja (sinihome)juustoakin tulee vedettyä, että ei ole vain ketoosin herkkuja. Itse asiassa perinteisiä bodyruokia (rahkaa, raejuustoa, tonnikalaa, kanaa, täysjyväriisiä) ei tule syötyä juuri yhtään kun taas bulkilla noita tuli syötyä liiankin kanssa. Parsakaali, punanen liha ja raskaat perusliikkeet salilla on mun dieetin peruspilarit! :rock:

Ainoan kunnon dieettini olen vetänyt vhh:lla, toimi tosi hyvin. 85kilosta tippu paino 8viikossa 71-72kiloon, kalorit oli kyllä melko alhaiset. Siitä huolimatta suorituskyky pysyi tosi hyvin yllä ja mitään makeaa ei tehnyt mieli syödä, vaikka muuten syön karkkia/herkkuja melkein joka päivä. Voimaakin tuli jonkun verran lisää. Lähinnä kiskoin lihaa ja protskudrinkkejä sekä öljyä, päivässä hiilaria noin 50g.

Treeneissä huomasi kyllä, että sarjat jumahti aina siinä kutosen kohdilla, viimeistään kasissa, oli paino mikä hyvänsä. Kireys pysyi hyvin yllä tämän jälkeenkin, ei tullut nesteitä/läskiä juurikaan, kun aloin syömään taas 'normaalisti'. Tällä aion dieetata kyllä jatkossakin :)

Nyt kyllä... En tajunnut yhtään mitä hait takaa jori? Sori joudut kyllä vääntää rautatangosta, en ymmärrä miten tuo kommentointisi liittyi quottaamiseeni.

Hmm... ei kai mitenkään. Paitsi että ajatus tuli mieleeni tuosta lauseestasi. Puolustaudun vetoamalla perjantaihin. :=)

Mutta itse yksilöllisyydestä: Onko siitä olemassa tutkittua dataa? Liki aina sanotaan että tämä-ja-tämä treenitapa tai ruokavalio tai lisäravinne on parempi. Ja jos sitten katsoo tutkimusta, niin siinä sanotaan hieman karrikoiden että 5x3 tuotti keskimäärin 100 grammaa lihasta ja 3x5 tuotti 80 grammaa. Avoimeksi siis jää paljonko oli vaihtelua.

Ainoa mieleen tuleva poikkeus on kreatiini. Siitä on jäänyt mieleen jossain mainittu suuri vaihtelu vasteessa: toiset saavat hyvinkin paljon hyötyä ja toiset eivät mitään.

Puolustaudun vetoamalla perjantaihin. :=)
Hahah tai sitten minä en vain tajua. Puolustaudun kans perjantailla ja liiallisella hitsaushuurujen haistelulla :D

Yksilöllisyydellä hain enemmän tässä tapaa jolla dieettaaminen ja/tai ruokavalio koetaan henkilökohtaisesti mielekkääksi. "Yksilöllisyys" on laaja käsite mitä täälläkin viljellään, koska monet asiat ovat vielä tutkimatta eikä mitään ultimaattista oikeaa ole. Asiasta voitais vääntää aivan saatanasti, mutta eipä se tarkoitusperiä tässä hyödyttäisi tai edustaisi.

Ite vedän tällä hetkellä vhh-dieetillä (p230/hh160/r120 treenipäivinä).

Pisti vaan silmään, että eihän toi nyt mikään vhh-dieetti ole. Vai? Makroissa sulla tulee enemmän hiilarei ku rasvaa. Kunnon ketoosi-keijothan vetää noi hiilarit sinne 30-50gramman kieppeille?

Pisti vaan silmään, että eihän toi nyt mikään vhh-dieetti ole. Vai? Makroissa sulla tulee enemmän hiilarei ku rasvaa. Kunnon ketoosi-keijothan vetää noi hiilarit sinne 30-50gramman kieppeille?

Ihmisillä onkin erikoisia käsityksiä vhh-dieetistä. Itse lasken vähähiilihydraattiseksi dieetiksi kun hiilareitten osuus energiasta on alle 25%. Ketoosit nyt on asia erikseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom