Miksi ketoosille jos normaali laihiskin toimii?

Kyllä sitä mielellään karsii kokeilun jälkeen muutenkin hiilareita kun huomaa että sillä laihtuu helpommin kun järsimällä pullaa, pastaa.ym skeidaa. Tosin itsellä ei ainakaan ole missään nimessä tarkoitus ryhtyä mikskään vitun Antti Heikkilä hipiksi eli järki käteen, aamulla on kuitenkin kiva syödä tummaa leipää ja hiilareilla saa pumppia lihoihin ;) Suurin osa näitä kevään ketokokeiluista epäonnistuu siinä vaiheessa kun ei tajuta dieetin jälkeen vetää riittävästi aerobista ja lihotaan takas entisiin mittoihin, jos siis palataan normiruokavalioon tai edes VHH:lle.

En nyt oikeen tiiä millä tavalla tämä on "järki käteen"- juttu? Se on kuitenkin ihmisen keholle luonnollisempi ruokavalio että ei syödä niitä pastoja sun muita. Sama tuon aamupalan kanssa. Ite syön lähes koko ajan hiilareita vasta illalla treenin jälkeen, enkä aamusin ole syöny sen jälkeen ku totesin että jaksan paremmin / on parempi olo jos syön muutaman kananmunan, pekonia ja hedelmiä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Erilaisista VHH- ja ketoosidieteistä on pilvin pimein tietoa netissä, siitä vaan googlaamaan. Kukaan ei osaa tarkalleen sanoa, mikä juuri sulle on parasta. Keräät tarpeeksi tietoa eri vaihtoehdoista ja sen jälkeen mietit, mikä tuntuu mieluisimmalta. Keto on siitä helppo, että se on aika simppeli ja useimmiten tehokas. Hiilarit kasviksista (joita olisi ihan aikuisten oikeasti hyvä olla se kuuluisa puoli kiloa päivässä jopa Isoilla Miehillä), loput makrot lihasta, kanasta, kalasta, öljyistä, pähkinöistä... Maitotuotteita kohtuudella. Itse kun vähän viitsii ottaa selvää asioista, on aika hyvällä mallilla.

En nyt oikeen tiiä millä tavalla tämä on "järki käteen"- juttu? Se on kuitenkin ihmisen keholle luonnollisempi ruokavalio että ei syödä niitä pastoja sun muita. Sama tuon aamupalan kanssa. Ite syön lähes koko ajan hiilareita vasta illalla treenin jälkeen, enkä aamusin ole syöny sen jälkeen ku totesin että jaksan paremmin / on parempi olo jos syön muutaman kananmunan, pekonia ja hedelmiä.

Tässä se koko ongelma onkin, ruvetaan välttelemään kaikkia hiilihydraatteja mutta kun se että syötkö valkoista leipää ei nyt vaan ole sama asia kun söisit tummaa makaroonia tai ruisleipää. Ei kaikki hiilihydraatit ole pahasta edes kaikki viljatuotteet.

Tässä se koko ongelma onkin, ruvetaan välttelemään kaikkia hiilihydraatteja mutta kun se että syötkö valkoista leipää ei nyt vaan ole sama asia kun söisit tummaa makaroonia tai ruisleipää. Ei kaikki hiilihydraatit ole pahasta edes kaikki viljatuotteet.

No lähinnä just itse tunnen muutaman ehkä jopa suomessa tunnetunkin hiilarihörhön jonka mielestä kaikki hiilarit ovat pahasta, ovat riippuvuutta aiheuttavaa huumetta ja syy ihmisen huonovointisuuteen :D Jokainenhan saa syödä vaikka lopun elämän pelkkää munaa ja pekonia kuten ite olen nyt dieetillä iltapalaksi aina syönyt, jos tuntee sen hyödyttävän omaa elämäänsä. Itse olen kyllä tarkka mistä lähteistä hiilarini otan ja nimenomaan kaikki valkoinen paska pelkästään cheattipäiville, toimii mulle sillä reeneissä jaksaa kuitenkin täysillä mitä ei ilman hiilareita jaksa. Tärkeintä on myös jättää illalla hiilarit vetämättä, noin niinkun lihomisen kannalta.

oisiko sitten tollanen parin kuukauden vhh parempi minulle kun kiristellä ajattelin ja sitten siitä pikkuhiljaa alkaa ottamaan taas niitä hiilareita mukaan kun alkaa diettiä lopettelemaan ?

Miksei, mulle ainakin on tehny ihmeitä tää 1.5 kk pekonin, munan, makkaran, lohen, pihvin ja heraproteiinin.ym mussutus runsaan aerobisen ohella :D
Hiilareita noin 60g päivä ja nätisti on kiristyny, vielä kuukauden päivät meinaan ainakin jatkaa ja jatkossakin olla tarkempi etenkin iltaisin mitä syön eli ei mitään hiilaria enää klo 6 jälkeen.

Näinpä.
Monilla tosin taitavat leivät/perunat/pastat sun muut hötöt olla ruokavalion perusta, joten ilmankos koko homman kääntäminen päälaelleen tuntuu vaikealta. Lisäksi jos ajatuksena on ottaa kuukauden tai parin dietti ja sen jälkeen palata takaisin hiilarimättöihin, koko homma on tuomittu jos ei epäonnistumaan, niin ainakin olemaan kurjaa. IMO pastalinjalle palaaminen ketoosin jälkeen on vähän... noh, hölmöä. Jos lähtee ketolle tai VHH:lle, tekee sen sitten kunnolla.

No hei haloo, ei se nyt tyhjästä läskit palaa, muutama kilo nestettä tulee takasin, kun palaa normi safkailuun keton jälkeen, eli ei epäonnistu.
Perustele millä tavalla on hölmöä palata normi safkoihin, jos ketolla oot rasvaa polttanut? aika typerä väite sulla, ei kaikki dieetta kokoaikaa joten miksi olla ketolla jatkuvalla syötöllä, olettaen että tarkoitus ei ole elää vhh ruokavaliolla

Mä oon diettaillu lähinnä vaan ihan perinteisillä menetelmillä, eli jonkin verran hh vähentämällä. Nyt tekisi mieli taas kokeilla ketoosia, jota yritin viimekesänä huonolla menestyksellä. En tiedä mitä oikeen tein väärin, mutta muutaman päivän jälkeen aloituksesta oli vaan yksinkertaisesti niin huono olo, ettei millään pystynyt jatkamaan. Oli siis hiilarit siinä 20-30g/pv. Joutui kuitenkin käydä ratsastamassa sen 2-3krt viikossa, joka sitten oli ihan tuskaa kun joka ratsastustunnin jälkeen olisi tehnyt mieli vaan yrjötä ja maata sohvalla muutama tunti...
Onko tollanen nyt ihan normaalia alussa vai eikö toi ketoosisysteemi vaan sovi mulle? :D

En puhunukkaan mistään tummien ja valkosten leipien eroista, vaan siitä että ihmiskeho on tottunu ottamaan energian ruuasta mitä syötiin ennen ku joku keksi maanviljelyn. Ja tuo ihan vaan siitä syystä että maanviljely on ollu maisemissa 10,000 vuotta ja ihmiset huomattavasti kauemmin.

Älkääkä nyt sitten ottako tätä niin että paasaan teille "oikeasta" ruuasta ja kiroilen kuinka paljon haittaa on syödä perunoita. Se ei oo mun pointti, jokanen syököön mitä huvittaa ja syönhän mä itekki pastaa/perunoita, mutta en yhtään ihmettelis vaikka suurin osa ihmisistä pakkiksella, ja muuallakin, luulee että paleo tai joku muu "dieetti" on joku omituinen hippidieetti missä ei ole mitään järkeä.

Mä oon diettaillu lähinnä vaan ihan perinteisillä menetelmillä, eli jonkin verran hh vähentämällä. Nyt tekisi mieli taas kokeilla ketoosia, jota yritin viimekesänä huonolla menestyksellä. En tiedä mitä oikeen tein väärin, mutta muutaman päivän jälkeen aloituksesta oli vaan yksinkertaisesti niin huono olo, ettei millään pystynyt jatkamaan. Oli siis hiilarit siinä 20-30g/pv. Joutui kuitenkin käydä ratsastamassa sen 2-3krt viikossa, joka sitten oli ihan tuskaa kun joka ratsastustunnin jälkeen olisi tehnyt mieli vaan yrjötä ja maata sohvalla muutama tunti...
Onko tollanen nyt ihan normaalia alussa vai eikö toi ketoosisysteemi vaan sovi mulle? :D

Taisin tässä tai jossain toisessa ketjussa jo mainitakki, että tuo huono olo johtuu todennäkösesti siitä että sun keho ei oo tottunu ottamaan energiaa rasvasta hiilihydraattien sijaan. Siinä saattaa mennä muutama viikko että elimistös siihen tottuu, mutta enpä ole koskaan mistään lukenu että jollain olis ollu huonompi olo siinä vaiheessa kun oli sillon ku söi hiilihydraatteja enemmän.

En tosin ole lääkäri että en voi alkaa vakuuttamaan että toi on syy sun huonolle ololle, mutta se on yleisin syy miks ihmisille tulee huono olo kun jättää hiilut pois. Jos sulla tulee niin huono olo että meinaa yrtsä tulla, voithan kokeilla jättää ne hiilarit pois pikkuhiljaa, etkä niin että hyppäät samantien tonne 20-30g paikkeille.

No hei haloo, ei se nyt tyhjästä läskit palaa, muutama kilo nestettä tulee takasin, kun palaa normi safkailuun keton jälkeen, eli ei epäonnistu.
Perustele millä tavalla on hölmöä palata normi safkoihin, jos ketolla oot rasvaa polttanut? aika typerä väite sulla, ei kaikki dieetta kokoaikaa joten miksi olla ketolla jatkuvalla syötöllä, olettaen että tarkoitus ei ole elää vhh ruokavaliolla

No hei haloo, noissa posteissa oli kyse siitä, onko ketoilu miellyttävää vai ei. Mun pointti oli siinä, että itse dieetti tuntuu kurjalta, mikäli ajattelee koko ajan palaavansa takaisin vanhaan. Eli toisin sanoen jos mielessä vilkkuu sen pullan kuva minkä saa syödä dieetin jälkeen, ei se itse ketoilu varmasti ole kivaa, kuten jotkut kaverit täällä jo kirjoittelivatkin. Epäonnistumisella tarkoitin siis dieetin aikaista epäonnistumista, en sitä että saavutetaan tuloksia, saadaan 1-2kg lisää ja se olisi muka epäonnistumista.

En sano, etteikö ketoilun jälkeen ns. normaaliin ruokavalioon paluu voisi toimia, koska monella se varmasti toimiikin. Mielestäni kuitenkin ketoilusta saa eniten irti, mikäli omaksuu edes jossain määrin hiilaritietoisen ylläpitoruokavalionkin. Eikä muuten VHH-ruokavaliolla todellakaan olla "ketolla jatkuvalla syötöllä" :rolleyes:

No hei haloo, noissa posteissa oli kyse siitä, onko ketoilu miellyttävää vai ei. Mun pointti oli siinä, että itse dieetti tuntuu kurjalta, mikäli ajattelee koko ajan palaavansa takaisin vanhaan. Eli toisin sanoen jos mielessä vilkkuu sen pullan kuva minkä saa syödä dieetin jälkeen, ei se itse ketoilu varmasti ole kivaa, kuten jotkut kaverit täällä jo kirjoittelivatkin. Epäonnistumisella tarkoitin siis dieetin aikaista epäonnistumista, en sitä että saavutetaan tuloksia, saadaan 1-2kg lisää ja se olisi muka epäonnistumista.

En sano, etteikö ketoilun jälkeen ns. normaaliin ruokavalioon paluu voisi toimia, koska monella se varmasti toimiikin. Mielestäni kuitenkin ketoilusta saa eniten irti, mikäli omaksuu edes jossain määrin hiilaritietoisen ylläpitoruokavalionkin. Eikä muuten VHH-ruokavaliolla todellakaan olla "ketolla jatkuvalla syötöllä" :rolleyes:

Ratapalkki.Sun on näköjään vaikea tajuta, puhuin keto dietistä, se on aivan eri kuin elää vhh ruokavaliolla, en mä ole missään vaiheessa väittänyt että vhh ruokavalio tarkoittaa ketoa.

Eläminen vhh ruokavaliolla, on hieman erilaista kuin vetää itsensä ketoosiin.

Ratapalkki.Sun on näköjään vaikea tajuta, puhuin keto dietistä, se on aivan eri kuin elää vhh ruokavaliolla, en mä ole missään vaiheessa väittänyt että vhh ruokavalio tarkoittaa ketoa.

Eläminen vhh ruokavaliolla, on hieman erilaista kuin vetää itsensä ketoosiin.

Mikä ratapalkki? Nokkeluutesi menee mulla ihan hukkaan, koska en ole ihan ajan tasalla näissä jutuissa.

miksi olla ketolla jatkuvalla syötöllä, olettaen että tarkoitus ei ole elää vhh ruokavaliolla

Lause selvästi antaa ymmärtää, että mielestäsi jos tarkoitus on elää vhh-ruokavaliolla, ollaan ketolla jatkuvalla syötöllä. Mikäli et ole tätä mieltä, älä kirjoita niin.

Jos on normi ruokailulla lihonnu ja palaa laihduttamisen jälkeen siihen ni tulos on aika selvä.Pastasta vielä sehän toimii kuin hidas hiilari koska sen olomuoto on kova ja liukas oikein keitettynä,muuttuu roskaruoaksi vain jos keität sen mössöksi,sit se on samanarvoista ku vehnäpulla.

Mikä ratapalkki? Nokkeluutesi menee mulla ihan hukkaan, koska en ole ihan ajan tasalla näissä jutuissa.

miksi olla ketolla jatkuvalla syötöllä, olettaen että tarkoitus ei ole elää vhh ruokavaliolla

Lause selvästi antaa ymmärtää, että mielestäsi jos tarkoitus on elää vhh-ruokavaliolla, ollaan ketolla jatkuvalla syötöllä. Mikäli et ole tätä mieltä, älä kirjoita niin.

Koitas nyt ymmärtää, mun pointti oli että jos ihminen on ketolla sen tarkoitus on polttaa rasvaa, ja sen jälkee elää vhh ruokavaliolla, jotta paino pysyy kurissa.

Mä en oikeasti tajua tätä täysjyvän hehkutusta. Onhan siinä täysjyvässä myös mukana se vaalea osa, tietty hieman pienempi määrä. Jos vaalea vilja on niin epäterveellistä kannattaisi syödä vain leseitä. Ja täysjyvät ei mitenkään ole hidasta hiilihydraattia. Enkä usko viljakuidun olevan terveellistä, taitaa jopa estää joitain ravintoaineita imeytymästä... Jos joskus syön leipää niin syön sitä kaikkein vaaleinta, se on ainut josta ei tule mahaongelmia, mutta rajoitan tietty määriä kun olen VHH:lla. Mutta viljan sijasta otan mielummin hiilarit perunasta jota kestän paremmin ja vitamiinit ym. vihanneksista.

Koitas nyt ymmärtää, mun pointti oli että jos ihminen on ketolla sen tarkoitus on polttaa rasvaa, ja sen jälkee elää vhh ruokavaliolla, jotta paino pysyy kurissa.

Miten voin ymmärtää jotain, mitä et selkeästi ilmaise ja jopa annat ymmärtää päinvastaista? :rolleyes: Nojoo, miten vaan. Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että ketoosin jälkeen optimaalisin ylläpitoruokavalio on VHH.

:piis:

Taisin tässä tai jossain toisessa ketjussa jo mainitakki, että tuo huono olo johtuu todennäkösesti siitä että sun keho ei oo tottunu ottamaan energiaa rasvasta hiilihydraattien sijaan. Siinä saattaa mennä muutama viikko että elimistös siihen tottuu, mutta enpä ole koskaan mistään lukenu että jollain olis ollu huonompi olo siinä vaiheessa kun oli sillon ku söi hiilihydraatteja enemmän.

En tosin ole lääkäri että en voi alkaa vakuuttamaan että toi on syy sun huonolle ololle, mutta se on yleisin syy miks ihmisille tulee huono olo kun jättää hiilut pois. Jos sulla tulee niin huono olo että meinaa yrtsä tulla, voithan kokeilla jättää ne hiilarit pois pikkuhiljaa, etkä niin että hyppäät samantien tonne 20-30g paikkeille.

Pitänee nyt kokeilla aluksi vaikka jollain 50-70g päivässä. Tuntui vaan siltä, että ei tää kovin hyväksi voi kropalle olla millään kun oikeasti niin huono olo ettei meinannu pystyssä pysyä. Jos pari viikkoa menee tottumiseen ennenkuin olo paranee, niin kyllä luovutan ihan suosiolla :D Ehkä tollanen vähän kevyempi vhh-ruokavalio olisi sopivampi ainakin aluksi.

Pitänee nyt kokeilla aluksi vaikka jollain 50-70g päivässä. Tuntui vaan siltä, että ei tää kovin hyväksi voi kropalle olla millään kun oikeasti niin huono olo ettei meinannu pystyssä pysyä. Jos pari viikkoa menee tottumiseen ennenkuin olo paranee, niin kyllä luovutan ihan suosiolla :D Ehkä tollanen vähän kevyempi vhh-ruokavalio olisi sopivampi ainakin aluksi.

Jos syöt alle 100g hiilihydraatteja päivässä niin sekin luokitellaan jo vhh- ruokavalioks. Ei siis tarvi edes mennä tonne 70g hujakoille, mutta tietysti ihan miten vaan.

paljos niitä hiilareita saisi olla maximissaan tälläsellä 90kilosella ? elikkä oisko joku 20-40grammaa päivässä se max ? puhun siis ketosta en vhh:sta ? ja sitten jos jokin viitsi olla ystävällinen ja kertoa jtn hyviä vinkkejä ruuan suhteen kun alkaa pikkuhiljaa tulemaan hieman kalliiksi tällänen lihaa,lihaa,lihaa :D nytten maanantaista lähtien pitäny hiilarit alle 30g ja olo on energinen ja kevyt!

Syökö täällä kukaan noin 80-120g hiilaria päivässä? Itse nostelin joku aika sitten hiilarit tuolle tasolle, mutta nyt pääkoppa tuntuu olevan jumissa vähän koko ajan, samalla lailla kuin ketoosille siirryttäessä, eli olenko jossain perkeleen ikuisessa siirtymävaiheessa :) Tottuukohan kroppa tuollaiseen määrään missään vaiheessa, vai onko pakko joko laskea tai nostaa hiilareita? Tekisi mieli kuitenkin mussuttaa esim. marjoja, vihanneksia, omena silloin tällöin ja muita vastaavia hiilareita about tuon verran mikroravinteiden ja myös kuidun saannin takia.

Lähinnä terveellinen ruokavalio kiinnostaa enemmän kuin suorituskyky, mutta päätä pitäisi myös pystyä käyttämään...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom